Strona 2 z 2
					
				
				: 17 gru śr, 2003 8:22 am
				autor: Mav309
				samer pisze:
Wiem ze z turbinka najlatwiwej wyciaga sie KM , ale my nie mamy zamiaru ladowac 2 barow , cz nawet 1bara
2 bary to jest kolego ogromny kosmos...Osiagany na naprawde mocnych turbinach, w silnikach fabrycznie doladowanych (a wiec dostosowanych do tego typu napelniania mieszanka), i pamietajmy ze one laduja tyle w peaku,  a nie ciagle tyle...
malo samochodow seryjnych z turbina ma cisnienie doladowania 1 bar...
 
			 
			
					
				
				: 17 gru śr, 2003 9:41 am
				autor: Mav309
				Piweł pisze:
Hmmm czy mamy kiszkowate silniki? No ja bym nie powiedział - imo taki "cross flow" to najlepszy patent z możliwych (chodzi o napełnianie i opróżnianie cylindrów). 
Oczywiscie ze to kiszkowate ulozenie (jesli chodzi o turbo).
glowica cross flow to ideal w silnikach NA, ale nie jesli chodzi o prostote konstrukcji turbo... 
jakis czas temu a kanale ogladalem wydech patrzac pod wzgledem miejsca na montaz, na ewentualne rury... Mozna sie za glowe zlapac jak tam miejsca jest malo 
Co do konstrukcji slabego dolu...
Milo ze ma kute korby, ale czemu mi raz panewki juz przekrecilo a kumplowi w dwoch roznych silnikach to samo? Poziom oleju pilnowany 

 
			 
			
					
				
				: 17 gru śr, 2003 2:28 pm
				autor: Kaktus
				Dla chcacego nic trudnego 
Bardzo ladnie, i starannie wykonane!
 
			 
			
					
				
				: 17 gru śr, 2003 3:05 pm
				autor: Mav309
				Kaktus pisze:Dla chcacego nic trudnego 
Bardzo ladnie, i starannie wykonane!
 
To jest bodajze turbo z 205.gti...oczywiscie ze ladnie, ja tylko mowie o zwiekszeniu stopnia skaplikowania konstrukcji (tutaj "tylko przeniesiono zbiorniczek wyrownawczy" no i rzezba z dlugaaaachnym dolotem... na oko z 0.3 bara idzie na neiszczelnosciach i mocno gorace powietrze  wynikajace z samego sprezenia powietrza jak i latania go w okolicach wydechu.
Mimo wszystko piekna robota (na 205gti jest ich kilka...)
 
			 
			
					
				
				: 17 gru śr, 2003 3:13 pm
				autor: Kaktus
				Otoz to 
Z toba sie zgadzam w 100%
tylko chcialem pokazac fotke, ze jest to wykonalne, i mozna to ladnie zrobic... ale z cala pewnoscia parenascie razy latwiej bylo by to zrobic w jakims Japoncu czy innym Niemcu, ktory ma inaczej rozwiazana glowice a dokladnie chodzi o dolot i wydech.
 
			 
			
					
				
				: 17 gru śr, 2003 3:15 pm
				autor: samer
				Mav309 pisze:samer pisze:
Wiem ze z turbinka najlatwiwej wyciaga sie KM , ale my nie mamy zamiaru ladowac 2 barow , cz nawet 1bara
2 bary to jest kolego ogromny kosmos...Osiagany na naprawde mocnych turbinach, w silnikach fabrycznie doladowanych (a wiec dostosowanych do tego typu napelniania mieszanka), i pamietajmy ze one laduja tyle w peaku,  a nie ciagle tyle...
malo samochodow seryjnych z turbina ma cisnienie doladowania 1 bar...
 
No tak , ale jezeli damy doladowanie 0.3bara to ile bedize mial taki GTI KM , zaluzmy ze to ten 1.9 8v
Widac na tym zdjeciu ile roboty trzeba wykonac , ludzie to robia, bo wkoncu turbo (jak to brzmi !) ale czy nie byloby prosciej i moze nawet taniej i bardziej trwale  , zakub glowicy 16v i ja dlubnac wsadzic walek wyczynowy ? Mysle ze 170 KM by bylo a moze i wiecej
Chcialbym tu porownac koszty zalozenia turbo i mocy osiagnietej oraz glowicy 16v z walkiem i mocy , co bardziej sie oplaca 
Pozdrawiam