Stukające klocki hamulcowe?

Tematy w trakcie przenoszenia do odpowiednich dzialow
Awatar użytkownika
Pagi
Maniak
Posty: 1027
Rejestracja: 04 lis czw, 2004 1:02 am
Posiadany PUG: był 205 1.9D '92
Numer Gadu-gadu: 35314
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Stukające klocki hamulcowe?

Post autor: Pagi »

Witam,

Mam taki objaw, po jezdzie do przodu, cofaajac, jak zahamuje czuc i slychac stukanie, dosc solidne, czuc to tez na kierownicy.

Na klockach hamolcowych nie mam tych sprezynek dociskających, ale nie mam ich na zadnym klocku, a tłucze sie tylko prawa strona. Niedawno zmienialem klocki, na starych tak sie nie dzialo.
Co robic? czy sprezynki pomogą, czy problem tkwi w klockach, albo jeszcze gdzie indziej?

Pozdrawiam!
Peugeot 205 1,9D '92 - pierwsza miłość...
invictus

Post autor: invictus »

klocki raczej nie, chyba ze wypadl ten klin co je trzyma bo sprezynki to tak chyba dla picu sa

Zdaza sie ze zaciski stukaja. Zlap za zacisk jak zdejmiesz kolo i poszarp nim (tylko nie na lewarku:wink:)
Awatar użytkownika
Pieraś
Peugeot 205 Master
Posty: 2978
Rejestracja: 26 wrz ndz, 2004 11:47 am
Posiadany PUG: sprzedany
Numer Gadu-gadu: 696324
Lokalizacja: Zielona Góra

Post autor: Pieraś »

jak na moj gust cos musi byc luzne w kolach skoro stuka przy hamowaniu. to przod stuka ?? jesli tyl to na moj gust mocowanie szczek puscilo i stad taki huk. a jesli przod to znaczy (jak dla mnie) ze cos jest poluzowane.
Jak pisze invictus sprawdz zaciski itp.
Nałogowy czytelnik forum... ... i były kierowca wysoko kręconego LWA

Był: Peugeot 205 Color Line .... posiadałem go przez 6 lat. Wspomnienia .... pozytywne.
Jest: Mitsubishi Galant Elegance 2.0 16V, kombi, 2000/2001 + Yamaha Fazer FZS600 2003r.
Awatar użytkownika
Pagi
Maniak
Posty: 1027
Rejestracja: 04 lis czw, 2004 1:02 am
Posiadany PUG: był 205 1.9D '92
Numer Gadu-gadu: 35314
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Post autor: Pagi »

Stuka z przodu. Zacisk nie jest luzny, wtedy stukaloby tez do przodu jadac (tak mi sie wydaje). A sam klocek natomiast jest luźny, lata sobie w przod i tył, klin jest.
Wydaje mi sie ze jakby byly te sprezynki to po puszczeniu hamulca, cofaly by klocek do tylu... tylko wtedy z kolei mogloby pukac do przudu hamujac...? juz nie wiem. Zdecydowanie cos jest nie tak skoro mam ten luz klocka przy jednum kole, a przy drugim nie...
Moze klocki jakies do bani? chociaz nie wiem jakie mam bo opakowanie wywaliłem. Na starych klockach tego pukania nie bylo...
Peugeot 205 1,9D '92 - pierwsza miłość...
Awatar użytkownika
waldemarek_b
Junior
Posty: 179
Rejestracja: 06 lip wt, 2004 11:29 am
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Fabianów

Post autor: waldemarek_b »

wiesz pagi co ja mam to samo i trż w prawym kole i do dzisiaj nie wiem dlaczego stuka przy hamowaniu do tyłu małeo tego kiedyś założyłem nowe kliny, sprężynki i nic jak stukało tak stuka
P205 1.8D 1984 XUD7
Awatar użytkownika
Pieraś
Peugeot 205 Master
Posty: 2978
Rejestracja: 26 wrz ndz, 2004 11:47 am
Posiadany PUG: sprzedany
Numer Gadu-gadu: 696324
Lokalizacja: Zielona Góra

