To, że do leżaka trzeba lać dodatek potasowy albo ołowiowy bo dziad nie jest przystosowany do benzyny bezołowiołowej to wiadomo.
Jak to jednak wygląda w praktyce? Czy gniazda zaworowe rzeczywiście się wypalają? Jest w sumie rozwiązanie - utwardzanie tychże gniazd.
Macie jakieś doświadczenia w tej materii? Ma to sens?
			
			
									
						
							Utwardzanie gniazd zaworów silnika/benzyna bezołowiowa
- simon3
 - Maniak
 - Posty: 1082
 - Rejestracja: 03 lis ndz, 2013 3:53 pm
 - Posiadany PUG: 205 XS 1.4 XY8 Leżak '88
 - Numer Gadu-gadu: 0
 - Lokalizacja: Wrocław
 
Utwardzanie gniazd zaworów silnika/benzyna bezołowiowa
Leżak, Monoblok, Suitcase... XY...
			
						- 
				elvispro
 - Junior
 - Posty: 226
 - Rejestracja: 08 cze ndz, 2014 10:56 am
 - Posiadany PUG: 205 CTI 1.6
 - Numer Gadu-gadu: 0
 - Lokalizacja: Bełchatów
 
Re: Utwardzanie gniazd zaworów silnika/benzyna bezołowiowa
możesz zlecic azotowanie stali 
 zalezy z czego jest wykonana glowica. trzeba by miec próbke do badan albo znac stop. wtedy moża sie dowiedziec czy stal jest azotowalna, do azoto-siarczanu czy do bromowania 
 
jest to nazwt mozliwe ochrona gwintow itp
 
Polecam harttech w lodzi albo platona w warszawie
			
			
									
						
										
						jest to nazwt mozliwe ochrona gwintow itp
Polecam harttech w lodzi albo platona w warszawie
- simon3
 - Maniak
 - Posty: 1082
 - Rejestracja: 03 lis ndz, 2013 3:53 pm
 - Posiadany PUG: 205 XS 1.4 XY8 Leżak '88
 - Numer Gadu-gadu: 0
 - Lokalizacja: Wrocław
 
Re: Utwardzanie gniazd zaworów silnika/benzyna bezołowiowa
Ok, to już jakiś trop 
 Przydałaby się druga głowica do leżaka  
			
			
									
						
							Leżak, Monoblok, Suitcase... XY...
			
						- 
				elvispro
 - Junior
 - Posty: 226
 - Rejestracja: 08 cze ndz, 2014 10:56 am
 - Posiadany PUG: 205 CTI 1.6
 - Numer Gadu-gadu: 0
 - Lokalizacja: Bełchatów
 
Re: Utwardzanie gniazd zaworów silnika/benzyna bezołowiowa
z tego co wiem 
 fani motocrossu i dwusów korzyttaja z azotowania glowicy i bloku silnika 
 ale tam są stopy aluminium jakieś. Nie dam sobie ręki uciąć. Ale wplwa to na żywotność silnika na duży plus 
 powloka z azotu jest odporna na wysokie ciśnienie. Sam tą metode wykorzystwałem w wytłaczarkach dwuślimakowych.
			
			
									
						
										
						- 
				grzesiek309
 - Peugeot 205 Master
 - Posty: 5502
 - Rejestracja: 01 lis ndz, 2009 8:13 pm
 - Posiadany PUG: Dużo 205 & Partner V6
 - Numer Gadu-gadu: 0
 - Lokalizacja: Białystok
 - Kontakt:
 
Re: Utwardzanie gniazd zaworów silnika/benzyna bezołowiowa
Myślę, że najprostszym i najtańszym rozwiązaniem będzie wymiana gniazd zaworowych na przystosowane do benzyny bezołowiowej. Leżak to protoplasta TU, komory spalania wyglądają bardzo podobnie, więc istnieje szansa, że gniazda i ewentualnie zawory pasują z TU 
			
			
									
						
							Jest Ci smutno? Jest Ci źle? Wsiądź do puga, przejedź się!
Określenie "Poranny poprawiacz nastroju" nabiera nowego znaczenia...
Naprawy, modyfikacje, remonty 205 i nie tylko
 https://www.facebook.com/205renovation/
			
						Określenie "Poranny poprawiacz nastroju" nabiera nowego znaczenia...
Naprawy, modyfikacje, remonty 205 i nie tylko
- simon3
 - Maniak
 - Posty: 1082
 - Rejestracja: 03 lis ndz, 2013 3:53 pm
 - Posiadany PUG: 205 XS 1.4 XY8 Leżak '88
 - Numer Gadu-gadu: 0
 - Lokalizacja: Wrocław
 
Re: Utwardzanie gniazd zaworów silnika/benzyna bezołowiowa
Hmmm... Grzesiu, jakieś doświadczenia?  
  Czy póki co teoria?
			
			
									
						
							Leżak, Monoblok, Suitcase... XY...