Strona 1 z 3
diagnoza pierścienie
: 24 wrz pt, 2004 10:15 pm
autor: 1.9 rally
Czy to napewno pierścienie? Objawy są następujące: dmucha z bagnetu i chlapie olejem, dmucha z odmy olejowej, w oleju jest troszkę wilgoci, natomiast w płynie ani śladu oleju, płynu nie ubywa. Samochód nie kopci ani nic z takich rzeczy.

. A dodam, że jakieś 3 miesiące temu zwiększyłem troszkę kompresje.
Moje następne pytanie:
- ile kucyków wytrzymają seryjne bebechy?

: 25 wrz sob, 2004 12:23 am
autor: Kaktus
No mi niestety wyglada na pierscienie
Ile kucykow? Z 1.6 silnika mysle ze 160 koni spokojnie wytrzymaja, ale z takim silnikiem to juz trzeba sie obchodzic jak z jajkiem.
Dbac o to aby caly czas silnik mial odpowiednia temperature pracy, aby pracowal na dobrym (nie przepalonym) oleju itp itd... ale i tak taki silnik wytrzymuje max 2-3 sezonu w rajdach.
: 26 wrz ndz, 2004 4:21 pm
autor: 1.9 rally
Oriętujecie się może jak to wygląda cenowo, czy oprócz wymiany pierścieni dobrze by było coś jeszcze zrobić, sprawdzić, wymienić?

: 26 wrz ndz, 2004 9:19 pm
autor: Kaktus
Mozesz wymienic same pierscienie - komplet okolo 300zl, ale rzecza normalna jest ze jak zaczniesz rozbierac silnik tak aby wymienic pierscienie, bedziesz musial wymienic wszystkie uszczelki silnika - to kolejne 300zl (naprawde tyle kosztuja wszystkie uszczelki (nawet uszczelka glowicy) , uszczelniacze itp). Czyli juz 600zl, rozbierajac silnik, glupio by bylo skladac go na starych panewkach, bo skoro pierscienie padaja, wiec i panewki sa nie najlepsze.
Panewki to 170zl za komplet panewek glownych i jakos 100zl za panewki korbowodowe.
Panewek tez nie zalozysz do starego walu korbowego, wiec przydalby sie szlif walu korbowego - 190zl szlif.
To w sumie juz wszystko! Ale jezeli okaze sie ze masz chociaz minimalny prog na cylindrach, to tez radzilbym je wymienic!! Koszt kompletu nowych cylindrow to okolo 600zl - wymieniajac cylindry trzeba doliczyc 40zl na oringi cylindrow.
Tu niestety koszta sie nie koncza. Jezeli zdejmiesz glowice, to trezeba wymienic sruby na nowe - 80zl komplet, i trzeba gwintownikiem poprawic gwinty w bloku!! Dodatkowo wartoby bylo wsadzic nowy pasek rozrzadu, bo przeciez chyba nie bedziesz ryzykowal uszkodzenia silnika przez to ze masz stary pasek. Pasek to 50zl, jak i pasek warto by tez i rolke wymienic, no i pompe - rolka 198zl a pompa 132zl.
Nastepnie jezeli masz juz rozbebeszony silnik i glowice na wierzchu, warto jest przynajmniej zrobic szlif zaworow aby nie przepuszczaly cisnienia, a jak sie zapewne domyslasz, te bedzie spore jezeli wsadzisz nowe pierscionki, a glowice masz splanowana (tak jak pisales). Szlif zaworow to wedlug mnie opcja naprawde minimum, bo za 200zl mozna miec komplet nowych zaworow, dodatkowo za 200zl mozna miec nowe prowadnice. Jak juz sie to wszystko zrobi to obowiazkowo nalezy takze ustawic luzy zaworowe, i w razie potrzeby wymienic szklanki popychaczy na nowe, bo inaczej uszkodzeniu bardzo szybko ulegnie walek rozrzadu. Tutaj niestety jedna szklaneczka to koszt 80zl/sztuke.
Doliczyc nalezy takze nowy olej, na ktorym mozesz zrobic max 500km i nalezy go wymienic na nowy! Taki silnik nalezy zalac tylko i wylacznie syntetykiem.
Koszta niestety sporte, ale plus tego jest taki, ze na takim silniku spokojnie zrobisz 200 000 kilometrow, bedzie on chodzil cichutko, rowno pracowal, bez wiekszych wibracji, i co wazniejsze bedzie dysponowal moca jaka dysponowac powinien.
Jak juz to wszystko robisz to warto jest takze wszystko ladnie wyczyscic! Nie tylko w srodku, ale i na zewnatrz, bo w koncu silnik takze powinien ladnie wygladac... jezeli juz tyle kasy w to ladujemy, a takie czyszczenie to zadne koszta.
: 26 wrz ndz, 2004 10:02 pm
autor: cheatoss
: 26 wrz ndz, 2004 11:35 pm
autor: Kaktus
No wedlug mnie 190zl to dobra cena za dobry szlif, wraz ze sprawdzeniem osiowosci walu korbowego.
: 27 wrz pn, 2004 2:12 pm
autor: cheatoss
hmm... a ile za planowanie glowicy? bo chcialbym porownac ceny... orientujesz sie Kaktus?
: 27 wrz pn, 2004 2:24 pm
autor: Kaktus
30zl za planowanie glowicy
30zl za rozwiercanie gniazda zaworowego (pod wiekszy zawor

)
15zl wymiana prowadnicy zaworowej
: 27 wrz pn, 2004 2:26 pm
autor: cheatoss
to tak samo u mnie tylko ze juz po duzych rabatach =]
pozdrawiam =]
: 27 wrz pn, 2004 8:40 pm
autor: 1.9 rally
Chłopaki nie jest tak źle, prawdopodobnie to tylko uszczelka pod głowicą, ale dzięki za info.
P.S. Kaktus nieźle się rozpisałeś

: 27 wrz pn, 2004 11:37 pm
autor: Kaktus
Aaa widzisz... moj blad! Niedoczytalem dokladnie... a piszesz ze w oleju jest troszke wilgoci!!!
I tu wlasnie pod uwage nalezy brac uszczelke, bo przeciez gdyby pierscienie pekly czy sie zjechaly, to owszem dmuchalo by tak jak piszesz, ale nie bylo by wilgoci w oleju bo niby skad?
: 21 maja sob, 2005 4:01 pm
autor: iveras
: 21 maja sob, 2005 5:31 pm
autor: woocash
iveras, nie dośc że temat sprzed hoho psuje ci krew... składasz rajdówkę czy co..
silnik na gwarancji, po remoncie kupisz i za 1500 złotych, tylko że cywilny
: 21 maja sob, 2005 7:03 pm
autor: Kaktus
po remoncie za 1500zl?? To chyba remont motodoktorem

: 21 maja sob, 2005 7:07 pm
autor: woocash
no wiesz.. dużo by było motodoktora za 1500.
nieee ja mówię o jakimś silniku z "rodowodem" moim skromnym zdaniem 3000 za remont do cywilnego puga to za dużo. wasze Gti to troche inna bajka.
powiedz mi jak już jesteś na forum.. zo może się stać jak bedzie za uboga mieszanka szła z gaźnika?
i jeszcze jedno. czy można na lato chociaż wywalić dopływ ciepłego powietrza do filtra powietrza )z okolic tej blachy przykręconej do kol. wylotowego