Strona 3 z 4

: 29 paź sob, 2005 9:52 pm
autor: driver_
w piggy koregujesz mape (tzn robisz korekte sygnaly sterujacego)

pozdrawiam :evil:

: 29 paź sob, 2005 10:50 pm
autor: invictus
zaraz... chyba sie nie zrozumielismy...
w epromie masz zapisana mape glowna (w naszych ECU -jedna -stale wspolczynniki), na podstawie wskazan czujnika\ow generowana jest mapa korekcyjna( wspolczynniki zmienne i nakladana na standardowa mape) mapa korekcyjna wiec jest generowana na podstawie czujnikow. Zmieniasz czujniki, wiec moim zdaniem logiczne jest ze zmieniasz sposob generowania mapy korekcyjnej, a nie glownej. Pytalem po prostu czy dobrze zrozumialem i zamiast tego zmienia sie mape glowna.

: 30 paź ndz, 2005 1:04 pm
autor: zawodowiecleon81
8)7 ale gafa raczej nie v-tech a ProjectXS ????????????
Pozdraiwam

: 30 paź ndz, 2005 1:26 pm
autor: krzycho
driver ma niezły pomysł z tą przepływką a raczej jej brakiem bo przepływka na klapie zabiera moc silnika i według "rad specjalistów" w silniku Mi16 moze w ten sposób zginąć nawet 10 km. Wiec ja sie pisze na dalsza szkołe co i jak.

Prawie wszystkie renówki mają tylko MAP sensor nawet takie rarytasy jak 25 V6 Turbo tyle że tu działa on zarówno na nad jak i podciśnienie.

: 30 paź ndz, 2005 1:37 pm
autor: zawodowiecleon81
Witam!
To moze jakies konkrety
jaka jest cena smt5
jaki dobrac map sensor

Pozdrawiam

: 30 paź ndz, 2005 5:28 pm
autor: driver_
invictus pisze:zaraz... chyba sie nie zrozumielismy...
w epromie masz zapisana mape glowna (w naszych ECU -jedna -stale wspolczynniki), na podstawie wskazan czujnika\ow generowana jest mapa korekcyjna( wspolczynniki zmienne i nakladana na standardowa mape) mapa korekcyjna wiec jest generowana na podstawie czujnikow. Zmieniasz czujniki, wiec moim zdaniem logiczne jest ze zmieniasz sposob generowania mapy korekcyjnej, a nie glownej. Pytalem po prostu czy dobrze zrozumialem i zamiast tego zmienia sie mape glowna.
Ok, tlumacze. Piggy pobiera sygnal z MAP i RPM (to sa osie mapy w piggy) na mapie dokonujesz korekt wyjscia (analog OUT) czyli zmieniasz wartosci (analog In) czyli sygnalu MAP sensora. W ten sposob zmieniasz sposob "wodzenia" po glownej mapie paliwa i w ten sposobmozesz zmieniac dawke paliwa. Identycznie jest w przypadku zaplonu.
Przepraszam ale chyba nie mam talentu dydaktycznego, jestem tunerem a nie "pisarzem" :P

driver ma niezły pomysł z tą przepływką a raczej jej brakiem bo przepływka na klapie zabiera moc silnika i według "rad specjalistów" w silniku Mi16 moze w ten sposób zginąć nawet 10 km. Wiec ja sie pisze na dalsza szkołe co i jak.
Nie rozumiem dlaczego ma zniknac 10ps. Jak zle sie zestroi auto to moze i zniknac cale 20ps czy 30ps a moze nawet auto wogole nie odpalic. Moc auta naprawde zalezy tylko i wylacznie od tego JAK je zestroisz. Malo wazne jest po czym i przy pomoca czego je stroisz (to rzecz drugorzedna). Wazniejsze jest JAK to zrobisz (czy ma sie pomysl i pojecie jak to zrobic).
Nie rozumiem dlaczego przeplywka na klapie ma zabierac moc (pomijam jej opory).

pozdrawiam

ps. Pracuje w ProjectXS nie w V-tech Tuning.
Do driver_ : a czy Ty przypadkiem nie pracujesz w Krakowskim V-Tech Tuning???
bo jakos tak by mi to pasowalo.
a dlaczego myslisz ze mialbym pracowac w V-tech Tuning? :shock: :P :wink:

