Strona 3 z 4

: 03 gru sob, 2005 6:22 pm
autor: tomek
Kaktus to post sprzed ponad roku :wink:
Tez już chciałem odpisywać o diesolowych vacu i tych membranach o co chodzi...
A teraz mowa o benzyniakach..
Jak silnik benzynowy reaguje obrotami na wciśnięcie pedału hamulca to musi brać lewe powietrze przez serwo!!

: 03 gru sob, 2005 6:26 pm
autor: Kaktus
Tak jak mowisz

: 04 gru ndz, 2005 11:14 am
autor: ice_man
Panowie a jaka bedzie przyczyna miekkiego pedały, tak gdzies od połowy zaczyna hamowac dopiero,i siła nie jest taka jakbym tego chciał ale hamuje dosc dobrze, dodam jeszce ze, po 3 krotnym podpompowaniu pedął rosnie a hamulce jakby słabły:-( moze zapowietrzony układ ?? , czy moze cos z pompa ??

: 04 gru ndz, 2005 1:01 pm
autor: zlotycbr
przeczytaj moja poprzednia wypowiedz,tak wlasnie ja mialem i przyczyna byla zapieczona samoregulacja szczek w tyle,wyczyscilem i przesmarowalem i przezylem szok,pedal wysoki a skutecznosc hamulcow od razu wzrosla o jakies 40% :shock:
oczywiscie nie twierdze ze na 100% masz taka przyczyne ice-man,ale warto sprawdzic
pozdr,

: 04 gru ndz, 2005 1:22 pm
autor: lukasss
W pugach obwody są po przekątnej
co to znaczy??? że nie na tył i przud podzielone na 2 obwwody tylko po przekątnej??? czy o co innego chodzi??

: 04 gru ndz, 2005 1:54 pm
autor: zlotycbr
lukasss pisze:
W pugach obwody są po przekątnej
co to znaczy??? że nie na tył i przud podzielone na 2 obwwody tylko po przekątnej??? czy o co innego chodzi??
absolutnie tak nie jest,robilem hamulce od podstaw i sprawdzilem jak ide przewody,sa dwie sekcje,jedna na tyl,druga na przod,wydaje mi sie ze po przekatnej nie mialoby sensu,pomyslcie jak by sie samochod zachowywal hamujac ostro powiedzmy przednim prawym i tylnym lewym kolem :D

: 04 gru ndz, 2005 11:29 pm
autor: tomek
Może były różne systemy...
Ogólne info donoszą że są po przekątnej i u mnie na 99% tak było.
Uzasadnione jest to włeśnie bezpieczeństwem!!!
Napewno lepiej będzie hamował po przekątnej niż sam tył........

A co to twardnięcia i rosnięcia pedału hamulca w dieselu po kilkukrotnym szybkim naciśnięciu - tak niestety musi być....
Pompka vacum ma skończoną wydajność i musi zdążyć wytworzyć podciśnienie..

: 20 kwie czw, 2006 7:52 pm
autor: aule
Wiem że temat stary ale hamulce jak maja byc po przekątnej to tego lepiej nie ruszać.

"zlotycbr" Jestem świeżo po regeneracji układu hamulcowego. Wymieniony prawie cały przód, przewody elastyczne, przewody miedziane, uszczelnienia zacisków no i wymiana wszystkich uszczelek w pompie. Wydawało mi się tak jak Tobie że lepiej powinno być nie po przekątnej. Załozyłem przód do jednej pary a tył do drugiej i po wymianie wszystkich wyżej wymienionych części ledwo zauważyłem poprawę. Pedał spadł bardzo nisko.

Po przeczutaniu tego tematu a zwłaszcza wypowiedzi "tomek" , pobiegłem przełożyc tak jak było czyli po porzekątnej. Efekt - pedał spowrotem na swoim miejscu i pierwszy raz w życiu hamowałem tym autem z piskiem na gruboziarnistym asfalcie. Hamulce żyleta. Więc tak ma być

pozdro

: 20 kwie czw, 2006 9:05 pm
autor: zlotycbr
Witam.
Temat stary,ale dzieki wielkie zes napisal tego posta "aule"!!!!
Nic na ten temat potem nie pisalem,ale wypowiedz "tomka" dala mi duzo do myslenia,a moze juz ktos kombinowal??Poszukalem wszystkiego gdzie tylko moglem na temat hamulcow i wyszlo mi ze PRZEWODY W PUGU SA PO PRZEKATNEJ!!!
Ta sytuacja dala mi duzo do myslenia i teraz czytajac twojego posta "aule" normalnie sie usmialem,wyobraz sobie ze tez czym predzej przelozylem przewody i efekt taki jak u ciebie,hebelki igla!Wiec ten post to byla moja gafa,no i powinienen go sprostowac czego nie popelnilem.Za ewentualne zamieszanie chce wszystkich przeprosic i naprawde trzeba byc pewnym w danej sprawie jak sie chce wypowiedziec,ale coz czlowiek nie jest nieomylny,a w moim ktos po prostu pokombinowal z przewodami :oops:
Pozdro

: 24 kwie pn, 2006 2:44 pm
autor: viwaldi
123

: 24 kwie pn, 2006 2:50 pm
autor: blaszka
wspomnialem o "przekatnych hamulcach"
czyli ze co

: 24 kwie pn, 2006 2:59 pm
autor: viwaldi
123

: 24 kwie pn, 2006 3:06 pm
autor: woocash
poczytaj o ABS w instrukcji :)

jakby nie było na krzyż... to podczas poślizgu np przedniego prawego koła, wyłączałoby na chwilke cały przód :)

: 24 kwie pn, 2006 3:54 pm
autor: blaszka
viwaldi pisze:czyli ze:
W pugach obwody są po przekątnej
i nie tylko w pugach.
i nie ma co sie tak dziwic.
i o co pytasz... bo sie zgubilem :?

pozdr
viwaldi
CZYLI CHODZI O PRZEWODY HAMULCOWE . MOZE NIE SA PO PRZEKATNYCH TYLKO SIE JE ODPOWIETRZA TAK JAKBY PO PRZEKATNEJ A TO JEST TYM SPOWODOWANE TYM ZE NAJPIERW SIE ZACZYNA OD PRZEWODU NAJDŁUZSZEGO A KOŃCZY NA NAJKRÓTSZYM JESLI TO MACIE NA MYSLI TA PRZEKĄTNOSC

: 24 kwie pn, 2006 3:57 pm
autor: Banita
blaszka -oni dobrze napisali -uklad jest "X" , ale chyba w tych najstarszych biednych wersjach byl "="