Strona 3 z 14

Re: 205 XS by Simon

: 02 lut ndz, 2014 1:38 pm
autor: simon3
A ten namiar na tę osobę mogę prosić na PW? Nie zaszkodzi zapytać :)

Re: 205 XS by Simon

: 02 lut ndz, 2014 2:01 pm
autor: wujekmichcio
wyślij mi nr tel,zadzwonię

Re: 205 XS by Simon

: 02 lut ndz, 2014 3:04 pm
autor: grzesiek309
Kiedyś miałem zamiar postawić swoje 1.6 na Weberach 36 IDF z alfy, bo mam takie w garażu.
Jak masz chęci i sporo gotówki, to jest to ciekawa opcja :wink:
Same gaźniki minimum 600zł, zestaw naprawczy ok 200. Dorobienie kolektora, strojenie, i inne pierdoły i może całość zamknie się we wspomnianych przez Michała około 2,5kzł :(

Re: 205 XS by Simon

: 02 lut ndz, 2014 3:17 pm
autor: simon3
Jeżeli są to rzeczywiście takie koszty to na chwilę obecną sobie odpuszczę :) Może za jakiś czas wrócę do tego pomysłu? :)

Re: 205 XS by Simon

: 02 lut ndz, 2014 6:43 pm
autor: wujekmichcio
dodatkowo elektyczna pompa przeponowa ,motorownia musi być tip-top ,ale to oczywiste...

Re: 205 XS by Simon

: 06 lut czw, 2014 12:10 am
autor: Manwe
jak tak bardzo chcesz się bawić to ścieżka na gaźniki poziome dcoe 40/45 jest przetarta w miarę na francuskich forach ale zawsze z tym wiąże się poważna kasa

Re: 205 XS by Simon

: 06 lut czw, 2014 9:22 am
autor: operatorbazooki
Założenie dcoe 40 to będzie jeszcze do tych podanych kosztów + 1000zł przynajmniej . Znajdź jeszcze kogoś kto Ci to potem sensownie wystroi ... Myślę że jak silnik w Twoim leżaku zdrowy to i tak bardzo fajnie jeździ i szkoda kasy na takie zabawy :)

Re: 205 XS by Simon

: 29 mar sob, 2014 1:15 am
autor: simon3
Panowie. Z takiego leżaka, który fabrycznie miał 79KM, ile można wycisnąć? Wiadomo... stosując np poprawiony układ wydechowy, moze stozek? Lekkie koło zamachowiec... tylko czy ma sens? A takie pionowe gaźniki to ile dadzą?
Pytam przyszłościowo. XS dostał u mnie dożywocie i silnika raczej nie zmienię bo jest wyjątkowy 8) ale wiadomo... W miarę jedzenia apetyt rośnie :)

Re: 205 XS by Simon

: 29 mar sob, 2014 1:51 am
autor: Manwe
do 160 KM je robili w rajdówkach, ile się da na seryjnych gaźnikach :?: , ja liczę, że okolice gti 1,6, stożek i lekkie koło nie dadzą ci mocy, kolo poprawia wkręcanie silnika na obroty, marketowy stożek da najwyżej pomruk

Re: 205 XS by Simon

: 29 mar sob, 2014 8:14 am
autor: simon3
Czyli jakiś sensowny stozek i wydech na początek powinno wystarczyć?

Re: 205 XS by Simon

: 29 mar sob, 2014 7:35 pm
autor: HideoOSW
Dolot i wydech muszą współgrać, ich pojemności powinny być wyliczone. A tak nawiasem to cały silnik to naczynie połączone i pytanie na forum ile co da jest trochę naiwnym pytaniem, ponieważ na osiągi silnika ma wpływ tyle zmiennych że pytanie ile da to czy tamto to jak wróżenie z fusów.

