Strona 2 z 3

: 10 lut pt, 2006 2:16 pm
autor: sekator
po odłączeniu sondy mieszanka jest za bogata i mam pytanie:

Czy jest za bogata bo komputer nie widzi sondy i specjalnie ją wzbogaca?
Czy ma to niewielkie znaczenie a jedynie podłaczona sonda koryguje żeby mieszanka była ekologiczna?
Czy jest za bogata bo któryś z czujników jest walnięty a jak jest podłączona sonda to koryguje za bogatą mieszankę i dlatego zaczyna go mulić?

: 10 lut pt, 2006 3:45 pm
autor: Banita
sekator pisze: Czy jest za bogata bo komputer nie widzi sondy i specjalnie ją wzbogaca?
tak -wlacza sie tryb awaryjny i podaje wiecej paliwa -kwestia tylko o ile wiecej...

co do lambdy -sprawdz wtyczki -czy NAPEWNO kable sie zgadzaja ( u mnie od momentu kupna samochodu byly odwrotnie :roll: )

mi tez kiedys pokazywalo 31 i po wymianie sondy przestalo -czyli na moj chlopski rozum ten "wlot powietrza do ukladu ssacego" to jest nic innego jak zle dopasowany sklad mieszanki (cos jak lewe powietrze- tak jakby sonda "rozumiala, ze przeplywka sie myli :roll: :lol: ) -takie moje dorabianie teorii do faktow :wink:

: 10 lut pt, 2006 4:02 pm
autor: sekator
wtyczek nie da się zamienić bo maja różne długości, no chyba, że ktoś potrafi ale jeżeli przy błędzie 31 miałeś walniętą sondę to może to jednak chodzi o sondę 8)7, niestety jak zmieniłem to nie sprawdziłem tej nowej. Myślałem jednak, że sonda mało prawdopodobna bo uszkodzenie sondy ma inny kod. Dzięki, muszę się wrócić do sondy
8)7 8)7 8)7 8)7 8)7 8)7 8)7 8)7 8)7 8)7 8)7 8)7 8)7 8)7 8)7 8)7 8)7 8)7

Jeszcze jedno! Co do tego wszystkiego może mieć kod 52?

: 10 lut pt, 2006 4:11 pm
autor: tomek
Racja, bez sondy wzbogaci celowo.
Sonda niby tylko koryguje ale zakres korekcji jest dość spory.
Jeśli widzi "normalne" warunki pracy (sygnały temp itp) to koryguje zawsze do l=1
Czy w GTI jest może jednoprzewodowa? jeśli tak to może być problem masy i koryguje do l=/=1
Czym się sugerujesz pisząc mieszanka uboga/bogata?
Masz czym monitorować lambde? sprawdź dwuprzewodowo od samej sondy a najlepiej druga sprawna lambda na podmianę i cokolwiek do monitorowania w czasie jazdy/prób.
Sprawdziłbym wszystkie czujniki ale pod samym ECU: temp wody i pow, styki przepustnicy, przepływkę, masę i zasilanie ECU

: 10 lut pt, 2006 4:18 pm
autor: sekator
Sonda w gti jest czteroprzewodowa

mieszankę sprawdzałem na analizatorze spalin.

Co do reszty to już mam dość, komputer podmieniałem, przepływkę też, czyściłem masy ale to wszystko to szukanie igły w stogu siana. W warsztatach to już nie chcą ze mną gadać!

: 10 lut pt, 2006 4:43 pm
autor: Banita
u mnie wtyczki da sie zamienic -maja tylko inne kolory

co do 31 sprawdz jeszcze zawor powietrza dodatkowego bo przy wymianie sondy podpialem wtyczke i zapomnialem napisac 8)7

52 tez mam -caly czas -lampka nie swieci -dopiero przy sprawdzaniu bledow mi sie to pojawia

: 10 lut pt, 2006 4:45 pm
autor: tomek
Niestety to prawda szukanie igły w stogu siana..
Ale dobry elektromechanik powinien wziąć miernik w łapy i po kolei, błędy kompa często pomocne a czasem zgubne.
Procedura zawsze ta sama, eliminacja mechaniki, kontrolne dane pomiarowe i po kolei..
Obserwacja lambdy też podczas jazdy, jak i odrazu po zresetowaniu kiedy ciągnie i będzie wiadomo czy muli bo zubaża a kopa ma na wzbogaconej czy jak.
Wirtualnie nikt nie zastąpi multimetru w rękach.

: 10 lut pt, 2006 5:04 pm
autor: sekator
Banita pisze:u mnie wtyczki da sie zamienic -maja tylko inne kolory

co do 31 sprawdz jeszcze zawor powietrza dodatkowego bo przy wymianie sondy podpialem wtyczke i zapomnialem napisac 8)7

52 tez mam -caly czas -lampka nie swieci -dopiero przy sprawdzaniu bledow mi sie to pojawia
Jeszcze raz! To 31 to było przez sondę czy przez nie podpiętą wtyczkę zaworu powietrza dodatkowego?

