Forever czyli początek pugomaniactwa

Prezentacje posiadanych 205tek, krótkie opisy, historia i zdjęcia posiadanych samochodów.
Awatar użytkownika
woocash
Peugeot 205 Master
Posty: 4587
Rejestracja: 10 lut czw, 2005 1:56 pm
Posiadany PUG: 205 ph1 1984 GR
Numer Gadu-gadu: 9752783
Lokalizacja: Katowice

Re: Forever czyli początek pugomaniactwa

Post autor: woocash » 09 wrz śr, 2015 10:56 pm

urzekła mnie twoja historia


bardziej miałem na myśli to, dlaczego się tak stało ;)
Najaktywniejszy w dziale: Stare forum techniczne
[ Posty: 1090 / 34.03% Twoich postów ]

Awatar użytkownika
krzyska
Peugeot 205 Master
Posty: 2082
Rejestracja: 02 paź pt, 2009 9:49 pm
Posiadany PUG: Forever, Griffe, Honda CB125Twin 1978, Alfa Romeo 147JTDm
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: okolice Kruszwicy

Re: Forever czyli początek pugomaniactwa

Post autor: krzyska » 09 wrz śr, 2015 11:12 pm

To po trochu zagadka. Moc stracił nagle, złapał na 3 cylindrze. Olej miał ok 3kkm, temperatura w normie, instalacja lpg też ok. Kompresja na trzech pozostałych cylindrach ponad 12 bar.

Fakt, że wcześniej zrobiłem przejście z 15w40 na 10w40 ale to była druga zmiana oleju na półsyntetyku
Ostatnio zmieniony 09 wrz śr, 2015 11:16 pm przez krzyska, łącznie zmieniany 1 raz.
GTI_Efekt Masy Obrazek

Awatar użytkownika
woocash
Peugeot 205 Master
Posty: 4587
Rejestracja: 10 lut czw, 2005 1:56 pm
Posiadany PUG: 205 ph1 1984 GR
Numer Gadu-gadu: 9752783
Lokalizacja: Katowice

Re: Forever czyli początek pugomaniactwa

Post autor: woocash » 09 wrz śr, 2015 11:16 pm

no... do tego to zdajsie monowtrysk - więc ubogość spowodowana awarią wtryskiwacza odpada...

źle poskładane graty? ale.. to minęło mnóstwo czasu od czasu poskładania chyba.. ja bym tam wolał wiedzieć co było nie tak ;)
Najaktywniejszy w dziale: Stare forum techniczne
[ Posty: 1090 / 34.03% Twoich postów ]

Awatar użytkownika
krzyska
Peugeot 205 Master
Posty: 2082
Rejestracja: 02 paź pt, 2009 9:49 pm
Posiadany PUG: Forever, Griffe, Honda CB125Twin 1978, Alfa Romeo 147JTDm
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: okolice Kruszwicy

Re: Forever czyli początek pugomaniactwa

Post autor: krzyska » 09 wrz śr, 2015 11:17 pm

woocash pisze:no... do tego to zdajsie monowtrysk - więc ubogość spowodowana awarią wtryskiwacza odpada...

źle poskładane graty? ale.. to minęło mnóstwo czasu od czasu poskładania chyba.. ja bym tam wolał wiedzieć co było nie tak ;)
ok 23000 km
GTI_Efekt Masy Obrazek

Awatar użytkownika
woocash
Peugeot 205 Master
Posty: 4587
Rejestracja: 10 lut czw, 2005 1:56 pm
Posiadany PUG: 205 ph1 1984 GR
Numer Gadu-gadu: 9752783
Lokalizacja: Katowice

Re: Forever czyli początek pugomaniactwa

Post autor: woocash » 09 wrz śr, 2015 11:37 pm

No to promień z saturna musiał być aka shit happends
Najaktywniejszy w dziale: Stare forum techniczne
[ Posty: 1090 / 34.03% Twoich postów ]

Awatar użytkownika
moralez
Peugeot 205 Master
Posty: 4869
Rejestracja: 30 sie wt, 2005 3:42 pm
Posiadany PUG: 205......T8, 205 GTI 1.6
Numer Gadu-gadu: 2955602
Lokalizacja: Włocławek
Kontakt:

