205 1,9 GTI 1989

Prezentacje posiadanych 205tek, krótkie opisy, historia i zdjęcia posiadanych samochodów.
jacek
Nowicjusz
Posty: 60
Rejestracja: 22 cze pt, 2012 11:23 pm
Posiadany PUG: 205 1,9 GTI
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Kraków/Wieliczka

Re: 205 1,9 GTI 1989

Post autor: jacek » 03 sie sob, 2013 1:09 am

Dobrze, że teraz to wszystko wyszło. Jeszcze dużo pracy mnie czeka, ale wierzę że będzie dobrze :)
Silnik już złożony i gotowy do włożenia niestety musi teraz chwilę poczekać na swoją kolej i nastąpi to dopiero po rajdzie rzeszowskim. Okazało się jeszcze, że nie były to jedyne problemy w "złożonym" silniku poza wcześniej wymienionym była jeszcze pęknięta głowica, zawór ssący ustawiony jako wydechowy, zły skok korby i zostały jeszcze zrobione szklanki bo jak się okazało to też nie było zrobione.

Janczi, to Twoje Rallye czeka teraz Krakowie na regulację silnika?

Awatar użytkownika
janczi
Junior
Posty: 255
Rejestracja: 30 lip sob, 2011 11:27 am
Posiadany PUG: 205 1.3 rallye
Numer Gadu-gadu: 4209036
Lokalizacja: Busko Zdroj

Re: 205 1,9 GTI 1989

Post autor: janczi » 03 sie sob, 2013 8:27 pm

jacek pisze:Dobrze, że teraz to wszystko wyszło. Jeszcze dużo pracy mnie czeka, ale wierzę że będzie dobrze :)
Silnik już złożony i gotowy do włożenia niestety musi teraz chwilę poczekać na swoją kolej i nastąpi to dopiero po rajdzie rzeszowskim. Okazało się jeszcze, że nie były to jedyne problemy w "złożonym" silniku poza wcześniej wymienionym była jeszcze pęknięta głowica, zawór ssący ustawiony jako wydechowy, zły skok korby i zostały jeszcze zrobione szklanki bo jak się okazało to też nie było zrobione.

Janczi, to Twoje Rallye czeka teraz Krakowie na regulację silnika?
Dokladnie to na wystrojenie gaznikow, a skad wiesz?
...

jacek
Nowicjusz
Posty: 60
Rejestracja: 22 cze pt, 2012 11:23 pm
Posiadany PUG: 205 1,9 GTI
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Kraków/Wieliczka

Re: 205 1,9 GTI 1989

Post autor: jacek » 04 sie ndz, 2013 10:24 pm

Widziałem go w tygodniu- ta sama osoba składa moje GTI :wink:

Awatar użytkownika
janczi
Junior
Posty: 255
Rejestracja: 30 lip sob, 2011 11:27 am
Posiadany PUG: 205 1.3 rallye
Numer Gadu-gadu: 4209036
Lokalizacja: Busko Zdroj

Re: 205 1,9 GTI 1989

Post autor: janczi » 04 sie ndz, 2013 10:32 pm

jacek pisze:Widziałem go w tygodniu- ta sama osoba składa moje GTI :wink:
i kiedy beda gotowe ?:D OGarniety ten gosciu ? ja to sie nie orientuje, bo mnie w kraju nie ma i brat mial ogarnac i zaprowadzic do jakiegos szpeca ;)
...

jacek
Nowicjusz
Posty: 60
Rejestracja: 22 cze pt, 2012 11:23 pm
Posiadany PUG: 205 1,9 GTI
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Kraków/Wieliczka

Re: 205 1,9 GTI 1989

Post autor: jacek » 06 sie wt, 2013 12:55 am

Mój w drugiej połowie sierpnia, a Twój chyba wcześniej :wink:

Awatar użytkownika
janczi
Junior
Posty: 255
Rejestracja: 30 lip sob, 2011 11:27 am
Posiadany PUG: 205 1.3 rallye
Numer Gadu-gadu: 4209036
Lokalizacja: Busko Zdroj

Re: 205 1,9 GTI 1989

Post autor: janczi » 10 sie sob, 2013 10:39 am

no ciekaw jestem jak to bedzie jezdzic;)
...

jacek
Nowicjusz
Posty: 60
Rejestracja: 22 cze pt, 2012 11:23 pm
Posiadany PUG: 205 1,9 GTI
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Kraków/Wieliczka

Re: 205 1,9 GTI 1989

Post autor: jacek » 08 paź wt, 2013 9:58 pm

Tydzień temu samochód odebrałem od mechanika wreszcie po ponad roku już jest sprawny :D nowe m.in tłoki, tuleje, panewki, pierścienie, uszczelki, simeringi, drążki kierownicze. Ponadto zrobiony szlif wału, głowica, szklanki, zmieniony wałek rozrządu, półosie, krzyżak, naprawiony drugi wentylator, rezygnacja ze stożka i powrót do normalnego dolotu, częściowo ogarnięta instalacja, pomalowana komora silnika, założona obudowa rozrządu i osłona nad kolektor, których brakowało, 'ogrodzeniowe' śruby mocujące zderzaki zmienione na normalne (od PiotrDiesel, które polecam), założone listewki na zderzaki, Wesemy zamienione na Cibie (raczej rozwiązanie tymczasowe) i pewnie jeszcze wiele rzeczy o których już nie pamiętam. Cześć rzeczy z konieczności zrobiona dwa razy... o czym pisałem wcześniej.