: 30 paź ndz, 2005 5:48 pm
autor: invictus
driver_ pisze:
invictus pisze:zaraz... chyba sie nie zrozumielismy...
w epromie masz zapisana mape glowna (w naszych ECU -jedna -stale wspolczynniki), na podstawie wskazan czujnika\ow generowana jest mapa korekcyjna( wspolczynniki zmienne i nakladana na standardowa mape) mapa korekcyjna wiec jest generowana na podstawie czujnikow. Zmieniasz czujniki, wiec moim zdaniem logiczne jest ze zmieniasz sposob generowania mapy korekcyjnej, a nie glownej. Pytalem po prostu czy dobrze zrozumialem i zamiast tego zmienia sie mape glowna.
Ok, tlumacze. Piggy pobiera sygnal z MAP i RPM (to sa osie mapy w piggy) na mapie dokonujesz korekt wyjscia (analog OUT) czyli zmieniasz wartosci (analog In) czyli sygnalu MAP sensora. W ten sposob zmieniasz sposob "wodzenia" po glownej mapie paliwa i w ten sposobmozesz zmieniac dawke paliwa. Identycznie jest w przypadku zaplonu.
Przepraszam ale chyba nie mam talentu dydaktycznego, jestem tunerem a nie "pisarzem" :P
czyli dobrze mowilem -zmieniasz korekte z czujnikow a nie mape glowna -i o to mnie sie rozchodzilo :)

Nie rozumiem dlaczego ma zniknac 10ps. Jak zle sie zestroi auto to moze i zniknac cale 20ps czy 30ps a moze nawet auto wogole nie odpalic. Moc auta naprawde zalezy tylko i wylacznie od tego JAK je zestroisz. Malo wazne jest po czym i przy pomoca czego je stroisz (to rzecz drugorzedna). Wazniejsze jest JAK to zrobisz (czy ma sie pomysl i pojecie jak to zrobic).
Nie rozumiem dlaczego przeplywka na klapie ma zabierac moc (pomijam jej opory).
jej opory to wlasnie owe 10 kucykow -tworza sie tetnienia w dolocie -posluchaj jak cichy jest gladki dolot z samym mapem, a jak huczy powietrze w przeplywce.

: 30 paź ndz, 2005 5:53 pm
autor: driver_
ok zrozumialem o co ci chodzi ... zmieniasz korekte z map oraz sposob wodzenia po mapie

no w sumie to fakt ta przeplywka to najbardziej ergonomiczna nie jest

jak zbuduje swoj silnik to zapodam wszystkie wykres z przeplywka bez i wogole przedstawie cale prace badawcze nad moim silnikiem razem z wynikami z hamowni.

pozdrawiam

: 30 paź ndz, 2005 5:55 pm
autor: invictus
driver_ pisze:
jak zbuduje swoj silnik to zapodam wszystkie wykres z przeplywka bez i wogole przedstawie cale prace badawcze nad moim silnikiem razem z wynikami z hamowni.

pozdrawiam
nie moge sie doczekac :D

milej zabawy z tym :)

: 30 paź ndz, 2005 6:01 pm
autor: driver_
Narazie jestem w fazie szukania zaworow do mi16, obrobki glowicy, oraz realizowania moich najbardziej perwersyjnych fantazji w jaki sposob sterowac tym silnikiem, bo chce sie pozbyc tego smiesznego rozdzielacza zaplonu rodem z czasow zuka i nyski i zastosowac system Wasted Spark. Fajnie by bylo gdyby mi sie jeszcze udalo zrobic wtrys sekwencyjny i zrezygnowac z rownie smiesznego jak ta kopula systemu oddfire. Zobaczymy co z tego wyjdzie (mam nadzieje ze nie korba bokiem)...

pozdrawiam

: 30 paź ndz, 2005 6:08 pm
autor: invictus
Da sie zastosowac wasted spark bez sekwencyjnego wtrysku??

: 30 paź ndz, 2005 6:12 pm
autor: driver_
da sie da. zaplon i wtrysk to dwie niezalezne sprawy (jesli chodzi o sposoby sterowania)

pozdrawiam

: 30 paź ndz, 2005 6:15 pm
autor: invictus
wasted spark daje iskre na 2 cylindry jednoczesnie. Jezli wtryski by dzialaly jednoczesnie, to zaplon moglby nastapic w 2 cylindrach... Chyba ze monza to oddzielic bezproblemowo.. nie zaglebialem sie w temat, wiec nie wiem...

: 30 paź ndz, 2005 6:18 pm
autor: driver_
nie nastapi jednoczesnie. bo jeden garnek jest zaraz po suwie sprezania a drugi jest zaraz po suwie wydechu wiec nie ma sie co w nim zapalic.

pozdrawiam

: 30 paź ndz, 2005 6:38 pm
autor: mi
mógłbym prosić o prostą i zrozumiałą odpowiedź (tak - jestem ignorantem i przygłupem 8)7 ). Mam gti z mechanicznie zrobionym silnikiem jak należy, jeszcze na wałku gti 130km, ale docelowo na czymś sporo mocniejszym i wali mi się przepływomierz. Ile mnie będzie kosztowało wywalenie tego, zapodanie map sensora i wysterowanie tego wszystkiego smt5 albo smt6 na hamowni?