diagnoza pierścienie

Tematy w trakcie przenoszenia do odpowiednich dzialow
1.9 rally

diagnoza pierścienie

Post autor: 1.9 rally »

Czy to napewno pierścienie? Objawy są następujące: dmucha z bagnetu i chlapie olejem, dmucha z odmy olejowej, w oleju jest troszkę wilgoci, natomiast w płynie ani śladu oleju, płynu nie ubywa. Samochód nie kopci ani nic z takich rzeczy. :(. A dodam, że jakieś 3 miesiące temu zwiększyłem troszkę kompresje.

Moje następne pytanie:
- ile kucyków wytrzymają seryjne bebechy? :wink:
Awatar użytkownika
Kaktus
Maniak
Posty: 1567
Rejestracja: 12 cze czw, 2003 10:26 pm
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Opole
Kontakt:

Post autor: Kaktus »

No mi niestety wyglada na pierscienie :(

Ile kucykow? Z 1.6 silnika mysle ze 160 koni spokojnie wytrzymaja, ale z takim silnikiem to juz trzeba sie obchodzic jak z jajkiem.

Dbac o to aby caly czas silnik mial odpowiednia temperature pracy, aby pracowal na dobrym (nie przepalonym) oleju itp itd... ale i tak taki silnik wytrzymuje max 2-3 sezonu w rajdach.
http://www.k-sport.eu - Budowa Samochodow Wyczynowych, Hamownia, Chip-Tuning.

DEAKTYWUJEMY PROGRAMOWO FILTRY FAP i DPF!!!

"Wygrywa nie ten, kto ostatni zaczyna hamowac, tylko ten kto pierwszy zaczyna przyspieszac" Tomasz Sikora
1.9 rally

Post autor: 1.9 rally »

Oriętujecie się może jak to wygląda cenowo, czy oprócz wymiany pierścieni dobrze by było coś jeszcze zrobić, sprawdzić, wymienić? :|
Awatar użytkownika
Kaktus
Maniak
Posty: 1567
Rejestracja: 12 cze czw, 2003 10:26 pm
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Opole
Kontakt:

Post autor: Kaktus »

Mozesz wymienic same pierscienie - komplet okolo 300zl, ale rzecza normalna jest ze jak zaczniesz rozbierac silnik tak aby wymienic pierscienie, bedziesz musial wymienic wszystkie uszczelki silnika - to kolejne 300zl (naprawde tyle kosztuja wszystkie uszczelki (nawet uszczelka glowicy) , uszczelniacze itp). Czyli juz 600zl, rozbierajac silnik, glupio by bylo skladac go na starych panewkach, bo skoro pierscienie padaja, wiec i panewki sa nie najlepsze.

Panewki to 170zl za komplet panewek glownych i jakos 100zl za panewki korbowodowe.

Panewek tez nie zalozysz do starego walu korbowego, wiec przydalby sie szlif walu korbowego - 190zl szlif.

To w sumie juz wszystko! Ale jezeli okaze sie ze masz chociaz minimalny prog na cylindrach, to tez radzilbym je wymienic!! Koszt kompletu nowych cylindrow to okolo 600zl - wymieniajac cylindry trzeba doliczyc 40zl na oringi cylindrow.

Tu niestety koszta sie nie koncza. Jezeli zdejmiesz glowice, to trezeba wymienic sruby na nowe - 80zl komplet, i trzeba gwintownikiem poprawic gwinty w bloku!! Dodatkowo wartoby bylo wsadzic nowy pasek rozrzadu, bo przeciez chyba nie bedziesz ryzykowal uszkodzenia silnika przez to ze masz stary pasek. Pasek to 50zl, jak i pasek warto by tez i rolke wymienic, no i pompe - rolka 198zl a pompa 132zl.

