No Elmroko - dales sie podpuscic
O to chodzilo
A teraz czekamy w koncu na konretne pytania, czego nie wiesz, co wiesz, co chcesz sie dowiedziec.
Zarowno Ja, jak i Piwel, Mav309, Ari i wielu innych z tego forum, mamy jakas tam wiedze na temat Peugeota 205/309 wiec jezeli bedziesz mial z czyms problem to ja na pewno postaram sie pomoc.
Ale jest pare ale, ciezko bedzie z silnika S16 wycisnac 300KM nawet na turbinie, Jest to przyrost mocy o 100% - naprawde duzy przyrost mocy. Pozatym bedzie ciezka ta turbine tam zmiescic... ale jezeli spawanie nie jest wam obce, a nie powinno byc to takze dacie rade, bo mozna troche sciane grodziowa przerobic.
Jak juz uporacie sie z silnikiem, to zdecydowanie wiekszym problemem bedzie ten naped. Musi przyjsc odpowiednia skrzynia, najlepiej z T16 z centralnym wiskotycznym dyferencjalem o rozkladzie mocy 53/47 (tak nawiasem mowiac, T16 ma turbo-sprezarke Garetta T25 ktora ladowala 1 bar, a w trakcie overboosta 1.3 bara, auto posiadalo moc 200KM a w trakcie Overboosta 220KM trwalo to 45 sekund) Zawieszenie takze zaadoptowalbym z T16, chociaz bedzie trzeba sie uporac jeszcze z pompa hydrauliczna, i odpowiednimi zaworkami trzymajacymi cisnienie. - Wsadzenie takiego zawieszenia ulatwi wam robote, poniewaz nie bedziecie musieli az tak rzezbic w podlodze tylnej 205, poniewaz nie bedziecie musieli robic miejsca dla szerokiej sprezyny (zawias hydropneumatyczny nie ma sprezyn, ma natmiast gruszki z plynem, ktore gdzies bedzie trzeba upchnac).
Na pewno bedziecie musieli usunac z pod samochodu bak paliwa, i przerzucic go do srodka, a takze bedziecie musieli wykonac swoj uklad wydechowy, tak aby nie przeszkadzal on walowi napedowemu.
Dysponujac taka moca, auto bedzie musialo stanac na conajmniej 16 calowych kolach, wiec trzeba bedzie sie pobawic takze w blacharza i odpowiednio przygotowac pod takie kola nadkola zarowno z tylu jak i z przodu.
Co do polosi, to rzeczywiscie, wieczne polosie, sa dosc mocne, zwlaszcza te w 306 Gti6, wiec wytrzymac powinny, tymbardziej ze moment zostanie rozlozony na 4 kola.
Musicie takze pomyslec o intercolerze i chlodnicy oleju, przy takiej mocy sa to niezbedne elementy. Zreszta bez duzego intercolera na pewno 300KM nie wyciagniecie. Nie obejdzie sie takze bez ingerencji w komputer.
15tys zl to naprawde za malo aby zrealizowac ten projekt. Ale moze uda Wam sie uzbierac wiecej.
Pozatym dobrze robicie wybierajac na baze silnik S16 a nie Mi16, bo do Mi16 nie podpielibyscie skrzyni z T16.
Aha, co do odprezania silnika, to musicie go odprezyc do stopnia sprezania 8.0:1 dla mocy rzedu 250KM, dla 300 mysle ze moze to byc nawet 7.5:1.
Z trubina takze bym uwazal, aby jednak nie byl zbyt duza, bo bedzie miala zbyt duza bezwladnosc, i powstanie OGROMNA turbo dziura na niskich obrotach!
Czasami lepiej jest miec 250KM niz 300KM, a polega to na charakterystyce silnika, silnik majacy 250KM moze miec te 250KM powiedzmy w przedziale obrotow od 3500 do 5800 natomiast majac 300KM z tego silnika, poprzez wlozenie wiekszego turbo moze spowodowac ze MOC MAX wzrosnie do 300, ale bedziemy wtedy od 3500 do 4500 mieli moc 200KM, a od 4500 do 5800 moc nagle urosnie do 300KM.
Rzecza oczywista jest ze auto dyponunace moca 250KM a takim przebiegiem momentu i mocy, bedzie lepiej przyspieszalo od samochodu 300Konnego. Prostym przykladem moga byc nowe Hondy Civic Type-R, ktore maja po 200KM a wcale osiagami nie bryluja.
To wszystko wymaga zwyklego wyliczenia, bo charakterystyke silnika mozna obliczyc, zrobic komputerowa symulacje, i bedzie wiadomo czy wieksze turbo jest oplacalne. Sprawa mialaby sie inaczej, gdyby wsadzic nowoczesna elektronike do takiego autka, i doposazyc go w Anti Lag System, ale to juz naprawde ogromne wyzwanie, na bardzo glebokie portfele.