Strona 3 z 3

: 31 mar pt, 2006 9:36 am
autor: aule
Wczoraj zakręciłem śrubę od gazu o 1/8 obrotu. Jeżeli warunki w dolocie sie poprawiły to niepowinno mi strzelać w dolot przy dużym obciążeniu (jazda we trzy osoby 120-130km/h pod bardzo duzą i długą górę z max gazem) jak to sie działo przed zmiana i na takim ustawieniu śruby.

Jeżeli nie bedzie strzelać to zn. że coś to poprawia a przykręcenie śruby zmniejszy spalanie.

Test in progress.........

: 06 kwie czw, 2006 9:13 pm
autor: aule
Witam

Test skończony :wink:

Zostało zalane 42l gazu i przejechałem 507km. Był to cykl mieszany 250km Miasto i drugie tyle trasa. Spalanie wyszło średnio ok 8,3l/100km

Dodatkowo pisałem o strzelani w dolot przy obciążeniu. Taka sytuacja nie występuje i auto zachowuje sie normalnie. Bardzo dobrze cięgnie i przyśpiesza.

Więc chyba sukces :D

: 06 kwie czw, 2006 9:16 pm
autor: woocash
a jakie spalanie przed??

: 06 kwie czw, 2006 9:24 pm
autor: aule
W tak mieszanym cyklu jeszcze nie sprawdzałem. Więc jeszcze będe pisał jak przejade cały bak po mieście. Mysle, że to wówczas będzie odpowiedni odnośnik.

Z poprzedniego doświadczenia miałem 10l/100 po mieście. A gdy jechałem do rzeszowa to na trasie 320km i później jeszcze 140km po mieście spalanie wychodziło 7,6l/100.

Teraz mam zalany cały bak i bede jeździł tylko po mieście. Benzyny juz nie uzywm bo ciepło. A na święta wybieram się do rzeszowa więc tez bedzie można to dokładnie sprawdzić i porównać.

: 21 kwie pt, 2006 11:13 am
autor: aule
Witam

Czas zrobić podsumowanie.

W tym momencie jestem juz w stanie podac porównanie spalania z czasów gdy instalacja pracowała przy oryginalnym dolocie a okresu gdy założony był moj wynalazek (jak to niektórzy nazwali)

1. Spalanie na mieście
przed - od 10 do 11,5 l/100km okres od 06.2005
po modernizacji - od 8,7 do 9,5 l/100km okres od 11.2005


2. Spalanie na trasie
przed - od 7,8 do 8,5 l/100km okres od 06.2005
po modernizacji - od 7,6 do 8,4 l/100km okres od 11.2005



Jak widać zamontowany układ najbardziej wpłyną na zachowanie silnika w mieście. Dolne granice przedziałów to spokojna (w miarę) jazda, górne granice to troszke :wink: szybsza i bardziej dynamiczna.

Przez cały czas exploatacji ustawianie instalacji nie zmieniało sie w drastyczny sposób. Wyniki są uśrednione.

: 10 wrz ndz, 2006 3:18 pm
autor: aule
Odświerzam temat.

Dokonałem testów starego (oryginalnego) i przerobionego dolotu.

Stary (0-100km/h)

Benzyna 15,45s
Gaz 15,6s

Przerobiony (0-100km/h)

Benzyna 14.27
Gaz 14,5

Silnik na przerobionym dolocie wkręca się troche lepiej i jest przyjemniejszy w jeździe po mieśćie. Pod górę też lepiej sobie daje radę w porównaniu ze starym.

Wiem że nie są to osiągi na miarę GTI no i mam silnik przed małym remontem ale różnica była do zmierzenia.

Poza tym stary dolot przy założeniu go na mikser jest strasznie nieszczelny w porównaniu z dolotem który zrobiłem.

A jeszcze jedno przy założeniu przerobionego dolotu zmienia się w bardziej basowy dźwięk spod maski oraz z rury wydechowej.

Pozdro