Strona 3 z 4

: 22 wrz czw, 2005 5:25 pm
autor: NMike
Kup gti- są trwalsze :)

: 22 wrz czw, 2005 5:51 pm
autor: invictus
aule pisze:Ta tylko mi już troche przeguby strzelają więc przy okazji przydałoby sie tez wymienić a to jest 100 za jeden nowy + osłonki + smar + reszta jak się posypie coś jeszcze. :evil: :evil: :x kufa

100 za nowy przegob?? To chyba jakis nowy odlewany u pana henia w wannie z olowiu 8)

Polosie w tym silniku sa przeciez nierozbieralne (przynajmniej oryginaly)

: 22 wrz czw, 2005 5:58 pm
autor: aule
To co ja mam teraz zrobić jak są nie rozbieralne?? HA?? Żeby wymienić osłonę kopić sobie nową półośkę za niewiadomo ile (ok 350zł) i strzelić sobie w łep??

: 22 wrz czw, 2005 6:05 pm
autor: aule

: 22 wrz czw, 2005 6:16 pm
autor: invictus
to sa regenerowane -takie juz sa rozbieralne :wink:

: 22 wrz czw, 2005 6:19 pm
autor: aule
No a w tym moim TU1 są rozbieralne w końcu czy nie? Bo już nie wiem czy mam kupować całą półoś z powodu osłony czy to się da jakoś inaczej (wymienić tylko osłonę)??

: 22 wrz czw, 2005 6:30 pm
autor: invictus
Zajrzyj pod samochod
Jezeli sa opaski na gumach to sa rozbieralne -jak guma "wchodzi pod obudowe przegubu" czyli jest pod nia zaprasowana to nie sa rozbieralne -co nie znaczy ze nie da sie tego zrobic -tylko to wymaga dosc sporo kombinacji -ja tego nie robilem, wiec nie jestem w stanie powiedziec ci co i jak

: 22 wrz czw, 2005 6:34 pm
autor: aule
To są rozbieralne bo jak wymieniałem te chamulce zajżłem pod osłonę tylko w drógim kole. Tam wszystko narazie gra.

Więc rozebranie nie powinno być trudne?? A może jeszcze na moje szczęście nie trzeba wyjmować osi ze skrzyni biegów??

Tak na marginesie invictus. Co daje wywalenie podgrzewania przepustnicy??

: 22 wrz czw, 2005 6:42 pm
autor: NMike
Gumy można wymieniać- to norma.

: 22 wrz czw, 2005 6:45 pm
autor: invictus
Skoro sa rozbieralne to nie ma problemu.
Jak jestes akrobata to da sie to zrobic nie wyciagajac polosi ze skrzyni -trzeba sie tylko pogimnastykowac, ale zrobic sie spokojnie da.

Daje to ze jest troszke zimniejsze powietrze w dolocie -czyli ciut wiecej powera,

: 22 wrz czw, 2005 6:50 pm
autor: aule
To spoko. Skoro da się troche jeździć to nazbieram kaske wezmę sobie kolege co to swojego escorta juz rozbierał do pomocy i sie zrobi.

Wystarczy zrobić obejście tej przepustnicy i już? Jeszcze bakelitową uszczelke na dolot i jest super :D :D

: 22 wrz czw, 2005 11:37 pm
autor: szmergiel
niby jak bez wyjmowania półosi ze skrzyni?? naciąć nową gume i nałożyć czy moze montowac przegób w kanale?? ja za wymiane kompletu gum na lewa strone dałem 90 zł. w tym koszt gum, nowego zimeringa przy skrzyni i robocizna. kwestia uczciwego mechaniora. a bez gumy to nie polecam jezdzić. lepiej szybko wymienic i mieć przegłób.

: 22 wrz czw, 2005 11:39 pm
autor: szmergiel
a co do uczelniaczy na zaworach. jak są uszkodzone to kopci przy odpalaniu, i po hamowaniu silnikiem, potem przestaje. i nie ma sensu na siłe robic remontu całej głowicy. sama wymiana uszczelniaczy nie jest kłopotliwa i baaardzo droga, niektórzy magicy to nawet nie zdejmują do tego głowicy.

: 23 wrz pt, 2005 1:09 pm
autor: tomek
W naszych pugach (nie tylko zresztą) jest kilka innowacji od większości aut zachodnich, nie ma typowych zewnętrznych przegubów kulowych!!:

Wewnetrzny przegub ma to do siebie, że trzyma go tylko osłona gumowa!!!

Jak sobie poradzisz z jej zdjęciem (może być zaprasowana, w TU) to spokojnie druga część półosi wychodzi z tego przgubu (po uprzednim wypięciu swożnia wahacza)
Zdejmując taki trójnik z pierścieniami otrzymujemy:
1.Elementy przegubu wew. rozebrane, kompletne
2.Przegub zew. tworzący całośc z resztą niczym nie zakończonej półosi (ciężko dostać ale jednak można kupić)

Powstał dostęp do obydwu osłon i wymieniasz którą chcesz albo dwie :wink:

Zewnętrznego przegubu wogóle nie ruszasz bo po co? guma i tak nie przejdzie przez trójramię!!! a takim jest zakończona półoś z zewnątrz!!! Nie można go odpiąć jak po stronie wewnętrznej!!
Gumę zsuwasz przez ten wolny teraz koniec półośki

Były też czasem (tylko w gti?)montowane półosie z przegubami zewnętrznymi kulowymi odpinanymi od półosi ale do tej pory po wielu próbach nie zidentyfikowałem żadnej reguły.....
Może ktoś chce pomóc to wyjaśnić???

W GTI 1,9 jest grubszy wieloklin i tam ponoć zawsze takie były...
W GTI 1,6 fizycznie półoś jest wymienna z dieselem ale ponoć też zdażały się odpinane przeguby zewnętrzne (np. u KAKTUSA)

Kto pomoże to wyjaśnić?

: 23 wrz pt, 2005 1:23 pm
autor: NMike
Trójramiona są zdejmowane.