Peugeot 205 RG 1990r.

Prezentacje posiadanych 205tek, krótkie opisy, historia i zdjęcia posiadanych samochodów.
Awatar użytkownika
pilot-84
Junior
Posty: 498
Rejestracja: 02 sty śr, 2013 11:29 am
Posiadany PUG: 5008 mk2 1.2 ||| były: 205 CTI Mi16 | 307sw 2.0HDi | 407sw 2.0 HDi | 5008 mk2 1.2puretech
Numer Gadu-gadu: 0
Login tlen: pilot-84
Lokalizacja: Łódź

Re: Peugeot 205 RG 1990r.

Post autor: pilot-84 » 06 sty pn, 2020 12:34 am

Kurczę, chyba jednak jest coś nie tak z pompką paliwa. Znowu nie działa.
- po podpięciu na krótko do akumulatora - działa
- gdy podpinam ją ponownie pod wtyczkę - chwilę działa, np 3-4 zapłony, a potem znowu nie odpowiada
- gdy podepnę żarówkę pod wtyczkę w miejsce pompy - żarówka ładnie świeci

Co jest?
Moje Peugeot: 5008 mk2 1.2 | 205 RG 1.4
Wcześniej: 205 CTI 1.9 Mi16 | 307sw 2.0HDi | 407sw 2.0 HDi | 5008 mk2 1.2puretech

Awatar użytkownika
a2legro
Junior
Posty: 333
Rejestracja: 02 lip czw, 2009 12:19 am
Posiadany PUG: Color Line 91' / XSD 92' / Automatic 1.6 92' / Automatic 1.9 89' / GTI 1.9 89'
Numer Gadu-gadu: 5211157
Lokalizacja: Płońsk
Kontakt:

Re: Peugeot 205 RG 1990r.

Post autor: a2legro » 06 sty pn, 2020 12:37 am

Miałem podobne problemy po dłuższym postoju auta. W 1.9 źródłem problemów okazał się przekaźnik pod maską w okolicy serwa.

Awatar użytkownika
pilot-84
Junior
Posty: 498
Rejestracja: 02 sty śr, 2013 11:29 am
Posiadany PUG: 5008 mk2 1.2 ||| były: 205 CTI Mi16 | 307sw 2.0HDi | 407sw 2.0 HDi | 5008 mk2 1.2puretech
Numer Gadu-gadu: 0
Login tlen: pilot-84
Lokalizacja: Łódź

Re: Peugeot 205 RG 1990r.

Post autor: pilot-84 » 06 sty pn, 2020 12:40 am

U mnie są dwa przekaźniki:
IMG_0579.JPG
W sklepie mieli niestety tylko jeden, kupiłem i podmieniłem raz jeden, raz drugi. Bez efektów. Być może należy wymienić oba na raz...
Moje Peugeot: 5008 mk2 1.2 | 205 RG 1.4
Wcześniej: 205 CTI 1.9 Mi16 | 307sw 2.0HDi | 407sw 2.0 HDi | 5008 mk2 1.2puretech

Awatar użytkownika
a2legro
Junior
Posty: 333
Rejestracja: 02 lip czw, 2009 12:19 am
Posiadany PUG: Color Line 91' / XSD 92' / Automatic 1.6 92' / Automatic 1.9 89' / GTI 1.9 89'
Numer Gadu-gadu: 5211157
Lokalizacja: Płońsk
Kontakt:

Re: Peugeot 205 RG 1990r.

Post autor: a2legro » 06 sty pn, 2020 12:47 am

U mnie jest tylko jeden. Wystarczyło poczyścić styki.
IMG_20191223_103941.jpg

Awatar użytkownika
DJPreZes
Moderator
Posty: 4573
Rejestracja: 01 sie ndz, 2004 6:40 pm
Posiadany PUG: Roland Garros/406 Mistral
Numer Gadu-gadu: 2516096
Lokalizacja: Gdynia

Re: Peugeot 205 RG 1990r.

Post autor: DJPreZes » 06 sty pn, 2020 8:22 pm

Ten fotel kierowcy jest nadal piękny. Jak coś, to i w takim stanie odkupię ;)
Peugeot 205 Roland Garros Cabrio
Obrazek

Awatar użytkownika
pilot-84
Junior
Posty: 498
Rejestracja: 02 sty śr, 2013 11:29 am
Posiadany PUG: 5008 mk2 1.2 ||| były: 205 CTI Mi16 | 307sw 2.0HDi | 407sw 2.0 HDi | 5008 mk2 1.2puretech
Numer Gadu-gadu: 0
Login tlen: pilot-84
Lokalizacja: Łódź

Re: Peugeot 205 RG 1990r.

