Strona 2 z 2

Re: kolejny error

: 12 maja czw, 2011 3:46 pm
autor: Gruszka
Ma ktoś z Wrocka XS ? Bo jednak potrzebowałbym np wtrysk albo sondę czy czujniki na podmianę. Temat dość pilny bo jestem uziemiony.. :evil: Spróbuje jeszcze raz sczytać błędy

Re: kolejny error

: 13 maja pt, 2011 5:08 pm
autor: Gruszka
Aha.. Czyli nikt nie ma nic na podmianę.. Okey spróbuje poradzić sobie sam.

Re: kolejny error

: 13 maja pt, 2011 5:13 pm
autor: DJPreZes
Przyjedź do Gdyni, to mam dwa sprawne wtryski, itd. Tylko chyba trochę za daleko masz.

Re: kolejny error

: 15 maja ndz, 2011 2:17 pm
autor: Gruszka
nooo :D Wymieniłem kopułkę palec i przez chwile było normalnie... Ale znowu się zesrało.. Nie wiem już co robić.. Ma ktoś dostęp do kompa??? żeby nie sczytać podłączając do masy tylko normalnie pod komputer. Pomóżcie bo już nie wiem co robić :(

Re: kolejny error

: 15 maja ndz, 2011 6:05 pm
autor: Banita
Po co, skoro komputer zlicza tylko impulsy (w ten sam sposób) i podaje kod błędu z tej samej tabelki?
Jak nie umiesz wykonać tak prostej czynności jak zliczenie błysków, to po prostu jedź do mechanika. Ewentualnie szlag trafił sterownik, ale to bardzo mało prawdopodobne.

Re: kolejny error

: 15 maja ndz, 2011 7:26 pm
autor: Gruszka
Sczytałem pokazało 31 i 13 bo 12 i 11 to start i stop. Ktoś może mi odczytać kody tych błędów?

Re: kolejny error

: 15 maja ndz, 2011 7:42 pm
autor: Hubee
-----KOD
13
--------OPIS KODU
Czujnik temperatury powietrza zasysanego.
-----------------OPIS USTERKI
Uszkodzony czujnik, złącza lub przewody.

-----KOD
31
--------OPIS KODU
Regulacja składu mieszanki poza zakresem - mieszanka za uboga
-----------------OPIS USTERKI
Uszkodzenie sondy lambda, przerwy w obwodzie lub zwarcie do masy
lub plusa zasilania. Sprawdzić złącza, kable i działanie sondy.
Usterka możliwa również jeśli kontynuowano jazdę z bardzo niskim
stanem paliwa w zbiorniku lub do jego wyczerpania.

Re: kolejny error

: 15 maja ndz, 2011 8:26 pm
autor: Gruszka
dzięki :) Idę mierzyć i sprawdzać..

Re: kolejny error

: 16 maja pn, 2011 4:40 pm
autor: Gruszka
Sonda hasa ma 0.5V , wtrysk nadal leje. Czekam na wtrysk od Archera i zobaczymy co dalej.. Ale przed wtryskiem podmieniłbym jeszcze kompa... Więc jak ktoś z Wrocka ma to pisać pw

Re: kolejny error

: 16 maja pn, 2011 4:55 pm
autor: Hubee
Ale przecież zakres pracy sondy to od 0 do 1 V i ma się zmieniać cały czas.
Miernik powinien wskazywać napięcie w zakresie 0-1V. Będzie się ono wahało. Na ogół powinno się wahać w zakresie 0,2 - 0,7V. Jak działa podnosimy obroty silnika. Wtedy sonda także powinna wskazywać podobne parametry. Oczywiście musimy chwilkę poczekać trzymając wyższe obroty, ponieważ spaliny muszą się "przepchnąć" przez wydech. Jeżeli natomiast brak jest jakichkolwiek wskazań na mierniku, to albo coś źle podłączyliśmy, albo sondy już nie ma i należy się liczyć z jej wymianą. Może być tak, że np. na wolnych obrotach sonda "stoi", to znaczy, na mierniku wartości się nie zmieniają (lub zmieniają w bardzo niewielkim zakresie), natomiast miernik rusza się na wyższych obrotach. Wskazuje to na to, że sonda się kończy. Może być także i taki wariant, że na wolnych sonda pracuje, a na wysokich nie. To także oznacza, że kończy się jej żywot.
Pozdro ;)

Re: kolejny error

: 19 maja czw, 2011 12:25 am
autor: Gruszka
ale wartość się zmienia więc jest okey.. poza tym ta sonda ma pół roku:)

Re: kolejny error

: 19 maja czw, 2011 9:54 am
autor: Hubee
A, to luzik. A może to:?

Czujnik powietrza zasysanego jest tu:
Obrazek

Najłatwiej podmienić monowtrysk w tym wypadku. ;)

Re: kolejny error

: 22 maja ndz, 2011 2:49 pm
autor: Gruszka
Podmieniłem kompa od Fiata Uno 1.4 8v i już lepiej.. Chce podmienić od Fiata jeszcze sam wtrysk cz. powietrza zasysanego i położenia przepustnicy.. Ale to jutro.. Spalanie zmniejszyło się do 11-12l na 100km

Re: kolejny error

: 14 lip czw, 2011 10:45 am
autor: mateon
Hubee pisze:A, to luzik. A może to:?

Czujnik powietrza zasysanego jest tu:
Obrazek

Najłatwiej podmienić monowtrysk w tym wypadku. ;)

A ma ten czujnik wpływ na obroty bo w Indianie coś sie popsuło ostatnio po umyciu silnika :(

Opdala normalnie ale trzyma obroty ponad 3tys. podmieniłem 3 sondy,dwa silniczki krokowe,kompa i dalej jest tak jak było :cry:
Zaobserwowałem bardzoo dziwne zjawisko po wrzuceniu wstecznego obroty spadają do 1tys..Wyskoczyły błędy 41,13,21

Re: kolejny error

: 14 lip czw, 2011 7:43 pm
autor: zmac
mateon pisze:
Hubee pisze:A, to luzik. A może to:?

Czujnik powietrza zasysanego jest tu:
Obrazek

Najłatwiej podmienić monowtrysk w tym wypadku. ;)

A ma ten czujnik wpływ na obroty bo w Indianie coś sie popsuło ostatnio po umyciu silnika :(

Opdala normalnie ale trzyma obroty ponad 3tys. podmieniłem 3 sondy,dwa silniczki krokowe,kompa i dalej jest tak jak było :cry:
Zaobserwowałem bardzoo dziwne zjawisko po wrzuceniu wstecznego obroty spadają do 1tys..Wyskoczyły błędy 41,13,21
Mateusz nie zamieniłeś kostki wstecznego z kostką czujnika temperatury po kolejnym swapie? Spotkałem sie z takim przypadkiem w CJcie :wink: