Sprzedałem Puga...
- HERO
- Nowicjusz
- Posty: 85
- Rejestracja: 10 gru śr, 2003 1:41 am
- Numer Gadu-gadu: 0
- Lokalizacja: Poznań
- Kontakt:
Ariel ja bym sie wstydził do tego przyznawać na forum puga. Ale co do przyśpieszeni amasz racje bo też miałem przyjemność , ale i tak wole 205 bo każdy łysol moze mieć vteca , a i takim mozna pokazac po odpowiednim przygotowaniu lewka jak wygladaja napisy na tylnej klapie.Dziwie sie fabryce że nie wypuszczała seryjnie 205 z silnikami mi 16. A tak przy okazji , czy to jakaś moda , czy popierdolenie przez brak włosów na głowie bo co widze takiego prostaka w jakims tam aucie to ma połorzone oparcie prawie na podłoge i nie widac prawie takiego debila za szyby (a moze chce wygladac jak zza szyby ferrari , a moze że ma niską furę i przy okazji niskie IQ). Przecież tak nie da sie jeździć , przy kazdym zakrecie zamiast fotel cie powinien trzymać to trzymasz się kiery żeby nie wpaśc pod nią.
Peugot 205 Lacoste
- Kaktus
- Maniak
- Posty: 1567
- Rejestracja: 12 cze czw, 2003 10:26 pm
- Numer Gadu-gadu: 0
- Lokalizacja: Opole
- Kontakt:
Ariel ... bo Vtec to 16 zaworowka
A zaloze sie ze 205 GTI z silnikiem w dobrym stanie do 120 szla by leb w leb z takim Vtecem! Co z tego ze on ma 160KM ale przy jakich obrotach!!
Tak z ciekawostek kumpel na lotnisku w skarbimierzu testowal swoja 206 1.6 XS 137KM - lekko dlubniete autko - 137KM to pomiar z hamowni
I stanal on w jednym szeregu z Toyota Corolla T-Sport - Silnik 1.8 VVTI, 6 biegów, 190 KM!
Chlopaki 10 razy sie mierzyli, i za kazdym razem do 135KM/h 206 XS byl GORA!! Dopiero powyzej 140 T-Sport zaczynal dojezdzac a przy 160 byl juz 3 dlugosci przed Pugiem, i rozpedzal sie az do 230Km/h, gdzie 206 XS do 195km/h.
Tak wiec MOC MAKSYMALNA to nie wszystko!
A w 7.0 sekund Civica 1.6 V-Tec i tak nie wierze
i Smiem twierdzic ze od 205 1.9 GTI dostal by ladne lanie
Przy przyspieszeniu od 0 do 100, a na odcinku z zakretami juz nie wspomne!
Zawieszeniowo 205 GTI jest duzo do przodu!
Kolejna rzecza ktora przemawia za 205 GTI to to ze jest to autko KULTOWE! A Civic NIE - zapytacie dlaczego? A no proste
Pod koniec 82 roku zaczeto prace nad B-Grupowa rajdowka ktora w 84 mial zaczac jezdzic w rajdach, i tak po dlugich badaniach testach itp powstal 205 T16, samochod stworzony do wygrywania
Autko bylo gotowe juz w 83 roku, ale aby je mozna bylo homologowac trzeba bylo wypuscic 400 egzemplarzy seryjnych, tak tez powstal 205 T16 ten 200KM.
Rowno z wersja rajdowa zadebiutowala seryjna wersja GTI tego wspanialego samochodu
Tak wiec na swiatowych arenach scigal sie 205 T16, a po ulicach kibice rozbijali sie wersjami GTI o mocach 105 i 130KM ktore jak na tamte czasy byly dosc dobrym wynikiem, do tego wspaniala waga 860KG, aluminowe felgi SPEEDLINE wzorowane na felgach z rajdowych tras. Autko takze nafaszerowane jest iscie rajdowymi rozwiazaniami! Glowica w rozwiazaniu cross-flow, kolektor ssacy aluminiowy i to z przodu, wydechowy z tylu, wydech super wyliczony, stopien sprezania w wersji 1.6 GTI -> 10.5:1 !!!!!!!!!!!!! Taki jak w nie jednej rajdowce!! Autko jezdzi bardzo dobrze w calym zakrecie obrotow.
