Strona 3 z 3
: 26 gru pn, 2005 9:01 pm
autor: sekator
tak w ogóle to Banita ma w końcu rację

. Skrzynię już mam, z rallye 1,9 ale mało!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Zdarzają się różne nowe wynalazki na drogach, z którymi wstyd przegrać a w prawdziwych rajdach faktycznie nie moc się liczy! Jeszcze raz: jaka dokłądnie róznica między wersjami 130KM, 122KM i 105KM??
: 26 gru pn, 2005 9:02 pm
autor: Banita
Izolacja dolotu?? Ciekawe jak, skoro w kolektorze sa kanaly wodne

Obnizenie na pewno nie poprawi osiagow( chyba ze w zakretach, na rownej nawierzchni)
EDIT:
128 -122 -inne tloki wtryski, inny komputer i zaplon, 122 ma kata i nizsza kompresje
128 -105 -taki sam dol inny walek, komputer, glowica (105 jest dobry pod turbo)
: 26 gru pn, 2005 9:07 pm
autor: woocash
izolacja dolotu... nie wiem jak w GTI

ale tam też jest chyba wstępne podgrzewanie powietrza... jak zimniejsze wejdzie do kolektora, to też zimniejsze wyjdzie, nie mówię, żeby coś tam kombinować... ale na forum zdajsie był już ktoś, kto izolował termicznie kolektor podkładkami z eternitu chyba... a kanały wodne.. hmm nie wiem, obchodził

(zatykał) nie wiem, w leżaku teoretycznie się dało odizolowac kolektor całkowicie, tyko po co

: 26 gru pn, 2005 9:10 pm
autor: sekator
już lepiej. wiecej, więcej konkretnych informacji. Czy np. jakby mi padł komp to zainstalowanie kompa z modelu 128 coś da, czy trzeba też wtedy zmienić wtryski i inne rzeczy?
: 26 gru pn, 2005 9:16 pm
autor: Banita
no sam pomysl
masz sterowanie zaplonem z kompa, to jak podlaczysz komp, w ktorym tego nie ma to co bedzie??
Gti to nie lezak -jest podgrzewanie przepustnicy i samego kolektora, zeby wywalic przepustnicy wystarczy wezyk przepiac, ale z kolektorem juz to takie proste nie jest -w TU i XY masz to zrobione wezami, a w XU sa wewnetrzne kanaly z glowicy.
zreszta obnizenie temp powietrza w dolocie z 85 do 45 stopni da przyrost mocy rzedu 5%
Byly tylko rozmowy na temat izolacji bakielitem -sam sie tym interesowalem, do momentu, w ktorym sie dowiedzialem o kanalach wodnych
: 26 gru pn, 2005 10:07 pm
autor: sekator
[quote="Banita"]poprawa osiagow, bez przyrostu mocy??
1. wezsze opony i kazdej po 3 bary
2. olej syntetyczny
chociażby zmiana przełożeń, niekoniecznie chodzi o maksymalną moc i maksymalne prędkości.
: 26 gru pn, 2005 10:17 pm
autor: sekator
może jeszcze na tym forum zapytam się o homologację (kopię) żeby chociaż wiedzieć co i w jakim stopniu można modyfikować
: 26 gru pn, 2005 11:04 pm
autor: Banita
zeby zmienic przelozenia -trzeba zdjac skrzynie -to juz latwiej glowice zdjac i splanowac.
Moim zdaniem przelozenia sa przeceniane -sens jest jesli masz moc w okreslonym zakresie obrotow -wtedy tak sie dopasowuje przelozenia, zeby w takim zakresie pracowal -do normalnego uzytku krotka skrzynia nic ci nie da -tylko stracisz czas na zmiane biegow