Brak ładowania

Dyskusje na temat serwisowania, naprawiania oraz modyfikowania silnikow typu TU.
Awatar użytkownika
gad
Uzalezniony
Posty: 674
Rejestracja: 03 mar pn, 2008 8:34 pm
Posiadany PUG: 205 2.0 16v + 205 1.6 VTS
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Brak ładowania

Post autor: gad »

No i kolejna awaria z ktora nie mam pojecia jak sobie poradzic. Jakies 2 miesiace temu zmieniałem alternator bo nie bylo ladowania. Po zmianie mialem ladne ladowanie 14,4V. No i od 2 dni sa jaja. Ladowania praktycznie nie ma, na dodatek po przekreceniu na zaplon wogole nie zapala sie kontrolka od ładowania. Po odpaleniu tez nie swieci. Ładowanie zalezy jak sie mu ubzdura miedzy 12,5 a 13,6. Ktos wie od czego wogole moge zaczac szukanie? Bo jesli sie nie myle to alternator wzbudza sie przez kontrolke ładowania. wiec moze dlatego nie zaczyna ladowac. dziwne jest tylko to ze w trakcie normalnej jazdy ona czasem mroga ale nigdy sie nie zaswieca na stałe.
Jarmarek
Maniak
Posty: 1435
Rejestracja: 17 paź ndz, 2004 11:54 pm
Posiadany PUG: 205 CTi
Numer Gadu-gadu: 2422735
Lokalizacja: Warszawa

Re: Brak ładowani

Post autor: Jarmarek »

Zacznij od sprawdzenia wzbudzania - często kabel jest zaśniedziały... ktoś już kiedyś miał taki problem i został rozwiązany, ale kto to nie mam pojęcia.
Awatar użytkownika
moralez
Peugeot 205 Master
Posty: 4914
Rejestracja: 30 sie wt, 2005 3:42 pm
Posiadany PUG: 205......T8, 205 GTI 1.6
Numer Gadu-gadu: 2955602
Lokalizacja: Włocławek
Kontakt:

Re: Brak ładowani

Post autor: moralez »

gad88 pisze:No i kolejna awaria z ktora nie mam pojecia jak sobie poradzic. Jakies 2 miesiace temu zmieniałem alternator bo nie bylo ladowania. Po zmianie mialem ladne ladowanie 14,4V. No i od 2 dni sa jaja. Ladowania praktycznie nie ma, na dodatek po przekreceniu na zaplon wogole nie zapala sie kontrolka od ładowania. Po odpaleniu tez nie swieci. Ładowanie zalezy jak sie mu ubzdura miedzy 12,5 a 13,6. Ktos wie od czego wogole moge zaczac szukanie? Bo jesli sie nie myle to alternator wzbudza sie przez kontrolke ładowania. wiec moze dlatego nie zaczyna ladowac. dziwne jest tylko to ze w trakcie normalnej jazdy ona czasem mroga ale nigdy sie nie zaswieca na stałe.
a na jaki alternator zmieniles, uzywka, po regeneracji ?
Awatar użytkownika
gad
Uzalezniony
Posty: 674
Rejestracja: 03 mar pn, 2008 8:34 pm
Posiadany PUG: 205 2.0 16v + 205 1.6 VTS
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: Brak ładowani

Post autor: gad »

Uzywka od picazzo:) Teraz bylem przy aucie odpiolem aku, podładowalem go przez godzine, podpiolem go i kontrolka od ładowania zaczela dzialac, po odpalniu ładowanie 14.3V A pod obciazeniem (właczony nawiew, swiatła, ogrzewanie szyby, radio na fula, cb i jeszcze nawigacja wpieta do zapalniczki) 13,9. Tylko co jak kontrolka znowu przestanie działac?
Awatar użytkownika
moralez
Peugeot 205 Master
Posty: 4914
Rejestracja: 30 sie wt, 2005 3:42 pm
Posiadany PUG: 205......T8, 205 GTI 1.6
Numer Gadu-gadu: 2955602
Lokalizacja: Włocławek
Kontakt:

Re: Brak ładowani

Post autor: moralez »

wtedy zmierz napiecie jakie tam gdzie wpiety jest przewod od kontrolki, na przekrecenonym zaplonie powinno byc 2-4 v nie pamietam dokladnie. Po uruchomieniu powinno byc napiecie troche wyzsze od ladowania.
Awatar użytkownika
gad
Uzalezniony
Posty: 674
Rejestracja: 03 mar pn, 2008 8:34 pm
Posiadany PUG: 205 2.0 16v + 205 1.6 VTS
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: Brak ładowani

