Strona 3 z 7

Re: 205 XS "Red Rocket" Dziksona

: 01 paź śr, 2014 10:54 pm
autor: dzikson
Od środka też pociapałem, akurat w miejscu, gdzie poprzedni się rozerwał. Nie wiadomo ile to da, na pewno nie zaszkodzi.
Ze skroplinami masz rację, wyraźnie widziałem to przy demontażu starego tłumika.
Tam w ogóle są trudne warunki pracy. Ciekawy jestem temperatury gazów wylotowych...

Grunt że wrócił komfort i kultura podróżowania :D

Re: 205 XS "Red Rocket" Dziksona

: 01 paź śr, 2014 11:02 pm
autor: woocash
tam jest masakra - gorąco, skropliny mają do tego kwaśny odczyn i to pogarsza sprawę pewnie znacznie.

no ale 4 lata spokoju...

Re: 205 XS "Red Rocket" Dziksona

: 11 paź sob, 2014 1:10 pm
autor: dzikson
Dwa słowa o układzie zasilania lpg, bo skoro już jest na pokładzie (XSa kupiłem z gazem w dowodzie), to o niego też trzeba zadbać.

Typowa instalacja II generacji, z mikserem otworkowym 34mm, która na przestrzeni lat przechodziła różne udoskonalenia, ale o tym kiedy indziej. Dobra znajomość z gazowym magikiem sprawia, że stale nabywam wiedzy w tej z reguły zaniedbywanej dziedzinie.

Ostatnie niedomagania: auto po przełączeniu na gaz przygasa na wolnych obrotach, do póki reduktor porządnie się nie nagrzeje.
Zalecenie: REGENERACJA REDUKTORA

Typowy reduktor (zwany też parownikiem) żyje przeciętnie 5 lat, działa sprawnie do ok.100 tys.km. Potem membrany stają się na tyle sztywne, że układ wyraźnie kuleje.
Nowy Tomasetto AT07 to koszt od 160zł. Komplet naprawczy (3 membrany, wszystkie oringi i uszczelki) można złapać za niecałe 40.
Warsztaty niechętnie bawią się w regeneracje, ale w swoim aucie można poeksperymentować, wkraczając w nieznane sfery automechaniki :wink:

Gaz, mimo filtracji jest dość zanieczyszczony, co widać w komorach reduktora.
DSC_0158.jpg
Po pięciu latach obydwie membrany gazowe, a zwłaszcza ta mniejsza, fazy ciekłej (na zdjęciu powyżej), robią się sztywne.
Z kolei membrana wodna spuchła, zmniejszając przepływ wody:
DSC_0159.jpg
Po oczyszczeniu komór i dwóch klapek (zwłaszcza osi, na których pracują), cały zestaw jest gotowy do montażu.
DSC_0162.jpg
Po udanej reanimacji wygląda jak nowy. Działa jak nowy. Wystarczy na nowo ustawić mieszankę i cieszyć się płynną jazdą w oparach ekonomii :D
DSC_0165.jpg
Przy okazji podłączyliśmy do komputera lpg brakujący sygnał z TPSu. Teraz wreszcie wie, na ile przepustnica jest otwarta i elektrozaworem przed mikserem dobiera dawkę gazu. Przy pełnym otwarciu zwiększa dawkę o 25%. Prosta instalacja, ale takie rzeczy można ustawić. Wiele bym dał za sekwencję i dowolne kształtowanie map wtrysku, ale to niestety nie przy tym silniku (monowtrysk Bosch, nie ma jak sterować czterema wtryskami lpg :cry: ).

Niedawno poprawiłem też obieg wody, nagrzewający parownik. Zamiast trójników i długich węży, dużo lepiej wprowadzić reduktor po prostu szeregowo w mały obieg, tuż za silnikiem, a przed nagrzewnicą w kabinie. Przepływ jest szybszy, membrany nagrzewają się sprawniej.
węże.jpg
Może te obrazki zachęcą kogoś do samodzielnego przeglądu własnej instalacji. Wymiana choćby papierowego filtra (3-5zł) nie jest trudna, a może wydatnie poprawić pracę.

I na pewno nie jest wstydem jazda na LiquefiedPetroleumGas - wstyd to nie wiedzieć, co się ma pod maską :mrgreen:

Re: 205 XS "Red Rocket" Dziksona

: 11 paź sob, 2014 1:39 pm
autor: scaliburgreg
U mnie od roku również siedzi reduktor Tomasetto. Instalacja I gen. w połączeniu z Blosem spisuje się bez kłopotów. Sterowanie paliwem przy pomocy śrubek jest banalne w ogarnięciu, a filterek gazu wymieniam co kwartał, bo to prawie nic nie kosztuje. ;)

Robiłeś sobie kiedyś porównanie osiągów na Pb i LPG?

Re: 205 XS "Red Rocket" Dziksona

: 11 paź sob, 2014 1:46 pm
autor: krzyska
LPG jest dobre. Dzisiaj zrobiłem Foreverem trasę do Pabianic przez Łódź i nazad, z czego prawie 180km po autostradzie i wyszło niecałe 22zł na 100km. Byłoby mniej ale wiadomo autostrada :wink:
Gazownikom nie chce się rączek brudzić przy regeneracji.

