Strona 2 z 2

: 05 wrz pn, 2005 8:45 am
autor: NMike
Nie wiedziałem, że po środkowy to sama puszka... :oops:

: 06 wrz wt, 2005 9:25 pm
autor: Adams
Ja mam przelot i niezauważylem zysku mocy. Zmienił się dzwięk - po zdjęciu nogi z gazu na wysokich obrotach robi pac pac. Przez 3 miesiące jeździłem na przelocie tylko z kolektorem sportowym (wyszlifowany i o większej średnicy) - wtedy czułem niewielką rożniocę na plus oczywiście hehe.

: 06 wrz wt, 2005 10:22 pm
autor: NMike
A to zostawie ten tłumik :D
Jak nie przeszkadza i nie pomaga jego wyciągnięcie, to po co sie bawić 8)

Czyli w wydechu nic więcej nie będę dłubał.
Pozostaje mi dokończyć zabudowe zewnętrzną, ustawienie belki i regulacja jednostki. A i jeszcze ustawienie lewarka biegów.

: 07 wrz śr, 2005 9:42 am
autor: Sebek
ps. ile dałeś Nmike za wałek od Światka

: 07 wrz śr, 2005 10:22 am
autor: NMike
Darowałem sobie na razie- mam odłożoną kase na wałek, regulacje kola i ustawienie pod wałek...
Póki co nie potrzebuje ładować kasy w silnik- na razie mnie satysfakcjonują wykrzesane osiągi :lol:
Moze w przyszłym roku pod koniec, albo za 2 na początku wsadze Świątka- zobaczymy...


Wałek rzozrządu GT to koszt 790,-zł (R 850,-zł) Przeróba koła rozrządu na regulowane to koszt 250,-zł
Wskazane byłoby aby tłumik środkowy był przelotowy.
Montaż walka 350,-zł + pastylki regulacyjne zaworów
(popychacze jeśli nie będą w idealnym stanie też trzeba wymienić na nowe)
Pomiary i regulacje na hamownie ok 200-400,-zł
Nie ma możliwości modyfikacji komputera.

Ustawienia zapłonu indywidualne, zależne od ustawień silnika. Z reguły wychodzi przyspieszenie ok 5 st max.

Rajdowy wałek ma wznios zwiększony o o,4mm do wałka GT i ma trochę dłuższe czasy otwarcia zaworów rzędu 3-4 st. Praca w całym zakresie obrotów. Możliwa potrzeba przyspieszenia zapłonu. Wałek wyczynowy to już inna historia.
Wznios wyższy juz o 1,5 mm do rajdowego czasy dłuższe o 20st., zmieniony kąt międzykrzywkowy o 2 st.. Uzyskiwana zwiększona moc 30-40%. Możliwa koniecznośc wprowadzenia zmian w układach dolotowych i wylotowych kolektora.
Jeśli zdecydowałby się Pan na ten typ walka, który służy juz typowo do imprez rajdowych, wyścigow ( nie nadaje sie do jazdy po mieście).

Cena walka GT to 790 zł. Rajdowy i wyczynowy - 850zł. Każdy z tych walków powoduje polepszenie osiągów silnika. Wałki wyczynowe z regóły osiągają max moc w pewnym zakresie obrotów. Bywają niestabilne np na wolnych obrotach co przy jeździe ulicznej ma bardzo ważne znaczenie natomiast na imprezach sportowych nie. Z tego co przeczytałem widzę, że ma Pan przygotowany silnik bardzo dobrze na przyjęcie wałka sportowego. Najlepszym rozwiązaniem jest wałek GT, który można stosować w każdych warunkach , a poprawki , które Pan wprowadził spowodują,że w maksymalnym stopniu wykorzysta parametry wprowadzone w charakterystykę krzywki.

W cenę wałka wchodzi jego wykonanie.Zamontowanie go w głowicy nalezy do klienta. Ustawienia silnika w przypadku
typów GT nie są konieczne. Krzywka rajdowa i wyczynowa wymaga już pewnego wkładu pracy w ustawienia. Klient, który zamawaia tego typu wałek jest świadomy co robi i w zasadzie ma już pewne doświadczenie pozwalające mu na dokonanie odpowiednich poprawek.

: 07 wrz śr, 2005 3:57 pm
autor: Adams
O kurde NMike jesteś "debeściak".

: 07 wrz śr, 2005 4:11 pm
autor: NMike
:D Wycięte z korespondencji...

Jeśli chodzi o mnie, to jestem zainteresowany wałkiem rajdowym 8)

: 07 wrz śr, 2005 4:20 pm
autor: invictus
dla nieswiadomych:
walek rajdowy -jechac 1900 w klasie H1600 8)

: 07 wrz śr, 2005 6:50 pm
autor: NMike
No tak, ale kogo wtedy sie oszukuje.
Można tak też w kjs, ale to bez sensu.