Re: Forever czyli początek pugomaniactwa

Post autor: moralez » 12 wrz sob, 2015 6:57 pm

A nie kopcił troche na biało?
Mialem taki przypadek 2 razy w TU zawsze przy wysokich predkosciach rzedu 160-170 km/h. Zawsze srodkowe cylindry z tego co pamietam. Raz wygladało tak jak u ciebie, drugim razem lepiej bo mialem nowy olej z ceramizerem, rysy byly minimalne, a przejechalem 60 km na 3 garach. Moim zdaniem to wina uszczelki pod glowicą. Puszcza plyn do cylindra, ktory zmywa olej i zapiekają się pierścienie.

Awatar użytkownika
krzyska
Peugeot 205 Master
Posty: 2082
Rejestracja: 02 paź pt, 2009 9:49 pm
Posiadany PUG: Forever, Griffe, Honda CB125Twin 1978, Alfa Romeo 147JTDm
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: okolice Kruszwicy

Re: Forever czyli początek pugomaniactwa

Post autor: krzyska » 12 wrz sob, 2015 7:48 pm

Od wymiany pierścieni do wystąpienia awarii silnik nie miał problemów z dymieniem.na biało. Nie bierze też oleju. Z troche mniejsza prędkościa popracował jakie 15minut może. Wczesniej zrobiłem wypad do Łodzi z Twoimi predkościami i 35minut jazdy autostrada przeżył.
Może do tego stanu przyczyniła sie instalacja lpg. Chwilowe zubożenie.i padł jeden cylinder. Chociaż skoku temperatury.nie było.
GTI_Efekt Masy Obrazek

Awatar użytkownika
woocash
Peugeot 205 Master
Posty: 4587
Rejestracja: 10 lut czw, 2005 1:56 pm
Posiadany PUG: 205 ph1 1984 GR
Numer Gadu-gadu: 9752783
Lokalizacja: Katowice

Re: Forever czyli początek pugomaniactwa

Post autor: woocash » 12 wrz sob, 2015 10:48 pm

teoria moraleza jakoś bardziej mi pasuje :)

jak gaz zuboży to raczej po całości.
Najaktywniejszy w dziale: Stare forum techniczne
[ Posty: 1090 / 34.03% Twoich postów ]

Awatar użytkownika
krzyska
Peugeot 205 Master
Posty: 2082
Rejestracja: 02 paź pt, 2009 9:49 pm
Posiadany PUG: Forever, Griffe, Honda CB125Twin 1978, Alfa Romeo 147JTDm
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: okolice Kruszwicy

Re: Forever czyli początek pugomaniactwa

Post autor: krzyska » 13 wrz ndz, 2015 10:29 pm

W weekend trochę sie działo. Nowe sprzęgło zastąpiło fabryczne, nowe uszczelniacze wału i wałka sprzęgłowego, wymienione częściowo osłony przegubów, skasowane luzy w układzie zmiany biegów, nowy mapsensor, nowa pompa paliwa( moja stara jeździ od dłuższego czasu w colorlinie i ma się dobrze), wymieniony czujnik temperatury do kompa( 2letni bosch rozjechał się dość mocno z wykresem).

Do wymiany tuleja w tylnym amortyzatorze, rura łącząca kat/ tłumik i z niemiłych niespodzianek zwrotnica.

Zastanawiam sie jeszcze nad wymianą hamulców i montarzem stabilizatora w belce
GTI_Efekt Masy Obrazek

Awatar użytkownika
krzyska
Peugeot 205 Master
Posty: 2082
Rejestracja: 02 paź pt, 2009 9:49 pm
Posiadany PUG: Forever, Griffe, Honda CB125Twin 1978, Alfa Romeo 147JTDm
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: okolice Kruszwicy

Re: Forever czyli początek pugomaniactwa

Post autor: krzyska » 31 lip ndz, 2016 12:25 pm

"do wymiany rura łącząca kat/ tłumik" hehe, jednak nie taka słaba.

