Strona 2 z 3

: 11 kwie ndz, 2004 6:48 pm
autor: HERO
Ariel ja bym sie wstydził do tego przyznawać na forum puga. Ale co do przyśpieszeni amasz racje bo też miałem przyjemność , ale i tak wole 205 bo każdy łysol moze mieć vteca , a i takim mozna pokazac po odpowiednim przygotowaniu lewka jak wygladaja napisy na tylnej klapie.Dziwie sie fabryce że nie wypuszczała seryjnie 205 z silnikami mi 16. A tak przy okazji , czy to jakaś moda , czy popierdolenie przez brak włosów na głowie bo co widze takiego prostaka w jakims tam aucie to ma połorzone oparcie prawie na podłoge i nie widac prawie takiego debila za szyby (a moze chce wygladac jak zza szyby ferrari , a moze że ma niską furę i przy okazji niskie IQ). Przecież tak nie da sie jeździć , przy kazdym zakrecie zamiast fotel cie powinien trzymać to trzymasz się kiery żeby nie wpaśc pod nią.

: 11 kwie ndz, 2004 10:15 pm
autor: Kaktus
Ariel ... bo Vtec to 16 zaworowka ;) A zaloze sie ze 205 GTI z silnikiem w dobrym stanie do 120 szla by leb w leb z takim Vtecem! Co z tego ze on ma 160KM ale przy jakich obrotach!!

Tak z ciekawostek kumpel na lotnisku w skarbimierzu testowal swoja 206 1.6 XS 137KM - lekko dlubniete autko - 137KM to pomiar z hamowni

I stanal on w jednym szeregu z Toyota Corolla T-Sport - Silnik 1.8 VVTI, 6 biegów, 190 KM!


Chlopaki 10 razy sie mierzyli, i za kazdym razem do 135KM/h 206 XS byl GORA!! Dopiero powyzej 140 T-Sport zaczynal dojezdzac a przy 160 byl juz 3 dlugosci przed Pugiem, i rozpedzal sie az do 230Km/h, gdzie 206 XS do 195km/h.

Tak wiec MOC MAKSYMALNA to nie wszystko!

A w 7.0 sekund Civica 1.6 V-Tec i tak nie wierze :) i Smiem twierdzic ze od 205 1.9 GTI dostal by ladne lanie :) Przy przyspieszeniu od 0 do 100, a na odcinku z zakretami juz nie wspomne!

Zawieszeniowo 205 GTI jest duzo do przodu!

Kolejna rzecza ktora przemawia za 205 GTI to to ze jest to autko KULTOWE! A Civic NIE - zapytacie dlaczego? A no proste ;)

Pod koniec 82 roku zaczeto prace nad B-Grupowa rajdowka ktora w 84 mial zaczac jezdzic w rajdach, i tak po dlugich badaniach testach itp powstal 205 T16, samochod stworzony do wygrywania :) Autko bylo gotowe juz w 83 roku, ale aby je mozna bylo homologowac trzeba bylo wypuscic 400 egzemplarzy seryjnych, tak tez powstal 205 T16 ten 200KM.

Rowno z wersja rajdowa zadebiutowala seryjna wersja GTI tego wspanialego samochodu :) Tak wiec na swiatowych arenach scigal sie 205 T16, a po ulicach kibice rozbijali sie wersjami GTI o mocach 105 i 130KM ktore jak na tamte czasy byly dosc dobrym wynikiem, do tego wspaniala waga 860KG, aluminowe felgi SPEEDLINE wzorowane na felgach z rajdowych tras. Autko takze nafaszerowane jest iscie rajdowymi rozwiazaniami! Glowica w rozwiazaniu cross-flow, kolektor ssacy aluminiowy i to z przodu, wydechowy z tylu, wydech super wyliczony, stopien sprezania w wersji 1.6 GTI -> 10.5:1 !!!!!!!!!!!!! Taki jak w nie jednej rajdowce!! Autko jezdzi bardzo dobrze w calym zakrecie obrotow.

Rozbierajac dalej silnik natrafiamy na KUTE korbowody!! (Nie wiem czy tloki takze nie sa klute), na rzadkostosowane PLYWAJACE TULEJE!, walek rozrzadu o czasach otwarcia zaworow niczym w sportowym aucie, nie ma popychaczy, zawory w glowicy sa pod katem prostym do tlokow. Blok i glowica aluminiowe. Nawet panewki stosowano z rowkiem, ktore nie dosc ze smaruja lepiej to na dodatek stawiaja mniejsze opory (3 panewki bez rowka i 7 z rowkiem - mowa o panewkach glownych).

