Problemy z XU9JAZ

Dyskusje na temat napraw silnikow XU 8v,16v.
grzesiek309
Peugeot 205 Master
Posty: 5503
Rejestracja: 01 lis ndz, 2009 8:13 pm
Posiadany PUG: Dużo 205 & Partner V6
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Białystok
Kontakt:

Re: ustawienie zapłonu XU9JAZ

Post autor: grzesiek309 » 03 kwie śr, 2013 9:10 am

Po prawie roku udało mi się odpalić puga. Okazało się, że powodem ostatnich problemów były 2 skrzywione zawory :evil:
Niestety teraz też nie jest ok. Silnik odpala w zasadzie bez problemu. Raz popracuje chwilkę i gaśnie, drugi raz faluje obrotami, a innym razem pracuje idealnie. Na dodanie gazu reaguje bardzo źle- prycha, strzela i chyba go zalewa. Po przekroczeniu progu 2,5-3k obr. jest wszystko ok.
Wczoraj zauważyłem, na przepływce brakuje masy, podpiąłem "na krótko" z aku i raz odpalił idealnie. Zero strzałów, ładnie się wkręcał na obroty. Teraz znów wariuje 8)7 Jakieś pomysły? Kombinowałem z przestawianiem czujnika położenia przepustnicy ale to nic nie daje.
Jest Ci smutno? Jest Ci źle? Wsiądź do puga, przejedź się!
Określenie "Poranny poprawiacz nastroju" nabiera nowego znaczenia... :D
Naprawy, modyfikacje, remonty 205 i nie tylko ;) https://www.facebook.com/205renovation/

Awatar użytkownika
sekator
Maniak
Posty: 1258
Rejestracja: 28 paź pt, 2005 1:04 pm
Posiadany PUG: RADON ZR RACE 650B, 1,9gti, Cupra Ateca, KIA Sorento'15 .. dosłownie "było" 1,3rallye :-(
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: ustawienie zapłonu XU9JAZ

Post autor: sekator » 04 kwie czw, 2013 11:25 pm

lewe powietrze :-)
http://www.mplenergy.pl/ - akumulatory przemysłowe VRLA: AGM, żelowe oraz źródła energii odnawialnej

Awatar użytkownika
moralez
Peugeot 205 Master
Posty: 4869
Rejestracja: 30 sie wt, 2005 3:42 pm
Posiadany PUG: 205......T8, 205 GTI 1.6
Numer Gadu-gadu: 2955602
Lokalizacja: Włocławek
Kontakt:

Re: ustawienie zapłonu XU9JAZ

Post autor: moralez » 05 kwie pt, 2013 12:56 pm

Popsikaj plakiem po ukladzie dolotowym, bynajmniej nie dla blysku i obserwuj czy zmieni się zachowanie silnika. Moze byc jeszcze taka jedna srubka z boku kolektora dolotowego nie dokrecona i zachowanie bedzie podobne.

grzesiek309
Peugeot 205 Master
Posty: 5503
Rejestracja: 01 lis ndz, 2009 8:13 pm
Posiadany PUG: Dużo 205 & Partner V6
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Białystok
Kontakt:

Re: Problemy z XU9JAZ

Post autor: grzesiek309 » 08 kwie pn, 2013 7:43 pm

Dzięki za podpowiedź.
W zasadzie dawno to miałem sprawdzić, ale pogoda nie zachęca do odkopywania garażu 8)7

EDIT:

No i doopa :evil: Opryskałem cały dolot i nic 8)7 Po wtryśnięciu bezpośrednio w dolot silnik zwiększa obroty.
Zauważyłem ciekawą anomalię. Po otwarciu przepustnicy o na przykład o 20%, silnik się dusi przez jakieś 2-3 sekundy, a następnie gwałtownie wkręca na obroty :? Odpinanie zaworu powietrza dodatkowego nic nie daje.
A i ma jeszcze tendencję do falowania obrotami w zakresie 1-2K, ale nie cały czas 8)7
Jest Ci smutno? Jest Ci źle? Wsiądź do puga, przejedź się!
Określenie "Poranny poprawiacz nastroju" nabiera nowego znaczenia... :D
Naprawy, modyfikacje, remonty 205 i nie tylko ;) https://www.facebook.com/205renovation/

Awatar użytkownika
moralez
Peugeot 205 Master
Posty: 4869
Rejestracja: 30 sie wt, 2005 3:42 pm
Posiadany PUG: 205......T8, 205 GTI 1.6
Numer Gadu-gadu: 2955602
Lokalizacja: Włocławek
Kontakt:

Re: Problemy z XU9JAZ

Post autor: moralez » 09 kwie wt, 2013 6:18 pm

Srubki w kolektorze dolotowym sprawdziles ?
A masz przeplywke na podmiane?
Co do czujnika "polozenia" przepustnicy to sprawdzales czy on spelnia swoja role ?
Co mowia kody bledów?

grzesiek309
Peugeot 205 Master
Posty: 5503
Rejestracja: 01 lis ndz, 2009 8:13 pm
Posiadany PUG: Dużo 205 & Partner V6
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Białystok
Kontakt:

Re: Problemy z XU9JAZ

Post autor: grzesiek309 » 09 kwie wt, 2013 7:27 pm

Błędów żadnych nie wywala 8)7
Przepływki sprawdzałem dwie. Jak sprawdzić czujnik przepustnicy? Wystarczy pomiar oporności w skrajnych położeniach? Kolektor wygląda na 100% szczelny.
Jest Ci smutno? Jest Ci źle? Wsiądź do puga, przejedź się!
Określenie "Poranny poprawiacz nastroju" nabiera nowego znaczenia... :D
Naprawy, modyfikacje, remonty 205 i nie tylko ;) https://www.facebook.com/205renovation/

Awatar użytkownika
moralez
Peugeot 205 Master
Posty: 4869
Rejestracja: 30 sie wt, 2005 3:42 pm
Posiadany PUG: 205......T8, 205 GTI 1.6
Numer Gadu-gadu: 2955602
Lokalizacja: Włocławek
Kontakt:

Re: Problemy z XU9JAZ

Post autor: moralez » 10 kwie śr, 2013 12:12 am

czujnik przepustnicy ma tylko styki wiec 0-1

cienki
Junior
Posty: 473
Rejestracja: 20 lut sob, 2010 6:10 pm
Posiadany PUG: 205 GTI
Numer Gadu-gadu: 6928887
Lokalizacja: zdecydowanie Podkarpacie

Re: Problemy z XU9JAZ

Post autor: cienki » 10 kwie śr, 2013 9:19 am

moralez pisze:czujnik przepustnicy ma tylko styki wiec 0-1
Zgadza się. Sam mierzac TPS-a zdziwiłem się że nie ma charakterystyki liniowej lub logarytmicznej.
Odrazu po otwarciu jest skok i tyle. Na początku myślałem że jest uszkodzony ale po odpaleniu pracuje normalnie w każdym położeniu przepustnicy.
Sprzedam dużo części do skrzyń biegów BE1/BE3 (dzwony, korpusy, koła zębate, dyferencjały itd)

MaciejLip
Nowicjusz
Posty: 14
Rejestracja: 16 cze sob, 2018 7:29 am
Numer Gadu-gadu: 0

Re: Problemy z XU9JAZ

Post autor: MaciejLip » 31 gru pn, 2018 1:47 pm

Witam po latach :). Czy autor posta lub ktos inny powie jak potoczyły sie sprawy..???

ODPOWIEDZ