Strona 11 z 19

Re: GRIFFE T16

: 22 gru śr, 2010 9:07 pm
autor: Lord Devil
Ok wiec jezeli Munir zaproponowal konkurs i chce dac nagrode - prosze bardzo. Ja nic nie mowie. Po rozstrzygnieciu opowiem co i jak.
Wal na fotach wywazony i azotowany to wal ory z T16.
Azotowanie jest obrobka cieplno-chemiczna, podczas ktorej warstwe wierzchnia przedmiotow wykonanych na ogol z zelaza i jego stopow wzbogaca sie dyfuzyjnie azotem.
Najwazniejsza z wlasciwosci warstw azotowanych jest ich wysoka twardosc. Warstwe azotowana cechuje takze odpowiednio wysoka odpornosc na zmeczenie, scieranie, korozje, erozję kawitacyjna. W procesie azotowania zazwyczaj zostaje zachowana struktura i wlasnosci rdzenia przedmiotu uzyskane uprzednia obrobka cieplna - ulepszona cieplnie w stosunku do wartosci pierwotnej. Twardosc powierzchni azotowanych moze byc nawet dwukrotnie wieksza w stosunku do wartosci przed obrobka. Zalezy to od rodzaju materialu poddanego temu procesowi, jak i samego procesu, minimalny przyrost okreslany jest w stosunku 1:3. Wywazenie calego ukladu i azotowanie kosztowalo okolo 400 zlotych.
Mam nadzieje, ze nieco wyjasnilem. Resza po konkursie. :W

Re: GRIFFE T16

: 22 gru śr, 2010 9:33 pm
autor: robson
Myśle że chodzi o jakieś ustrojstwo do zwiększania pojemności silnika :W

Re: GRIFFE T16

: 22 gru śr, 2010 9:44 pm
autor: Lord Devil
Podpowiem - dobrze kombinujesz :Y

Re: GRIFFE T16

: 22 gru śr, 2010 9:47 pm
autor: robson
Lord zle napisałem chodzi o zwiększenie pojmności :W

Re: GRIFFE T16

: 22 gru śr, 2010 9:48 pm
autor: d_ARC
munne pisze:Czyli mamy pytanie co to jest stroker.................hmm teraz jaka bedzie glowna nagroda konkursu?
No to jaka będzie? Haha, google twoim przyjacielem - zmieniając skok tłoka zwiększę pojemność, czyli mogę mieć 2.1 Mi16, o ile tłoki nie rozbiją się o splanowaną 1mm głowicę 8)7 Ciekawe czy przyrost mocy będzie odczuwalny, bo rozumiem, że nie zyskam 20 KM jak 2,1td vs. 1,9td :mrgreen:

Re: GRIFFE T16

: 22 gru śr, 2010 9:51 pm
autor: DJPreZes
Zwiększenie pojemności przez to, że tłoki pokonują dłuższą drogę - w dół i/lub w górę. W BMW to bardzo częsta opcja tuningu. W Peżołach do tej pory na pewno Munne zrobił - 2,1SMi16 ze szpachlą ;] Chociaż nie...on dał wał od Mi16 w S16. No, ale na bank wał od 2,1td też kupował :P

Re: GRIFFE T16

: 22 gru śr, 2010 10:04 pm
autor: Para
Hehe podoba mi sie to co sie dzieje na forum, takiej interakcji jeszcze nie bylo ;) Widze pare dobrych odpowiedzi, ale mi ciezko by bylo zgadnac ze to stroker po patrzeniu na elementy silnika. Munne sporo podpowiedzial ;)

Re: GRIFFE T16

: 22 gru śr, 2010 10:08 pm
autor: Lord Devil
Moc sie podnosi i ze wzgledu na zwiekszenie pojemnosci - tu nie tak duzo bo jest to mala zmiana i z powodu zwiekszenia stopnia sprezania tez nie o pincet koni, ale zawsze. W silnikach turbo ma to jeszcze wieksze znaczenie, bo zmiana ta za soba ciagnie zwiekszenie ilosci gazow wylotowych co przeklada sie na szybsze nadmuchanie swistaka/mozliwosc zastosowania wiekszego swistaka. Takie polaczenie daje juz BARDZO odczuwalne zwiekszenie mocy. :Y

Re: GRIFFE T16

: 22 gru śr, 2010 10:11 pm
autor: Munne
Prezesie pilnuj sie do jasnej ciasnej cholery!!! Szpachla i moje CTI no wiesz co????????? Szpachli sie pozbylismy w stolyyyyyyycy jedzi:)
DJPreZes pisze:Zwiększenie pojemności przez to, że tłoki pokonują dłuższą drogę - w dół i/lub w górę. W BMW to bardzo częsta opcja tuningu. W Peżołach do tej pory na pewno Munne zrobił - 2,1SMi16 ze szpachlą ;] Chociaż nie...on dał wał od Mi16 w S16. No, ale na bank wał od 2,1td też kupował :P