Post autor: pilot-84 » 07 sty wt, 2020 10:58 pm

W kwestii pompy paliwa, jestem na 90% przekonany że dogorywa i należy ją wymienić.
Tak jak pisałem, pompa działała, a potem nagle przestawała pracować. Po podpięciu jej bezpośrednio pod akumulator - zaczynała działać ponownie. Jak się okazało, źle ją podpinałem do akumulatora (plus zamieniony z minusem) więc dostawała jakby "bieg wsteczny" i była wskrzeszana. Potem w instalacji była już podłączona do kostki poprawnie i sobie chodziła do pewnego momentu. Nie wiem, może jest jakiś syf w niej który ją blokuje... No nie wiem. W każdym razie chcę ją wymienić, aby ten element mieć z głowy.
Teraz pytanie, czy wymieniać samą pompę (koszt ok 100zł) czy cały zespół pompy (ok 300zł).
Zrzut ekranu 2020-01-6 o 23.32.18.png
Czy to będzie ok? https://www.czesciauto24.pl/ridex/12746874
Wtyczka jest inna, niż w obecnej, ale zapewne da się ją wymienić...

Co polecacie? :)
Moje Peugeot: 5008 mk2 1.2 | 205 RG 1.4
Wcześniej: 205 CTI 1.9 Mi16 | 307sw 2.0HDi | 407sw 2.0 HDi | 5008 mk2 1.2puretech

Awatar użytkownika
pilot-84
Junior
Posty: 498
Rejestracja: 02 sty śr, 2013 11:29 am
Posiadany PUG: 5008 mk2 1.2 ||| były: 205 CTI Mi16 | 307sw 2.0HDi | 407sw 2.0 HDi | 5008 mk2 1.2puretech
Numer Gadu-gadu: 0
Login tlen: pilot-84
Lokalizacja: Łódź

Re: Peugeot 205 RG 1990r.

Post autor: pilot-84 » 11 sty sob, 2020 10:49 pm

Najprawdopodobniej jutro wymontuję pompę i zabiorę ją do sklepu, aby dobrać nową. Wymieniam samą pompę, bez tzw "koszyka".

Wymieniam również silnik krokowy.

O ile na zimno silnik pracuje całkiem normalnie, to po rozgrzaniu zaczyna falować, a podczas jazdy gaśnie.


Rozebrałem krokowiec, wyczyściłem, nasmarowałem, skręciłem i zamontowałem ponownie.
IMG_0577.JPG
Efekt? Jeszcze gorzej:
Na zimno jest jeszcze jako tako:


Po rozgrzaniu już gorzej:




Silnik po rozgrzaniu pracuje nierówno. Bez ruszania potencjometru - prawie gaśnie, gdy delikatnie go otwieram (ale wciąż jest styk z krokowcem) obroty bardzo falują. Finalnie silnik gaśnie.

Także podjęta także decyzja o wymianie silnika krokowego.

Czy zaznaczone na zdjęciu to jakaś śruba i co ona reguluje?
fullsizeoutput_2297.jpeg
Moje Peugeot: 5008 mk2 1.2 | 205 RG 1.4
Wcześniej: 205 CTI 1.9 Mi16 | 307sw 2.0HDi | 407sw 2.0 HDi | 5008 mk2 1.2puretech

Awatar użytkownika
szasz
Uzalezniony
Posty: 686
Rejestracja: 10 lip czw, 2014 8:45 am
Posiadany PUG: XS '92 i Partner Tepee Outdoor 1.6 HDI
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Gdańsk, miasto rodzinne Tomaszów Lubelski

Re: Peugeot 205 RG 1990r.

Post autor: szasz » 11 sty sob, 2020 10:59 pm

Jak chcesz porządnie, to tylko oryginał Bosch. Wszystkie inne to przebierańce, nie będzie efektu Wow, ani obrotów na 1 tyś.

Tapatalk z xcovera

Zawsze iść, rozkaz który mam we krwi..

Awatar użytkownika
pilot-84
Junior
Posty: 498
Rejestracja: 02 sty śr, 2013 11:29 am
Posiadany PUG: 5008 mk2 1.2 ||| były: 205 CTI Mi16 | 307sw 2.0HDi | 407sw 2.0 HDi | 5008 mk2 1.2puretech
Numer Gadu-gadu: 0
Login tlen: pilot-84
Lokalizacja: Łódź

Re: Peugeot 205 RG 1990r.

