Pytanie o zegary do 1.8 D

Tematy w trakcie przenoszenia do odpowiednich dzialow
Awatar użytkownika
Pagi
Maniak
Posty: 1027
Rejestracja: 04 lis czw, 2004 1:02 am
Posiadany PUG: był 205 1.9D '92
Numer Gadu-gadu: 35314
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Post autor: Pagi »

;)

Mysle ze najprosciej byloby zaadaptowac obrotke z benzyny (ktora jest "zasilana" impulsami +12V) przerabiając czujnik GMP, ktory i tak w naszych dieslach do szczescia nie jest potrzebny. Zamast niego zamontowac kontaktron i w ten sposob uzyskac impulsy +12V co obrot wału... tylko ze w benzyniaku tych impulsój jest zdaje sie 4 na obrót, dobrze mowię?
Peugeot 205 1,9D '92 - pierwsza miłość...
domel
Uzalezniony
Posty: 505
Rejestracja: 24 paź pn, 2005 9:13 pm
Posiadany PUG: 1,8D 92r
Numer Gadu-gadu: 0

Post autor: domel »

Pagi pisze:;)

Mysle ze najprosciej byloby zaadaptowac obrotke z benzyny (ktora jest "zasilana" impulsami +12V) przerabiając czujnik GMP, ktory i tak w naszych dieslach do szczescia nie jest potrzebny. Zamast niego zamontowac kontaktron i w ten sposob uzyskac impulsy +12V co obrot wału... tylko ze w benzyniaku tych impulsój jest zdaje sie 4 na obrót, dobrze mowię?
No największy problem to chyba właśnie zamontowanie kontraktonu i magnesika tak aby pewnie sie trzymał i nie rozleciał po 100km.
Druga sprawa, że kontrakton załącza i wyłącza się z pewnym opóźnieniem i to często różnym, nieprzewidywalnym. O ile kontrakton będzie na wale obracającym się 10 razy na sekundę to powinno być ok, ale jak będzie to zbyt szybko to będą duże błędy impulsów że szkoda gadać, i nie wiem czy da się wtedy cokolwiek zmierzyć, tym bardziej, że za szybkie obroty spowodują że on będzie ciągle włączony, tzn włączy się i zanim zdąży sie wyłączyć leci kolejny obrót. Ktoś wie jak szybko obraca się taki wał, np koło zamachowe w aucie. To ja chyba wolałbym zamontować to na alternatorze niż rozbierać pół silnika :)

Podłączyłem miernik częstotliwości do cewki GMP w moim ropniaku, niestety nic nie pokazuje (miernik od ok 10Hz do 20kHz) czy to na niskich czy wysokich obrotach silnika.Nie wiem, może coś źle podłączyłem ale próbowałem na kilka sposobów łącznie z podaniem zasilania na ten wolny pin (u mnie 3 piny)[/b]
Awatar użytkownika
Pagi
Maniak
Posty: 1027
Rejestracja: 04 lis czw, 2004 1:02 am
Posiadany PUG: był 205 1.9D '92
Numer Gadu-gadu: 35314
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Post autor: Pagi »

domel pisze:
Pagi pisze:;)

Mysle ze najprosciej byloby zaadaptowac obrotke z benzyny (ktora jest "zasilana" impulsami +12V) przerabiając czujnik GMP, ktory i tak w naszych dieslach do szczescia nie jest potrzebny. Zamast niego zamontowac kontaktron i w ten sposob uzyskac impulsy +12V co obrot wału... tylko ze w benzyniaku tych impulsój jest zdaje sie 4 na obrót, dobrze mowię?
No największy problem to chyba właśnie zamontowanie kontraktonu i magnesika tak aby pewnie sie trzymał i nie rozleciał po 100km.
Druga sprawa, że kontrakton załącza i wyłącza się z pewnym opóźnieniem i to często różnym, nieprzewidywalnym. O ile kontrakton będzie na wale obracającym się 10 razy na sekundę to powinno być ok, ale jak będzie to zbyt szybko to będą duże błędy impulsów że szkoda gadać, i nie wiem czy da się wtedy cokolwiek zmierzyć, tym bardziej, że za szybkie obroty spowodują że on będzie ciągle włączony, tzn włączy się i zanim zdąży sie wyłączyć leci kolejny obrót. Ktoś wie jak szybko obraca się taki wał, np koło zamachowe w aucie. To ja chyba wolałbym zamontować to na alternatorze niż rozbierać pół silnika :)
A Ty nie wiesz? Przeciez wlasnie te obroty chcesz mierzyc w stosunku 1:1 :-) czyli obroty w zakresie od troche ponizej 1000rpm do jakis 5000rpm w dieslu. Na Alternatorze bedziesz mial jeszcze wieksze obroty, bo jest przełozenie na pasku, alternator nie jest w stosunku 1:1 do obrotów silnika.
A magnes w kole zamachowym musi juz byc, cewka reaguje przeciez na pole magnetyczne, wiec cos tam musi takiego byc.

A ze kontaktron bedzie mial duza bezwladnosc to racja... nie nada sie do naszego zastosowania...
Peugeot 205 1,9D '92 - pierwsza miłość...
domel
Uzalezniony
Posty: 505
Rejestracja: 24 paź pn, 2005 9:13 pm
Posiadany PUG: 1,8D 92r
Numer Gadu-gadu: 0

Post autor: domel »

Pagi pisze:
A Ty nie wiesz? Przeciez wlasnie te obroty chcesz mierzyc w stosunku 1:1 :-) czyli obroty w zakresie od troche ponizej 1000rpm do jakis 5000rpm w dieslu. Na Alternatorze bedziesz mial jeszcze wieksze obroty, bo jest przełozenie na pasku, alternator nie jest w stosunku 1:1 do obrotów silnika.
A magnes w kole zamachowym musi juz byc, cewka reaguje przeciez na pole magnetyczne, wiec cos tam musi takiego byc.
5000rpm to jakieś 80obr/s. Myślę, że może być trochę za dużo na kontrakton.
Z tego co wiem i przeczytałem na kole zamachowym nie ma magnesika itd bo jak niby to przykleić tylko poprostu ząbki, wypustki na kole. Być może są one jakoś namagnesowane, ale sama stal będzie trochę zmieniać indukcję czujnika i magnesiki chyba nie potrzebne a musiałoby ich być dużo na obwodzie całego koła zamachowego.
Dobry sposób na pomiar takich krótkich czasów to jakaś dioda laserowa z fotodiodą. Umieszczamy je odpowiednio, Jakiś rowek, otwór może raz na obrót przepuszczać lub zasłaniać światło fotodiody. przy odpowiednim układzie elektonicznym łatwo zliczać te impulsiki z dużą dokładnością.
ODPOWIEDZ