TU1M & TU3M (1.1 & 1.4) - różnice

Dyskusje na temat serwisowania, naprawiania oraz modyfikowania silnikow typu TU.
Awatar użytkownika
KuKiTa
Maniak
Posty: 1019
Rejestracja: 01 sie wt, 2006 9:15 pm
Posiadany PUG: 205 GTi
Numer Gadu-gadu: 360167
Login tlen: kukita
Lokalizacja: Andrychów
Kontakt:

TU1M & TU3M (1.1 & 1.4) - różnice

Post autor: KuKiTa »

Da się jakoś ropoznać PO WYGLĄDZIE różnice między tymi silnikami ??[/img]
Awatar użytkownika
Orfister
Moderator
Posty: 5717
Rejestracja: 06 wrz śr, 2006 8:36 am
Posiadany PUG: Peugeot 205 CTI
Numer Gadu-gadu: 2690638
Lokalizacja: Gostynin
Kontakt:

Post autor: Orfister »

NIestety jest to niemal niemożliwe...chyba, że po symbolach...
Awatar użytkownika
woocash
Peugeot 205 Master
Posty: 4588
Rejestracja: 10 lut czw, 2005 1:56 pm
Posiadany PUG: 205 ph1 1984 GR
Numer Gadu-gadu: 9752783
Lokalizacja: Katowice

Post autor: woocash »

a się da... trzeba tylko... poczytać forum :D

podpowiem... temat o swapie dokonanym przez aule :wink:
Najaktywniejszy w dziale: Stare forum techniczne
[ Posty: 1090 / 34.03% Twoich postów ]
Awatar użytkownika
Orfister
Moderator
Posty: 5717
Rejestracja: 06 wrz śr, 2006 8:36 am
Posiadany PUG: Peugeot 205 CTI
Numer Gadu-gadu: 2690638
Lokalizacja: Gostynin
Kontakt:

Post autor: Orfister »

hmmmmmmm :?
Awatar użytkownika
aule
Uzalezniony
Posty: 611
Rejestracja: 20 wrz wt, 2005 8:38 pm
Posiadany PUG: 205 1,4
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: aule »

Hej

Wizualnie różni się tym, że bagnet może być po lewej a nie po prawej stronie. Inny może być alternator i jak jest wspomaganie to też jest pompa ale to juz zależy od właściciela co tam sobie założy. Sam blok różni się wysokością. 1,4 ma więcej wysokości od poziomu obudowy pompy wody o 2,5cm. Ja w swoim 1,4 TU3M mam w obudowie termostatu jeden czujnik, który nie wiem do czego jest. NIe było go w 1,1.

Poza tym mogą być różnice w układzie zapłonowym miedzy gaźnikiem a wtryskiem tak jak to było u mnie.
Ostatnio zmieniony 14 wrz pt, 2007 5:11 pm przez aule, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
Orfister
Moderator
Posty: 5717
Rejestracja: 06 wrz śr, 2006 8:36 am
Posiadany PUG: Peugeot 205 CTI
Numer Gadu-gadu: 2690638
Lokalizacja: Gostynin
Kontakt:

Post autor: Orfister »

Z bagnetem różnie bywa...czasem w dwóch różnych TU3M bywa różnie...i to jest zagadka...
Jak mi uświadomił Woocasch że TU o pojemności 1,1 ma krótszy blok o kolka cm.
Altery też kładli jak im popadło.....
Co do czujnika...też mam jeden wolny czujnik, do niczego nie podłączony, tuż pod aparatem zapłonowym, w głowicy.
Awatar użytkownika
KuKiTa
Maniak
Posty: 1019
Rejestracja: 01 sie wt, 2006 9:15 pm
Posiadany PUG: 205 GTi
Numer Gadu-gadu: 360167
Login tlen: kukita
Lokalizacja: Andrychów
Kontakt:

