Strona 2 z 4

: 13 cze pn, 2005 3:59 pm
autor: blaszka
Super rada kręcić zimny silnik na maxa no no i pisze to mechanik
SILNIKA ZIMNEGO SIE NIE PALUJE A ZARAZ PO ODPALENIU NIE GAZUJE!!!
A KTO TU MÓWI O ŻYŁOWANIU SILNIKA PO ODPALENIU LUDZIE POMYSLCIE TROCHE TYLKO AUTO Z ZIMNYM SPRZEGŁEM SIE LEPIEJ ZRYWA NIŻ Z GORACYM A TO NIE ZNACZY ZE TRZEBA ZARAZ DAWAC W PIZ... PO ODPALENIU WYSTARCZY ZE ZROBICIE TO 10 MIN PO ODPALENIU AUTA A NIE PO GODZINNEJ JEZDZIE PO MIESCIE

: 13 cze pn, 2005 4:37 pm
autor: invictus
no dokladnie dlatego mowilem ze chodzi o skrot myslowy :mrgreen:
mowilismy o pol-zimnym

Ale moze masz lipne sprzeglo?? bo u mnie nie ma absolutnie zadnej roznicy w przyspieszeniu ze wzgledu na slizgajace sie sprzeglo

Jak kiedys pojade do szczecina odwiedzic kumpla na morskiej to ci wpadne i sie sam przekonasz 8)

: 13 cze pn, 2005 4:50 pm
autor: blaszka
MI TEŻ SIE NIE SLIZGA W SĘSIE TAK ZEBY TO BYŁO WYCZUWALNE ALE JAK BEDZIESZ TO ZAPRASZAM A TYCH UŁAMEK SEKUND NIE ODCZUWAM NA ZIMNYM CZY NA CIEPŁYM

: 13 cze pn, 2005 10:02 pm
autor: zen
To jak jest panowie mam sprzegło do wymiany?
Czy zle pierścienie zrobione?

: 13 cze pn, 2005 10:07 pm
autor: blaszka
tego to nawet najstarsi górale nie wiedza to to by trzeba było obadac zobaczyc co tam piszczy no bo tak wymieniac to sobie mozna a moze to a moze tamto

: 13 cze pn, 2005 10:21 pm
autor: zen
No to jutro jade do mego mechanika i mówie w czym problem.
Problem w tym ze jak ma sie zabrac za mojego puga to rece rozkłada :)

: 13 cze pn, 2005 10:43 pm
autor: invictus
sprzeglo prosta sprawa sprawdzenie

2 gaz w deche i puscic sprzeglo(stojac w miejscu) jak obroty beda powoli spadac a samochod ruszac to jest walniete sprzeglo a jak albo zgasnie albo zacznie zwijac oponki to jest ok

(to test na uslizg sprzegla a nie ogolnie na jego bezuszkodzeniowosc wiec mi sie tu nie czepiac...)

: 14 cze wt, 2005 5:01 pm
autor: rafi
blaszka pisze: TO NIE ZNACZY ZE TRZEBA ZARAZ DAWAC W PIZ... PO ODPALENIU WYSTARCZY ZE ZROBICIE TO 10 MIN PO ODPALENIU AUTA A NIE PO GODZINNEJ JEZDZIE PO MIESCIE
Ok z tym że po 10 min silnik nie jest zimny,u mnie ok.90 stopni ,oczywiście olej rozgrzewa się wolniej.Róznica w przyspieszeniu na tak rozgrzanym silniku a po godzinie jazdy wynika raczej z bardzo mocno rozgrzanego dolotu niż ze ślizgającego się sprzęgła.

: 14 cze wt, 2005 5:57 pm
autor: Sebek
można też sprtawdzić tak:

jedziesz sobie jakąś prędkościa, wciaskasz opór peedał gazu i jeśli rosną obroty a prędkość się nie zmienia albo zmienia nieznacznie to ślizga się sprzęgło. To czuć wyraźnie,a jeśli tego nie czujesz to nie sprzęgło!

: 14 cze wt, 2005 6:43 pm
autor: invictus
ale to juz padniete zupelnie... a jak lekko to tak nie jest

: 14 cze wt, 2005 7:20 pm
autor: Sebek
zgadzam się!

: 15 cze śr, 2005 9:09 am
autor: zen
2 gaz w deche i puscic sprzeglo(stojac w miejscu) jak obroty beda powoli spadac a samochod ruszac to jest walniete sprzeglo a jak albo zgasnie albo zacznie zwijac oponki to jest ok

No to oblałem test :( Szarpną 3 razy i powoli ruszył do przodu

: 15 cze śr, 2005 10:55 am
autor: invictus
To sprzeglo jest OK

Moj poprzedni diesl powoli ruszal a obroty powoli spadaly i na tym sprzegle jezdzilem 2 lata i po rozgrzaniu lepiej sie zbieral no ale to byl diesel

: 15 cze śr, 2005 7:46 pm
autor: zen
To ja już sam nie wiem :? Jutro odstawiam autko do mechanika i niech on wrzystko sprawdzi.

: 16 cze czw, 2005 2:44 pm
autor: przemekk
to nie zadne sprzeglo ani nic takiego,

to tak zwane ssanie w dieslu to jest po prostu przyspieszenie zaplonu w silniku ( przestawia sie na pompie wtryskowej) i wtedy silnik ma wiekszego kopa i zawsze tak bedzie, za kazdym razem jak sobie zaciagniesz te linke to auto bedzie lepiej szlo

niektore maja reczne ( np vw) a inne automatyczne ( fordy)

moj ojciec mial kiedys sierre diesla i jak chcialem zeby auto lepiej szlo to linke troche naciagalem ( ale wtedy silnik ma szybsze obroty i wiecej pali)


druga sprawa

gdy auto ma wyjechany silnik po nagrzaniu dostaje wiekszych przedmuchów i slabiej idzie (i zazwyczaj kopci), jezeli zmieniales pierscienie to powinno byc dobrze

najprostsze rozwiazanie : na mocno nagrzanym silniku wyciagnij bagnet od oleju - jak bedzie dmuchac, chlapac i jakis dymek leciec to znaczy ze cos z tymi pierscieniami ci lipe wcisnal a jak bedzie "cisza" to wszystko jest ok