Rozbierajac dalej silnik natrafiamy na KUTE korbowody!! (Nie wiem czy tloki takze nie sa klute), na rzadkostosowane PLYWAJACE TULEJE!, walek rozrzadu o czasach otwarcia zaworow niczym w sportowym aucie, nie ma popychaczy, zawory w glowicy sa pod katem prostym do tlokow. Blok i glowica aluminiowe. Nawet panewki stosowano z rowkiem, ktore nie dosc ze smaruja lepiej to na dodatek stawiaja mniejsze opory (3 panewki bez rowka i 7 z rowkiem - mowa o panewkach glownych).
Rozbierajac zawieszenie natrafiamy na bardzo porzadne wahacze z nierozbieralnym sworzniem (ok niby jest to uciozliwe bo jest "nienaprawialne", ale za to BARDZO WYRZYMALE!!), do tego gruby przedni stabilizator, z tylu takze stosowany jest stabilizator, ktory w wersji seryjnej bez problemu pozwala podniesc tylne wewnetrzne kolo w ciasnym zakrecie.
Pompa hamulcowa i serwo jak w 2tonowym merolu
A na pewno nie jak w aucie o wadze 850kg.
Stosowano chlodnice oleju.
We wnetrzu fotele wzorowane na kubelkach, z trzymaniem bocznym, kierownica pokryta skora i odsadzona pare cm!
To wszystko to naprawde sa rzeczy czesto nie spotykane nawet w nowych samochodach!
Wadami na pewno jest brat wersji z silnikiem 16V (wtedy 160KM z 1.9 to zaden problem, a z 1.6 mysle ze ze 145KM by wyciagneli z palcem w ..... nosie
)
Nie rozumiem takze dlaczego w 1.6 z tylu sa bebny, chociaz nie jest to najglupsze rozwiazanie przy tak lekkim tyle. Nie wiem takze dlaczego nie wrzucili seryjnie szpery ciernej z 15%.
Takimi samochodami swe rajdowe kariery zaczynali miedzy innymi: Richard Burns czy Colin McRae, a Juha Kankkunen i Ari Vatannen do dzis zgodnie twierdza ze wersja Bgrupowa byla najlepszym autem jakim mieli okazje kiedykolwiek jezdzic!
Dlatego uwazam ten samochod za kultowy, za porownywalny z terazniejszym Mitsubishi Lancerem czy Subaru Impreza WRX!! Bo takze jest to seryjny aczkolwiek bardzo mocny odpowiednik rajdowego moedlu!
P205 GTI powstawal na bazie rajdowki! A nie na odwrot!
Moge takze dodac, ze po silnikach XU powstaly silniki nowsze TU a te byly takze i 16 zaworowe, silniki TU stosowane byly w Pucharowych 106 i 206, jednak jak przyszlo budowac auto 306 KIT CAR to konstruktorzy powrocili do starego XU, tak samo poczynili w 99 roku gdy budowali 206 WRC, i teraz 307 WRC - te wszystkie autka maja silniki opare o model XU!!! A to o czyms swiadczy! Takze Citroen Xsara WRC ma silnik na bazie Peugeotowskiego XU! A popatrzcie jakie teraz autka odnosza sukcesy w sporcie samochodowym!
Silnik XU sprawdzil sie takze w rajdzie Paryz Dakar, a Peugeot teraz postanowil powrocic do silnikow XU i stosuje je w najmocniejszych modelach swoich smaochodow jak np. 206 RC, 306 S16. czy najnowszy 407 i 607!
To daje do myslenia co nie!

