Strona 34 z 53

Re: 205 Lodołamacz

: 29 sty czw, 2015 7:21 pm
autor: RafGentry
UP! Potrzebuję konsultacji.

Moja prawa półoś zbliża się do kresu swoich dni. Obdzwoniłem lokalne hurtownie i na stanie mają tylko dwie marki: GSP i Kamoka.
Macie jakieś doświadczenia z tymi firmami? Którą z nich wybrać?

Re: 205 Lodołamacz

: 29 sty czw, 2015 7:37 pm
autor: grzesiek309
Wrzucałem ostatnio do ogłoszeń z netu dwie półosie do 1.6 GTi (teoretycznie pasują do diesla). Obydwie firmowe (chyba lobro i EAI) i po 150zł/sztuka :wink:

Re: 205 Lodołamacz

: 29 sty czw, 2015 7:49 pm
autor: RafGentry
grzesiek309 pisze:Wrzucałem ostatnio do ogłoszeń z netu dwie półosie do 1.6 GTi (teoretycznie pasują do diesla). Obydwie firmowe (chyba lobro i EAI) i po 150zł/sztuka :wink:
Tak, wiem że pasują. Ale raczej wolę kupić stacjonarnie w razie ewentualnej reklamacji. Te od Ciebie z przesyłką wyjdą mi drożej, bo Kamokę mam za 158 a GSP za 178.

Re: 205 Lodołamacz

: 30 sty pt, 2015 9:40 am
autor: Kamkiler
GSP są godne polecenia.

Re: 205 Lodołamacz

: 02 lut pn, 2015 7:43 pm
autor: RafGentry
Kolejna weekendowa garage session za nami. Tym razem w roli głównej dieselek i jego bieżące bolączki, czyli sprzęgło i półoś, która hałasowała już tak bardzo, że mąciła spokój duszy. Dodatkowo nastrój grozy pogłębiał odgłos huczenia. Czułem się, jakbym jechał rozlatującym się Kamazem gdzieś pośrodku Uralu.

Sprzęgło kupiłem już jakiś czas temu, bo chyba ze dwa lata jeździłem na końcówce starego. Na szczęście udało się dostać oryginalne Valeo do XUD7. Pasowało idealnie i godnie zastąpiło wysłużonego LUK-a. Tutaj ukłony dla DJ Prezesa za uszczuplenie działkowych zapasów.

Jak widać na fotce, kupiłem jednak półoś Kamoka. Była dostępna od ręki i w dobrej cenie, więc wziąłem taką. Miejmy nadzieję, że się spisze. Dodatkowe graty to uszczelniacze półosi i uszczelniacz wału. Dostępne od ręki w każdej hurtowni, czy sklepie. Śmieszna ciekawostka - na uszczelniaczu wału dostrzegłem duży napis "TOYOTA" :)
20150201_124823.jpg
Po skompletowaniu gratów pozostało już tylko zabrać się do sztorcowania. Spodziewaliśmy się z Józkiem, że zajmie nam to całą niedzielę, tymczasem robota zajęła niecałe 3 godziny.

Jako, że ten temat służy mi jako dziennik napraw, dodam, że powyższe naprawy miały miejsce przy przebiegu 268 720 km.
Lewa półoś GSP - całkiem sprawna po 1.5 roku użytkowania. I stara zdezelowana, której czas dobiegł końca.
Lewa półoś GSP - całkiem sprawna po 1.5 roku użytkowania. I stara zdezelowana, której czas dobiegł końca.
Sprzęgła: Nowe Valeo i stare LUK
Sprzęgła: Nowe Valeo i stare LUK
Żeby nie było za kolorowo, po złożeniu wszystkiego do kupy okazało się, że złowrogi odgłos nie dał za wygraną. Winne okazało się łożysko prawego koła, które wymieniałem w lipcu 2013. Cóż, trzeba będzie wymienić je ponownie.

Na pocieszenie, dzisiejszy przegląd okazał się formalnością. Diagnosta zalecił jedynie wymienić żarówkę i życzył udanej tureckiej wyprawy...
W drodze powrotnej do domu łapałem zachód słońca :)
sunset.jpg
20150202_160649.jpg

Re: 205 Lodołamacz

: 02 lut pn, 2015 7:53 pm
autor: woocash
3 godziny? Nieeeezły czas :)

Re: 205 Lodołamacz

: 02 lut pn, 2015 8:07 pm
autor: grzesiek309
3 godziny bez kanału to faktycznie niezły czas :) Mi samemu na kanale wychodziło podobnie.

