Strona 3 z 3

: 29 gru czw, 2005 10:45 pm
autor: NMike
Maluch ma swoją historię, był robiony w odległych czasach i przy jego konstruowaniu wymyślano różne ciekawe rozwiązania.
Peugeot 205 to normalny samochód z częściami pod konkretny model i nie ma co czarować z przestawianiem rozrządu na seryjnym wałku. Co innego sportowy wałek, regulowane koło itd. Kosz wałka i regulowanego koła z ustawieniem to 1450zł. Wartość 2/3 maluchów :D

Sekator- próbować zawsze można :) Jeśli masz zjechany wałek to i tak pomoże tylko wymiana na nowy/ew. lepszy :mrgreen: .
Ja u sebie teraz wymieniłem na nowy i różnica jest ogromna :!: Planowałem Światka, ale na razie będę musiał z tym poczekać. Póki co obecne osiągi auta mnie zadowalają.

: 03 sty wt, 2006 4:43 pm
autor: tomek
W seryjnym silniku jest kompromis między elastycznością a dynamiką.
Zmieniając kąt wałka w OHC można zyskać jedno psując drugie i na odwrót.
DOHC to już inny temat.
Banita masz rację też z wydechami - to samo sie tyczy dolotów!
Dużo wniosków z tego typu kombinacji wyciągały co niekóre załogi startujące kiedyś w tzw. rajdach oszczędnościowych.
Stosowanie cienkich i wąskich wydechów i dolotów (nawet po kilka metrów) zmniejszanie luzów zaworowych i zmiana kąta rozrządu dawały bardzo mocny dół i pozwalały na jazdę na 5 biegu z bardzo małą prędkością bez wysiłku!!
Jednak ogólny bilans w pełnym zakresie obr był do D

To samo tyczy się operacji w drugą stronę czyli przesuwaniu zakresu użytkowych obrotów w górę.