Post autor: pilot-84 » 13 sty pn, 2020 11:18 pm

szasz pisze:
11 sty sob, 2020 10:59 pm
Jak chcesz porządnie, to tylko oryginał Bosch. Wszystkie inne to przebierańce, nie będzie efektu Wow, ani obrotów na 1 tyś.

Tapatalk z xcovera Obrazek
No i widzisz... Kupiłem za 124zł, firmy MaxGear (polecany w Autofrance, oryginału nie mieli, musiałbym czekać) i jakaś tam poprawa jest, ale niewielka...



Teraz nie wiem, czy spróbować wstawić jednak oryginał Bosch, czy jednak trzeba szukać problemu gdzie indziej.

Czy na przykład TPS, czyli czujnik położeniu przepustnicy może mieć wpływ na takie zachowanie?
Moje Peugeot: 5008 mk2 1.2 | 205 RG 1.4
Wcześniej: 205 CTI 1.9 Mi16 | 307sw 2.0HDi | 407sw 2.0 HDi | 5008 mk2 1.2puretech

LukMay082
Nowicjusz
Posty: 14
Rejestracja: 19 lut pt, 2016 1:46 pm
Posiadany PUG: Look
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Łódź

Re: Peugeot 205 RG 1990r.

Post autor: LukMay082 » 14 sty wt, 2020 12:26 am

Możesz sprawdzić TPS. Tylko zaczym go odkręcisz to sprawdź wartości na zamkniętej przepustnicy i je zapisz, aby można było wrócić ewentualnie do obecnych wartości. Sprawdź też czy ścieżki nie mają przerw. Oczywiście miernikiem.
Tutaj masz opis jak to zrobić:
https://forum.205.pl/viewtopic.php?f=26 ... 2&start=15
Od siebie mogę dodać, że najlepiej samochód pracuje u mnie na wartości 0,36V na pierwszej ścieżce.

Awatar użytkownika
pilot-84
Junior
Posty: 498
Rejestracja: 02 sty śr, 2013 11:29 am
Posiadany PUG: 5008 mk2 1.2 ||| były: 205 CTI Mi16 | 307sw 2.0HDi | 407sw 2.0 HDi | 5008 mk2 1.2puretech
Numer Gadu-gadu: 0
Login tlen: pilot-84
Lokalizacja: Łódź

Re: Peugeot 205 RG 1990r.

Post autor: pilot-84 » 15 sty śr, 2020 9:50 pm

TPS sprawdzę przy najbliższej okazji. Dzięki za namiar na wątek!

Są też dobre wiadomości po ostatniej wizycie w warsztacie. Wymieniłem pompę paliwa i oba przekaźniki i problem niedziałającej pompy został rozwiązany :)
IMG_0842.JPG
IMG_0836.JPG
IMG_0832.JPG
IMG_0827.JPG
IMG_0826.JPG
Najnowsze zakupy w Autofrance:
IMG_0825.JPG
Oraz RG został oficjalnie zarejestrowany. Urzędnik, który rejestrował mi auto przeszukał wszystkie tablice, ale niestety "205" już nie było, znalazł jedynie 1T025.
IMG_0854.JPG
Moje Peugeot: 5008 mk2 1.2 | 205 RG 1.4
Wcześniej: 205 CTI 1.9 Mi16 | 307sw 2.0HDi | 407sw 2.0 HDi | 5008 mk2 1.2puretech

Awatar użytkownika
szasz
Uzalezniony
Posty: 686
Rejestracja: 10 lip czw, 2014 8:45 am
Posiadany PUG: XS '92 i Partner Tepee Outdoor 1.6 HDI
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Gdańsk, miasto rodzinne Tomaszów Lubelski

Re: Peugeot 205 RG 1990r.

Post autor: szasz » 15 sty śr, 2020 10:46 pm

Mój mechanik kiedyś mówił, że silniki TU są trudne do ustawiania obrotów, żeby były poniżej 1000 na jałowym i że są podatne na falowanie.

Nie wątpię że są mistrzowie, którzy potrafią to ustawić, ale zapewne przy ustawieniach "fabrycznych", czyli oryginalnych częściach.

Tapatalk z xcovera

Ps. Blacha śmieszna z literą na drugim miejscu. Rzadko spotykana


Zawsze iść, rozkaz który mam we krwi..