Wytaptane z klawiaturki immobilizera z 205

Re: 205 Lodołamacz

: 12 lut czw, 2015 12:50 am
autor: RafGentry
Update - w poniedziałek udało się wymienić łożysko prawego koła. Zawitał SNR, miejmy nadzieję że tym razem wytrzyma dłużej. Tamto rozpadło się, bo albo ktoś je wprasował albo winna jest piasta. Będziemy obserwować, jak to się zachowuje.

Póki co nic już nie huczy, samochód toczy się leciutko. Już nie mogę doczekać się zmiany opon na moje ulubione 13-stki letnie :mrgreen:

Wszystkie ostatnie wymiany i zabiegi serwisowe po raz kolejny uświadomiły mi, jak wielkie znaczenie dla zużycia paliwa ma dobry stan techniczny pojazdu. Tutaj podczas swoistego "combo", nałożyło się na siebie kilka spraw. Awaria linki ręcznego, dogorywanie prawej półosi i rozpad łożyska. A w międzyczasie jeszcze defekt wentyla w jednym kole.

Jak wynika z moich obliczeń spalania, wahało się ono w granicach 5.6 do nawet 6.4 litra na 100 kilometrów. Po ogarnięciu hamulców tylnych i półosi spadło do 5.02 litra, co dla dieselka jest normalnym wynikiem w jeździe mieszanej.

Teraz jeżdżę głównie po mieście, ale wszystko wskazuje na to, że spalanie utrzymuje się w zakresie poniżej 5.5 litra co uważam za przyzwoity wynik biorąc pod uwagę warunki (zima i dość nieekonomiczne ogumienie).

Re: 205 Lodołamacz

: 18 lut śr, 2015 7:51 pm
autor: RafGentry
Update kolejne: Po przejechaniu 800 km w cyklu miejsko-autostradowym obliczyłem spalanie przy okazji zalania baku do pełna. Wyszło dokładnie 5.28 litra, tak więc wszystko powróciło do normy (według instrukcji konsumpcja powinna się mieścić w przedziale 3.9 - 5.4. Swoją drogą - nie mogę się nadziwić, że 30 lat temu dało się to z taką precyzją oszacować).

Natomiast podczas weekendowej wycieczki w Beskidy przekroczyłem barierę 270 000 km.
20150215_134911.jpg
20150215_121954.jpg

Re: 205 Lodołamacz

: 20 lut pt, 2015 1:34 pm
autor: Pluto
Powoli gonie Cię benzynowym silnikiem, 258 000km w tym miesiącu jeszcze strzelę :P

Re: 205 Lodołamacz

: 21 lut sob, 2015 7:25 pm
autor: RafGentry
Pluto pisze:Powoli gonie Cię benzynowym silnikiem, 258 000km w tym miesiącu jeszcze strzelę :P
Dziś nieoczekiwanie przebieg wzrósł mi o 104 tysiące 8)

Nie przyszła góra do Mahometa, to Mahomet przyszedł do góry :mrgreen:
20150221_174536.jpg

Re: 205 Lodołamacz

: 21 lut sob, 2015 8:27 pm
autor: Martinoo
Z końcu zegary podświetlane od tyłu

Wysłane z mojego C6603 przy użyciu Tapatalka

Re: 205 Lodołamacz

: 21 lut sob, 2015 8:44 pm
autor: woocash
łojej.. tożto będzie XXXRD :mrgreen:

Re: 205 Lodołamacz

: 21 lut sob, 2015 11:54 pm
autor: grzesiek309
No nie wierzę, no po prostu nie wierzę :shock:
Raf, zwolennik zachowywania wersji bieda w ubóstwie, robi z diesla GTI :shock: 8)7

Re: 205 Lodołamacz

: 21 lut sob, 2015 11:57 pm
autor: Martinoo
Samo wstawienie zegarów " bogatych" było szokiem

Wysłane z mojego C6603 przy użyciu Tapatalka