W sobotę, chyba pierwszy raz w tym roku, zrobiłem na raz paredziesiąt kilometrów tym autem.
Przyspieszenia nie ma, hamulców nie ma, stabilności gita czy alfy też nie ma. Na mięciutkich, niebieściutkich fotelach nie wytrząsa tak jak getei czy AR. Po okolicznych pseudoasfaltowych drogach składających się z nalewanych od ponad 30 lat łat sunie gładko i niewzruszenie zapewniająć odrobinę komfortu. Jak na 324kkm jest nieźle.

To wszystko przy ekonomii przebijającej rower napędzany bułką z dżemem.
GTI_Efekt Masy Obrazek

Awatar użytkownika
krzyska
Peugeot 205 Master
Posty: 2082
Rejestracja: 02 paź pt, 2009 9:49 pm
Posiadany PUG: Forever, Griffe, Honda CB125Twin 1978, Alfa Romeo 147JTDm
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: okolice Kruszwicy

Re: Forever czyli początek pugomaniactwa

Post autor: krzyska » 03 gru sob, 2016 9:42 pm

Alfa stała u mechanika więc do pracy jeździłem niezawodnym Foreverem.
Przyspieszenia nie ma, gorzej że hamulców też nie było. Tu z pomocą przyszedł nowak68.
Wymienione zaciski, klocki, tarcze, przewody sztywne i elastyczne. Na montaz czeka serwo z xsary dostosowane do montazu w p205 i pompa 20,6mm.
GTI_Efekt Masy Obrazek

Awatar użytkownika
krzyska
Peugeot 205 Master
Posty: 2082
Rejestracja: 02 paź pt, 2009 9:49 pm
Posiadany PUG: Forever, Griffe, Honda CB125Twin 1978, Alfa Romeo 147JTDm
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: okolice Kruszwicy

Re: Forever czyli początek pugomaniactwa

Post autor: krzyska » 07 sty sob, 2017 3:05 pm

Wymieniłem serwo na ciut wieksze, ale z powodu pracy do chmurką na 10 stopniowym mrozie odpuściłem wymiane pompy hamulcowej. Efekt jest całkiem zadowalający.
W zasadzie główny powód mojego poświęcenia to nowy kierowca w rodzinie a takim nawet fazy księżyca przeszkadzają w prowadzeniu auta 8)7
IMG_20170107_110613.jpg
GTI_Efekt Masy Obrazek

Awatar użytkownika
DJPreZes
Moderator
Posty: 4573
Rejestracja: 01 sie ndz, 2004 6:40 pm
Posiadany PUG: Roland Garros/406 Mistral
Numer Gadu-gadu: 2516096
Lokalizacja: Gdynia

Re: Forever czyli początek pugomaniactwa

Post autor: DJPreZes » 07 sty sob, 2017 5:27 pm

Z jakiego modelu zakładałeś? Sam w Garrosie muszę tak zrobić :)
Peugeot 205 Roland Garros Cabrio
Obrazek

Awatar użytkownika
krzyska
Peugeot 205 Master
Posty: 2082
Rejestracja: 02 paź pt, 2009 9:49 pm
Posiadany PUG: Forever, Griffe, Honda CB125Twin 1978, Alfa Romeo 147JTDm
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: okolice Kruszwicy

Re: Forever czyli początek pugomaniactwa

Post autor: krzyska » 07 sty sob, 2017 6:20 pm

Serwo jest z xsary 2.0b tylko trzeba je dostosować do pompy z p205.
GTI_Efekt Masy Obrazek

Awatar użytkownika
KrakerSx
Uzalezniony
Posty: 624
Rejestracja: 09 kwie śr, 2008 1:39 pm
Posiadany PUG: 205 Roland Garros 92'
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Re: Forever czyli początek pugomaniactwa

Post autor: KrakerSx » 07 sty sob, 2017 6:43 pm

krzyska pisze:Serwo jest z xsary 2.0b tylko trzeba je dostosować do pompy z p205.
Coś więcej :D ??

ODPOWIEDZ