Strona 20 z 53
Re: 205 Lodołamacz
: 19 wrz czw, 2013 6:41 pm
autor: RafGentry
Dwa miesiące posuchy w temacie, ale nie u dieselka. Skubaniec jeździ niemal codziennie i trzaska kolejne kilometry.
Od grudnia zrobiłem nim 16 000, więc nadszedł czas na wymianę oleju. I tak za długo z tym zwlekałem.
Jako, że nie było Valvoline Max Life Diesel, zdecydowałem się na Totala. Filtry wziąłem takie, jakie były. Jakoś nie wierzę, żeby w dizlu robiły aż taką różnicę...
Wymiany oleju dokonał specjalistyczny warsztat Peugeot Talbot Sport Service Kraków, oddział w Nowej Hucie

- 20130918_160946.jpg (29.1 KiB) Przejrzano 4298 razy
Kupiłem też ciekawy gadżet. Na przymiarkach się skończyło, bo nie pasuje. No cóż, będzie się błyszczał na półeczce...
Jakiś czas temu, zająłem się też tylnym zderzakiem, wypłowiałym z racji 26 lat na służbie. Z braku lako "napastowałem" go przeterminowanym o 10 lat specyfikiem do oczerniania firmy Car Plan. Oto, jak trzyma sie po ponad dwóch miesiącach
Po wyprawach do Albanii i Chorwacji wyczyściłem i wyprałem Karcherem zakurzone wnętrze.
Poza tym chyba niewiele nowego. Po prostu jeżdżę i czekam, aż ukręcą się koła...
Re: 205 Lodołamacz
: 20 wrz pt, 2013 11:35 am
autor: aver
I dobrze, że ciekawy gadżet nie pasuje, bo zwykły ory korek wlewu wygląda lepiej
A może jakieś listewki w zderzak ?

Re: 205 Lodołamacz
: 20 wrz pt, 2013 1:17 pm
autor: Orfister
Raf, na tym olejku będzie mlaskał aż miło

...znam to z autopsji
Re: 205 Lodołamacz
: 20 wrz pt, 2013 2:23 pm
autor: RafGentry
Orfister pisze:Raf, na tym olejku będzie mlaskał aż miło

...znam to z autopsji
Dzięki za opinię Orfi, olejowy ekspercie. Czekałem, aż się wypowiesz
aver pisze: A może jakieś listewki w zderzak ?

Mam listewki, ale musiałbym wiercić zderzaki pod spinki albo je kleić. Nie chce mi się z tym babrać, tym bardziej że wersja XRD z 1987 roku fabrycznie nie miała listewek. Nie wygląda to chyba tak tragicznie...
Re: 205 Lodołamacz
: 20 wrz pt, 2013 11:13 pm
autor: Martinoo
RafGentry pisze:Dwa miesiące posuchy w temacie, ale nie u dieselka. Skubaniec jeździ niemal codziennie i trzaska kolejne kilometry.
Od grudnia zrobiłem nim 16 000, więc nadszedł czas na wymianę oleju. I tak za długo z tym zwlekałem.
Jako, że nie było Valvoline Max Life Diesel, zdecydowałem się na Totala. Filtry wziąłem takie, jakie były. Jakoś nie wierzę, żeby w dizlu robiły aż taką różnicę...
Wymiany oleju dokonał specjalistyczny warsztat Peugeot Talbot Sport Service Kraków, oddział w Nowej Hucie
20130918_160946.jpg
Widac kolega był na zakupach w biedronce gdzie ostatnio ten olej był w promocji
no zdecydowanie czegos mu na tym przodzie brakuje
Re: 205 Lodołamacz
: 26 lis wt, 2013 1:43 pm
autor: RafGentry
Podarowałem dieselkowi na zimę odrobinę luksusu, a dokładniej - felgi z mojego Gentry. Kółka mają przejechane 70 tysięcy, a od dwóch lat tylko leżały w garażu, więc postanowiłem zrobić z nich w końcu użytek. Niech jeżdżą, zamiast zbierać kurz, tworząc felgową wieżę babel
Opona też dość świeża i mięsna - Fulda Montero Kristal 185/60 14. Szkoda, żeby się zleżała.
Zdjęcie poglądowe, jeszcze przed umyciem auta. Jak nie deszcz, to przymrozki, więc pogoda ostatnio nie sprzyja. Ale w planach jest pucowanie i być może skromne zabezpieczenie lakieru przed zimą.
Aha - zdecydowałem się na dość radykalny krok, żeby przytwierdzić spadające dekielki. Ale nie było innej opcji, a bez dekla ta felga wygląda paskudnie i nigdy bym jej nie założył.
Zlecenie nagwintowania SMR-ów przyjęli Manwe z Bzykiem i bardzo fajnie im to wyszło. W przyszłości zmienię tylko śrubki, żeby były na imbusa.
A tu porównanie zestawu letniego i zimowego. Moim zdaniem na 14' dieselek wygląda o wiele poważniej...
Re: 205 Lodołamacz
: 26 lis wt, 2013 2:22 pm
autor: pawel
wygląda doroślej