Rozbierajac zawieszenie natrafiamy na bardzo porzadne wahacze z nierozbieralnym sworzniem (ok niby jest to uciozliwe bo jest "nienaprawialne", ale za to BARDZO WYRZYMALE!!), do tego gruby przedni stabilizator, z tylu takze stosowany jest stabilizator, ktory w wersji seryjnej bez problemu pozwala podniesc tylne wewnetrzne kolo w ciasnym zakrecie.

Pompa hamulcowa i serwo jak w 2tonowym merolu ;) A na pewno nie jak w aucie o wadze 850kg.

Stosowano chlodnice oleju.

We wnetrzu fotele wzorowane na kubelkach, z trzymaniem bocznym, kierownica pokryta skora i odsadzona pare cm!

To wszystko to naprawde sa rzeczy czesto nie spotykane nawet w nowych samochodach!

Wadami na pewno jest brat wersji z silnikiem 16V (wtedy 160KM z 1.9 to zaden problem, a z 1.6 mysle ze ze 145KM by wyciagneli z palcem w ..... nosie :) )

Nie rozumiem takze dlaczego w 1.6 z tylu sa bebny, chociaz nie jest to najglupsze rozwiazanie przy tak lekkim tyle. Nie wiem takze dlaczego nie wrzucili seryjnie szpery ciernej z 15%.

Takimi samochodami swe rajdowe kariery zaczynali miedzy innymi: Richard Burns czy Colin McRae, a Juha Kankkunen i Ari Vatannen do dzis zgodnie twierdza ze wersja Bgrupowa byla najlepszym autem jakim mieli okazje kiedykolwiek jezdzic!

Dlatego uwazam ten samochod za kultowy, za porownywalny z terazniejszym Mitsubishi Lancerem czy Subaru Impreza WRX!! Bo takze jest to seryjny aczkolwiek bardzo mocny odpowiednik rajdowego moedlu!

P205 GTI powstawal na bazie rajdowki! A nie na odwrot!

Moge takze dodac, ze po silnikach XU powstaly silniki nowsze TU a te byly takze i 16 zaworowe, silniki TU stosowane byly w Pucharowych 106 i 206, jednak jak przyszlo budowac auto 306 KIT CAR to konstruktorzy powrocili do starego XU, tak samo poczynili w 99 roku gdy budowali 206 WRC, i teraz 307 WRC - te wszystkie autka maja silniki opare o model XU!!! A to o czyms swiadczy! Takze Citroen Xsara WRC ma silnik na bazie Peugeotowskiego XU! A popatrzcie jakie teraz autka odnosza sukcesy w sporcie samochodowym!

Silnik XU sprawdzil sie takze w rajdzie Paryz Dakar, a Peugeot teraz postanowil powrocic do silnikow XU i stosuje je w najmocniejszych modelach swoich smaochodow jak np. 206 RC, 306 S16. czy najnowszy 407 i 607!

To daje do myslenia co nie!

: 11 kwie ndz, 2004 10:59 pm
autor: WINKiel
:) Ariel, wiem, ze to dobre auto i mój mechanik też mi je radzi jako coś taniego, trwałego i szybkiego :) ale... patrz post wyżej :) zobaczymy co bedzie..

: 12 kwie pn, 2004 12:02 am
autor: Ninja
Zgadzam sie z Kaktusem ze p205 to autko kultowe, posiadajace bogata historie, w przeciwienstwie do japonskiej masowki.
Silniki XU sa podstawa rajdowek peugeota (w 206wrc byl silnik oparty o XU10J4 pamietajacy jeszcze 405 mi16!!! ).
Ale z drugiej strony porownywanie 205 GTI do B-grupowej rajdowki 205 T-16 tez jest troche "na wyrost" bo poza wygladem zewnetrznym te samochodziki maja raczej niewiele wspolnego :wink:
T-16 to byl potwor zamkniety w ciele puga 205 :twisted: :twisted: :twisted:
Nie mozna sie przy tym nie zgodzic sie z Kaktusem ze w GTI jest wiele rozwiazan zapozyczonych z rajdowek i wiele z nich to rzadkosc nawet teraz.
Mi bynajmniej nie przychodzi do glowy drugi taki "masakrator" z silnikiem 8v za takie pieniadze, a ze juz o wieku konstrukcji nie wspomne.
205 rulez :twisted: :twisted: :twisted:

: 12 kwie pn, 2004 12:10 am
autor: Kaktus
Dokladnie tak...