Awatar użytkownika
pilot-84
Junior
Posty: 498
Rejestracja: 02 sty śr, 2013 11:29 am
Posiadany PUG: 5008 mk2 1.2 ||| były: 205 CTI Mi16 | 307sw 2.0HDi | 407sw 2.0 HDi | 5008 mk2 1.2puretech
Numer Gadu-gadu: 0
Login tlen: pilot-84
Lokalizacja: Łódź

Re: Peugeot 205 RG 1990r.

Post autor: pilot-84 » 20 sty pn, 2020 12:12 am

Kolejny dzień prac za mną.

Dzisiaj głównym zadaniem było dostanie się do TPS i jego pomierzenie. W tym celu ściągnąłem obudowę filtra powietrza, a po jej ściągnięciu pojawił się dobry dostęp do filtra paliwa i do świec. Dzisiejsze postępy:
- wymiana filtra paliwa i węży doprowadzających paliwo
- wymiana filtra powietrza i umycie obudowy
- wykręcone i przeczyszczone świece
- ogólne czyszczenie silnika, układu dolotowego, osprzętu i ściany grodziowej

Silnik zaczyna jakoś wyglądać :)
IMG_0917.JPG
W końcu dostałem się do czujnika położenia przepustnicy i wykonałem pomiary wg instrukcji z wcześniejszego postu. Niestety nie mam pewności czy jest walnięty 8)7
Przy zamkniętej przepustnicy pokazuje 1,23V, ale zapomniałem sprawdzić śrubę ograniczającą przepustnicę - jest wkręcona prawie do końca, więc mogła się nie zamknąć do końca. Dopiero jak wszystko poskładałem to dotarło to do mnie :D W każdym razie zmiana napięcia od dołu nie szła idealnie liniowo, ale bardziej w skokach 1,22 - 1,54 - 1,90 - 2,24 - 2,84 - 2,61 - 3,00 - 3,37 -3,78 - 4,25 - 4,49 - 4,68 - 4,85. Z kolei w górnym zakresie napięcie dochodziło max do 4,01V. TPS zasilany jest napięciem 4,87V, także zasilanie jest ok.
Załączniki
IMG_0913.JPG
IMG_0912.JPG
IMG_0905.JPG
IMG_0901.JPG
IMG_0897.JPG
IMG_0894.JPG
fullsizeoutput_2312.jpeg
Moje Peugeot: 5008 mk2 1.2 | 205 RG 1.4
Wcześniej: 205 CTI 1.9 Mi16 | 307sw 2.0HDi | 407sw 2.0 HDi | 5008 mk2 1.2puretech

Awatar użytkownika
szasz
Uzalezniony
Posty: 686
Rejestracja: 10 lip czw, 2014 8:45 am
Posiadany PUG: XS '92 i Partner Tepee Outdoor 1.6 HDI
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Gdańsk, miasto rodzinne Tomaszów Lubelski

Re: Peugeot 205 RG 1990r.

Post autor: szasz » 20 sty pn, 2020 12:27 am

No dobra, wykonałeś kawał dobrej roboty, ale czy potrzebnej. Znaczy czy jest jakiś efekt??

Tapatalk z xcovera

Zawsze iść, rozkaz który mam we krwi..

Awatar użytkownika
pilot-84
Junior
Posty: 498
Rejestracja: 02 sty śr, 2013 11:29 am
Posiadany PUG: 5008 mk2 1.2 ||| były: 205 CTI Mi16 | 307sw 2.0HDi | 407sw 2.0 HDi | 5008 mk2 1.2puretech
Numer Gadu-gadu: 0
Login tlen: pilot-84
Lokalizacja: Łódź

Re: Peugeot 205 RG 1990r.

Post autor: pilot-84 » 20 sty pn, 2020 12:43 am

szasz pisze:No dobra, wykonałeś kawał dobrej roboty, ale czy potrzebnej. Znaczy czy jest jakiś efekt??

Tapatalk z xcovera Obrazek
Nie udało mi się zrobić regulacji czujnika, bo nie miałem odpowiedniego torxa z dziurką :(
Czeka mnie dogrywka. Ale czujnik już zamówiłem, ponieważ widzę objawy (szarpanie) podczas jazdy.
Moje Peugeot: 5008 mk2 1.2 | 205 RG 1.4
Wcześniej: 205 CTI 1.9 Mi16 | 307sw 2.0HDi | 407sw 2.0 HDi | 5008 mk2 1.2puretech

ODPOWIEDZ