Strona 2 z 2
: 13 kwie śr, 2005 11:04 am
autor: Pagi
W dieslu sa dwa wentylatory, wiec pewnie jest tak ze zalacza sie jeden a jak nie da radu to oba chłodzą.
: 13 kwie śr, 2005 11:07 am
autor: JoT_JoT
Tego Ci już nie powiem

:D Ale pewnie dobrze kombinujesz a jak sprawdzisz to nam opowiesz czy odrazu wlączyły Ci sie oba itd

:D

: 13 kwie śr, 2005 12:07 pm
autor: waldemarek_b
wydaj mi się ze jaet tak:
-czujnik w chłodnicy steruje wiatraczkami tj wolny i szybki obrót
- czujnik w termostacie jeden od kontrolki zapala się około 110 st.c następny od wsazówki wskaźnika
a i jeszcze jedno z moich obserwacji wynika ze czas grzania świce żarowych również zależy od temp. płynu czyli muszą byś podłączone również pod jakiś czujnik temp.

: 13 kwie śr, 2005 12:31 pm
autor: Pagi
Czyli moge smialo te czujniki w termostacie do masy zewrzec i obserwowac co sie dzieje ? Na jeden z nich nie powinno byc zadnej reakcji skoro nie mam wskaznika temp. ?
: 13 kwie śr, 2005 12:34 pm
autor: cyborg
te w termostacie tak-powina sie zapalic lampka od temp. a ten od wiatraka-zewrzec razem styki kabelkiem
: 13 kwie śr, 2005 2:40 pm
autor: waldemarek_b
mało tego jedne z nich może być wogóle nie podłączony - sam czujnik bez kabli

: 13 kwie śr, 2005 3:15 pm
autor: Pagi
Oba są podłaczone i kabelki wchodza sobie w wiązke.
: 13 kwie śr, 2005 11:29 pm
autor: simonszop
co do przegrzewania sie diesli (wogole to bylo juz cos w tym temacie kiedys)
to ja juz moim paredziesiat tys kilometrow zrobilem i powiem szczerze
ze nie pamietam zeby mi sie kiedys drugi wiatrak chlodnicy wlaczyl
(a wiem ze dziala

) takze o przegrzanie to raczej nie masz sie co martwic
pozdrawiam
: 15 kwie pt, 2005 7:52 pm
autor: Pagi
Dobra, narazie potestowalem elektryke czy wszystko dziala jak sie recznie zewrze czujniki. Cyli tak, lampka sie zapala po zwarciu czujnika (tego z tylu, od strony kabiny) w termostacie do masy. Natomiast wentylatory dzialaja tak: po zwarciu jednej pary stykow zalaczaja sie oba wentylatory na wolniejszych oboitach, po zwarciu drugiej pary stykow zalacza sie tylko jeden z wentylatorow (lewy patrzac na przod samochodu) na wysokich obrotach.
Moje pytanie jest takie... czy tak ma byc ze na drugim stopniu zalacza sie tylko jeden wiatrak? Czy moze mam cos popsute?
I druga sprawa, czy wiatraki zalaczaja sie tak, ze gdy wlaczany jest drugi stopien, pierwszy pozostaje zwarty?
: 16 kwie sob, 2005 10:16 am
autor: Rychu
A u mnie wentylator załącza sie dopiero przy 97-98 stopniach! A 89-90 to normalna temperatura pracy! Trochę za wysoko się załącza, nie?? Czy to termostat?
: 16 kwie sob, 2005 10:46 am
autor: Pagi
Chyba nie termostat, wiatrak wlaczany jest przez czyjnik w chlodnicy, z prawej strony patrzac na przod samochodu, tak na wysokosci 3/4.
Przynajmniej tak jest w dieslu.
A to 97-98 st. chyba jest ok, gdyz plyn chlodzacy ma wyzsza temp. wrzenia niz woda.