A co do 52 może wynika to z tego, że nasze komputery chyba sa od BX-a tylko u Ciebie wszystko jest ok a u mnie nie :(

: 10 lut pt, 2006 5:07 pm
autor: sekator
tomek pisze:Niestety to prawda szukanie igły w stogu siana..
Ale dobry elektromechanik powinien wziąć miernik w łapy i po kolei, błędy kompa często pomocne a czasem zgubne.
Procedura zawsze ta sama, eliminacja mechaniki, kontrolne dane pomiarowe i po kolei..
Obserwacja lambdy też podczas jazdy, jak i odrazu po zresetowaniu kiedy ciągnie i będzie wiadomo czy muli bo zubaża a kopa ma na wzbogaconej czy jak.
Wirtualnie nikt nie zastąpi multimetru w rękach.
Niestety ciężko kogoś namówić na taką zabawę, zejdzie się parę godzin a ile może wziąć kasy za takie sprawdzanie, jeżdżenie itd. :evil:

: 10 lut pt, 2006 5:32 pm
autor: Banita
sekator pisze: Jeszcze raz! To 31 to było przez sondę czy przez nie podpiętą wtyczkę zaworu powietrza dodatkowego?
tak sadze, ale glowy nie dam
A co do 52 może wynika to z tego, że nasze komputery chyba sa od BX-a tylko u Ciebie wszystko jest ok a u mnie nie :(
mozliwe, ale bardzo malo prawdopodobne -te silniki chyba tylko walkiem sie roznia...

: 11 lut sob, 2006 3:31 am
autor: Banita
ale sie nie swieci 8)

co do 31, to wiem, ze to jest dolot, ale ten blad zniknal po wymianie lambdy (byl 31,32,52) zalozylem lambde -zostal 52

EDIT -Sorry -51 a nie 32...
swoja droga od przeplywki jest 33...

: 11 lut sob, 2006 12:46 pm
autor: sekator
spokojnie bo się wszyscy zakręcimy z tymi numerkami, rozgryzłem drania :D

zawsze zostaną jakieś niejasności ale parę rzeczy wiadomo juz na pewno!

Zciągnołem sprężynę w przepływomierzu o dwa zęby (zubożyłem mieszankę) przejechałem ok 40km i czuć było, że jest lepiej. Nawet przy stoperowaniu wyniki były lepsze niż normalnie jak go muliło. Wyciągnołem wnioski: nieszczelny był kolektor dolotowy i u poprzedniego właściciela jakiś mechanik-amator wyregulował przepływomierz pod dodatkową dawkę powietrza.

Podjechałem do warsztatu zajmującego się elektroniką i trafiłem akurat na wolne miejsce. Po moich wyjaśnieniach podpieli się pod przepływomierz. Język przepływomierza był ustawiony tak, że wychodził poza skalę (za bogato), śruba na przepustnicy była wkrecona prawie do końca (dlatego po wymianie kolektora po rozgrzaniu gubił czasami obroty (wcześniej łapał powietrze przez nieszczelności), następnie podpieli sie pod sondę. Poregulowali trochę śrubą na przepustnicy wcześniej trochę na języku przepływki i wysłali na jazde próbną. Niestety samochód jeździł nierówno a oni juz zamykali warsztat, ale jeszcze raz podregulowali język a nastepnie przepustnicę, nadal źle, zapala się kontrolka silnika (52) i z opóźnieniem reaguje na pedał gazu, jeszcze jedna regulacja i jest ok. Lamka się nie zapala, idealnie równe obroty, nie muli i płynnie przyśpiesza, porównywalne wyniki do 100km/h w granicach 8,20sec. Niestety chcieli juz iść do domu więc umówiliśmy się w tygodniu na doregulowanie wszystkiego na odpowiednich przyrządach. Nie ma już żadnych błędów, wynikały one raczej ze złego składu mieszanki. Wniosek był jednak jeden - było stanowczo za bogato, sonda z komputerem to korygowała a działo się to z pewnym opóźnieniem i dlatego po zrsetowaniu było przez jakiś czas dobrze a później muliło.

Jeżeli ktoś ma jakieś wskazówki co do dokładniejszej regulacji prosze o info.

:D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D

: 25 lut sob, 2006 12:28 am
autor: zowa
panowie mam problem:/ wywala mi na kompie blad 52 i 31.sprawdzalem juz czy nei lapie gdizes lewego powietrza ale jest okey.problem pojawil sie po wymianie silnika.ciekawe czy moze miec tu wplyw tak jak u sekatora wyreolowanie mieszanki czy np padniety sterownik:/

: 25 lut sob, 2006 8:50 am
autor: b182
hej sekator a ja sie naciąga tą spręzyne od przepływki no i jak ma mbyc wyregulowana śróba od przepływomierza.bardziej wkrecona czy wykręcona. Dzieki

: 25 lut sob, 2006 12:23 pm
autor: Adi205
na przepływce nie ma śruby - jest ona w przepustnicy - wkręcając ją zmniejszasz obroty