Brak ładowania
- gad
- Uzalezniony
- Posty: 674
- Rejestracja: 03 mar pn, 2008 8:34 pm
- Posiadany PUG: 205 2.0 16v + 205 1.6 VTS
- Lokalizacja: Kraków
- Kontakt:
Brak ładowania
No i kolejna awaria z ktora nie mam pojecia jak sobie poradzic. Jakies 2 miesiace temu zmieniałem alternator bo nie bylo ladowania. Po zmianie mialem ladne ladowanie 14,4V. No i od 2 dni sa jaja. Ladowania praktycznie nie ma, na dodatek po przekreceniu na zaplon wogole nie zapala sie kontrolka od ładowania. Po odpaleniu tez nie swieci. Ładowanie zalezy jak sie mu ubzdura miedzy 12,5 a 13,6. Ktos wie od czego wogole moge zaczac szukanie? Bo jesli sie nie myle to alternator wzbudza sie przez kontrolke ładowania. wiec moze dlatego nie zaczyna ladowac. dziwne jest tylko to ze w trakcie normalnej jazdy ona czasem mroga ale nigdy sie nie zaswieca na stałe.
-
- Maniak
- Posty: 1435
- Rejestracja: 17 paź ndz, 2004 11:54 pm
- Posiadany PUG: 205 CTi
- Numer Gadu-gadu: 2422735
- Lokalizacja: Warszawa
Re: Brak ładowani
Zacznij od sprawdzenia wzbudzania - często kabel jest zaśniedziały... ktoś już kiedyś miał taki problem i został rozwiązany, ale kto to nie mam pojęcia.
Zdjęcia CTI: http://jarmarek.205.pl
- moralez
- Peugeot 205 Master
- Posty: 4914
- Rejestracja: 30 sie wt, 2005 3:42 pm
- Posiadany PUG: 205......T8, 205 GTI 1.6
- Numer Gadu-gadu: 2955602
- Lokalizacja: Włocławek
- Kontakt:
Re: Brak ładowani
a na jaki alternator zmieniles, uzywka, po regeneracji ?gad88 pisze:No i kolejna awaria z ktora nie mam pojecia jak sobie poradzic. Jakies 2 miesiace temu zmieniałem alternator bo nie bylo ladowania. Po zmianie mialem ladne ladowanie 14,4V. No i od 2 dni sa jaja. Ladowania praktycznie nie ma, na dodatek po przekreceniu na zaplon wogole nie zapala sie kontrolka od ładowania. Po odpaleniu tez nie swieci. Ładowanie zalezy jak sie mu ubzdura miedzy 12,5 a 13,6. Ktos wie od czego wogole moge zaczac szukanie? Bo jesli sie nie myle to alternator wzbudza sie przez kontrolke ładowania. wiec moze dlatego nie zaczyna ladowac. dziwne jest tylko to ze w trakcie normalnej jazdy ona czasem mroga ale nigdy sie nie zaswieca na stałe.
- gad
- Uzalezniony
- Posty: 674
- Rejestracja: 03 mar pn, 2008 8:34 pm
- Posiadany PUG: 205 2.0 16v + 205 1.6 VTS
- Lokalizacja: Kraków
- Kontakt:
Re: Brak ładowani
Uzywka od picazzo:) Teraz bylem przy aucie odpiolem aku, podładowalem go przez godzine, podpiolem go i kontrolka od ładowania zaczela dzialac, po odpalniu ładowanie 14.3V A pod obciazeniem (właczony nawiew, swiatła, ogrzewanie szyby, radio na fula, cb i jeszcze nawigacja wpieta do zapalniczki) 13,9. Tylko co jak kontrolka znowu przestanie działac?
- moralez
- Peugeot 205 Master
- Posty: 4914
- Rejestracja: 30 sie wt, 2005 3:42 pm
- Posiadany PUG: 205......T8, 205 GTI 1.6
- Numer Gadu-gadu: 2955602
- Lokalizacja: Włocławek
- Kontakt:
Re: Brak ładowani
wtedy zmierz napiecie jakie tam gdzie wpiety jest przewod od kontrolki, na przekrecenonym zaplonie powinno byc 2-4 v nie pamietam dokladnie. Po uruchomieniu powinno byc napiecie troche wyzsze od ladowania.
- gad
- Uzalezniony
- Posty: 674
- Rejestracja: 03 mar pn, 2008 8:34 pm
- Posiadany PUG: 205 2.0 16v + 205 1.6 VTS
- Lokalizacja: Kraków
- Kontakt:
Re: Brak ładowani
A jesli go nie bedzie? Jest jakis schemat jak "zrekonstruowac" Instalacje do wzbudzenia?