Tak z ciekawostek kumpel na lotnisku w skarbimierzu testowal swoja 206 1.6 XS 137KM - lekko dlubniete autko - 137KM to pomiar z hamowni
I stanal on w jednym szeregu z Toyota Corolla T-Sport - Silnik 1.8 VVTI, 6 biegów, 190 KM!
Chlopaki 10 razy sie mierzyli, i za kazdym razem do 135KM/h 206 XS byl GORA!! Dopiero powyzej 140 T-Sport zaczynal dojezdzac a przy 160 byl juz 3 dlugosci przed Pugiem, i rozpedzal sie az do 230Km/h, gdzie 206 XS do 195km/h.
Tak wiec MOC MAKSYMALNA to nie wszystko!
A w 7.0 sekund Civica 1.6 V-Tec i tak nie wierze


Zawieszeniowo 205 GTI jest duzo do przodu!
Kolejna rzecza ktora przemawia za 205 GTI to to ze jest to autko KULTOWE! A Civic NIE - zapytacie dlaczego? A no proste

Pod koniec 82 roku zaczeto prace nad B-Grupowa rajdowka ktora w 84 mial zaczac jezdzic w rajdach, i tak po dlugich badaniach testach itp powstal 205 T16, samochod stworzony do wygrywania

Rowno z wersja rajdowa zadebiutowala seryjna wersja GTI tego wspanialego samochodu

Rozbierajac dalej silnik natrafiamy na KUTE korbowody!! (Nie wiem czy tloki takze nie sa klute), na rzadkostosowane PLYWAJACE TULEJE!, walek rozrzadu o czasach otwarcia zaworow niczym w sportowym aucie, nie ma popychaczy, zawory w glowicy sa pod katem prostym do tlokow. Blok i glowica aluminiowe. Nawet panewki stosowano z rowkiem, ktore nie dosc ze smaruja lepiej to na dodatek stawiaja mniejsze opory (3 panewki bez rowka i 7 z rowkiem - mowa o panewkach glownych).
Rozbierajac zawieszenie natrafiamy na bardzo porzadne wahacze z nierozbieralnym sworzniem (ok niby jest to uciozliwe bo jest "nienaprawialne", ale za to BARDZO WYRZYMALE!!), do tego gruby przedni stabilizator, z tylu takze stosowany jest stabilizator, ktory w wersji seryjnej bez problemu pozwala podniesc tylne wewnetrzne kolo w ciasnym zakrecie.
Pompa hamulcowa i serwo jak w 2tonowym merolu

Stosowano chlodnice oleju.
We wnetrzu fotele wzorowane na kubelkach, z trzymaniem bocznym, kierownica pokryta skora i odsadzona pare cm!
To wszystko to naprawde sa rzeczy czesto nie spotykane nawet w nowych samochodach!
Wadami na pewno jest brat wersji z silnikiem 16V (wtedy 160KM z 1.9 to zaden problem, a z 1.6 mysle ze ze 145KM by wyciagneli z palcem w ..... nosie

Nie rozumiem takze dlaczego w 1.6 z tylu sa bebny, chociaz nie jest to najglupsze rozwiazanie przy tak lekkim tyle. Nie wiem takze dlaczego nie wrzucili seryjnie szpery ciernej z 15%.
Takimi samochodami swe rajdowe kariery zaczynali miedzy innymi: Richard Burns czy Colin McRae, a Juha Kankkunen i Ari Vatannen do dzis zgodnie twierdza ze wersja Bgrupowa byla najlepszym autem jakim mieli okazje kiedykolwiek jezdzic!
Dlatego uwazam ten samochod za kultowy, za porownywalny z terazniejszym Mitsubishi Lancerem czy Subaru Impreza WRX!! Bo takze jest to seryjny aczkolwiek bardzo mocny odpowiednik rajdowego moedlu!
P205 GTI powstawal na bazie rajdowki! A nie na odwrot!
Moge takze dodac, ze po silnikach XU powstaly silniki nowsze TU a te byly takze i 16 zaworowe, silniki TU stosowane byly w Pucharowych 106 i 206, jednak jak przyszlo budowac auto 306 KIT CAR to konstruktorzy powrocili do starego XU, tak samo poczynili w 99 roku gdy budowali 206 WRC, i teraz 307 WRC - te wszystkie autka maja silniki opare o model XU!!! A to o czyms swiadczy! Takze Citroen Xsara WRC ma silnik na bazie Peugeotowskiego XU! A popatrzcie jakie teraz autka odnosza sukcesy w sporcie samochodowym!
Silnik XU sprawdzil sie takze w rajdzie Paryz Dakar, a Peugeot teraz postanowil powrocic do silnikow XU i stosuje je w najmocniejszych modelach swoich smaochodow jak np. 206 RC, 306 S16. czy najnowszy 407 i 607!
To daje do myslenia co nie!
http://www.k-sport.eu - Budowa Samochodow Wyczynowych, Hamownia, Chip-Tuning.
DEAKTYWUJEMY PROGRAMOWO FILTRY FAP i DPF!!!
"Wygrywa nie ten, kto ostatni zaczyna hamowac, tylko ten kto pierwszy zaczyna przyspieszac" Tomasz Sikora
DEAKTYWUJEMY PROGRAMOWO FILTRY FAP i DPF!!!
"Wygrywa nie ten, kto ostatni zaczyna hamowac, tylko ten kto pierwszy zaczyna przyspieszac" Tomasz Sikora
- Ninja
- Uzalezniony
- Posty: 640
- Rejestracja: 11 gru czw, 2003 6:42 pm
- Posiadany PUG: '90 1.8 XLD (był)
- Numer Gadu-gadu: 0
- Lokalizacja: Ząbki k. W-wy
Zgadzam sie z Kaktusem ze p205 to autko kultowe, posiadajace bogata historie, w przeciwienstwie do japonskiej masowki.
Silniki XU sa podstawa rajdowek peugeota (w 206wrc byl silnik oparty o XU10J4 pamietajacy jeszcze 405 mi16!!! ).
Ale z drugiej strony porownywanie 205 GTI do B-grupowej rajdowki 205 T-16 tez jest troche "na wyrost" bo poza wygladem zewnetrznym te samochodziki maja raczej niewiele wspolnego
T-16 to byl potwor zamkniety w ciele puga 205
Nie mozna sie przy tym nie zgodzic sie z Kaktusem ze w GTI jest wiele rozwiazan zapozyczonych z rajdowek i wiele z nich to rzadkosc nawet teraz.
Mi bynajmniej nie przychodzi do glowy drugi taki "masakrator" z silnikiem 8v za takie pieniadze, a ze juz o wieku konstrukcji nie wspomne.
205 rulez

