Strona 2 z 3

: 14 lis pn, 2005 6:23 pm
autor: szmergiel
a tak po przemysleniu....pomiary napewno pokażą ci 12 V. w końcu nie masz ładowania. w pierwszej walce wymien reg. co dalej...sam na tym poprzestałem

: 18 lis pt, 2005 5:37 pm
autor: ice_man
Wymieniłem same szczotki, ładowanie jest kontrolka działa bez problemów, ale jest cos takiego jak mruganie swiateł wszystkich tych co podswietlaja zegary i tych na zewnatrz. Co to jest czyzby regulator napiecia juz był do niczego ?? ładowanie jest w granicach normy 13.6 V

: 19 lis sob, 2005 11:02 pm
autor: Pagi
To i ja sie podlaczam :)

Mam podobny efekt jak ice_man tez przygasaja mi kontrolki, szestotliwosc przygasania zalezy od obciazenia (ilosci wlaczonych odbiornikow pradu) oraz od obrotow.

Chce wyjac alternator i obejrzec, nie zaszkodzi napewno wymienic szczotki, i sprawdzic regulator. Napiecie ladowania mam ciut przy wysokie i juz na wolnych obrotach mam 15V... Ale czy regulator moze byc tez powodem przygasania?

I teraz pytanko jeszcze gdzie kupic taki regulator? Nowy w sklepie czy zuwanany? Ile ksoztuje nowy? Da sie kupic bez problemu w powiedzmy InterCarsie ?

Pozdrawiam!

: 20 lis ndz, 2005 10:24 am
autor: szmergiel
15 V to stanowczo za duzo!! wygotuje ci wode z akumulatora. regulator do wymiany.

: 20 lis ndz, 2005 10:39 am
autor: aroslaw
ja ostatnio kupowalem regulator Valeo nowy i kosztowal 50 zl.

: 20 lis ndz, 2005 10:43 am
autor: aroslaw
a zarzaca kontrolka to byla dioda w ukladzie prostowniczym. ale juz po problemie. :)

: 20 lis ndz, 2005 8:55 pm
autor: Pagi
aroslaw: gdzie kupowales?
Ja tez mam alternator Valeo.

: 20 lis ndz, 2005 9:07 pm
autor: aroslaw
taki sklep z czesciami do francuzow w lubinie

: 20 lis ndz, 2005 9:10 pm
autor: Pagi
Jakie powinno byc napiecie na akumulatorze podczas prawodlowej pracy alternatora?

: 20 lis ndz, 2005 9:13 pm
autor: woocash
podczas ładowania chyba 13,8V, oczywiście nie z długimi światłami, ogrzewaniem tylnej szyby, wzmacniaczem 800W, i tak dalej:) ale nie powinno spaść poniżej 12V

: 20 lis ndz, 2005 9:27 pm
autor: Pagi
No nic... w takim razie musze wygrzebac alternator i poogladac... przy okazji pewnie szczotki sobie wymienie...

Dzis mierzylem u kolegi w MAtizie... napiecia na aku przy odpalonym silniku bylo 14,5V... to niby tez zaduzo...

: 20 lis ndz, 2005 10:29 pm
autor: invictus
14.2 to norma

: 20 lis ndz, 2005 11:14 pm
autor: b182
A co do nagrzewnicy .Miałem taki sam problem i okazało sie ze wystarczyło dogniesc miejsca połączenia czesci metalowej z obudowami po obu stronach chłodniczki.takie drobniutkie wypustki z blachy. Nagrzewnice wyciaga sie banalnie od strony kierowcy odkrecasz rurki doprowadzajace wode i jeszcze chyba ze 2 srobki i wypychasz wymiennik ciepła od strony pasarzera w strone kierowcy.

: 21 lis pn, 2005 3:25 pm
autor: Pagi
Czy regulatory do alternatorow Valeo beda sie od siebie roznic? Bo dzwonilem do sklepu i gosciu mowi ze mam poprostu regulator napiecia do alternatorow valeo... i tylko spytal czy dwa czy jeden przewod do niego wchodzi.

: 21 lis pn, 2005 3:35 pm
autor: aroslaw
no no mnie sie tez pytal czy z jednym czy z dwoma kabelkami. ja mam z jednym