Strona 2 z 2
: 03 gru sob, 2005 9:22 pm
autor: tomek
Wtedy to najwyżej pozostanie niepewność już tylko o pompę
Filterek już jest to w nim liczę te bombelki.
Po co ten zawór? akurat nie mam w kieszeni...
Teraz napewno ciągnie trochę przez tą pompke na filtrze - mam ją do D.. bo membrana się wykruszyła i zamknąłem to z krążkiem gumy o.odpornej... więc teraz ssie pewnie przez to..
Pozatym podłączyłem się też pod podgrzewanie przy rozdzielaczu wody przy pompie (tak miały roto-diesele- Lucasy) i że było miejsce to się wpiąłem ale już tego żałuje....
Wymienie jeszcze odcinek ze zbiornika pod spód i pozostanie już tylko ten niesczęsny filtr...
: 03 gru sob, 2005 10:31 pm
autor: Pagi
Poczynilem dzis pewne prace, zalozylem przezroczysty wezyk, wymienilem filtr i pozakladalem po jednej opasce extra na weze. Jutro bede obserwowal...
Znalazlem tez u znalomego to ustrojstwo w termostacie od zmiany konta wtrysku na zimnym, czy jak to tam sie nazywalo... zmienilem bo moje nie dzialalo wcale.
Zobaczymy jak jutro bedzie z odpalaniem. Ale powiem Wam ze dzis jak odpalalem go po nocce a stal w garazu nie bylo tego szarpania...
A moze taka grzalka elektryczna by pomogla w moim przypadku? Zeby ogrzac conieco paliwko przed sama pompą? Podobno sa filtry z grzalką?
: 04 gru ndz, 2005 2:02 pm
autor: 205MI16
tomek pisze:Wtedy to najwyżej pozostanie niepewność już tylko o pompę
Filterek już jest to w nim liczę te bombelki.
Po co ten zawór? akurat nie mam w kieszeni......
Zaworek nie pazwoli żeby paliwo cofało się do baku i dodatkowo widzisz czy pompa jest szczelna wewnątrz tzn po nocy filterek powinien być w 100% pełny.

: 04 gru ndz, 2005 3:12 pm
autor: Pagi
Ale przeciez w filtrze przy pompce recznej jest zaworek.
: 04 gru ndz, 2005 3:19 pm
autor: 205MI16
Pagi pisze:Ale przeciez w filtrze przy pompce recznej jest zaworek.
No właśnie ten zaworek daje ciała często - a chodzi nam o najprostsze wyeliminowanie przyczyny szarpania i kopcenia przy odpaleniu robiąc w 100% sprawny układ zasilania (chyba że się całkiem pogubiłem??)
: 04 gru ndz, 2005 3:40 pm
autor: Pagi
w moim przypadku ten zaworek wydaje sie dzialac, przynajmniej dzialal jak wyjolem go na wierzch i dmuchalem, to dzialalo.
: 04 gru ndz, 2005 4:43 pm
autor: 205MI16
Pagi pisze:w moim przypadku ten zaworek wydaje sie dzialac, przynajmniej dzialal jak wyjolem go na wierzch i dmuchalem, to dzialalo.
No niby tak tyle, że jak dmuchasz to na pewno z większą siłą niż płynące paliwo i podczas dmuchania zaworek nie do końca sprawny będzie się domykał a pod naporem paliwa nie. Teoretyzuję trochę ale mogę mieć rację.
: 04 gru ndz, 2005 11:53 pm
autor: Pagi
Zgadza sie, masz racje

Takze przynajmniej do testow drugi zaworek mozna zalozyc.
A wroce jeszcze do sprawy wtryskiwaczy... Znalazlem dzis u ojczulka calą glowice od 1,9 turbo diesla z 405tki, kiedys wymienial bo byla peknieta, czy gdyby wtryskiwacze sprawdzic u pompiarza i okazaly by sie byc dobre, mozna zastosowac w moim silniczku? wolnossacym 1,9 w 205tce?
: 05 gru pn, 2005 12:12 am
autor: tomek
Niebardzo... choć z praktyki nie wiem..
To był 1,9 czy 1,8? i z wtryskiem Lucasa czy Boscha?
Same wtryski są różne ale całe obudowy powinny pasować.
405 miały tak:
1,8 TD z Boschem - DNOSD 289 (13-13,5MPa)
1,8 TD z Lucasem - RDNOSD 6862C (13-13,5Mpa)
1,9 D z Boschem - DNOSD 287+ (13-13,5MPa)
1,9 D z Lucasem - RDNOSD 6751 (11,5-12MPa)
1,9TD z Boschem - DNOSD 299 (17,5MPa)
Jeśli to był ten ostatni to byś pewnie nawet nie odpalił

ale może po regulacji ciśnienia otwarcia... nie mam pojęcia jak by się zachował przy niższym ciśnieniu...Trzeba by jakiegoś dieselowca podpytać

: 05 gru pn, 2005 12:38 am
autor: Pagi
Tak, to jest ten ostatni pojemnosc 1905 z turbo. Ale az tak kombinowac nie zamierzam
A panowie, nie odpowiedzieliscie mi co z grzalką? czy moze cos pomoc grzalka przed filtrem? taka elektryczna z allegro:
http://www.allegro.pl/show_item.php?item=73623229
: 05 gru pn, 2005 12:46 am
autor: tomek
Zaszkodzić nie powinno ale nawet jak już, to będzie naprawa skutku- nie przyczyny..
Zapowietrzaniu napewno nie pomoże, a 150 dodatkowych W przed i w trakcie rozruchu też niekoniecznie musi pomóc....
Przy sprawnym układzie zasilania i reszcie i "normalnym" paliwie to sprawa dyskusyjna..
: 05 gru pn, 2005 3:42 pm
autor: Pagi
Ok, olewamy grzalke. Poobserwuje przez kilka dni, Dzis stal na dworze i bylo lepiej, ale tez ciut cieplej...
: 05 gru pn, 2005 5:07 pm
autor: tomek
Już lepsza byłaby pompka elektryczna - niektóre HDi i podobne mają