- moralez
- Peugeot 205 Master
- Posty: 4914
- Rejestracja: 30 sie wt, 2005 3:42 pm
- Posiadany PUG: 205......T8, 205 GTI 1.6
- Numer Gadu-gadu: 2955602
- Lokalizacja: Włocławek
- Kontakt:
Re: Brak ładowani
poprawilem opis tego przewodu, bo po przemysleniu to on jest tylko od kontrolki. wzbudzenie regulator bierze sobie z alternatora( a dokladniej z + ktory jest polaczony z akumulatorem) i ewentualnie daje prad na kontrolke. Najpierw sprawdz jak jest z tym napieciem na kontrolke.
- gad
- Uzalezniony
- Posty: 674
- Rejestracja: 03 mar pn, 2008 8:34 pm
- Posiadany PUG: 205 2.0 16v + 205 1.6 VTS
- Lokalizacja: Kraków
- Kontakt:
Re: Brak ładowania
Kolejna rzecz kora zauwazyłem...Alernator przestaje ładowac jak jest silnik goracy! Normalnie jechalem dzisiaj i co chwile go gasilem zeby sprawdzic czy sie kontorlka pali (bo odkad go kupiłem bylo tak ze nawet jak go odpale bez alternatora to kontrolka od ładowania nie daje znaku zycia) I jak sie zagrzał silnik to przestała działac. Postalem na poboczu jakies 10 min i po przekreceniu na zaplon okazalo sie ze kontrolka sie swieci. Odpaliłem i ładowanie 14.1V. Zagrzał sie i znowu kicha...Czy mozliwe ze nawala regulator napiecia? Bo jak nie to auto chyba pojedzie do elektryka.
- Pieraś
- Peugeot 205 Master
- Posty: 2978
- Rejestracja: 26 wrz ndz, 2004 11:47 am
- Posiadany PUG: sprzedany
- Numer Gadu-gadu: 696324
- Lokalizacja: Zielona Góra
Re: Brak ładowania
zastanawiam sie czy uzwojenie alternatora nie ma dosc, moze to kwestia tylko regulatora napiecia na jego wyjsciu
Nałogowy czytelnik forum... ... i były kierowca wysoko kręconego LWA
Był: Peugeot 205 Color Line .... posiadałem go przez 6 lat. Wspomnienia .... pozytywne.
Jest: Mitsubishi Galant Elegance 2.0 16V, kombi, 2000/2001 + Yamaha Fazer FZS600 2003r.
Był: Peugeot 205 Color Line .... posiadałem go przez 6 lat. Wspomnienia .... pozytywne.
Jest: Mitsubishi Galant Elegance 2.0 16V, kombi, 2000/2001 + Yamaha Fazer FZS600 2003r.
- TO-MI
- Maniak
- Posty: 1273
- Rejestracja: 02 lip ndz, 2006 3:14 pm
- Posiadany PUG: XU9J4
- Numer Gadu-gadu: 604584106
- Lokalizacja: Krosno/okol
Re: Brak ładowania
bardzo możliwy regulator tam te półprzewodniki ja sie podgrzeją to mogą świrować
ewentualnie szczotki sie kończą lub brak styku

ewentualnie szczotki sie kończą lub brak styku
Doba ma 24 godziny,zgrzewka 24 piwa...przypadek..? 
http://peugeot205.pl/index.php?modul=uzytkownik&id=2207

http://peugeot205.pl/index.php?modul=uzytkownik&id=2207
- RaveMan
- Junior
- Posty: 242
- Rejestracja: 04 lip ndz, 2004 10:54 pm
- Posiadany PUG: Sacre Numero 1.4, 1995
- Numer Gadu-gadu: 4047375
- Lokalizacja: Rogoźno Wlkp.
- Kontakt:
Re: Brak ładowania
podepnę się bo mam problem w tej kwestii. Mianowicie po odpaleniu kontrolka ładowania nie gaśnie od razu tylko po kilkunastu minutach dodam, że nie świeci ona "mocnym światłem:P" tylko tak słabiutko, po dłuższej jeździe gaśnie, podpowiedzcie mi czym to może być spowodowane i jakie mogą być konsekwencje tego zjawiska w dłuższej perspektywie?
jutro zamierzam obejrzeć szczotki i regulator i mam pytanko co jeśli szczotki się zużyły? jakich wtedy użyć czy są jakieś w miarę uniwersalne czy też muszą być konkretne pod producenta alternatora?
jutro zamierzam obejrzeć szczotki i regulator i mam pytanko co jeśli szczotki się zużyły? jakich wtedy użyć czy są jakieś w miarę uniwersalne czy też muszą być konkretne pod producenta alternatora?