Nastepnie jezeli masz juz rozbebeszony silnik i glowice na wierzchu, warto jest przynajmniej zrobic szlif zaworow aby nie przepuszczaly cisnienia, a jak sie zapewne domyslasz, te bedzie spore jezeli wsadzisz nowe pierscionki, a glowice masz splanowana (tak jak pisales). Szlif zaworow to wedlug mnie opcja naprawde minimum, bo za 200zl mozna miec komplet nowych zaworow, dodatkowo za 200zl mozna miec nowe prowadnice. Jak juz sie to wszystko zrobi to obowiazkowo nalezy takze ustawic luzy zaworowe, i w razie potrzeby wymienic szklanki popychaczy na nowe, bo inaczej uszkodzeniu bardzo szybko ulegnie walek rozrzadu. Tutaj niestety jedna szklaneczka to koszt 80zl/sztuke.

Doliczyc nalezy takze nowy olej, na ktorym mozesz zrobic max 500km i nalezy go wymienic na nowy! Taki silnik nalezy zalac tylko i wylacznie syntetykiem.

Koszta niestety sporte, ale plus tego jest taki, ze na takim silniku spokojnie zrobisz 200 000 kilometrow, bedzie on chodzil cichutko, rowno pracowal, bez wiekszych wibracji, i co wazniejsze bedzie dysponowal moca jaka dysponowac powinien.


Jak juz to wszystko robisz to warto jest takze wszystko ladnie wyczyscic! Nie tylko w srodku, ale i na zewnatrz, bo w koncu silnik takze powinien ladnie wygladac... jezeli juz tyle kasy w to ladujemy, a takie czyszczenie to zadne koszta.
http://www.k-sport.eu - Budowa Samochodow Wyczynowych, Hamownia, Chip-Tuning.

DEAKTYWUJEMY PROGRAMOWO FILTRY FAP i DPF!!!

"Wygrywa nie ten, kto ostatni zaczyna hamowac, tylko ten kto pierwszy zaczyna przyspieszac" Tomasz Sikora
Awatar użytkownika
cheatoss
Maniak
Posty: 1656
Rejestracja: 24 maja pn, 2004 1:52 pm
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: cheatoss »

190zl szlif :?: :shock: :shock:

nie macie tam naprawde jakiegos miejsca gdzie szlifuja taniej :?:
ObrazekObrazekObrazek

sprzedany :(
Awatar użytkownika
Kaktus
Maniak
Posty: 1567
Rejestracja: 12 cze czw, 2003 10:26 pm
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Opole
Kontakt:

Post autor: Kaktus »

No wedlug mnie 190zl to dobra cena za dobry szlif, wraz ze sprawdzeniem osiowosci walu korbowego.
http://www.k-sport.eu - Budowa Samochodow Wyczynowych, Hamownia, Chip-Tuning.

DEAKTYWUJEMY PROGRAMOWO FILTRY FAP i DPF!!!

"Wygrywa nie ten, kto ostatni zaczyna hamowac, tylko ten kto pierwszy zaczyna przyspieszac" Tomasz Sikora
Awatar użytkownika
cheatoss
Maniak
Posty: 1656
Rejestracja: 24 maja pn, 2004 1:52 pm
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: cheatoss »

hmm... a ile za planowanie glowicy? bo chcialbym porownac ceny... orientujesz sie Kaktus?
ObrazekObrazekObrazek

sprzedany :(
Awatar użytkownika
Kaktus
Maniak
Posty: 1567
Rejestracja: 12 cze czw, 2003 10:26 pm
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Opole
Kontakt:

Post autor: Kaktus »

30zl za planowanie glowicy
30zl za rozwiercanie gniazda zaworowego (pod wiekszy zawor :) )
15zl wymiana prowadnicy zaworowej
http://www.k-sport.eu - Budowa Samochodow Wyczynowych, Hamownia, Chip-Tuning.

DEAKTYWUJEMY PROGRAMOWO FILTRY FAP i DPF!!!

"Wygrywa nie ten, kto ostatni zaczyna hamowac, tylko ten kto pierwszy zaczyna przyspieszac" Tomasz Sikora
Awatar użytkownika
cheatoss
Maniak
Posty: 1656
Rejestracja: 24 maja pn, 2004 1:52 pm
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: cheatoss »

to tak samo u mnie tylko ze juz po duzych rabatach =]

pozdrawiam =]
ObrazekObrazekObrazek

sprzedany :(
1.9 rally

Post autor: 1.9 rally »

Chłopaki nie jest tak źle, prawdopodobnie to tylko uszczelka pod głowicą, ale dzięki za info.

