Stuki z przodu...

Miejsce na wszystkie rozmowy zwiazane z ukl.hamulcowym, zawieszeniem i ukl. sterowniczym.
Awatar użytkownika
moralez
Peugeot 205 Master
Posty: 4914
Rejestracja: 30 sie wt, 2005 3:42 pm
Posiadany PUG: 205......T8, 205 GTI 1.6
Numer Gadu-gadu: 2955602
Lokalizacja: Włocławek
Kontakt:

Post autor: moralez »

viwaldi pisze: jedyny pozytyw wczorajszego dnia to ze zalozylem spryskiwacze od xary II (dzieki za pomysl "blaszka")
sa super
szkoda ze nie widzieliscie mine goscia z serwisu citroena jak montowalem spryskiwacze przed salonem :D

pozdr
ile dales 8) ??
Awatar użytkownika
Pagi
Maniak
Posty: 1027
Rejestracja: 04 lis czw, 2004 1:02 am
Posiadany PUG: był 205 1.9D '92
Numer Gadu-gadu: 35314
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Post autor: Pagi »

Na mnie tez sie gosciu troche krzywo patrzyl w serwisie cytryny jak powiedzialem mu jakie zastosowanie bedzie tych sprystkiwaczy :)

Ale panowie robi nam sie małe OT :)

A wracając... sprawdz przeguby na drugiej półosi... bo czy jest zaleznosc ktora strona sie tlucze zaleznie w ktora skrecasz?
Peugeot 205 1,9D '92 - pierwsza miłość...
viwaldi

Post autor: viwaldi »

123
Ostatnio zmieniony 06 cze sob, 2009 11:48 pm przez viwaldi, łącznie zmieniany 1 raz.
Spayky

Post autor: Spayky »

podnieś jedno koło na lewarku do góry i poruszaj krótkimi energicznymi ruchami góra-dół (sprawdzanie łozyska) lewo-prawo (spr. wahacza) później pokręć kołem w jeną stronę później w drugą i zobacz czy półośka nie wychodzi i wskakuje ze skrzyni oraz czy nie wydaje dziwnych odgłosów. to samo zrób z drugim kołem
viwaldi

Post autor: viwaldi »

123
Ostatnio zmieniony 06 cze sob, 2009 11:49 pm przez viwaldi, łącznie zmieniany 1 raz.
invictus

Post autor: invictus »

a dlaczego?? -stuka wtedy kiedy przegub lapie wiekszy kat :wink:
Awatar użytkownika
blaszka
Peugeot 205 Master
Posty: 2817
Rejestracja: 17 mar czw, 2005 3:43 pm
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Goleniów/Szczecin
Kontakt:

Post autor: blaszka »

u mnie stuka troche lewa półoś ale tylko przy odkrecaniu kół na wprost przy skrecie w prawo
Ferguss

Post autor: Ferguss »

blaszka pisze:u mnie stuka troche lewa półoś ale tylko przy odkrecaniu kół na wprost przy skrecie w prawo
Ja mam to samo, ale z drugiej strony.
domel
Uzalezniony
Posty: 505
Rejestracja: 24 paź pn, 2005 9:13 pm
Posiadany PUG: 1,8D 92r
Numer Gadu-gadu: 0

Post autor: domel »

Jak wymienić te łożysko podtrzymujące prawą półoś w dieslu ?
Szukając nic nie znalazłem. Wszędzie tylko piszą, że wymienić ale nikt nie napisze jak ?
Czy dobrze myślę, aby spuścić olej ze skrzyni, zdjąć koło, odkęcić wahacz z zacisku przy kole. Odkęcić podporę półosi i wyciągnąć półoś z piasty w kole i wyciągnąć całą półoś , wymienić i założyć nowe łożysko i wbijać z powrotem ?

ps. Jaki koszt łożyska.
Awatar użytkownika
Paweł
Junior
Posty: 198
Rejestracja: 15 sie pn, 2005 10:23 pm
Posiadany PUG: 205 Diesel '92 - 1,9 SRD (XUD9)
Numer Gadu-gadu: 46077
Lokalizacja: Nowy Sącz

Post autor: Paweł »

Sam wymieniałem kiedyś lewą i trzeba było tak jak piszesz. Niezbyt wygodnie wlać olej do skrzyni. Jutro będzie wymieniana prawa to dopytam się, ale co tam innego można wymyślić? Dopytam o ile nie zapomnę, bo pamięć mam dobrą tylko krótką. Wieczorkiem postaram się napisać.
205 Diesel '92 - 1,9 SRD (XUD9Y)
domel
Uzalezniony
Posty: 505
Rejestracja: 24 paź pn, 2005 9:13 pm
Posiadany PUG: 1,8D 92r
Numer Gadu-gadu: 0

Post autor: domel »

Ps. Napisz jak wiesz czy muszę wymienić ten simmering przy wyjmowaniu półosi. Jak potem się to zakłada i jak uszczelnia smarem).
Awatar użytkownika
Paweł
Junior
Posty: 198
Rejestracja: 15 sie pn, 2005 10:23 pm
Posiadany PUG: 205 Diesel '92 - 1,9 SRD (XUD9)
Numer Gadu-gadu: 46077
Lokalizacja: Nowy Sącz

Post autor: Paweł »

No wczoraj zapomniałem napisać. Łożysko jest zablokowane pierścieniem montowanym albo na wcisk, albo na gorąco/zimno. Przed wyciągnięciem półosi zwróć uwagę na małą śrubkę/blokadę łożyska.
Lewą półoś wymieniałem 8 lat temu, nie wymieniałem simeringów, chyba nie uszczelniałem żadnym smarem i do tej pory jest bardzo OKI. Wczorajsza wymiana prawej też bez wymiany simeringów i smaru, ale może warto uszczelki nowe. Oleju nie musisz spuszczać jak odpowiednio wysoko autko podniesiesz. A jak już masz półoś wymontowaną to może uda Ci się wyczyścić przeguby i odpowiedniego smaru nałożyć.
205 Diesel '92 - 1,9 SRD (XUD9Y)
viwaldi

Post autor: viwaldi »

123
ODPOWIEDZ