Re: Trip 2015??
: 09 kwie czw, 2015 1:05 pm
Staram się z korzyścią ukierunkować swoje emocje związane ze zbliżającym się wyjazdem,0 i tak oto udało mi się przewertować kilka stron internetowych i ustalić kilka faktów:
- Winieta na węgry: od zeszłego roku istnieje możliwość jej zakupu, jedynie przez węgierską stronę internetową ( nie funkcjonuje ona w innych językach). Ponad to zakupiona winieta, nie jest tak jak było do tej pory przeznaczona do wydrukowania w domu, a wysyłana jest pocztą. W praktyce oznacza to, że trzeba będzie ją kupić już na Węgrzech po przekroczeniu granicy ze Słowacją.
-Wiza do Turcji: Na jednej stronie trafiłem na informację, że od kwietnia 2014 nie ma możliwości zakupienia wizy tureckiej po przybyciu do kraju, i jedyna możliwość to zakup jej przez internet, a następnie wydrukowanie. Koszt jak już to było wspomniane 20$. Zakupu można dokonać jedynie przez oficjalną stronę turecką: https://www.evisa.gov.tr/pl/
Nawet gdyby okazało się, że można ją nabyć na granicy - to i tak będzie ona tam kosztować o 10$ wiecej - a więc blisko 40 zł ekstra.
-Paszport: Jedynym dokumentem, poza wizą i zieloną kartą, niezbędnym do przekroczenia granicy jest paszport. I tu ważna informacja. Wymagana jest ważność paszportu przez minimum 60 dni od daty wygaśnięcia wizy (jej ważność to 180 dni). Oznacza to, że aby realnie myśleć o wjeździe do Turcji, potrzebny jest paszport ważny minimum osiem miesięcy od dnia rozpoczęcia trwania wizy.
-Ubezpieczenie: W kilku miejscach spotkałem się z informacją, że ceny opieki medycznej w Turcji, są bardzo wysokie. Wizyta u lekarza to koszt około 100$, a w przypadku bardziej skomplikowanego leczenia ceny mogą rosnąć do astronomicznych wręcz sum. Zalecane jest więc posiadanie dodatkowego ubezpieczenia wyjazdowego na kwotę 50 000€ lub wyższą. W Turcji, Serbii i Macedonii nie obowiązuje Europejska Karta Ubezpieczenia Zdrowotnego EKUZ. Sprawdziłem koszty zakupu takiego ubezpieczenia, i cena zakupu dla 2 osób na 17 dni (przy ubezpieczeniu na 250 000 PLN) to w naszym przypadku 153 zł. Z tego co doczytałem na stronie MSZ celnik w trakcie odprawy może zażądać okazania dowodu ubezpieczenia, bądź środków które posiada się na czas pobytu w Turcji. Racjonalnym więc rozwiązaniem wydaje się zakup ubezpieczenia przez wszystkich którzy wybierają się w tym roku. W obliczu kosztów wyjazdu nie jest to duża kwota a w razie sytuacji awaryjnych da większy komfort nie tylko posiadaczowi ubezpieczenia ale też reszcie grupy, której nikt nie zepsuje reszty wyjazdu. Uprzedzając pytania, tak Dzikson kupuje ubezpieczenie! W tym temacie działa coś jeszcze Agnieszka więc myślę że jak znajdzie coś bardziej korzystnego to z pewnością podzieli się z nami tą informacją.
Znalzałem też coś dla liczących grosz na wyjeździe na temat ewentualnych kosztów pobytu w turcji: https://www.youtube.com/watch?v=tJbVItvJavc Zainteresowani mogą też zobaczyć inne filmiki gdzie można się dowiedzieć więcej na temat nie finansowych aspektach pobytu w tym kraju.
Dzisiaj lub jutro będę miał również poprawioną wersję logo. Grafik nieco zabalował w święta, ale obiecał niebawem wziąć się do roboty, so stay tuned!
- Winieta na węgry: od zeszłego roku istnieje możliwość jej zakupu, jedynie przez węgierską stronę internetową ( nie funkcjonuje ona w innych językach). Ponad to zakupiona winieta, nie jest tak jak było do tej pory przeznaczona do wydrukowania w domu, a wysyłana jest pocztą. W praktyce oznacza to, że trzeba będzie ją kupić już na Węgrzech po przekroczeniu granicy ze Słowacją.
-Wiza do Turcji: Na jednej stronie trafiłem na informację, że od kwietnia 2014 nie ma możliwości zakupienia wizy tureckiej po przybyciu do kraju, i jedyna możliwość to zakup jej przez internet, a następnie wydrukowanie. Koszt jak już to było wspomniane 20$. Zakupu można dokonać jedynie przez oficjalną stronę turecką: https://www.evisa.gov.tr/pl/
Nawet gdyby okazało się, że można ją nabyć na granicy - to i tak będzie ona tam kosztować o 10$ wiecej - a więc blisko 40 zł ekstra.
-Paszport: Jedynym dokumentem, poza wizą i zieloną kartą, niezbędnym do przekroczenia granicy jest paszport. I tu ważna informacja. Wymagana jest ważność paszportu przez minimum 60 dni od daty wygaśnięcia wizy (jej ważność to 180 dni). Oznacza to, że aby realnie myśleć o wjeździe do Turcji, potrzebny jest paszport ważny minimum osiem miesięcy od dnia rozpoczęcia trwania wizy.
-Ubezpieczenie: W kilku miejscach spotkałem się z informacją, że ceny opieki medycznej w Turcji, są bardzo wysokie. Wizyta u lekarza to koszt około 100$, a w przypadku bardziej skomplikowanego leczenia ceny mogą rosnąć do astronomicznych wręcz sum. Zalecane jest więc posiadanie dodatkowego ubezpieczenia wyjazdowego na kwotę 50 000€ lub wyższą. W Turcji, Serbii i Macedonii nie obowiązuje Europejska Karta Ubezpieczenia Zdrowotnego EKUZ. Sprawdziłem koszty zakupu takiego ubezpieczenia, i cena zakupu dla 2 osób na 17 dni (przy ubezpieczeniu na 250 000 PLN) to w naszym przypadku 153 zł. Z tego co doczytałem na stronie MSZ celnik w trakcie odprawy może zażądać okazania dowodu ubezpieczenia, bądź środków które posiada się na czas pobytu w Turcji. Racjonalnym więc rozwiązaniem wydaje się zakup ubezpieczenia przez wszystkich którzy wybierają się w tym roku. W obliczu kosztów wyjazdu nie jest to duża kwota a w razie sytuacji awaryjnych da większy komfort nie tylko posiadaczowi ubezpieczenia ale też reszcie grupy, której nikt nie zepsuje reszty wyjazdu. Uprzedzając pytania, tak Dzikson kupuje ubezpieczenie! W tym temacie działa coś jeszcze Agnieszka więc myślę że jak znajdzie coś bardziej korzystnego to z pewnością podzieli się z nami tą informacją.
Znalzałem też coś dla liczących grosz na wyjeździe na temat ewentualnych kosztów pobytu w turcji: https://www.youtube.com/watch?v=tJbVItvJavc Zainteresowani mogą też zobaczyć inne filmiki gdzie można się dowiedzieć więcej na temat nie finansowych aspektach pobytu w tym kraju.
Dzisiaj lub jutro będę miał również poprawioną wersję logo. Grafik nieco zabalował w święta, ale obiecał niebawem wziąć się do roboty, so stay tuned!
