Ekonomiczna jazda Peugotem :)
- Orfister
- Moderator
- Posty: 5717
- Rejestracja: 06 wrz śr, 2006 8:36 am
- Posiadany PUG: Peugeot 205 CTI
- Numer Gadu-gadu: 2690638
- Lokalizacja: Gostynin
- Kontakt:
Re: Ekonomiczna jazda Peugotem :)
Jest jeszcze jedna zasada - szybkie i zdecydowane przyspieszanie a potem utrzymywanie stałej prędkości jest bardziej ekonomiczne niż długie powolne nabieranie prędkości.
Silniki 4-suwowe mają największą sprawność przy przepustnicy otwartej mniej więcej w 60%-70%
Silniki 4-suwowe mają największą sprawność przy przepustnicy otwartej mniej więcej w 60%-70%
- PrezesBednarz
- Maniak
- Posty: 1517
- Rejestracja: 01 lip sob, 2006 11:19 pm
- Posiadany PUG: 90' 205 CTI XU5 JA i inne
- Lokalizacja: waw
Re: Ekonomiczna jazda Peugotem :)
Kwestia strat.
Uogólniając przy przyspieszaniu powinno się trzymać zakres max momentu obr. i jakieś 3/4 pedału w podłodze.
Uogólniając przy przyspieszaniu powinno się trzymać zakres max momentu obr. i jakieś 3/4 pedału w podłodze.
- Orfister
- Moderator
- Posty: 5717
- Rejestracja: 06 wrz śr, 2006 8:36 am
- Posiadany PUG: Peugeot 205 CTI
- Numer Gadu-gadu: 2690638
- Lokalizacja: Gostynin
- Kontakt:
Re: Ekonomiczna jazda Peugotem :)
Niezależnie od typu silnika najekonomiczniejsza jest jazda w zakresie obrotów przypadających na max . moment obrotowy
- scaliburgreg
- Junior
- Posty: 319
- Rejestracja: 11 gru ndz, 2011 4:04 pm
- Posiadany PUG: 205 XS TU3S 88'
- Numer Gadu-gadu: 5932746
- Lokalizacja: Ostrów Wlkp.
Re: Ekonomiczna jazda Peugotem :)
Widzę, że ciekawa dyskusja się tu zrobiła to i ja się włączę.
Jakiś czas temu w lecących na Discovery Pogromcach Mitów wzięli pod lupę sprawę spalania siedząc TIRowi na ogonie i z tego co utkwiło mi w pamięci najbardziej to, że przy 90 km/h jadąc pół metra za tirem opór powietrza spadł o 90%. Silnik musiał pokonywać niemal tylko własne opory i opory toczenia się kół, ale nerwowe próby utrzymania się na takim dystansie objawiły się gorszym spalaniem niż przy 10 metrach, przy których spadło ono o 30%. Po drugie Pogromcy uznali taką jazdę za skrajną głupotę i nikomu jej nie polecali
W innym odcinku pokazali, że jazda po ruchliwych ulicach kosztuje dużo, gdy często skręcamy w lewo. I, że jeśli mamy możliwość to żeby wybrać nieco dłuższą trasę robiąc 3 dodatkowe zakręty w prawo niż 1 w lewo, co ma sens przede wszystkim w godzinach szczytu.
Co do stylu jazdy to oczywiście zawsze dojeżdżanie na biegu do samych świateł, choć u mnie jest to równoznaczne ze straszeniem przechodniów strzałami z wydechu i brakiem całkowitej odcinki paliwa
I co najprzyjemniejsze w posiadaniu mocnego silnika, ostre przyspieszenie do prędkości podróżnej i potem szybciutko na 5 bieg
Ale podstawą tego wszystkiego i tak jest silna wola, przed tym, by nie wkręcać silnika do załączenia się drugiej gardzieli gaźnika.. A z tym bywa ciężko
p.s. A jeśli jest tu ktoś z południowej wielkopolski to do testowania możliwości auta polecam obwodnicę Skalmierzyc na krajowej 25. Otwarty 2 lata temu 7km odcinek prostej drogi z zaledwie trzema nieistotnymi łukami. Choć trasa ma zaledwie po jednym pasie w obie strony to nie jest jakoś specjalnie tłoczno na niej i osiąganie dużych prędkości nie stanowi problemu.
Jakiś czas temu w lecących na Discovery Pogromcach Mitów wzięli pod lupę sprawę spalania siedząc TIRowi na ogonie i z tego co utkwiło mi w pamięci najbardziej to, że przy 90 km/h jadąc pół metra za tirem opór powietrza spadł o 90%. Silnik musiał pokonywać niemal tylko własne opory i opory toczenia się kół, ale nerwowe próby utrzymania się na takim dystansie objawiły się gorszym spalaniem niż przy 10 metrach, przy których spadło ono o 30%. Po drugie Pogromcy uznali taką jazdę za skrajną głupotę i nikomu jej nie polecali

W innym odcinku pokazali, że jazda po ruchliwych ulicach kosztuje dużo, gdy często skręcamy w lewo. I, że jeśli mamy możliwość to żeby wybrać nieco dłuższą trasę robiąc 3 dodatkowe zakręty w prawo niż 1 w lewo, co ma sens przede wszystkim w godzinach szczytu.
Co do stylu jazdy to oczywiście zawsze dojeżdżanie na biegu do samych świateł, choć u mnie jest to równoznaczne ze straszeniem przechodniów strzałami z wydechu i brakiem całkowitej odcinki paliwa


Ale podstawą tego wszystkiego i tak jest silna wola, przed tym, by nie wkręcać silnika do załączenia się drugiej gardzieli gaźnika.. A z tym bywa ciężko

p.s. A jeśli jest tu ktoś z południowej wielkopolski to do testowania możliwości auta polecam obwodnicę Skalmierzyc na krajowej 25. Otwarty 2 lata temu 7km odcinek prostej drogi z zaledwie trzema nieistotnymi łukami. Choć trasa ma zaledwie po jednym pasie w obie strony to nie jest jakoś specjalnie tłoczno na niej i osiąganie dużych prędkości nie stanowi problemu.

- Fox
- Peugeot 205 Master
- Posty: 2053
- Rejestracja: 25 lis pt, 2005 5:09 pm
- Posiadany PUG: 205gti, 504 coupe, 406 kombi
- Numer Gadu-gadu: 6433729
- Lokalizacja: Kraków
- Kontakt:
Re: Ekonomiczna jazda Peugotem :)
Zwykle po 5-10min jazdy za kims na autostradzie wyprzedzam go i daj mu szanse z kolei podczepienia sie do mnie. Juz wiele razy mi sie zdarzylo ze ten drugi kierowca dziala tak samo i jedziemy sobie jak kolarze w peletonie zmieniajacy sie na przedzie. Kiedys wracajac z Chorwacji dojechalem na Wegry ze srednim spalaniem ponizej 6,5/100 co jak na gti zaladowane bagazami to raczej dosc dobry wynik.grzesiek309 pisze:Fox, metoda którą zaproponowałeś jest dosyć męcząca i niebezpieczna. Oprócz tego nie każdy lubi jak "siedzi" mu ktoś na zderzakuMi osobiście to gra na nerwach bo mam wrażenie, że ktoś mnie pogania
Kierowcom ciezarowek podejrzewam ze nie przeszkadza osobnik na ogonie bo go nie widza. Mnie osobiscie wkurza to tylko w nocy jak ktos mi swieci swiatlami w lusterko.
- Marin205
- Peugeot 205 Master
- Posty: 3172
- Rejestracja: 03 wrz sob, 2005 12:56 pm
- Posiadany PUG: 205RG zamienione na Skodę
- Numer Gadu-gadu: 4777015
- Lokalizacja: Królewskie Miasto Kraków
- Kontakt:
Re: Ekonomiczna jazda Peugotem :)
scaliburgreg pisze:......, choć u mnie jest to równoznaczne ze straszeniem przechodniów strzałami z wydechu i brakiem całkowitej odcinki paliwa...
u mnie też pięknie strzela, mam usunięty środkowy wydech , a odcinki również nie ma , wiadomo gaźnik

pamiętam swoje 3,4 l/100 km w 1.4 hdi
http://www.katalogi.peugeot205.pl Kliknij tu i zobacz spis katalogów z galerii.
http://www.facebook.com/Peugeot205Brochures Kliknij tu ściągnij katalog w pdf z facebooka
http://www.facebook.com/Peugeot205Brochures Kliknij tu ściągnij katalog w pdf z facebooka
- Manwe
- Peugeot 205 Master
- Posty: 2013
- Rejestracja: 04 wrz pt, 2009 2:48 pm
- Posiadany PUG: 205 lacoste'86, 205 gti ph1'87, 309 ph1 3d graffic'89, citroen ax ph1'86, citroen bx ph1'86
- Numer Gadu-gadu: 7424729
- Lokalizacja: Kraków
- Kontakt:
Re: Ekonomiczna jazda Peugotem :)
to ja tez się pod ot dołączę marin coś o tym wie, jak dojeżdżam do skrzyżowania hamując biegami to choćby było już zielone to żaden pieszy się nie odważa, a żeby nie było całkiem nie na temat to dodam ze na gaźniku jazda na biegu bez gazu nie powoduje odcięcia paliwa, mozliwe tylko na wtrysku 