P.S. Kaktus nieźle się rozpisałeś :wink:
Awatar użytkownika
Kaktus
Maniak
Posty: 1567
Rejestracja: 12 cze czw, 2003 10:26 pm
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Opole
Kontakt:

Post autor: Kaktus »

Aaa widzisz... moj blad! Niedoczytalem dokladnie... a piszesz ze w oleju jest troszke wilgoci!!!

I tu wlasnie pod uwage nalezy brac uszczelke, bo przeciez gdyby pierscienie pekly czy sie zjechaly, to owszem dmuchalo by tak jak piszesz, ale nie bylo by wilgoci w oleju bo niby skad?
http://www.k-sport.eu - Budowa Samochodow Wyczynowych, Hamownia, Chip-Tuning.

DEAKTYWUJEMY PROGRAMOWO FILTRY FAP i DPF!!!

"Wygrywa nie ten, kto ostatni zaczyna hamowac, tylko ten kto pierwszy zaczyna przyspieszac" Tomasz Sikora
Awatar użytkownika
iveras
Maniak
Posty: 1068
Rejestracja: 05 paź wt, 2004 9:27 am
Posiadany PUG: Roland Garros
Numer Gadu-gadu: 1660813
Lokalizacja: Wolne Miasto Gdansk

Post autor: iveras »

3000 pln za same części :!: Ja pier%$#@ co za schiz :!: :!: :!: To ja chyba oleje remont silnika i zezłomuje auto, albo ubezpiecze je od AC zatopie w stawie :shock: :shock: :shock:
If she said "it's Chelsea or me" ... would You miss her?
_________________
Suzuki GSF600S "Barracuda"
Awatar użytkownika
woocash
Peugeot 205 Master
Posty: 4588
Rejestracja: 10 lut czw, 2005 1:56 pm
Posiadany PUG: 205 ph1 1984 GR
Numer Gadu-gadu: 9752783
Lokalizacja: Katowice

Post autor: woocash »

iveras, nie dośc że temat sprzed hoho psuje ci krew... składasz rajdówkę czy co..
silnik na gwarancji, po remoncie kupisz i za 1500 złotych, tylko że cywilny
Najaktywniejszy w dziale: Stare forum techniczne
[ Posty: 1090 / 34.03% Twoich postów ]
Awatar użytkownika
Kaktus
Maniak
Posty: 1567
Rejestracja: 12 cze czw, 2003 10:26 pm
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Opole
Kontakt:

Post autor: Kaktus »

po remoncie za 1500zl?? To chyba remont motodoktorem ;)
http://www.k-sport.eu - Budowa Samochodow Wyczynowych, Hamownia, Chip-Tuning.

DEAKTYWUJEMY PROGRAMOWO FILTRY FAP i DPF!!!

"Wygrywa nie ten, kto ostatni zaczyna hamowac, tylko ten kto pierwszy zaczyna przyspieszac" Tomasz Sikora
Awatar użytkownika
woocash
Peugeot 205 Master
Posty: 4588
Rejestracja: 10 lut czw, 2005 1:56 pm
Posiadany PUG: 205 ph1 1984 GR
Numer Gadu-gadu: 9752783
Lokalizacja: Katowice

Post autor: woocash »

no wiesz.. dużo by było motodoktora za 1500.
nieee ja mówię o jakimś silniku z "rodowodem" moim skromnym zdaniem 3000 za remont do cywilnego puga to za dużo. wasze Gti to troche inna bajka.

powiedz mi jak już jesteś na forum.. zo może się stać jak bedzie za uboga mieszanka szła z gaźnika?

i jeszcze jedno. czy można na lato chociaż wywalić dopływ ciepłego powietrza do filtra powietrza )z okolic tej blachy przykręconej do kol. wylotowego
Najaktywniejszy w dziale: Stare forum techniczne
[ Posty: 1090 / 34.03% Twoich postów ]
ODPOWIEDZ