Re: GRIFFE T16

: 22 gru śr, 2010 10:17 pm
autor: DJPreZes
Nie miał co podpowiadać Munir, skoro sam Lord napisał:
Lord Devil pisze: wal korbowy z diesla 2,1, .....,
;] Trochę przez Munira się w tym roku naczytałem o tym... Potem na innym forum o samej rozbudowie 2,1td. Potem na tematy "niedrogich potworów" które jako tako wejdą do 205 i szok...Ludzie szok co można za niewielka kasę (w stosunku do mocy) wstawić do 205. Z najdziwniejszych rzeczy to 2,5td z XM/605 z turbo od Ducato :? Z każdym dniem wyczytuje o jeszcze dziwniejszych cudach i tylko mnie zastanawia gdzie to się w tej biednej malutkiej 205 ma zmieścić :P
munne pisze:Prezesie pilnuj sie do jasnej ciasnej cholery!!! Szpachla i moje CTI no wiesz co????????? Szpachli sie pozbylismy w stolyyyyyyycy jedzi:)
No szpachla no fun! Znaczy ja szpachli też nie mam...Czyli no rdza no fun! 8)7 8)7 8)7 Cytując Twój opis. "No rost, No glory!!!"

Re: GRIFFE T16

: 22 gru śr, 2010 10:21 pm
autor: robson
DJPreZes byłeś lepszy, chyba wygrałeś znaczek,gratuluje !!!!!!! _O_

Re: GRIFFE T16

: 22 gru śr, 2010 10:30 pm
autor: Lord Devil
Co do silnika T16. Plan najpierw zakladal otwarcie w celu inspekcji. Po rozlozeniu na czesci pierwsze okazalo sie ze jest w wysmienitym stanie, wiec skoro nie trzeba remontu, to moze tuning? Zaczelo sie, jak zwykle poczatkowo niewinnie, a potem sie rozkrecilem. Rozkrecenie doszlo do strokera na ciut ponad 2,3l i kuty srodek + duzy nowy swistak na twin scrollu. Niestety jak wszyscy wiedza projekt wypadl z ogolnego pojecia czasoprzstrzeni. Chcialem dokonczyc auto jak najszybciej. Wiec tuning odszedl na drugi plan. Obecny plan zakladal poskladanie ory silnika, wlozenie do auta i odpalenie oraz w koncu upragniona jazde. W 100% ory sie nie da, bo glowica ma wieksze zawory, jest obrobiona oraz uklad tlokowo korbowy jest odelzony, wywazony i azotowany. Zostaja jednak stockowe kolektory, uklad paliwowy i turbo. Jak auto przelata sezon 2011 i wszystko uda sie usunac (musza ujawnic sie choroby wieku dziececego). Wtedy motor zostanie wyjety ponownie, stroker 2,3 nowe kolektory i turbo oraz uklad paliwowy. Poki co skupiamy sie na odpaleniu Gryfona - zakladana moc ma oscylowac w granicach zdrowej serii. 8)

Re: GRIFFE T16

: 23 gru czw, 2010 12:35 am
autor: manieczek
Lord Devil pisze: zakladana moc ma oscylowac w granicach zdrowej serii. 8)
Chyba żartujesz:) Konkret projekt będzie...ojj konkret :D Gratki za serce, pracę i kasę włożoną w auto :D Ale co sprawia większą satysfakcję i radość z wydanego $$$$ niż inwestycja w auto, które 99% społeczeństwa oddałoby na złom- bo niby za stare. Oby tak dalej i powodzonka w pierwszym-oby bezstresowym- odpaleniu ;-)

Re: GRIFFE T16

: 23 gru czw, 2010 6:32 pm
autor: kubas
stroker fajnie tylko potem się już silnik tak fajnie nie kręci :(

Re: GRIFFE T16

: 23 gru czw, 2010 6:38 pm
autor: Lord Devil
To teraz dla odmainy czas na bude. Jak wiadomo cala zostala rozebrana, odmalowana i poskladana. Przy okazji tego zabiegu, podwozie i profile zamkniete zostaly zakonserwowane a srodek wygluszony. Na zdjeciach rowniez widac nowy mechanizm zmiany biegow - nie ciegna a linkim tak jest w nowszych Puegeotach, zmiana ta wynika z zastosowania innej skrzyni biegow jak stockowa z Griffe.