Ja 205 GTI do 205 T16 Bgrupy nie przyrownywalem ;)

To tak jak by przyrownywac 206 do 206 WRC, czy Subaru Impreze WRX do Imprezy WRC .... to ma tylko wspolny "wyglad" i nazwe ;)

Nic jednak nie zmienia faktu, ze 205 GTI bylo produkowane z mysla o kibicach rajdowych, ktorzy choc troche chca sie utozsamiac z rajdowymi slawami ktorzy jezdzili w T16.

: 13 kwie wt, 2004 11:09 pm
autor: WINKiel
a może sobie kupię T16? :D juz na ten temat rozbrzmiewały dyskusję na forum, ale z tego co wiem ceny są kosmiczne a w Polsce można jedynie dostać podróbki guttmana w 1 sztuce :)

: 14 kwie śr, 2004 1:36 am
autor: Kaktus
:) T16 - moje marzenie :)

Do rajdow szkoda by bylo, ale zrobil bym go chyba do Wyscigow Gorskich :)

A tak BTW:
Wczoraj sobie liczylem Peugeota 205 GTI moich marzen, poskladanego na czesciach Peugeot Sporta :)

W sklad wchodzilo:
Skrzynia biegow 6 biegow
Szpera
Zawias
Stabilizatory
Drazki skretne
Pierscienie
Polosie
Panewki glowne
Panewki korbowodowe
Wahacze
Sprzeglo
Wodzidelki
Uszczelka pod glowice
Regulator Cisnienia Paliwa
Poduszki silnika
Plyta pod silnik
4 Felgi OZ Racing


Kto zgadnie ile mi wyszlo? :)

: 14 kwie śr, 2004 2:57 am
autor: WINKiel
bez samochodu, części które wymieniles - strzał - 20 tys. ?

: 14 kwie śr, 2004 10:19 am
autor: Piweł
WINKiel pisze:bez samochodu, części które wymieniles - strzał - 20 tys. ?
Niestety, sama skrzynia o której mówi Kaktus kosztuje coś z 8-9 tys. Euro więc raczej 20 tys. PLN będzie trochę "krótko" na ten setup :wink:

Pozdr
Piweł

: 14 kwie śr, 2004 10:22 am
autor: madafaka
:shock: :shock: :shock: no to tlumaczy czemu na http://www.mobile.de t16 kosztuje około 45 000 Euro

: 14 kwie śr, 2004 10:45 am
autor: Piweł
T16 kosztują tyle, bo:
a) najczęściej są to byłe (prawdziwe) rajdówki i pochodzą nawet często ze stajni jakichś byłych lub obecnych rajdowców,
b) są w ogóle niesamowitym rarytasem (w końcu powstało tylko kilkaset sztuk!)
c) nawet dzisiaj są to bardzo szybkie auta.

Pozdr
Piweł

: 14 kwie śr, 2004 12:11 pm
autor: Kaktus
No Winkiel trafiles ;) Ale pod warunkim ze podales cene w EURO :)

Liczac po kursie 1euro=4,5PLN

To taki zestaw do Puga jaki podalem wychodzi 97tys PLN :) za same czesci :) Ehhh jak ja bym chcial wygrac w totka.... i zrobil bym takiego puga!! Nie kupil bym Subaru czy Lancera... zrobil bym takie cacko i sie nim pobawil rok w rajdach, pozniej bym przesiadl sie do jakiejs 306, a tego bym mial do zabawy w GSMP :)

: 14 kwie śr, 2004 12:14 pm
autor: Kaktus
T16 za 45tys Euro to dobra cena... za cywila :) Z tego co pamietam jest ich okolo 403 na swiecie :) Bo taka ilosc byla potrzebna aby homologowac rajdowke.


A tak z ciekawostek, jak Polacy HOMOLOGOWALI Fiata 125 MonteCarlo :), to tez mieli zrobic 400 sztuk tego cacka! A Polacy jak to Polacy :) Nasz kochany kombinatorski kraj, wymyslili sposob :)

Wyprodukowano 10 sztuk, auta byly w hali, z ktorej wyjezdzaly i co 4 autko bylo sprawdzane, no i oczywiscie wszystko bylo liczone itp, oczywiscie drzwiami frontowymi, wyjechalo 400 fiatow :) Ale podobna liczba fiatow wjechala do hali tylnymi drzwiami ;) A komisja z FIA sie nie zorientowala hehe.

: 14 kwie śr, 2004 5:39 pm
autor: madafaka
http://www.mobile.de/SID-TCvLdcB4aV.6lU ... kw&top=561&


no tu jest za 45 koła euro

a ten chyba w gorszym stanie ale " TYLKO" 27000euro


http://www.mobile.de/SIDVQp-leIyz3tdKl8 ... 98&top=555&

: 14 kwie śr, 2004 5:43 pm
autor: madafaka
kaktus nic tylko kupować :D