Post autor: gad »

A jesli go nie bedzie? Jest jakis schemat jak "zrekonstruowac" Instalacje do wzbudzenia?
Awatar użytkownika
moralez
Peugeot 205 Master
Posty: 4914
Rejestracja: 30 sie wt, 2005 3:42 pm
Posiadany PUG: 205......T8, 205 GTI 1.6
Numer Gadu-gadu: 2955602
Lokalizacja: Włocławek
Kontakt:

Re: Brak ładowani

Post autor: moralez »

poprawilem opis tego przewodu, bo po przemysleniu to on jest tylko od kontrolki. wzbudzenie regulator bierze sobie z alternatora( a dokladniej z + ktory jest polaczony z akumulatorem) i ewentualnie daje prad na kontrolke. Najpierw sprawdz jak jest z tym napieciem na kontrolke.
Awatar użytkownika
gad
Uzalezniony
Posty: 674
Rejestracja: 03 mar pn, 2008 8:34 pm
Posiadany PUG: 205 2.0 16v + 205 1.6 VTS
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: Brak ładowania

Post autor: gad »

Kolejna rzecz kora zauwazyłem...Alernator przestaje ładowac jak jest silnik goracy! Normalnie jechalem dzisiaj i co chwile go gasilem zeby sprawdzic czy sie kontorlka pali (bo odkad go kupiłem bylo tak ze nawet jak go odpale bez alternatora to kontrolka od ładowania nie daje znaku zycia) I jak sie zagrzał silnik to przestała działac. Postalem na poboczu jakies 10 min i po przekreceniu na zaplon okazalo sie ze kontrolka sie swieci. Odpaliłem i ładowanie 14.1V. Zagrzał sie i znowu kicha...Czy mozliwe ze nawala regulator napiecia? Bo jak nie to auto chyba pojedzie do elektryka.
Awatar użytkownika
Pieraś
Peugeot 205 Master
Posty: 2978
Rejestracja: 26 wrz ndz, 2004 11:47 am
Posiadany PUG: sprzedany
Numer Gadu-gadu: 696324
Lokalizacja: Zielona Góra

Re: Brak ładowania

Post autor: Pieraś »

zastanawiam sie czy uzwojenie alternatora nie ma dosc, moze to kwestia tylko regulatora napiecia na jego wyjsciu
Nałogowy czytelnik forum... ... i były kierowca wysoko kręconego LWA

Był: Peugeot 205 Color Line .... posiadałem go przez 6 lat. Wspomnienia .... pozytywne.
Jest: Mitsubishi Galant Elegance 2.0 16V, kombi, 2000/2001 + Yamaha Fazer FZS600 2003r.
Awatar użytkownika
TO-MI
Maniak
Posty: 1273
Rejestracja: 02 lip ndz, 2006 3:14 pm
Posiadany PUG: XU9J4
Numer Gadu-gadu: 604584106
Lokalizacja: Krosno/okol

Re: Brak ładowania

Post autor: TO-MI »

bardzo możliwy regulator tam te półprzewodniki ja sie podgrzeją to mogą świrować :wink:
ewentualnie szczotki sie kończą lub brak styku
Doba ma 24 godziny,zgrzewka 24 piwa...przypadek..? :)
http://peugeot205.pl/index.php?modul=uzytkownik&id=2207
Awatar użytkownika
RaveMan
Junior
Posty: 242
Rejestracja: 04 lip ndz, 2004 10:54 pm
Posiadany PUG: Sacre Numero 1.4, 1995
Numer Gadu-gadu: 4047375
Lokalizacja: Rogoźno Wlkp.
Kontakt:

Re: Brak ładowania

Post autor: RaveMan »

podepnę się bo mam problem w tej kwestii. Mianowicie po odpaleniu kontrolka ładowania nie gaśnie od razu tylko po kilkunastu minutach dodam, że nie świeci ona "mocnym światłem:P" tylko tak słabiutko, po dłuższej jeździe gaśnie, podpowiedzcie mi czym to może być spowodowane i jakie mogą być konsekwencje tego zjawiska w dłuższej perspektywie?