Re: 205 XS "Red Rocket" Dziksona

: 11 paź sob, 2014 2:43 pm
autor: woocash
monowtrysk Bosch, nie ma jak sterować czterema wtryskami lpg


da się to zrobić, no ale raczej samemu, bo jak napisałeś - gazownikowi się nie opłaca :)

przecież wtryski w 205 to są fullgrupy - wielopunkt w xu i tak sika w tym samym czasie - wszystkie wtryski są otwierane jednocześnie - sygnał jest więc dokładnie taki jak w mono....

a w związku z niewielką mocą takiego TU, to spokojnie na 2 wtryskach można by to puścić.... /w sumie to może i na jednym siakimś napoleonie może też by się udało ale to rzeźba i niepotrzebna oszczędność.

Re: 205 XS "Red Rocket" Dziksona

: 11 paź sob, 2014 4:40 pm
autor: dzikson
O blosie myślałem nie raz i nadal to za mną chodzi, ale taka kombinacja wymaga przebudowy dolotu, a u mnie w fabrycznej puszce siedzi teraz bawełniany wkład K&N, szkoda się go pozbywać :P

Nigdy nie robiłem porównania, bo chociaż nie raz była okazja na hamownię, to zawsze coś jeszcze pozostawało do poprawy... :wink:

Tak, jest ekonomia, przy przeciętnym spalaniu 8,5 litra, trasa 100km kosztuje poniżej 25zł.

Nie chciałbym, żeby przy sekwencji wszystkie wtryski lały w sposób ciągły. Rozważałem to ze znajomym gazownikiem. Potrzebny byłby dodatkowy emulator wtrysku. Total custom 8)
Zastanawiam się, czy swap na TU5JP nie rozwiązałby problemu...

Re: 205 XS "Red Rocket" Dziksona

: 11 paź sob, 2014 4:50 pm
autor: grzesiek309
Good job Panie Konradzie _O_

Sam nie raz parownik regenerowałem, bo zaup nowego nie ma ekonomicznego uzasadnienia.
Oryginalne zestawy do BRC mają wszystkie elementy, które ulegają zużyciu, więc stara zostaje tylko obudowa.

Przeróbka obiegu płynu to bardzo dobre posunięcie. IMHO jest to najlepsze możliwe rozwiązanie.
W tym przypadku reduktor odbiera tyle ciepła ile potrzebuje. Za nagrzewnicą mógłby być niedogrzany, a w przypadku połączenia równoległego ciecz płynie po linii najmniejszego oporu. Miałem taki przypadek w jednym z 309, gdzie płyn płyną przez reduktor i nagrzewnica była permanentnie zimna 8)7

Jeśli chodzi o sekwencję, jest to do zrobienia, skoro (chyba) LPG TECH robi instalki nawet pod mechaniczny wtrysk benzyny :wink: Pytanie tylko czy koszt montażu zwróciłby się w postaci niższego spalania, albo objawił się w postaci lepszych osiągów :?

p.s. Mój RG na I gen z reduktorem (ponoć badziewnym) BRC AT90E pali w trasie przy lekkiej nodze 7,5l; but w podłodze 8-9. W mieście przy spokojnej jeździe około 9,5l; gaz używany w systemie 0-1 :lol: powoduje spalanie 10-11l. 11l jeszcze nie udało mi się przekroczyć.
W przyszły miesiącu planuję montaż blosa, bo wala mi się taki po garażu :mrgreen:

Re: 205 XS "Red Rocket" Dziksona

: 11 paź sob, 2014 4:56 pm
autor: woocash
żeby przy sekwencji wszystkie wtryski lały w sposób ciągły. Rozważałem to ze znajomym gazownikiem. Potrzebny byłby dodatkowy emulator wtrysku. Total custom


yyy... raczej aż takiej rzeźby to nie wymaga... co ten emulator miałby robić?wiadomo, że tu wtrysk leje 4 razy cześciej, i przy złym ustawieniu /małe ciśnienie gazu i długi czas otwarcia/ zapętlałby się, ale jesli weźmie się szybkie wtryski - dajmy na to 2 czy 4, to da się to zrobić bez zapętlania bezproblemowo - bo - zobacz, śmigają ludzie 205-tkami na gazie nawet na valtekach niebieskich... i tam nie ma żarnego high endu w sterowaniu...

a czy nie byłoby większej mocy... ja wiem... nie wiem ;)


cholera... chętnie bym kupił jakiegoś XS na zawieszeniu i hamowaniu z gti :mrgreen: i popróbował.