Re: 205 Lodołamacz
: 26 lis wt, 2013 4:38 pm
autor: Martinoo
zdecydowanie lepiej wygląda na zime, na lato powinieneś dać mu solniczki z 1.6 GTI
Re: 205 Lodołamacz
: 26 lis wt, 2013 6:03 pm
autor: grzesiek309
A mnie się bardziej podobał w setupie letnim
Tak samo mój Garros IMO wyglądał lepiej na zimowych białych 13, niż letnich SL201

Re: 205 Lodołamacz
: 26 lis wt, 2013 9:22 pm
autor: DJPreZes
A mi się nieporównywalnie bardziej podoba teraz

Poniżej 14" to nie felga przecież (powyżej 15" to też przesada do cywilnej 205)

Re: 205 Lodołamacz
: 27 lis śr, 2013 2:51 pm
autor: RafGentry
Dzięki za opinie chłopaki

Jak na razie są jednak inne, ważniejsze wydatki, niż zmiana letnich kół. Będzie wolne 800 złotych na fajną felgę z nowymi oponami, to pomyślę.
Poza tym na 13-tkach naprawdę fajnie się śmiga i już się przyzwyczaiłem. Dieselek nie musi wyglądać poważnie. Od tego są pozostałe trzy
A tak z innej beczki - nagrałem ostatnio filmik z porannego odpalania dieselka. Poprzedni zgromadził już ponad 4000 wyświetleń, ale był w fatalnej jakości.
Jak przyjdą mrozy, to zrobię sequel. Teraz było jeszcze cieplutko...
Re: 205 Lodołamacz
: 27 lis śr, 2013 7:48 pm
autor: PrezesBednarz
Ehh dlaczego dziura w deklu??
Nie można było zapytać?
Od razu bym powiedział, żeby wykorzystać francuski patent na to...
Re: 205 Lodołamacz
: 27 lis śr, 2013 8:02 pm
autor: RafGentry
PrezesBednarz pisze:Ehh dlaczego dziura w deklu??
Nie można było zapytać?
Od razu bym powiedział, żeby wykorzystać francuski patent na to...
Sam ten patent kiedyś podrzucałem, ale bardziej wierzę śrubom, sorry!
Poza tym użyłem dekli drugiego sortu. Te najładniejsze wciąż leżą w szafeczce
A Ty wykorzystałeś ten francuski patent? Sprawdził/sprawdza się? Czemu nie chwaliłeś się tym na forum?
Re: 205 Lodołamacz
: 27 lis śr, 2013 8:38 pm
autor: PrezesBednarz
Zrobiłem jeden próbny. Działał w 100% felgi teraz ma cejot.
A ja śrubom wkręconym w nagwintowane alu nie wierze. To działać będzie do 1-2 zdjęcia dekli. Ten stop jest na tyle miękki, że gwint nie ma prawa w nim normalnie funkcjonować. Wg mnie sprężyna nie spadnie nigdy w życiu, a to się poluzuje i poleci.
Re: 205 Lodołamacz
: 27 lis śr, 2013 9:08 pm
autor: RafGentry
Prezesie to tylko felgi do daily drivera

Można je za półtora stówki dorwać, poza tym i tak mam drugi komplet.
A tak w ogóle, to słyszałem że felgi z Gentry/STDT/405 uważane są właśnie za najtwardsze. Zwłaszcza w UK mają dobrą renomę, sporo ludzi się na nich ściga, bo są nie do zabicia. Może więc nie będzie aż tak źle