Post autor: KuKiTa »

no spoko, 1.1 ma krótszy blok, tylko że nie mam jak sprawdzić dwóch silników tylko 1 8)7 i tylko mój, także ratowała by mnie dokładna długość bloku w 1.1 czy tam 1.4 :)
Awatar użytkownika
MistrzuGT
Junior
Posty: 460
Rejestracja: 16 sty pn, 2006 3:16 am
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Walbrzych City

Post autor: MistrzuGT »

...a nie prosciej po kodzie....??
Awatar użytkownika
aule
Uzalezniony
Posty: 611
Rejestracja: 20 wrz wt, 2005 8:38 pm
Posiadany PUG: 205 1,4
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: aule »

Konkretnego wymiaru nie pamiętam ale różnica to 2,5 cm licząc od miejsca gdzie blok się zaczyna do końca głowicy. Samego bloku nie mierzyłem. Może jutro znajdę czas i sie schylę sie pod maskę to bedzie wiadomo ile jest w 1,4 (1,1 stoi co prawda w garażu ale nie po drodze mi jest ten garaż)
Awatar użytkownika
KuKiTa
Maniak
Posty: 1019
Rejestracja: 01 sie wt, 2006 9:15 pm
Posiadany PUG: 205 GTi
Numer Gadu-gadu: 360167
Login tlen: kukita
Lokalizacja: Andrychów
Kontakt:

Post autor: KuKiTa »

MistrzuGT pisze:...a nie prosciej po kodzie....??
a gdzie ten kod ?? Szybciej bedziesz jak napiszesz niż znajde :)

aule pisze:Konkretnego wymiaru nie pamiętam ale różnica to 2,5 cm licząc od miejsca gdzie blok się zaczyna do końca głowicy. Samego bloku nie mierzyłem.
no tak ale co mi to daje skoro nie mam gdzie zobaczyć drugiego silnika i sprawdzić :?: :)
aule pisze:Może jutro znajdę czas i sie schylę sie pod maskę to bedzie wiadomo ile jest w 1,4
O to mi własnie chodzi :D
Awatar użytkownika
MistrzuGT
Junior
Posty: 460
Rejestracja: 16 sty pn, 2006 3:16 am
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Walbrzych City

Post autor: MistrzuGT »

jak popatrzysz na polaczenie skrzyni biegow z silnikiem to gdzies na tej wysokosci, tylko ze troszke w lewo...
zreszta dokladnie identyfikacja silnika pokazana jest w etzoldzie
Zerknalbys do ksiazki i w pol minuty masz juz kod :)
Powodzenia
Awatar użytkownika
KuKiTa
Maniak
Posty: 1019
Rejestracja: 01 sie wt, 2006 9:15 pm
Posiadany PUG: 205 GTi
Numer Gadu-gadu: 360167
Login tlen: kukita
Lokalizacja: Andrychów
Kontakt:

Post autor: KuKiTa »

dupa, nie znalazłem :(
Awatar użytkownika
MistrzuGT
Junior
Posty: 460
Rejestracja: 16 sty pn, 2006 3:16 am
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Walbrzych City

Post autor: MistrzuGT »

.... w ksiazce, czy na silniku?? :)
Awatar użytkownika
KuKiTa
Maniak
Posty: 1019
Rejestracja: 01 sie wt, 2006 9:15 pm
Posiadany PUG: 205 GTi
Numer Gadu-gadu: 360167
Login tlen: kukita
Lokalizacja: Andrychów
Kontakt:

Post autor: KuKiTa »

i tu i tu :( czekam na aule


UPDATE:
coś znalazłem tylko ciężko odczytać :( przemyje to jakąś benzynką i podam
Awatar użytkownika
MistrzuGT
Junior
Posty: 460
Rejestracja: 16 sty pn, 2006 3:16 am
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Walbrzych City

Post autor: MistrzuGT »

hehe, a co myslales, ze bedzie czysciutkie odrazu do odczytu?? :)
ODPOWIEDZ