Post autor: Pieraś »

hmmm skoro klocek Ci lata tzn. ze czegos tam Ci brak. jak brak sprezynek itp to lepiej to skompletuj. poza tym w sumie dedukcja nic nie da. musisz wg mnie rozebrac ten hamulec i zlozyc na nowo przy okazji patrzac czy all jest sprawne itp.
Nałogowy czytelnik forum... ... i były kierowca wysoko kręconego LWA

Był: Peugeot 205 Color Line .... posiadałem go przez 6 lat. Wspomnienia .... pozytywne.
Jest: Mitsubishi Galant Elegance 2.0 16V, kombi, 2000/2001 + Yamaha Fazer FZS600 2003r.
Awatar użytkownika
Pagi
Maniak
Posty: 1027
Rejestracja: 04 lis czw, 2004 1:02 am
Posiadany PUG: był 205 1.9D '92
Numer Gadu-gadu: 35314
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Post autor: Pagi »

waldemarek_b: a klocek tez Ci lata ? :)

Pieraś: ogadalem juz wszystko, rozebralem, wyjolem klocki i zalożylem od nowa... dalej to samo... dlatego pytam czy moga te sprezynki cos zmienic, ale z tego co waldemarek_b pisze to niebardzo...

Sprobuje jeszcze poogladac skad ten luz wynika...
Peugeot 205 1,9D '92 - pierwsza miłość...
invictus

Post autor: invictus »

Klin powinien powodowac to ze klocek siedzi sztywno!
Jak ci lata to znaczy moim skromnym zdaniem ze klocki sa nie wymiarowe
Awatar użytkownika
Pagi
Maniak
Posty: 1027
Rejestracja: 04 lis czw, 2004 1:02 am
Posiadany PUG: był 205 1.9D '92
Numer Gadu-gadu: 35314
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Post autor: Pagi »

tylko ze klocki sa chyba identyczne, bynajmniej z jednego pudelka, i nie byly jakies najtansze, kosztowaly kolo 70zł, moze klin jest jakis wyrobiony?

Dobra, nie ma co marudzic, tylko posprawdzam to dokladnie, a pozniej bede najwyzej szukal jeszcze porady.
Peugeot 205 1,9D '92 - pierwsza miłość...
invictus

Post autor: invictus »

mozliwe
druta jakiegos wcisnij i bedzie po klopocie - albo owin tym drutem koniec klocka z zaciskiem (wszystkie 4 konce na kolo) tylko drutem i zdejmij z niego izolacje - bedzie po klopocie

Te klocki sa identyczne?? A ja myslalem ze sa asymetryczne.... :P
Awatar użytkownika
blaszka
Peugeot 205 Master
Posty: 2817
Rejestracja: 17 mar czw, 2005 3:43 pm
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Goleniów/Szczecin
Kontakt:

Post autor: blaszka »

wymien zaciski hamulcowe i bedzie dobrze mówie ci to zaciski nawymieniałem sie ich juz troche w c15 ten sam objaw pukaja w nich prowadnice
Ostatnio zmieniony 09 cze czw, 2005 10:48 pm przez blaszka, łącznie zmieniany 1 raz.
invictus

Post autor: invictus »

No mowilem o nich na poczatku i szarpanie ci powie czy to to
Awatar użytkownika
Pagi
Maniak
Posty: 1027
Rejestracja: 04 lis czw, 2004 1:02 am
Posiadany PUG: był 205 1.9D '92
Numer Gadu-gadu: 35314
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Post autor: Pagi »

Ok, jutro będe szarpał :)
Ile kosztują takie zasicki blaszka ?

Aha, ale dlaczrgo przed zmiana klockow nie waliło ?
Peugeot 205 1,9D '92 - pierwsza miłość...
Awatar użytkownika
blaszka
Peugeot 205 Master
Posty: 2817
Rejestracja: 17 mar czw, 2005 3:43 pm
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Goleniów/Szczecin
Kontakt:

Post autor: blaszka »

w serwisie z 600zł sztuka a tak to nie wiem z 250 do 300 moze
Awatar użytkownika
Yahoo
Uzalezniony
Posty: 946
Rejestracja: 21 kwie śr, 2004 11:41 am
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Włocławek

Post autor: Yahoo »

to prawdopodobnie wina luzu pomiędzy zaciskiem i sworzniem, po którym on się przesuwa - wtedy objaw jest taki jak piszesz - przy hamowania podczas cofania jest to szczególnie słyszalne
ODPOWIEDZ