Zastanów się co chcesz osiągnąć. +20 koni, +40 koni czy A grupę 160koni 8)7
Poczytaj o mechanice i o silnikach.
Pierwszy stage plus 20 koni to nie tylko wydech ale też dolot, nie wystarczy wsadzić stożek który fajnie wygląda, stożek musi mieć odpowiedni dopływ zimnego powietrza inaczej poza doznaniami estetycznymi i dźwiękowymi raczej obniży performance silnika. Miałem stożek (noname ale to nie najistotniejsze), był jak kupiłem auto, fajny dźwięk i nic po za tym, był za blisko silnika i lapal cieple powietrze wtedy auto lepiej się zbiera na seryjnym filtrze zamkniętym w puszce. Lub sportowym dedykowanym dolocie np. Green. W silniku TU inaczej jak w XU kolektor dolotowy jest za silnikiem, a filtr bardzo blisko przy silniku, krótki dolot ma za zadanie podnieść minimalnie moc kosztem momentu. Problem jest taki ażeby zrobić nawiew zimnego powietrza na stożek w tym miejscu, trzeba by zrobić wlot na masce. Nie wiem jak jest w XY.
Mam pusty wydech o seryjnej średnicy z wyciętym katalizatorem, auto się odetkało, kat po 20 latach musiał być trochę przytkany.
Tłumik od FSO przelotowy, niektórzy się śmieją ale to najtańszy mod w 205, spełnia swoje zadanie ponieważ spaliny nie natykają na żadne większe opory bo jest przelotowy, a nie komorowy. W przyszłości zastąpie go dedykowanym N-grupowym.
Dobrze by było zrobić policzony lub kupić o ile to możliwe, sportowy kolektor wydechowy do xy. Do mojego TU nie ma większego problemu, jest wiele częsci pasujących od 106.
Tutaj też mamy dwie drogi, kolektor 4-2-1 który poprawia moment obrotowy albo jak fabryczny 4-1.
Kolektory 4-2-1 najczęściej stosowane są w Rajdach a 4-1 we wyścigach, ponieważ na nich moc jest minimalnie wyższa uzyskana na wysokich obrotach kosztem momentu.
Podsumuwując:
- Dobry sportowy filtr powietrza z zimnym nawiewem.
- Dobry sportowy kompletny wydech,
- Porządna iskra, dobre świece...
Zasada jest taka sama w każdym silniku, więcej podlane paliwem + plus więcej zimnego powietrza równa się przyrost mocy.
Opóźnienie zapłonu na kopułce lub regulowanym kołem rozrządu + paliwo wysokooktanowe minimum pb98 (przy 95 większe ryzyko spalania stukowego, czasami nawet vpower racing nie wystarcza w grubych wyścigówkach) pozwoli więcej podlać, a porządny dolot z chwytem zimnego powietrza pozwoli efektywniej to spalić. Wydech pozwoli efektywniej opróżnić komorę spalania.
I tak w kółko Macieju, potem obróbka głowicy, doprężanie głowicy inne wałki, jak to nie wystarczy to podciętę kute tłoki i stoczenie zamachu, wyważenie dynamiczne korbowodu razem z zamachem i tłokami żeby ten nie wyszedł bokiem na wysokich obrotach, na których teraz silniczek będzie miał max moc i moment.
INNA droga to Turbo i odprężanie silnika pod sprężarkę.$$

Wszystko zależy od $$, ogarnietej osoby/dobrego mechanika, celu lub przeznaczenia silnika/auta.
= same zmienne zostawiam z tematem i pozdrawiam :W

Re: 205 XS by Simon

: 13 kwie ndz, 2014 10:36 am
autor: simon3
A tak z innej beczki: Co to za przewód? Ten gruby czarny zakończony wtyczką na żarówkę 1,5W? Podświetlenie zapalniczki?

Re: 205 XS by Simon

: 13 kwie ndz, 2014 11:59 am
autor: Martinoo
zgadza się, podświetlenie zapalniczki

Re: 205 XS by Simon

: 13 kwie ndz, 2014 12:22 pm
autor: simon3
No dobra.... tylko jak to połączyć z tym pomarańczowym plastikiem wokół zapalniczki? Tam nie ma żadnego uchwytu, który by to połączył? Chyba, że u mnie czegoś brakuje?

Re: 205 XS by Simon

: 13 kwie ndz, 2014 12:35 pm
autor: krzyska
a to nie jest montowane w plastiku na popielniczką?