Peugeot 205 1,4 kat. Sacre Numero
- Agnieszka
- Uzalezniony
- Posty: 998
- Rejestracja: 31 mar pn, 2008 9:51 pm
- Posiadany PUG: 205 Forever
- Lokalizacja: Marki (koło Warszawy)
- Kontakt:
Re: Brak ładowania
Czy jakaś dobra duszyczka mogłaby odpowiedzieć na pytanie kolegi?RaveMan pisze:podepnę się bo mam problem w tej kwestii. Mianowicie po odpaleniu kontrolka ładowania nie gaśnie od razu tylko po kilkunastu minutach dodam, że nie świeci ona "mocnym światłem:P" tylko tak słabiutko, po dłuższej jeździe gaśnie, podpowiedzcie mi czym to może być spowodowane i jakie mogą być konsekwencje tego zjawiska w dłuższej perspektywie?
Bo ja mam podobny problem...

- Kamkiler
- Maniak
- Posty: 1279
- Rejestracja: 29 sie pn, 2005 8:05 pm
- Posiadany PUG: 205 TCTi
- Numer Gadu-gadu: 3470719
- Lokalizacja: Łomianki
Re: Brak ładowania
np wytarte szczotki mogą być problememAgnieszka pisze:Czy jakaś dobra duszyczka mogłaby odpowiedzieć na pytanie kolegi?RaveMan pisze:podepnę się bo mam problem w tej kwestii. Mianowicie po odpaleniu kontrolka ładowania nie gaśnie od razu tylko po kilkunastu minutach dodam, że nie świeci ona "mocnym światłem:P" tylko tak słabiutko, po dłuższej jeździe gaśnie, podpowiedzcie mi czym to może być spowodowane i jakie mogą być konsekwencje tego zjawiska w dłuższej perspektywie?
Bo ja mam podobny problem...
wzbudzenie uszkodzone
trzeba sprawdzić czy alternator ładuje akumulator
Czeka nas jeszcze duzo pracy http://www.kamkiler.205.pl
- skola
- Uzalezniony
- Posty: 867
- Rejestracja: 27 lip czw, 2006 10:03 pm
- Posiadany PUG: 205 Roland 1,4 TUS3 84KM
- Numer Gadu-gadu: 0
- Lokalizacja: Szczecin/pogodno
Re: Brak ładowania
zaczynamy od regulatora napięcia, zazwyczaj to właśnie on jest winny ..... potem mostek prostowniczy.... potem stan uzwojenia, kumuntator i dochodzimy do momentu gdzie bardziej opłaca sie kupic nowy( po regeneracji) altek za 250 zl niz męczyć sie ze starym bo koszt regulatora 50 zł + mostek kolejne 80 zł + uzwojenie kolejne 80zł + robota 100 zł chyba ze sam dajesz rade.
Przerabiałem to tydzień temu, nowy regulator kupa nie pomogło, dobierany po 3 razy mostek bo katalogi sie myla i czas spedzony w garazu to 4 dni bo z kazdym razem musialem rozbierać alternator wlutowowyac mostek i składac i ....
Wiec cisniesz kupic regulator za 40 zl sam go wkrecasz na 2 srubki Torx nawet na uacie tylko jezeli to nie pomoze to albo od razu kup sobie nowy altek albo cisnij do elektryka by nie ładować sie w dodatkowe koszty. Po tylu latach to uzwojenie juz niestety jest na wykończeniu, poprzepalane bez przejsc no i altek jest w slabym miejscu bo odkryty na wode i cały ten syf z jezdni .... i pamiętaj oprocz kabla czerwonego pod b+ musi byc podłączony cienki kabelek do pinu od regulatora.
Przerabiałem to tydzień temu, nowy regulator kupa nie pomogło, dobierany po 3 razy mostek bo katalogi sie myla i czas spedzony w garazu to 4 dni bo z kazdym razem musialem rozbierać alternator wlutowowyac mostek i składac i ....
Wiec cisniesz kupic regulator za 40 zl sam go wkrecasz na 2 srubki Torx nawet na uacie tylko jezeli to nie pomoze to albo od razu kup sobie nowy altek albo cisnij do elektryka by nie ładować sie w dodatkowe koszty. Po tylu latach to uzwojenie juz niestety jest na wykończeniu, poprzepalane bez przejsc no i altek jest w slabym miejscu bo odkryty na wode i cały ten syf z jezdni .... i pamiętaj oprocz kabla czerwonego pod b+ musi byc podłączony cienki kabelek do pinu od regulatora.
http://peugeot205.pl/index.php?modul=uzytkownik&id=2619
PRZÓD: Wzmak Rockford P450.4, Hertz HSK 165, radio JVC KD-BT1 ,TYŁ: Wzmak SOUNDSTREAM TRX2.550, SUB: MB Quart RWE 302 , kable 35MM^, kondzior 1 F
PRZÓD: Wzmak Rockford P450.4, Hertz HSK 165, radio JVC KD-BT1 ,TYŁ: Wzmak SOUNDSTREAM TRX2.550, SUB: MB Quart RWE 302 , kable 35MM^, kondzior 1 F