Strona 3 z 3
: 18 lip pn, 2005 11:58 am
autor: Dżon Dobra Nadzieja
Czy to jakiś quiz? Nagrody chociaż jakieś ciekawe?
Tak jak pisałeś, jeżeli hamuje sie na granicy poślizgu to ABS nic wiecej nam nie pomoże, tyle tylko że w zależności od podłoża stiopień trudności wyczucia granicy przyczepności jest różny... To samo z omijaniem przeszkody podczas hamowania, jak nie zablokujesz kół tylko złapiesz tą granice to ominiesz... Tak ja to wszystko widze
Co do hamowania silnikiem, to ja jezdże cały czas na biegu, mam wtedy pełną kontrolę nad autem. Z tego rodzą się same pozytywy

: 18 lip pn, 2005 12:12 pm
autor: invictus
ABS wcale nie skraca drogi hamowania( o ile bez abs'u nie hamujemy na zablokowanych kolach

) moze wrecz ja wydluzyc. Mi cholernie przeszkadza, ale nie mowie ze to zly wynalazek - bardzo dobry (szczegolnie jak jest sam podlaczony przez 1 bezpiecznik

)
Hamowanie na granicy to tez sztuka bo jest nie tylko zalezne od faktury i rodzaju nawierzchni, ale takze od predkosci.
Zacznijcie hamowac z predkosci >120 na granicy przyczepnosci. Co sie stanie?? Po chwili kola sie zablokuja bo tarcze zwieksza pod wplywem temperatury objetosc. Czyli trzeba popuszczac delikatnie - a to jest diabelnie trudne bo roznice sa baaardzo niewielkie
Duzo jest takich pierdol, ale wszystkie bije hamowanie GTi na luku - takie zeby nie zaczac patrzec w kierunku z ktorego sie przyjechalo

: 18 lip pn, 2005 4:25 pm
autor: Piweł
Janek_A_S pisze:
Co do spalania paliwa.Rzeczywiscie auto hamujac silnikiem pali paliwa mniej (w autach z wtryskiem.W autach gaznikowych paliwa pali tyle samo) oczywiscie sa to tak male ilosci ze nie jestesmy ich w stanie obliczyc przy naszysch testach ktore czesto kazdy z was robi.
Hmmm, śmiem się niezgodzić. Jeśli np. hamując przed światłami puszczasz gaz i hamujesz silnikiem, to możesz przejechać nawet kilkaset metrów bez żadnego zużycia benzyny. Jeśli robisz tak cały czas, to przy jednym tankowaniu przejeżdżasz przynajmniej kilka lub kilkadziesiąt razy te 200-300 metrów nie paląc w ogóle wachy (czyli w sumie robisz kilka kilometrów na zerowym zużyciu). To już chyba da się odczuć?
Janek_A_S pisze:Jak mozna zobaczyc jeszcze prace tych czujnikow ??? wkladam bieg 1 i powoli puszczam sprzeglo nie dotykajac gazu.Prawa noga zupelnie na podlodze (Sprzeglo puszczam jednostajnie milimetr po milimetrze bardzo powoli) Auto ruszy i bedzie jechac.Jak juz jedzie wrzuccie 2 i dalej jedniostajnie popusccie sprzeglo (dalej nie dotykajac gazu) okaze sie ze auto jest w stanie jechac na 3-4 i 5 biegu bez dotykania gazu.Dlaczego ??? Sonda odczytuje ze aby podtrzymac prace silnika potrzebne jest wiecej paliwa i sama go doda,aby podtrzymac prace silnika.
No nie wiem jakimi samochodami się poruszasz, ale z całym szacunkiem żadna 205-tka nie pojedzie na 3-4 biegu bez gazu (chyba że to jedna z tych co mają wolne obr. 1400, ale jak możemy się dowiedzieć z forum technicznego "to każda tak ma, tego się nie reguluje"

). A to, że na 1. i 2. samochód jest w stanie toczyć się wynika z tego, że po prostu na tyle starcza mu mocy na wolnych obrotach. Zresztą nie ma to nic wspólnego z tym czego dotyczy ten topic, bo jadąc nawet na tych wolnych obrotach zużywasz jakąśtam ilość paliwa - hamując silnikiem nie zużywasz nic (chwilowo).
Pozdro
Piweł
: 18 lip pn, 2005 4:46 pm
autor: invictus
Nie zgodze sie!!
Jak mialem diesla to dalo sie bez gazu ruszyc z piatego biegu!!! i tak jechac, a obroty byly 850
W moim GTi moge zrobic tak jak napisal Janek_A_S bez zadnego problemu, a jalowe mam rowno 1000
: 18 lip pn, 2005 9:33 pm
autor: Janek_A_S
bipi pisze:zależy od amortyzatorów. przy sprawnych skraca, przy wyeksploatowanych wydłuża.
jednakże na oblodzonych odcinkach, na górskich odcinkach abs to chyba wątpliwa przyjemność. ja zdecydowanie wolę jeździć bez absu, wolę sam decydować

ABS nie zostal stworzony do skracania drogi hamowanie.Zostal stworzony do mozliwosci skretu przy hamowaniu.ABS wydluza droge hamowania

(sprawdzone)
: 18 lip pn, 2005 9:52 pm
autor: Piweł
invictus pisze:Nie zgodze sie!!
Jak mialem diesla to dalo sie bez gazu ruszyc z piatego biegu!!! i tak jechac, a obroty byly 850
W moim GTi moge zrobic tak jak napisal Janek_A_S bez zadnego problemu, a jalowe mam rowno 1000
I na piątce też będzie jechał na tych wolnych obrotach??
P.
: 18 lip pn, 2005 11:49 pm
autor: invictus
Bedzie - sprawdzalem - ale to nie jest przyjemne bo mi nierowno chodzi i troszke to szarpie ale na 5 i tak jest lepiej niz na 1

: 19 lip wt, 2005 12:29 am
autor: Janek_A_S
invictus pisze:Bedzie - sprawdzalem - ale to nie jest przyjemne bo mi nierowno chodzi i troszke to szarpie ale na 5 i tak jest lepiej niz na 1

no ja oczywiscie mowilem w przypadku kiedy auto chodzi normalnie na wolnych

: 19 lip wt, 2005 11:57 pm
autor: Yahoo
nie wiem, mi na piątce troszku trzącha maszyną