szukam zderzaków z green'a, lacoste'a, białego cj lub open'a
przygarne silnik ET3, gumowy spojler tylnej klapy Peugeot 309 gti, licznik z obrotomierzem z bx'a ph1
-
- Nowicjusz
- Posty: 20
- Rejestracja: 22 kwie ndz, 2012 1:26 pm
- Posiadany PUG: 205 Look
- Numer Gadu-gadu: 0
Re: Ekonomiczna jazda Peugotem :)
Tak więc trzy złote zasady:
1. nie przyspieszać bardzo
2. nie hamować bardzo
3. jeździć na jak najwyższym możliwym w danej sytuacji biegu (wg. zasady dziadka
I tutaj pytanie ad3. czy np. jak mam możliwość i wrzucam czwórkę i samochód jedzie zwględnie czyli nie buczy itd. to czy 50/60 km/h jest dobre czy za mała to prędkość na ten bieg?
Tutaj chciałem zadać też pytanko, mam nadzieję że będziecie wyrozumiali, prawko mam od bardzo niedawna, Pugiem jechałem może z 4,5 razy (tak wiem że z czasem człowiek będzie coraz lepiej jeździł) ale mam trochę problemy z parkowaniami w tym sensie że chciałbym za pierwszym lub drugim poprawnie, a jednak zdarza się że muszę 3 raz korygować.
A) Czy możecie mi dać jakieś wskazówki jak parkować przodem tzn. jak na jakiej wysokości mamy boczny samochód (na egzaminie uczono że środek samochodu po naszej lewej powinien być mniej więcej na wysokości kierowcy (nas) i wtedy na max w lewo skręcamy kierownicę) tutaj coś się to nie sprawdza a póki co wyczuć nie umiem tego. Także jaka odległość powinna być minimum naszego Puga od tego samochodu z lewej by się zmieścić z kręceniem?
B) Podobnie prosiłbym o wskazówki parkowaniem tyłem czyli jaka odległość i jaka pozycja tyłu naszego samochodu względem tego po lewej musi być aby zaparkować ładnie.
Pozdrawiam
1. nie przyspieszać bardzo
2. nie hamować bardzo
3. jeździć na jak najwyższym możliwym w danej sytuacji biegu (wg. zasady dziadka

I tutaj pytanie ad3. czy np. jak mam możliwość i wrzucam czwórkę i samochód jedzie zwględnie czyli nie buczy itd. to czy 50/60 km/h jest dobre czy za mała to prędkość na ten bieg?
Tutaj chciałem zadać też pytanko, mam nadzieję że będziecie wyrozumiali, prawko mam od bardzo niedawna, Pugiem jechałem może z 4,5 razy (tak wiem że z czasem człowiek będzie coraz lepiej jeździł) ale mam trochę problemy z parkowaniami w tym sensie że chciałbym za pierwszym lub drugim poprawnie, a jednak zdarza się że muszę 3 raz korygować.
A) Czy możecie mi dać jakieś wskazówki jak parkować przodem tzn. jak na jakiej wysokości mamy boczny samochód (na egzaminie uczono że środek samochodu po naszej lewej powinien być mniej więcej na wysokości kierowcy (nas) i wtedy na max w lewo skręcamy kierownicę) tutaj coś się to nie sprawdza a póki co wyczuć nie umiem tego. Także jaka odległość powinna być minimum naszego Puga od tego samochodu z lewej by się zmieścić z kręceniem?
B) Podobnie prosiłbym o wskazówki parkowaniem tyłem czyli jaka odległość i jaka pozycja tyłu naszego samochodu względem tego po lewej musi być aby zaparkować ładnie.
Pozdrawiam
- MiceK
- Maniak
- Posty: 1969
- Rejestracja: 30 lip pt, 2010 2:10 pm
- Posiadany PUG: MG ZR 1.4 16v
- Numer Gadu-gadu: 1295187
- Lokalizacja: Warszawa/okolice
- Kontakt:
Re: Ekonomiczna jazda Peugotem :)
Patrz w lusterka, a nie przez prawe ramię
Ot, cała tajemnica 


-
- Peugeot 205 Master
- Posty: 5502
- Rejestracja: 01 lis ndz, 2009 8:13 pm
- Posiadany PUG: Dużo 205 & Partner V6
- Numer Gadu-gadu: 0
- Lokalizacja: Białystok
- Kontakt:
Re: Ekonomiczna jazda Peugotem :)
Ciężko tak na odległość wytłumaczyć jak parkować. Wszystko to kwestia treningu
I tak jak MiceK napisał, patrz w lusterka. Tak jest zdecydowanie łatwiej parkować 


Jest Ci smutno? Jest Ci źle? Wsiądź do puga, przejedź się!
Określenie "Poranny poprawiacz nastroju" nabiera nowego znaczenia...
Naprawy, modyfikacje, remonty 205 i nie tylko
https://www.facebook.com/205renovation/
Określenie "Poranny poprawiacz nastroju" nabiera nowego znaczenia...

