Utwardzanie gniazd zaworów silnika/benzyna bezołowiowa

Dyskusje na temat napraw silnikow starszego typu - tzw leżaków
Awatar użytkownika
simon3
Maniak
Posty: 1083
Rejestracja: 03 lis ndz, 2013 3:53 pm
Posiadany PUG: 205 XS 1.4 XY8 Leżak '88
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Wrocław

Utwardzanie gniazd zaworów silnika/benzyna bezołowiowa

Post autor: simon3 » 04 paź wt, 2016 6:04 pm

To, że do leżaka trzeba lać dodatek potasowy albo ołowiowy bo dziad nie jest przystosowany do benzyny bezołowiołowej to wiadomo.
Jak to jednak wygląda w praktyce? Czy gniazda zaworowe rzeczywiście się wypalają? Jest w sumie rozwiązanie - utwardzanie tychże gniazd.
Macie jakieś doświadczenia w tej materii? Ma to sens?
Leżak, Monoblok, Suitcase... XY...

elvispro
Junior
Posty: 226
Rejestracja: 08 cze ndz, 2014 10:56 am
Posiadany PUG: 205 CTI 1.6
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Bełchatów

Re: Utwardzanie gniazd zaworów silnika/benzyna bezołowiowa

Post autor: elvispro » 11 paź wt, 2016 3:57 pm

możesz zlecic azotowanie stali :) zalezy z czego jest wykonana glowica. trzeba by miec próbke do badan albo znac stop. wtedy moża sie dowiedziec czy stal jest azotowalna, do azoto-siarczanu czy do bromowania :)
jest to nazwt mozliwe ochrona gwintow itp :)

Polecam harttech w lodzi albo platona w warszawie :)

Awatar użytkownika
simon3
Maniak
Posty: 1083
Rejestracja: 03 lis ndz, 2013 3:53 pm
Posiadany PUG: 205 XS 1.4 XY8 Leżak '88
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Wrocław

Re: Utwardzanie gniazd zaworów silnika/benzyna bezołowiowa

Post autor: simon3 » 11 paź wt, 2016 4:27 pm

Ok, to już jakiś trop ;) Przydałaby się druga głowica do leżaka 8)7
Leżak, Monoblok, Suitcase... XY...

elvispro
Junior
Posty: 226
Rejestracja: 08 cze ndz, 2014 10:56 am
Posiadany PUG: 205 CTI 1.6
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Bełchatów

Re: Utwardzanie gniazd zaworów silnika/benzyna bezołowiowa

Post autor: elvispro » 11 paź wt, 2016 5:06 pm

z tego co wiem :) fani motocrossu i dwusów korzyttaja z azotowania glowicy i bloku silnika :) ale tam są stopy aluminium jakieś. Nie dam sobie ręki uciąć. Ale wplwa to na żywotność silnika na duży plus :) powloka z azotu jest odporna na wysokie ciśnienie. Sam tą metode wykorzystwałem w wytłaczarkach dwuślimakowych.

grzesiek309
Peugeot 205 Master
Posty: 5503
Rejestracja: 01 lis ndz, 2009 8:13 pm
Posiadany PUG: Dużo 205 & Partner V6
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Białystok
Kontakt:

Re: Utwardzanie gniazd zaworów silnika/benzyna bezołowiowa

Post autor: grzesiek309 » 11 paź wt, 2016 9:32 pm

Myślę, że najprostszym i najtańszym rozwiązaniem będzie wymiana gniazd zaworowych na przystosowane do benzyny bezołowiowej. Leżak to protoplasta TU, komory spalania wyglądają bardzo podobnie, więc istnieje szansa, że gniazda i ewentualnie zawory pasują z TU :wink:
Jest Ci smutno? Jest Ci źle? Wsiądź do puga, przejedź się!
Określenie "Poranny poprawiacz nastroju" nabiera nowego znaczenia... :D
Naprawy, modyfikacje, remonty 205 i nie tylko ;) https://www.facebook.com/205renovation/

Awatar użytkownika
simon3
Maniak
Posty: 1083
Rejestracja: 03 lis ndz, 2013 3:53 pm
Posiadany PUG: 205 XS 1.4 XY8 Leżak '88
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Wrocław

Re: Utwardzanie gniazd zaworów silnika/benzyna bezołowiowa

Post autor: simon3 » 15 paź sob, 2016 11:10 pm

Hmmm... Grzesiu, jakieś doświadczenia? 8) Czy póki co teoria?
Leżak, Monoblok, Suitcase... XY...

ODPOWIEDZ