Strona 2 z 2

: 07 sty pt, 2005 11:15 am
autor: Ari
TAK :lol: Demo ma racje, też na to kiedyś napadłem. To była ta wersja z leżącym silnikiem. Jest na stronie FIA

: 07 sty pt, 2005 12:06 pm
autor: Demo84
samer pisze:A to jest homologacja miedzynarodowa ?
A tak miedzynarodowa, na stronie FIA znalazłem wiec...

: 07 sty pt, 2005 4:56 pm
autor: Piweł
Demo84 pisze:
Ari pisze:Cała ZALETA tego samochodu tkwi w gaźnikach! Gaźniki a co to za problem. Że autko ma dużo więcej powietrza niż wtryskowiec?, że nie trzeba bulić za program na hamowni, że ma lepszą reakcję na gaz?, że można dowolonie stroic autko wielkością dysz, długością lejków? Gaźniki WEBER serii DCOE to esencja sportu samochodowego (a takie są w Rallye wersja 40)
Z ust mi to wyjałeś,
Wydaje mi się panowie, że się trochę za bardzo rozpędziliście. W ogóle ludzie u nas mają jakiegoś niesamowitego hopla na punkcie gaźników :roll: podczas, gdy nie ma w nich nic aż tak super-fajnego poza jednym - rzeczywiście każdy może w nich nagrzebać w garażu, przy pomocy śrubokręta niemalże. Pozostaje tylko kwestia jakości takich modyfikacji. :x
Na pewno natomiast mają gaźniki jedną zasadniczą wadę - nie osiągnie się na nich takiego dokładnego składu mieszanki jak przy wtrysku (a niestety w naprawdę wysilonych silnikach to jest dużo ważniejsze niż dolewanie wachy do granic możliwości układu paliwowego) no i trzeba nieustannie coś poprawiać, bo regulacja na specjalnie długo nie starcza w żadnym gaźniku :wink: .

A z powietrzem, no cóż - jeśli zrobi sie dobry dolot na osobnych przepustnicach, to zauważcie że przy wtrysku jest chociażby mniej elementów, które zaburzają strugę powietrza lecącego do silnika (wtryskiwacz praktycznie znajduje się w ściance kolektora/przepustnicy, a w gaźnikach zawsze coś tam jeszcze wystaje).

Pozdro
Piweł

: 07 sty pt, 2005 6:24 pm
autor: Para
off topic panowie

a tak apropo to jak oni to zrobili ze z silniczka 1.3 wyciągnęli 100KM ??? a z 1.9 tylko o 30KM więcej ???

: 07 sty pt, 2005 7:36 pm
autor: Kaktus
Stopien sprezania, walek rozrzadu, no i wlasnie gazniki a raczej srednica dolotu powietrza. W Rallye jest to chyba 80mm na srednicy w sumie, a w GTI bodajrze 55mm.

Tak jak pisze Piwel - wtrysk zawsze bedzie lepszy, pod warunkiem ze wsadzimy 4 przepustnice :) Gazniki poprostu sa tansza opcja na dostarczenie silnikowi wiekszej ilosci powietrza.

: 07 sty pt, 2005 8:12 pm
autor: Ari
50 mm

: 07 sty pt, 2005 8:15 pm
autor: Ari
No wiesz Piweł ale osobne przepustnice kosztują majątek. Oczywiście gaźniki są dużo mniej dokładne i trzeba doświadczenia i kilku prób na hamowni i na drodze, żeby znaleźć optymalne do przeróbek i pogody ustawienia. Jednak dzięki zegarom gaźniki można ustawić dość dokładnie i wystarczy zapisać ustawienia. Niemniej jednak zgadzam się, że osobne przepustnice to najlepsze rozwiązanie. Tylko w jakim seryjnym aucie one są?

: 12 mar ndz, 2006 9:48 pm
autor: sekator
no dobra :!: to teraz pomóżcie jak i gdzie mogę wyregulować swoje gażniki w Warszawie :?: :!: :!:

trochę nie ten dział i temat ;)
spróbuj w: Warsztaty/Sklepy jeżeli chodzi o "gdzie", a Forum techniczne jeżeli chodzi o "jak" ;)