Naprawy, modyfikacje, remonty 205 i nie tylko

- leon
- Junior
- Posty: 324
- Rejestracja: 12 lip wt, 2011 4:27 pm
- Posiadany PUG: biały i szybki
- Lokalizacja: Częstochowa
Re: Ekonomiczna jazda Peugotem :)
Heh. Nie da się raczej nauczyć parkowania przed kompem. Jedyny sposób to siąść w samochód i próbować. Do tego przyda się trochę wyobraźni i doświadczenia jakiego nabędziesz z czasem. 205-tka jest na tyle małym samochodem, że pewnie szybko to opanujesz do perfekcji. Powodzenia 

"Adding power makes you faster on the straights. Subtracting weight makes you faster everywhere"
- Pluto
- Maniak
- Posty: 1615
- Rejestracja: 17 cze śr, 2009 10:33 pm
- Posiadany PUG: Audi A4 Quattro Avant
- Lokalizacja: Lubin
- Kontakt:
Re: Ekonomiczna jazda Peugotem :)
Jeżeli masz 5 drzwiową 205 to tyłem gdy parkujesz to gdy w malej szybce zobaczysz koniec auta, które stoi obok to kręcisz na maxa kierownicą i potem to już w lusterka.
Jeżeli masz 3 drzwiowe auto to gdy w bocznej tylnej szybie zobaczysz koniec auta to kręcisz maxa.
Co do biegów to ja jeździłem na 4 biegu od 40km/h do 70km/h jakoś.
Jeżeli masz 3 drzwiowe auto to gdy w bocznej tylnej szybie zobaczysz koniec auta to kręcisz maxa.
Co do biegów to ja jeździłem na 4 biegu od 40km/h do 70km/h jakoś.
- leon
- Junior
- Posty: 324
- Rejestracja: 12 lip wt, 2011 4:27 pm
- Posiadany PUG: biały i szybki
- Lokalizacja: Częstochowa
Re: Ekonomiczna jazda Peugotem :)
Uważam, że nie powinno się w ten sposób uczyć parkowania i manewrowania. Pamiętam, że tak mi tłumaczyli instruktorzy podczas kursu nauki jazdy: "jak zobaczysz pachołek na wysokości małej szybki to kręć kierownicą o 1,5 obrotu, jak będzie na wysokości lusterka to zacznij prostować"...żenada.Pluto pisze:Jeżeli masz 5 drzwiową 205 to tyłem gdy parkujesz to gdy w malej szybce zobaczysz koniec auta, które stoi obok to kręcisz na maxa kierownicą i potem to już w lusterka.
Jeżeli masz 3 drzwiowe auto to gdy w bocznej tylnej szybie zobaczysz koniec auta to kręcisz maxa.
A co zrobisz jak Ci przyjdzie parkować innym samochodem ? Zostawisz na środku ulicy ? Takie metody może są dobre dla 60-letniej babki, ale nie dla młodego człowieka.
"Adding power makes you faster on the straights. Subtracting weight makes you faster everywhere"
-
- Nowicjusz
- Posty: 20
- Rejestracja: 22 kwie ndz, 2012 1:26 pm
- Posiadany PUG: 205 Look
- Numer Gadu-gadu: 0
Re: Ekonomiczna jazda Peugotem :)
Powiem tak, zaparkować zaparkuję ale ja chciałbym od razu za 1 razem :] Jak wyczuję moment skrętu w tym samochodzie to czuję że nie będę patrzył na jakieś narożniki, pachołki tylko z automata ;]
- Pluto
- Maniak
- Posty: 1615
- Rejestracja: 17 cze śr, 2009 10:33 pm
- Posiadany PUG: Audi A4 Quattro Avant
- Lokalizacja: Lubin
- Kontakt:
Re: Ekonomiczna jazda Peugotem :)
Mniej więcej powiedziałem jak, zawsze tak parkuje i nie zależnie jakie auto.leon pisze:A co zrobisz jak Ci przyjdzie parkować innym samochodem ? Zostawisz na środku ulicy ? Takie metody może są dobre dla 60-letniej babki, ale nie dla młodego człowieka.
Axles, trochę pojeździsz i się nauczysz
