Strona 2 z 3

: 19 cze pn, 2006 10:04 pm
autor: woocash
troszke offtopic... ale ja mam zamiar właśnie wydłużyć dolot, i wogóle troszke zamieszać :D bo wole mieć więcej NM przy obrotach ekonomicznych... ot takie niesportowe zachowanie :) jak juz wymyśle jak i zrealizuje, to efekt zaprezentuje :mrgreen:

: 19 cze pn, 2006 10:39 pm
autor: Fox
Proponuję komin od Ursusa:) Poza wydłużonym dolotem zwiększy Ci się głębokość brodzenia - będziesz mógł pod wodą jeździć:) No ale tak poza tym to dobrze kombinujesz. Ekonomiczne podejcie ma dużo plusów. Ja chcę mieć więcej mocy a w sumie auto stoi pod blokiem a ja poruszam się tramwajem żeby zaoszczędzić na przeróbki...powodzenia

: 19 cze pn, 2006 11:11 pm
autor: woocash
komin tyle daje, ile traci sie na aerodynamice, jakieś 0,56 KM, liczyli mi to na politechnice:P

zastanwiam sie tylko nad tym... czy taki dolot ma być też dość wąski?? średnicy takiej jak oryginalne elementy?? czy też... bo taki był drugi zamysł :P nie zrobić go tak, by do filtra wpadała duuuża ilośc powietrza, przez dość grubą rure... wlot miałby wymiary ok 20X 30 cm... umiejscowiony obok chłodnicy, mam tam taką wieeelką połać plastiku zasłaniającego dostęp powietrza nie tylko nie wiem czy takie wdmuchiwanie powietrza będzie dalej ekonomiczne :D

czy też własnie ma byc wąski i długi...

: 20 cze wt, 2006 7:06 am
autor: Sebek
wiem że spece wyliczaja jak to ma wszystko wyglądać ile rury i jakiej srednicy ale sam osobiście nie wiem jak to zrobić

: 20 cze wt, 2006 1:47 pm
autor: Fox
Ja myślę że mógłbyś sobie przed autem zamontować taki ogromny lej (przeźroczysty żeby widoczności nie zmniejszał) Zbierałby kilka(kilkanaście) metrów sześciennych powietrza na sekundę. Potem by to powietrze wpadało do wąskiej rurki i pod dużym ciśnieniem napełniało cylindry. Miałbyś turbo i wysoki moment w całym zakresie obrotów (w zależności od prędkości oczywiście) :)) Dobry pomysł mam, no nie ? hehe

: 20 cze wt, 2006 2:18 pm
autor: woocash
no wiesz... myśle, że róznica pomiędzy wlotem o wymiarach ok 7 X 5 cm, częsciowo zasłoniętym przez dodatkowy plastik grilla a wlotem o wymiarach ok 20 X 30 cm w większości odsłoniętym i tak jest ogromna... przy 100 km/h to będzie o wieele więcej powietrza.... może zbadam to jakimś kurde...przepływomierzem :D
tylko.... "dzięki" kompowi... i konieczności zachowania lambdy, to będize proporcjonalnie więcej palić.... :P

: 20 cze wt, 2006 5:07 pm
autor: Banita
Fox pisze:mi16 do 4tys obr zachowuje się tak jak 8v a do tego jest 20kg cięższy- dopiero powyżej 4tys... odlatuje.
chyba 1.6 8V, bo do 4K miedzy migaczem a dobrym 8V jest przepasc -migacz do 4K po prostu nie jedzie
woocash pisze:troszke offtopic... ale ja mam zamiar właśnie wydłużyć dolot, i wogóle troszke zamieszać :D bo wole mieć więcej NM przy obrotach ekonomicznych... ot takie niesportowe zachowanie :) jak juz wymyśle jak i zrealizuje, to efekt zaprezentuje :mrgreen:
taki sredniawy pomysl, bo silnik nie lubi niskich obrotow, a poza tym kombinujesz tak, zeby bylo wiecej wiecej powietrza na niskich obrotach, a wiecej powietrza=wiecej paliwa :)

waski dolot-lepszy dol ; szeroki dolot- lepsza gora -to tak w skrocie

: 20 cze wt, 2006 6:18 pm
autor: Sebek
quote]
a wiecej powietrza=wiecej paliwa :)

[/quote]

doładnie i już nie ma wtedy twojej ekonomii :)

: 20 cze wt, 2006 7:41 pm
autor: Fox
Nie zgadzam się że mi16 poniżej 4tys jest dużo słabsze od 8v. Różnica mocy/momentu jest śladowa: liczby to KM/Nm

obr mi16 8v
1500 28/130 28/129
2500 56/157 58/163
3000 70/163 70/166
3500 77/157 80/160
4000 93/163 96/170
4500 108/169 110/173
5000 127/180 119/167
6500 160/173 b.d

dane pochodzą z katalogu peugeot'a. Gdyby nie to że mi16 jest cięższy to poniżej 4tys byłyby to prawie identyczne silniki. Za to jak się rozkręci powyzej 5tys to...bajka:) (tzn mam nadzieję - wszystko wyjdzie w praniu:))

: 20 cze wt, 2006 7:57 pm
autor: Banita
no to bardzo ciekawy katalog, skoro 8V osiaga 173Nm a max moment podawany dla XU9JA to 164Nm...

Z tego co widzialem i odczulem do 4K mi16 wogole nie jedzie, ale jak przekroczysz... :twisted:

Dodano po 1 minutach:

20kg ciezszy.... no to faktycznie to moze byc przyczyna slabszych osiagow na niskich obrotach... :D

: 20 cze wt, 2006 8:00 pm
autor: Fox
Dane pochodzą z katalogu który jest zamieszczony na naszej stronce klubowej w dziale katalogi (silnik XU) . Katalog wygląda na rzetelny, chyba że ja coś źle przepisałem albo pomyliły mi się kolumny:)

EDIT
z resztą nawet mi nie mówcie że mi16 nie jest wcale taki wspaniały bo od kilku miesięcy całą pensję na kompletowanie gratów przeznaczam i jakby się okazało że nie warto to....sam nie wiem co, ale byłoby mi smutno:)

: 20 cze wt, 2006 8:22 pm
autor: woocash
kuuu... ma ktoś taką tabelkę dla TU ??

: 20 cze wt, 2006 8:38 pm
autor: Banita
warto, ale nie licz, ze do 4K to bedzie latac, bo nie bedzie :)

: 20 cze wt, 2006 9:52 pm
autor: Lord Devil
Bez przesady z tym K&N. Są dużo lepsze fitry np. BMC-stosowane w silnikach formuły 1. Cena jest poruwnywalna z K&N. Zaczynałem od stożka KINGDRAGON'a, potem miałem K&N a teraz mam BMC. Jest stanowczo najlepszy. Nie ma takiej możliwości żeby nowy oryginalny wkład (filtr powietrza) był porównywalny z dobrym stożkiem. Stożek na niewiele się zda, jeżeli nie zrobi się wydechu i nie zgra się obu elementów.

: 20 cze wt, 2006 10:22 pm
autor: Banita
da -uklad ssacy jest neezalezny od wydechowego (przynajmniej czesciowo) i dlatego nasze samochody jada juz od dolu :)