Strona 3 z 4
: 21 lis ndz, 2004 3:05 pm
autor: Para
no fakt... bardzo podoba mi sie ta 106 "Le mans" rzeczywiscie bardzo przypomina 205 GTI ... te poszerzenia i wogóle... fajne autko.. ciekawe czy dużo miejsca w środku ?
: 21 lis ndz, 2004 3:26 pm
autor: BubuPN
ja ostatnio przypadkiem na TVN Turbo trafiłem na prezentację Peugeota 907, żabojady próbowały chyba zrobić auto na wzór Mercedesa SLR co widać chociażby z boku, ale niebardzo im to wyszło
: 21 lis ndz, 2004 3:27 pm
autor: molten
Nie ma co porownywac przestronnosci wnetrza 106 a 205. Mialem 106ke (przed 205), i miejsca w srodku jest o wiele mniej. Jak dla mnie 106 nie jest do konca nastepca 205, mimo ze sa podobienstwa, to jednak rzad wielkosci jeden nizej.
: 21 lis ndz, 2004 5:37 pm
autor: samer
106(1.0)
długość (mm) 3678
szerokość (mm) 1594
wysokość (mm) 1376
masa własna (kg) 795
205(1.0)
Długość (mm) 3705 mm
Szerokość (mm) 1562 mm
wysokość (mm) 1355
masa własna (kg) 760
206(1.1)
długość (mm) 3822
szerokość (mm) 1673
wysokość (mm) 1435
masa własna (kg) 910
Patrzac na same liczby ktore auta sa najbardziej podobne?
206 jest podobne do 205

(bo 200)
roznica 106,205 jest mniejsza od roznicy 205,206 dla:
-masy
-wysokosci
-szerokosci
-dlugosci
Ja wiem ze 206 jest nastepca 205 ,mozna to zobaczyc na przykladzie 205T16 a 206WRC

(reprezentanci w rajdowych samochodowych mistrzostwach swiata) ale 205 jest bardziej podobne do 106 niz 205.
Pozdrawiam
: 22 lis pn, 2004 12:21 pm
autor: bipi
wydaje mi się że i tak do niczego nie dojdziemy, bo nikt z nas najwidoczniej nie ma takiej wiedzy bądź nie zna faktów świadczących o słuszności swoich sądów. jakby nie patrzeć 205tka była bardzo długo produkowana dlatego właśnie bo była super.
studiuję ekonomię i miałem również marketing i tu akurat wiem na pewno, dlaczego tak było z 205tką. bo ta nazwa i ten kształt nadwozia mocno utrwalił się w świadoości klientow jako auto bardzo dobre, dlatego nie chciano zapewne psuć tego co już było idealne. jednakże koło roku 1996 peugeot nie mógł kontynuować produkcji 205 ze względu na prawdopodobnie poziom bezpieczeństwa a także ochronę środowiska a może poziom aerodynamiki. bowiem w tym roku powstawały już o wiele bardziej opływowe auta.
weżmy na przykład takiego escorta, który jak wiemy doskonale jest autem bardzo zawodnym i źle się kojarzył kolejnym nabywcom. mimo iż było masę przeróbek które miały mu pomóc, nie udało się. dlatego wprowadzono nowy model o nazwie focus, żeby tylko nie obciążać nowego modelu starą nazwą. a dla odmiany fiesta, która jest dobrym autem, mimo gruntownego faceliftingu została z tą samą nazwą, bo kojarzy sięklientom dobrze.
oczywiście to tylko moje domysły ale i tak brzmią całkiem sensownie, uważam.
: 22 lis pn, 2004 2:01 pm
autor: misiek22
...Youngtimer

...
: 22 lis pn, 2004 2:53 pm
autor: Kaktus
Hej!
A macie moze taki program jak PSA Peugeot - Spare Parts, jezeli tak, to kliknijcie w czesci zamienne, pozniej kliknijcie na 205 i zobaczcie sobie jakie modele tam wystepuja.
Ogolnie Peugeoty sa tam rozroznione na:
205N - modele produkowane do 1991 roku
oraz
205F - oznaczone napisem "106 RESTILING"
Ale to takze nie jest dowod ?

