Strona 2 z 2
Re: GTI phase 1
: 12 paź pn, 2015 10:55 pm
autor: tonka81
Dzięki Panowie, zaleję Total Quartz 5W40, przy okazji z wymianą uszczelki pod miską, tylko coś trudno ją dostać póki co...
Auto tymczasem odbyło jedynie rundę w góry więc bardziej stoi niż jeździ ze względu na nieustający brak czasu.
Zimą planuję m.in odświeżyć lakier na felgach, czy ma ktoś sprawdzony punkt, najlepiej na śląsku?
Re: GTI phase 1
: 14 paź śr, 2015 9:33 pm
autor: woocash
miejsca nie znam niestety ale mam jedną podpowiedź - pamiętaj by środek felg był spolerowany a nie pomalowany /tzn... nie da się tego proszkiem nie opierdzielić, ale trzeba potem to spolerować i nałożyć klar/ i wtedy wygląda suuper.
PS - jak znajdziesz gdzieś w kato tanio piaskowanie to mogę się podłączyć z 4 stalówkami do piaskowania.
Re: GTI phase 1
: 15 paź czw, 2015 8:24 pm
autor: Manwe
seryjnie środek solniczek nie jest polerowany tylko stoczony, jest widoczny charakterystyczny wzorek

, uszczelka miski olejowej do silników XU erling 590.984, napisz pw jak nie znajdziesz
Re: GTI phase 1
: 15 paź czw, 2015 10:43 pm
autor: tonka81
Dzięki za podpowiedzi odnośnie sposobu malowania; na felgach nie widzę żadnego wzorka więc pewnie są zamalowane... z pewnością pociągnę jeszcze temat sposobu malowania jak tylko wyczaję lakiernika.
Manwe dzięki za detale uszczellki, wstępnie sprawdziłem nie powinno być problemu więc zaraz zamawiam.
Mam kolejne pytanie: chodzi o poziom płynu chłodzącego w zbiorniczku:
Ponieważ nie doszukałem się wskaźnika poziomu wyrytego na zbiorniczku więc mam wątpliwości ile powinno go tak naprawdę być. Zazwyczaj jest to ok polowy zbiorniczka... tu jednak pojawia się problem bo dopiero przy prawie pełnym zalaniu gaśnie mi dioda w kokpicie.
Czy macie na swoich zbiorniczkach min/max?
A może trzaśnięty jest czujnik?
Re: GTI phase 1
: 15 paź czw, 2015 11:15 pm
autor: woocash
Ad 1. Felgi lakierujesz oczywiście proszkowo.
Ad. 2. Pod korkiem wlewu powinien być taki czerwony...Eee. Element

leje się tyle, żeby na zimnym było do poziomu dolnego tego czegoś. A czujnik... Poszukaj na forum o czujniku. Może się wieszać po tych 20 latach pracy w syfie. Może pojedziesz do mnie to obadamy

Re: GTI phase 1
: 11 kwie pn, 2016 11:00 pm
autor: tonka81
No i muszę wymienić czujnik ciśnienia oleju (ten od wskaźnika) ponieważ cieknie z niego niemiłosiernie. Wskaźnik pokazuje raczej dobre wartości ale co z tego skoro leje olejem. Wiem, że temat był już wałkowany w kwestii zamienników (tyle że do XU9JA). Będę wdzięczny za podpowiedź czy do XU5JA jest taki sam i czy podejdzie któryś z poniższych; ewentualnie, który byłby lepszy... lub może jakiś inny:
http://allegro.pl/czujnik-cisnienia-ole ... 48676.html
http://allegro.pl/czujnik-cisnienia-ole ... 02669.html
Re: GTI phase 1
: 12 kwie wt, 2016 6:19 am
autor: 2mouse
FAE 14500. Też beznadziejny, ale jednak lepiej zrobiony niż noname z Chin z powyższych aukcji. Raczej nie ma obecnie problemu z dostępnością, w odróżnieniu od czasów kilka lat temu. Ale rzeczywiście markowego już nie dostaniesz...
A to, że z Twojego leje się olejem, to najprawdopodobniej kwestia uszczelki pod czujnik, a nie czujnika. Wymienić na miedzianą. Nie, nie na aluminiową, czy ze ZnAl-u. Miedzianą. I dokręcić momentem przewidzianym dla tego miejsca, a nie na pałę, czy wyczucie. I dobrze jeszcze byłoby wyczyścić miejsce w bloku pod uszczelkę i nie zakładać jej palcami ufaflunionymi smarem z piachem....
A co do dyskusji nt. olejów, to bardzo mi ona przypomina historię, jak moja ciotka usiłowała namówić babcię do używania oliwy z oliwek zamiast smalcu.

Oczywiście smalec wygrał.
Wg. "fahofscuf" obydwa moje silniki powinny sikać olejem jak te fontanny
http://www.parkfontann.pl/. Jednak się tak nie dzieje, pomimo tego, że obydwa są traktowane wymyślnymi syntetykami.
Cud? Może jeszcze eucharystyczny?...

Nie mniej jednak w Legnicy w życiu nie byłem...

Re: GTI phase 1
: 12 kwie wt, 2016 8:07 am
autor: nowak68
Też mam silnik zalany 5w30 i ani grama nie dolewam.
Co do miejsca z rybą na polu, to....Lednica

i też nie byłem
