Strona 1 z 2
					
				Szybki swap z tu na xu
				: 17 lip śr, 2013 11:21 pm
				autor: operatorbazooki
				Szukam i szukam i nie znalazłem. Jak wygląda temat wiązki silnika? Pruję starą od kompa do silnika i kładę nową ? Czy to takie banalnie proste czy czekają mnie jakieś niespodzianki po drodze typu np inna skrzynka z bezpiecznikami czy cokolwiek innego? Macie jakieś uwagi i sugestie piszcie proszę , zależy mi na czasie. Dzięki !
			 
			
					
				Re: Szybki swap z tu na xu
				: 18 lip czw, 2013 8:21 am
				autor: cejot
				Wszystko zależy jeszcze które TU i na jakie XU. Były TU na gaźnikach oraz na różnych monowtryskach (Magneti Marelli, Bosch MonoJetronic, Bosch MonoMotronic). W XU też występowały różne systemy zasilania paliwem. Napisz dokładniej co chcesz zrobić.
Odpowiedź ogólna: jak dysponujesz schematami i masz łeb na karku to sprawa nie jest trudna.
			 
			
					
				Re: Szybki swap z tu na xu
				: 18 lip czw, 2013 8:29 am
				autor: moralez
				operatorbazooki pisze:Szukam i szukam i nie znalazłem. Jak wygląda temat wiązki silnika? Pruję starą od kompa do silnika i kładę nową ? Czy to takie banalnie proste czy czekają mnie jakieś niespodzianki po drodze typu np inna skrzynka z bezpiecznikami czy cokolwiek innego? Macie jakieś uwagi i sugestie piszcie proszę , zależy mi na czasie. Dzięki !
Generlnie to tak jest najprosciej, wywalic stara i wlozyc nowa. Musialbys napisac co chcesz swapowac.
 
			 
			
					
				Re: Szybki swap z tu na xu
				: 18 lip czw, 2013 8:45 am
				autor: grzesiek309
				Teoretycznie wywalasz jedną wiązkę i wpinasz drugą 

 Pod deską w okolicach schowka pasażera są dwie jedno rzędowe kostki, które łączą wiązkę silnika z kokpitową.
W praktyce różnie jednak bywa. Moje 309 z TU3M nie miało tego połączenia 

 Kabelki od czujników na silniku szły bezpośrednio do skrzynki bezpieczników 
 
Skrzynka bezpieczników teoretycznie jest taka sama dla wszystkich wtryskowców. Gaźnikowa nie ma wyjścia na zasilanie pompy paliwa.
 
			 
			
					
				Re: Szybki swap z tu na xu
				: 18 lip czw, 2013 9:16 am
				autor: cejot
				Jak już się zagłębiamy to:
TU z Magneti Marelli oraz Bosch MonoMotronic mają wspomniane dwie wtyczki przy komputerze.
TU z Bosch MonoJetronic miały kabelki od czujników bezpośrednio do skrzynki z bezpiecznikami.
			 
			
					
				Re: Szybki swap z tu na xu
				: 18 lip czw, 2013 9:34 am
				autor: operatorbazooki
				Silnik tu3m ( cewka zapłonowa montowana przy głowicy, nastawnik przepustnicy bosch )  na silnik XU 1.6 ( kod silnika 180z, komp z końcówką 333 )
edit:   Są na forum gdzieś schematy wiązek sterowania silnika ?
			 
			
					
				Re: Szybki swap z tu na xu
				: 18 lip czw, 2013 11:45 am
				autor: cejot
				operatorbazooki pisze:Silnik tu3m ( cewka zapłonowa montowana przy głowicy, nastawnik przepustnicy bosch ) 
Zależy jak na to spojrzeć, ale w TU chyba zawsze była montowana przy głowicy. Masz aparat zapłonowy czy cewkę z czteroma wyjściami na kable zapłonowe?
 
			 
			
					
				Re: Szybki swap z tu na xu
				: 18 lip czw, 2013 11:55 am
				autor: operatorbazooki
				Aparat zapłonowy
			 
			
					
				Re: Szybki swap z tu na xu
				: 18 lip czw, 2013 1:17 pm
				autor: cejot
				operatorbazooki pisze:Aparat zapłonowy
No to kabelkologia nieco bardziej skomplikowana, chyba ze masz odpowiednia wiazke.
 
			 
			
					
				Re: Szybki swap z tu na xu
				: 18 lip czw, 2013 2:27 pm
				autor: grzesiek309
				Ja już się pogubiłem 
 
TU3M na aparacie to monomotronic czy monojetronik?
 
			 
			
					
				Re: Szybki swap z tu na xu
				: 18 lip czw, 2013 2:50 pm
				autor: cejot
				grzesiek309 pisze:Ja już się pogubiłem 
 
TU3M na aparacie to monomotronic czy monojetronik?
 
Na aparacie to MonoJetronic.
 
			 
			
					
				Re: Szybki swap z tu na xu
				: 18 lip czw, 2013 3:08 pm
				autor: grzesiek309
				Aha, czyli w 205 też mam MJ. Głupi szukałbym kostek do wiązki 
 
W takim przypadku sprawa z czujnikami nawet ułatwiona. Odpinasz od TU i podpinasz do XU 

 Jak kabelki są za krótkie, to też nieduży problem je przedłużyć 

 
			 
			
					
				Re: Szybki swap z tu na xu
				: 19 lip pt, 2013 9:38 am
				autor: operatorbazooki
				Grzesiek, czyli co ... czujniki te same??  
Są gdzieś n forum schematy tych instalacji???
			 
			
					
				Re: Szybki swap z tu na xu
				: 19 lip pt, 2013 11:59 am
				autor: grzesiek309
				Tak. To tylko czujniki do zegarów i kontrolek, temperatura wody(kontrolka i wskaźnik), ciśnienie oleju, wzbudzenie alternatora.
Schematy masz w haynesie 

 
			 
			
					
				Re: Szybki swap z tu na xu
				: 27 lip sob, 2013 7:40 pm
				autor: operatorbazooki
				Dzisiaj rozebrałem trochę auta, obie wiązki mają w okolicach komputera taką samą wtyczkę do połączenia wiązki silnikowej z wiązką kabinową idącą do skrzynki z bezpiecznikami. Szybkie pytanie więc, przekładać całą wiązkę spod deski wraz ze skrzynką bezpieczników  czy tylko wpinam wiązkę silnikową w odpowiednią kostkę???