: 22 lis pn, 2004 7:53 pm
autor: cheatoss
podobienstwo modeli nie moze byc podstawa do okreslenie iz jest to nastapca... jeszcze nie widzialem zeby auto krotsze, wezsze, nizsze, zdecydowanie mniejsze w srodku (siedziales w 106 z tylu? :>) stalo sie nastepca modelu z wyzszej klasy wciaz produkowanego... kupy sie nie trzyma...
: 23 lis wt, 2004 1:08 am
autor: Kaktus
Hej!
Ale my nie pisalismy o nastepcy!
Padlo pytanie - dlaczego 205 nie przechodzil FACE LIFTINGU
wiec Samer napisal
"laczego 205 nie przechodzil faceliftingow , bo zmienil nazwe na 106 , zobacz jak podobna jest pierwasza 106stka do 205tki"
Pozniej dopiero Tombike wyskoczyl z tekstem o NASTEPCY...
Niestety ja sie na to zlapalem, i nie myslac takze uzylem slowa nastepca.
Mi i Samerowi od samego poczatku chodzilo o to ze 106 w pierwszej fazie produkcyjnej, byl wzorowany na sprawdzonym juz modelu 205, i byl do niego do zludzenia podobny, aczkolwiek inny, wygladal jak 205 po FaceLiftingu, a co do wymiarow to auto jest niemalze identyczne! A ze jest mniej miejsca w srodku, to proste, tam masz juz wiecej plastikow, a co za tym idzie mniej miejsca, przeciez 205 wsztstko ma cienkie itp, stad tak duzo miejsca z tylu
Tak wiec w GWOLI WYJASNIENIA!!
Nastepca modelu 205 jest model 206
Model 106 w PIERWSZEJ FAZIE PRODUKCYJNEJ byl wzorowany na Peugeocie 205, dlatego tez nie pokazal sie na rynku 205 po FaceLiftingu (nie zmieniali nic, poza tylnymi lampami, i bialymi kierunkami od 91 roku)
: 23 lis wt, 2004 12:16 pm
autor: Mav309
Kaktus pisze:
A co do 309, to wlasnie tak bylo, ze Francuzi chcieli zrobic nieco wieksza 205, a dokladniej to 205 sedan i wyszlo piekne 309
309 nie byl samochodem ktory powstal u kogos w glowie i zostal stworzony, byl projektowany w oparciu o 205.
Ja i moja 309 dziekujemy za uznanie
Co Do Pininfariny i 309 to niezupelnie bylo tak jak pisales (ze robil ja pininfarina...
niestety to orginalny produkt francuzikow... zebrali doswiadczenia z 205tki (ktora wlasnie byla rysowana u Pininfariny) i wyszlo szersze i ciut dluzsze auto (na nerwowosc samochodu szczegolnie narzekano)
Co ciekawe 306 jest znowu powrotem i uklonem w kierunku Pininfariny (znowu hatchback) ale 306 sedan jest ludzaco podobny do 309...
A co do sporu 205@106 to uwazam ze masz racje...
106tka przeniosla aspiracje na malutki zwinny samochodzik jakim byla 205. Chociazby spojrzmy na wersje rally, ktore miala tylko 205...i 106!
W miedzyczasie z 309 wyewoluowalo 306 a luke pomiedzy nimi zapelnila 206tka...[/b]
: 23 lis wt, 2004 2:07 pm
autor: Kaktus
Cieszy mnie to ze do mnie i samera dolaczyla jeszcze jedna osoba
A o 309 rzeczywiscie moglem sie pomylic...
: 23 lis wt, 2004 5:25 pm
autor: Demo84
I tak nic nie przebije 911 !!!
: 23 lis wt, 2004 11:04 pm
autor: Kaktus
911? Toz to brzydkie auto... co ma takiego pieknego ?

Ale nie schodzmy z tematu.
: 24 lis śr, 2004 8:04 am
autor: Mav309
same wady...
silnik z tylu, na starcie to moze i plus...ale pozniej? prowadzenie malucha..

no i silnik chlodzony powietrzem...(znowu maluch? )

: 24 lis śr, 2004 4:06 pm
autor: Ninja
Mav309 pisze:
no i silnik chlodzony powietrzem...(znowu maluch? )

Silniki chlodzone powietrzem 911 mialo "tylko" przez pierwsze 34 lata produkcji

(do modelu oznaczonego wewnetrznie jako 993). Od 1999 roku modele oznaczone jako 996 mialy juz boksera chlodzonego ciecza.
Sorki za OT