Re: 205 XS "Red Rocket" Dziksona

: 11 paź sob, 2014 5:12 pm
autor: dzikson
... i może jeszcze czerwonego? :lol:

Mój wpisuje się w krąg Twoich poszukiwań: świeży zawias z gieta i wentylowane tarcze z zaciskami Girlinga.
Do tego nowa butla 44litry, gotowa instalacja - wymarzona baza do eksperymentów z zasilaniem lpg :wink:

Przy najbliższej okazji poszerzę z moim magikiem temat sekwencji.
PS: akurat w tym tygodniu zagazowaliśmy pewne 205GTi - sekwencyjny Stag 4, złote wtryski Hana, butla Bormech 600x600x200mm, 44l. Zabawne, bo przy przejazdach testowych przełącznik nie był jeszcze na dobre zamontowany i nie widząc go nie mogliśmy zgadnąć, czy aktualnie jedziemy już na gazie, czy jeszcze na benzynie :P
Wniosek: to są już naprawdę niebylejakie układy, nie ma lipy, nie ma znaczącej różnicy.

Re: 205 XS "Red Rocket" Dziksona

: 11 paź sob, 2014 5:18 pm
autor: grzesiek309
To nie taka prosta sprawa. Komp od gazu musi mieć 4 wtryski podpięte, bo inaczej zgłupieje. Kiedyś sam montowałem sekwencję do omegi z full grupą. Wyszedłem z założenia, że mogę zmostkować sygnał z wszystkich wtryskiwaczy i tak to podpiąć. No i wyszła doopa, komp gazowy źle emulował pracę wtrysków benzynowych, przez co w trybie gazowym chodził na gazie+jakaś dawka benzyny. Bez odpowiednio przerobionego sterownika, albo emulatora raczej nie wyjdzie podpięcie pod mono :N
Wszelkie problemy rozwiąże montaż kompletnego wtrysku z TU3JP, albo swap TU5JP :twisted: No i nie ma problemów z aparatem zapłonowym :twisted: Można jeszcze zapodać ECU Mastera i podłubać na więcej kuniów. Achhh się rozmarzyłem...

Dobra sekwencja może lepiej chodzić od benzyny. Wtryski benzynowe po kilkudziesięciu latach na pewno nie są tak precyzyjne jak nowe :N

Ostatnio z ojcem bawiliśmy się w regulację gazu w 406 i tak na próbę podlałem gazu przy wyższych obrotach. Szedł lepiej niż na benzynie :twisted: Ciekawe tylko ile by tak pojeździł 8)7

Re: 205 XS "Red Rocket" Dziksona

: 11 paź sob, 2014 6:06 pm
autor: woocash
... i może jeszcze czerwonego?

Mój wpisuje się w krąg Twoich poszukiwań: świeży zawias z gieta i wentylowane tarcze z zaciskami Girlinga.
Do tego nowa butla 44litry, gotowa instalacja - wymarzona baza do eksperymentów z zasilaniem lpg


no ... wiesz... w sumie

tanio kupię!

no bo to niegłupia opcja jest no... silnik lekki, chyba jednak bardzo udany i idiotoodporny :mrgreen: w sam raz dla mnie.

Re: 205 XS "Red Rocket" Dziksona

: 11 paź sob, 2014 6:24 pm
autor: scaliburgreg
dzikson pisze:O blosie myślałem nie raz i nadal to za mną chodzi, ale taka kombinacja wymaga przebudowy dolotu, a u mnie w fabrycznej puszce siedzi teraz bawełniany wkład K&N, szkoda się go pozbywać :P

Nigdy nie robiłem porównania, bo chociaż nie raz była okazja na hamownię, to zawsze coś jeszcze pozostawało do poprawy... :wink:
A doprowadzenie powietrza do puszki z filtrem masz seryjne czy dłubane?
Ja musiałem wyrzucić wszystko co było przed gaźnikiem i rzeźbić: m.in. puszkę filtra dałem horyzontalnie i do niej rurą elastyczną powietrze. Od wczoraj testuję rozwiązanie ze stożkiem Simota wsadzonym bezpośrednio w Blosa i tą samą rurą powietrze do filtra (wkład K&Na powędrował na półkę - zobaczymy na jak długo :P ) Ale ciekawi mnie czy macie jakieś pomysły lub sprawdzone sposoby na dostarczenie większej ilości zimnego powietrza.. :)


Woocash - a może taki odblokowany TU3S by Cię zainteresował :mrgreen: zero komputerków pod maską, działa na prawach fizyki i ma natychmiastową reakcję na gaz :D

Re: 205 XS "Red Rocket" Dziksona

: 11 paź sob, 2014 6:32 pm
autor: woocash
ciekawi mnie czy macie jakieś pomysły lub sprawdzone sposoby na dostarczenie większej ilości zimnego powietrza..



ten patent niezawodny nazywa się ZIMA :mrgreen:

a tu3s... kiedyś chciałem... no dobra, biorę - ale budę masz w komplecie?

Re: 205 XS "Red Rocket" Dziksona

: 11 paź sob, 2014 6:43 pm
autor: scaliburgreg
woocash pisze:a tu3s... kiedyś chciałem... no dobra, biorę - ale budę masz w komplecie?
Ale ja nigdzie nie wspomniałem, że o mojego chodzi, jak zobaczę jakiego na sprzedaż to dam znać :twisted: