Problem z gaznikiem i zawieszeniem pug 1,4
Problem z gaznikiem i zawieszeniem pug 1,4
Panowie mam problem. kupiłem puga 205 1,4 wersje green, silnik nie raz przerywał wiec postanowiłem sprawdzić gaźnik, okazalo sie ze jest tam wsadzony solex 32PBISA16 który jest seryjnie w pugu 1,1 moje pytanie brzmi następująco jaki seryjnie powinien być tam gaźnik ? bo boje sie ze przerywanie moze byc wina gaźnika a i silnik rano ciężko odpala...?? a i lewe tylnie kolo wogole nie odbija jak podniose auto na lewarku to kolo wogole nie odchodzi tylk oodrazu z autem sie podnosi 0 amortyzaciji amortyzator jest dobry ? gdzie tkwi problem ? pomocy
Ostatnio zmieniony 26 mar śr, 2008 9:59 am przez Parys, łącznie zmieniany 1 raz.
- Kamkiler
- Maniak
- Posty: 1279
- Rejestracja: 29 sie pn, 2005 8:05 pm
- Posiadany PUG: 205 TCTi
- Numer Gadu-gadu: 3470719
- Lokalizacja: Łomianki
Re: Problem z gaznikiem pug 1,4
Pug 1,4 na solexie ma 85KM ,specyfikacją bym sie zbytnio nie przejmował , Ciezko zapalic ?? na gaznikach zawsze jest troche ciezej ,musisz go wyregulować jezeli przerywa ,tez to przerabiałem ,jak wyregulujesz powinno byc duzo lepiej .
Czeka nas jeszcze duzo pracy http://www.kamkiler.205.pl
- PAWLACZYSKIS
- Junior
- Posty: 189
- Rejestracja: 05 sty sob, 2008 7:52 pm
- Posiadany PUG: 205|1.4XY7|'89r
- Numer Gadu-gadu: 6209054
- Lokalizacja: Lublin
- Kontakt:
Re: Problem z gaznikiem pug 1,4
Regulowałeś sam? Może jakieś rady? Książka?
- skola
- Uzalezniony
- Posty: 867
- Rejestracja: 27 lip czw, 2006 10:03 pm
- Posiadany PUG: 205 Roland 1,4 TUS3 84KM
- Numer Gadu-gadu: 0
- Lokalizacja: Szczecin/pogodno
Re: Problem z gaznikiem pug 1,4
tez mam solexa i jest 75 KM
tak też w dowodzie jest napisane, i też zawsze ciężko zapala, przy 120 Km/h dławi sie tak jakby za duzo paliwa dostawał, byłem u typa co zajmuje sie gaźnikami powiedział ze trzeba by było go dać do regeneracji i potem regulacja powiedział ze będzie wtedy wszystko ok a samochód dostanie wigoru 
koszt jakieś 300 zł oO


koszt jakieś 300 zł oO
http://peugeot205.pl/index.php?modul=uzytkownik&id=2619
PRZÓD: Wzmak Rockford P450.4, Hertz HSK 165, radio JVC KD-BT1 ,TYŁ: Wzmak SOUNDSTREAM TRX2.550, SUB: MB Quart RWE 302 , kable 35MM^, kondzior 1 F
PRZÓD: Wzmak Rockford P450.4, Hertz HSK 165, radio JVC KD-BT1 ,TYŁ: Wzmak SOUNDSTREAM TRX2.550, SUB: MB Quart RWE 302 , kable 35MM^, kondzior 1 F
- arekgr
- Junior
- Posty: 153
- Rejestracja: 13 wrz czw, 2007 3:27 pm
- Posiadany PUG: 1.9 GTI
- Numer Gadu-gadu: 1971427
- Lokalizacja: Rymanów Zdrój / Krosno
Re: Problem z gaznikiem pug 1,4
A ja myślę, że masz silnik 1.1... Zdarzają się takie historie, a dowodowi ślepo nie ufaj...
Zakochałem się w 205Gti
http://peugeot205.pl/index.php?modul=uzytkownik&id=2615
http://peugeot205.pl/index.php?modul=uzytkownik&id=2615
- wasia
- Junior
- Posty: 263
- Rejestracja: 13 gru wt, 2005 1:06 pm
- Posiadany PUG: green
- Numer Gadu-gadu: 0
- Lokalizacja: Kołobrzeg
Re: Problem z gaznikiem i zawieszeniem pug 1,4
Zanim wydasz 300 zł spróbuj sam pokręcić przy tym gaźniku - jeśli wiesz czym różni się śrubokręt płaski od krzyżakowego to twoja wiedza i umiejętności będą nawet większe niż potrzeba do tej roboty. Wyjmij gaźnik, umyj benzyną czy czymś takim (niektórzy zalecają gotowanie w occie
), sprawdź czy uszczelki nie są porwane - jeśli są to spróbuj kupić (mogą być problemy z dostaniem) lub dotnij z czegoś do uszczelek (od biedy może być tektura - przez rok miałem taką zastępczą uszczelkę w gaźniku
). Potem spróbuj wyregulować skład mieszanki (to proste bo w tym gaźniku jest tylko 1 śrubka od tego).
Polecam też regulację zapłonu (wszystko znajdziesz w Etzoldzie) - z tym możesz jechać do mechaniora (to tania sprawa) ale najpierw sprawdź jaki powinien być kąt wyprzedzenia w tym silniku. Kiedyś dałem 20zł za to że gościu ustawił kąt na 0 stopni
.
Jak poprawisz kulturę pracy to ok a jak coś pochrzanisz to dasz do mechaniora - przynajmniej trochę się pomęczy zanim dostroi gaźnik.
Co do zawiechy to jedź na diagnostykę i niech badają co jest nie tak (też kiedyś miałem problemy z zawieszeniem ale dopiero trzeci z kolei fachowiec wykrył banalną usterkę).
Ogólna rada-jak chcesz dłużej pojeździć tą furą, to rób przy niej jak najwięcej sam, przynajmniej z tych prostszych rzeczy - nie stracisz majątku, nerwów i szacunku do mechaników samochodowych
.


Polecam też regulację zapłonu (wszystko znajdziesz w Etzoldzie) - z tym możesz jechać do mechaniora (to tania sprawa) ale najpierw sprawdź jaki powinien być kąt wyprzedzenia w tym silniku. Kiedyś dałem 20zł za to że gościu ustawił kąt na 0 stopni


Jak poprawisz kulturę pracy to ok a jak coś pochrzanisz to dasz do mechaniora - przynajmniej trochę się pomęczy zanim dostroi gaźnik.
Co do zawiechy to jedź na diagnostykę i niech badają co jest nie tak (też kiedyś miałem problemy z zawieszeniem ale dopiero trzeci z kolei fachowiec wykrył banalną usterkę).
Ogólna rada-jak chcesz dłużej pojeździć tą furą, to rób przy niej jak najwięcej sam, przynajmniej z tych prostszych rzeczy - nie stracisz majątku, nerwów i szacunku do mechaników samochodowych

Re: Problem z gaznikiem i zawieszeniem pug 1,4
no wiem wiem tylko problem jest ze w poradniku nie ma opisanego tego gaznika i naprawde nei wiem gdzie jest dysza z powietrzem jedynie wiem gdzie jest od jalowych i tu jest pies pogrzebany...
-
- Uzalezniony
- Posty: 844
- Rejestracja: 25 maja czw, 2006 10:01 am
- Numer Gadu-gadu: 0
- Lokalizacja: Pruszków
Re: Problem z gaznikiem i zawieszeniem pug 1,4
Możesz popróbować tutaj
http://www.gaznik.pl
Zakład w Lublinie-regeneracja, naprawy .sprzedaż ,części zamienne.
Są też instrukcje serwisowe , porady - jak samemu naprawić ,regulować dany gaźnik.
Niestety płatne -20 zł za rok !!!
http://www.gaznik.pl
Zakład w Lublinie-regeneracja, naprawy .sprzedaż ,części zamienne.
Są też instrukcje serwisowe , porady - jak samemu naprawić ,regulować dany gaźnik.
Niestety płatne -20 zł za rok !!!
Trzeba isc przez życie twardo, nie żałować wszystkich sił...
- wasia
- Junior
- Posty: 263
- Rejestracja: 13 gru wt, 2005 1:06 pm
- Posiadany PUG: green
- Numer Gadu-gadu: 0
- Lokalizacja: Kołobrzeg
Re: Problem z gaznikiem i zawieszeniem pug 1,4
Wrzuć foto tego gaźnika.
Re: Problem z gaznikiem i zawieszeniem pug 1,4
witam ponownie, zrobilem wg zalecen wasia i dziala
rozkrecilem przedmuchalem kompresorem, poskladalem zalozylem i zapala rano od pierwszego strzalu, teraz jedynie nadal nurtuje mnie zawieszenie bo dalej nie zrobione, nie wiem co odkrecic do poniesienia 


- palpio
- Junior
- Posty: 479
- Rejestracja: 08 mar sob, 2008 10:09 am
- Posiadany PUG: PEUGEOT 309 Xs 1.6 105 KM juz go niema :( jest E36
- Numer Gadu-gadu: 587970
- Lokalizacja: Przemyśl
Re: Problem z gaznikiem i zawieszeniem pug 1,4
Odnośnie zawieszenia odkręć amortyzator i będziesz wiedział czego to wina
Re: Problem z gaznikiem i zawieszeniem pug 1,4
amortyzator odkrecony, a zawieszenie po prawej stronie ani drgnie!
- moralez
- Peugeot 205 Master
- Posty: 4914
- Rejestracja: 30 sie wt, 2005 3:42 pm
- Posiadany PUG: 205......T8, 205 GTI 1.6
- Numer Gadu-gadu: 2955602
- Lokalizacja: Włocławek
- Kontakt:
Re: Problem z gaznikiem i zawieszeniem pug 1,4
moze zapiekly ci sie lozyska belki 

Re: Problem z gaznikiem i zawieszeniem pug 1,4
czyli najprosciej bedzie wymienic belke niz ja regenerowac ??
- skola
- Uzalezniony
- Posty: 867
- Rejestracja: 27 lip czw, 2006 10:03 pm
- Posiadany PUG: 205 Roland 1,4 TUS3 84KM
- Numer Gadu-gadu: 0
- Lokalizacja: Szczecin/pogodno
Re: Problem z gaznikiem i zawieszeniem pug 1,4
zależy w jakim stanie belka, "nowa" możesz kupić która za jakis czas też padnie ... zregenerujesz i masz spokój juz chyba do konća zywota autka OO
http://peugeot205.pl/index.php?modul=uzytkownik&id=2619
PRZÓD: Wzmak Rockford P450.4, Hertz HSK 165, radio JVC KD-BT1 ,TYŁ: Wzmak SOUNDSTREAM TRX2.550, SUB: MB Quart RWE 302 , kable 35MM^, kondzior 1 F
PRZÓD: Wzmak Rockford P450.4, Hertz HSK 165, radio JVC KD-BT1 ,TYŁ: Wzmak SOUNDSTREAM TRX2.550, SUB: MB Quart RWE 302 , kable 35MM^, kondzior 1 F