jutro zamierzam obejrzeć szczotki i regulator i mam pytanko co jeśli szczotki się zużyły? jakich wtedy użyć czy są jakieś w miarę uniwersalne czy też muszą być konkretne pod producenta alternatora?
Peugeot 205 1,4 kat. Sacre Numero
Awatar użytkownika
Agnieszka
Uzalezniony
Posty: 998
Rejestracja: 31 mar pn, 2008 9:51 pm
Posiadany PUG: 205 Forever
Lokalizacja: Marki (koło Warszawy)
Kontakt:

Re: Brak ładowania

Post autor: Agnieszka »

RaveMan pisze:podepnę się bo mam problem w tej kwestii. Mianowicie po odpaleniu kontrolka ładowania nie gaśnie od razu tylko po kilkunastu minutach dodam, że nie świeci ona "mocnym światłem:P" tylko tak słabiutko, po dłuższej jeździe gaśnie, podpowiedzcie mi czym to może być spowodowane i jakie mogą być konsekwencje tego zjawiska w dłuższej perspektywie?
Czy jakaś dobra duszyczka mogłaby odpowiedzieć na pytanie kolegi?
Bo ja mam podobny problem... :(
Awatar użytkownika
Kamkiler
Maniak
Posty: 1279
Rejestracja: 29 sie pn, 2005 8:05 pm
Posiadany PUG: 205 TCTi
Numer Gadu-gadu: 3470719
Lokalizacja: Łomianki

Re: Brak ładowania

Post autor: Kamkiler »

Agnieszka pisze:
RaveMan pisze:podepnę się bo mam problem w tej kwestii. Mianowicie po odpaleniu kontrolka ładowania nie gaśnie od razu tylko po kilkunastu minutach dodam, że nie świeci ona "mocnym światłem:P" tylko tak słabiutko, po dłuższej jeździe gaśnie, podpowiedzcie mi czym to może być spowodowane i jakie mogą być konsekwencje tego zjawiska w dłuższej perspektywie?
Czy jakaś dobra duszyczka mogłaby odpowiedzieć na pytanie kolegi?
Bo ja mam podobny problem... :(
np wytarte szczotki mogą być problemem
wzbudzenie uszkodzone

trzeba sprawdzić czy alternator ładuje akumulator
Czeka nas jeszcze duzo pracy http://www.kamkiler.205.pl
Awatar użytkownika
skola
Uzalezniony
Posty: 867
Rejestracja: 27 lip czw, 2006 10:03 pm
Posiadany PUG: 205 Roland 1,4 TUS3 84KM
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Szczecin/pogodno

Re: Brak ładowania

Post autor: skola »

zaczynamy od regulatora napięcia, zazwyczaj to właśnie on jest winny ..... potem mostek prostowniczy.... potem stan uzwojenia, kumuntator i dochodzimy do momentu gdzie bardziej opłaca sie kupic nowy( po regeneracji) altek za 250 zl niz męczyć sie ze starym bo koszt regulatora 50 zł + mostek kolejne 80 zł + uzwojenie kolejne 80zł + robota 100 zł chyba ze sam dajesz rade.
Przerabiałem to tydzień temu, nowy regulator kupa nie pomogło, dobierany po 3 razy mostek bo katalogi sie myla i czas spedzony w garazu to 4 dni bo z kazdym razem musialem rozbierać alternator wlutowowyac mostek i składac i ....

Wiec cisniesz kupic regulator za 40 zl sam go wkrecasz na 2 srubki Torx nawet na uacie tylko jezeli to nie pomoze to albo od razu kup sobie nowy altek albo cisnij do elektryka by nie ładować sie w dodatkowe koszty. Po tylu latach to uzwojenie juz niestety jest na wykończeniu, poprzepalane bez przejsc no i altek jest w slabym miejscu bo odkryty na wode i cały ten syf z jezdni .... i pamiętaj oprocz kabla czerwonego pod b+ musi byc podłączony cienki kabelek do pinu od regulatora.
http://peugeot205.pl/index.php?modul=uzytkownik&id=2619

PRZÓD: Wzmak Rockford P450.4, Hertz HSK 165, radio JVC KD-BT1 ,TYŁ: Wzmak SOUNDSTREAM TRX2.550, SUB: MB Quart RWE 302 , kable 35MM^, kondzior 1 F
Awatar użytkownika
Agnieszka
Uzalezniony
Posty: 998
Rejestracja: 31 mar pn, 2008 9:51 pm
Posiadany PUG: 205 Forever
Lokalizacja: Marki (koło Warszawy)
Kontakt:

Re: Brak ładowania

Post autor: Agnieszka »

Bardzo dziękuję!
ODPOWIEDZ