Ostatnio odgrzebaliśmy z bratem stary temet forumowy :"tu3 100km, czy to może się udać"
http://forum.peugeot205.pl/viewtopic.ph ... 9&start=15 i tam krzycho-g zamieścił takiego posta:
krzycho-g pisze:czym sie różni silnik od xsa na wtrysku i gaąxniku ?
jeden ma 75 km a drugi ma 84 km. Różnią się tylko systemem zasilania - gaźnik ma większe pole przekroju i inny wałek. To powoduje te 84 km. CO lepsze jest specjalnie zdławiony przez fabryke bo jego kanały dolotowe w głowicy sa o dobre 5 mm wieksze niz w kolektorze co oznacza ze moze mieć ok 90 km przy odpowiednim kolektorze.
Wyzsza moc jescze da sie uzyskać poprzez załozenie głowicy od 1.6 Tu5. Duzo wieksze zawory i kanały i moc minimum 90 KM nawet do 110 przy wałku Peugeot sport i odpiowiednim obrobieniu głowicy, dostrojeniu dolotu i wylotu. Mozna tez i wiecej ale silnik bedzie niezdatny do normalnej jazdy. Wszystko pomierzyłem, głowica pasuje, zresztą własnie taka głowica była zakładana do 1.4 XSi w 106 i AX GTi
Jako, że u mnie dawkę paliwa reguluje się śrubkami postanowiłem się tym zająć. Po zdjęciu kolektora przyłożyłem do niego uszczelkę dzielącą go od głowicy i już wiedziałem na ile mogę popłynąć z rozwiercaniem kanałów

Efektem jest odczuwalna poprawa osiągów, teraz w 3 osoby przyspiesza tak jak przedtem gdy jechałem sam. A w pojedynke jest już całkiem wesoło
Fotki pożyczone z profilu facebookowego PTS Garage, gdzie niedawno taka sama modyfikacja została wykonana w 309-tce.