Do zrobienia w najbliższym czasie: zmiana tłumika, zawieszenie (jakby jeszcze coś wyszło), malowanie budy, ale to już bardziej odległe plany i pewnie masa innych rzeczy, które wyjdą w trakcie :wink:

Jaki olej polecacie już po dotarciu? :)
Załączniki
IMG_6260.JPG

Awatar użytkownika
RafGentry
Moderator
Posty: 6890
Rejestracja: 06 cze śr, 2007 8:40 pm
Posiadany PUG: GTI Griffe, GTI LeMans, GTI, CTI, XRD, XS, Indiana, 405 STDT
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: 205 1,9 GTI 1989

Post autor: RafGentry » 09 paź śr, 2013 12:08 am

No wreszcie! Długo czekaliśmy, aż ta bestia wróci na ulice Krakowa.
Wspomaganie tam było, czy dołożyłeś? Widzę, że nawet masz koreczek pod kolor zbiorniczka. Nie mam pytań... :mrgreen:

Kiedy się gdzieś zjawisz, żebyśmy mogli obadać furę?

jacek
Nowicjusz
Posty: 60
Rejestracja: 22 cze pt, 2012 11:23 pm
Posiadany PUG: 205 1,9 GTI
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Kraków/Wieliczka

Re: 205 1,9 GTI 1989

Post autor: jacek » 09 paź śr, 2013 1:25 am

Wspomaganie było od początku :wink:

Może uda mi się wpaść w czwartek na chwilę na kkn, ale to się okaże bo dopiero po 21 kończę zajęcia, a jak nie to jestem otwarty na propozycję.

Awatar użytkownika
Orfister
Moderator
Posty: 5717
Rejestracja: 06 wrz śr, 2006 8:36 am
Posiadany PUG: Peugeot 205 CTI
Numer Gadu-gadu: 2690638
Lokalizacja: Gostynin
Kontakt:

Re: 205 1,9 GTI 1989

Post autor: Orfister » 11 paź pt, 2013 9:19 pm

Po dotarciu zalej go dobrym 5W40 , albo 10w50 i nie kombinuj z półsentykami czy nie daj Boże minerałem ;-)

Awatar użytkownika
krzyska
Peugeot 205 Master
Posty: 2085
Rejestracja: 02 paź pt, 2009 9:49 pm
Posiadany PUG: Forever, Griffe, Honda CB125Twin 1978, Alfa Romeo 147JTDm, Peugeot 207UjemnieDynamiczny
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: okolice Kruszwicy

Re: 205 1,9 GTI 1989

Post autor: krzyska » 11 paź pt, 2013 10:06 pm

Orfister pisze:Po dotarciu zalej go dobrym 5W40 , albo 10w50 i nie kombinuj z półsentykami czy nie daj Boże minerałem ;-)
czy 10w50 to dobry pomysł na zimę?
GTI_Efekt Masy Obrazek

Awatar użytkownika
Orfister
Moderator
Posty: 5717
Rejestracja: 06 wrz śr, 2006 8:36 am
Posiadany PUG: Peugeot 205 CTI
Numer Gadu-gadu: 2690638
Lokalizacja: Gostynin
Kontakt:

Re: 205 1,9 GTI 1989

Post autor: Orfister » 11 paź pt, 2013 10:13 pm

Generalnie lepiej 5w40 ale np Total 10W50 ma bardzo podobną temp pompowalności co 5w40

Awatar użytkownika
krzyska
Peugeot 205 Master
Posty: 2085
Rejestracja: 02 paź pt, 2009 9:49 pm
Posiadany PUG: Forever, Griffe, Honda CB125Twin 1978, Alfa Romeo 147JTDm, Peugeot 207UjemnieDynamiczny
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: okolice Kruszwicy

Re: 205 1,9 GTI 1989

Post autor: krzyska » 11 paź pt, 2013 10:16 pm

Orfister pisze:Generalnie lepiej 5w40 ale np Total 10W50 ma bardzo podobną temp pompowalności co 5w40
Pytam bo też muszę zrobić za jakieś dwa tygodnie kolejną wymianę i zastanawiam się co lepsze na zimę. 10w50 korci ale cena nie teges
GTI_Efekt Masy Obrazek

Awatar użytkownika
Orfister
Moderator
Posty: 5717
Rejestracja: 06 wrz śr, 2006 8:36 am
Posiadany PUG: Peugeot 205 CTI
Numer Gadu-gadu: 2690638
Lokalizacja: Gostynin
Kontakt:

Re: 205 1,9 GTI 1989

Post autor: Orfister » 11 paź pt, 2013 10:18 pm

eee gadasz ...130 zł za flaszke Totala

jacek
Nowicjusz
Posty: 60
Rejestracja: 22 cze pt, 2012 11:23 pm
Posiadany PUG: 205 1,9 GTI
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Kraków/Wieliczka

Re: 205 1,9 GTI 1989

Post autor: jacek » 17 paź czw, 2013 1:19 am

Dzięki za opinie :wink: nie brałem nawet pod uwagę żeby wlać półsyntetyk czy tym bardziej mineralny.

ODPOWIEDZ