Silniki XU sa podstawa rajdowek peugeota (w 206wrc byl silnik oparty o XU10J4 pamietajacy jeszcze 405 mi16!!! ).
Ale z drugiej strony porownywanie 205 GTI do B-grupowej rajdowki 205 T-16 tez jest troche "na wyrost" bo poza wygladem zewnetrznym te samochodziki maja raczej niewiele wspolnego

T-16 to byl potwor zamkniety w ciele puga 205



Nie mozna sie przy tym nie zgodzic sie z Kaktusem ze w GTI jest wiele rozwiazan zapozyczonych z rajdowek i wiele z nich to rzadkosc nawet teraz.
Mi bynajmniej nie przychodzi do glowy drugi taki "masakrator" z silnikiem 8v za takie pieniadze, a ze juz o wieku konstrukcji nie wspomne.
205 rulez



- Kaktus
- Maniak
- Posty: 1567
- Rejestracja: 12 cze czw, 2003 10:26 pm
- Numer Gadu-gadu: 0
- Lokalizacja: Opole
- Kontakt:
Dokladnie tak...
Ja 205 GTI do 205 T16 Bgrupy nie przyrownywalem
To tak jak by przyrownywac 206 do 206 WRC, czy Subaru Impreze WRX do Imprezy WRC .... to ma tylko wspolny "wyglad" i nazwe
Nic jednak nie zmienia faktu, ze 205 GTI bylo produkowane z mysla o kibicach rajdowych, ktorzy choc troche chca sie utozsamiac z rajdowymi slawami ktorzy jezdzili w T16.
Ja 205 GTI do 205 T16 Bgrupy nie przyrownywalem

To tak jak by przyrownywac 206 do 206 WRC, czy Subaru Impreze WRX do Imprezy WRC .... to ma tylko wspolny "wyglad" i nazwe

Nic jednak nie zmienia faktu, ze 205 GTI bylo produkowane z mysla o kibicach rajdowych, ktorzy choc troche chca sie utozsamiac z rajdowymi slawami ktorzy jezdzili w T16.
http://www.k-sport.eu - Budowa Samochodow Wyczynowych, Hamownia, Chip-Tuning.
DEAKTYWUJEMY PROGRAMOWO FILTRY FAP i DPF!!!
"Wygrywa nie ten, kto ostatni zaczyna hamowac, tylko ten kto pierwszy zaczyna przyspieszac" Tomasz Sikora
DEAKTYWUJEMY PROGRAMOWO FILTRY FAP i DPF!!!
"Wygrywa nie ten, kto ostatni zaczyna hamowac, tylko ten kto pierwszy zaczyna przyspieszac" Tomasz Sikora
- Kaktus
- Maniak
- Posty: 1567
- Rejestracja: 12 cze czw, 2003 10:26 pm
- Numer Gadu-gadu: 0
- Lokalizacja: Opole
- Kontakt:


Do rajdow szkoda by bylo, ale zrobil bym go chyba do Wyscigow Gorskich

A tak BTW:
Wczoraj sobie liczylem Peugeota 205 GTI moich marzen, poskladanego na czesciach Peugeot Sporta

W sklad wchodzilo:
Skrzynia biegow 6 biegow
Szpera
Zawias
Stabilizatory
Drazki skretne
Pierscienie
Polosie
Panewki glowne
Panewki korbowodowe
Wahacze
Sprzeglo
Wodzidelki
Uszczelka pod glowice
Regulator Cisnienia Paliwa
Poduszki silnika
Plyta pod silnik
4 Felgi OZ Racing
Kto zgadnie ile mi wyszlo?

http://www.k-sport.eu - Budowa Samochodow Wyczynowych, Hamownia, Chip-Tuning.
DEAKTYWUJEMY PROGRAMOWO FILTRY FAP i DPF!!!
"Wygrywa nie ten, kto ostatni zaczyna hamowac, tylko ten kto pierwszy zaczyna przyspieszac" Tomasz Sikora
DEAKTYWUJEMY PROGRAMOWO FILTRY FAP i DPF!!!
"Wygrywa nie ten, kto ostatni zaczyna hamowac, tylko ten kto pierwszy zaczyna przyspieszac" Tomasz Sikora
- Kaktus
- Maniak
- Posty: 1567
- Rejestracja: 12 cze czw, 2003 10:26 pm
- Numer Gadu-gadu: 0
- Lokalizacja: Opole
- Kontakt:
No Winkiel trafiles
Ale pod warunkim ze podales cene w EURO 
Liczac po kursie 1euro=4,5PLN
To taki zestaw do Puga jaki podalem wychodzi 97tys PLN
za same czesci
Ehhh jak ja bym chcial wygrac w totka.... i zrobil bym takiego puga!! Nie kupil bym Subaru czy Lancera... zrobil bym takie cacko i sie nim pobawil rok w rajdach, pozniej bym przesiadl sie do jakiejs 306, a tego bym mial do zabawy w GSMP 


Liczac po kursie 1euro=4,5PLN
To taki zestaw do Puga jaki podalem wychodzi 97tys PLN



http://www.k-sport.eu - Budowa Samochodow Wyczynowych, Hamownia, Chip-Tuning.
DEAKTYWUJEMY PROGRAMOWO FILTRY FAP i DPF!!!
"Wygrywa nie ten, kto ostatni zaczyna hamowac, tylko ten kto pierwszy zaczyna przyspieszac" Tomasz Sikora
DEAKTYWUJEMY PROGRAMOWO FILTRY FAP i DPF!!!
"Wygrywa nie ten, kto ostatni zaczyna hamowac, tylko ten kto pierwszy zaczyna przyspieszac" Tomasz Sikora
- Kaktus
- Maniak
- Posty: 1567
- Rejestracja: 12 cze czw, 2003 10:26 pm
- Numer Gadu-gadu: 0
- Lokalizacja: Opole
- Kontakt:
T16 za 45tys Euro to dobra cena... za cywila
Z tego co pamietam jest ich okolo 403 na swiecie
Bo taka ilosc byla potrzebna aby homologowac rajdowke.
A tak z ciekawostek, jak Polacy HOMOLOGOWALI Fiata 125 MonteCarlo
, to tez mieli zrobic 400 sztuk tego cacka! A Polacy jak to Polacy
Nasz kochany kombinatorski kraj, wymyslili sposob 
Wyprodukowano 10 sztuk, auta byly w hali, z ktorej wyjezdzaly i co 4 autko bylo sprawdzane, no i oczywiscie wszystko bylo liczone itp, oczywiscie drzwiami frontowymi, wyjechalo 400 fiatow
Ale podobna liczba fiatow wjechala do hali tylnymi drzwiami
A komisja z FIA sie nie zorientowala hehe.


A tak z ciekawostek, jak Polacy HOMOLOGOWALI Fiata 125 MonteCarlo



Wyprodukowano 10 sztuk, auta byly w hali, z ktorej wyjezdzaly i co 4 autko bylo sprawdzane, no i oczywiscie wszystko bylo liczone itp, oczywiscie drzwiami frontowymi, wyjechalo 400 fiatow


http://www.k-sport.eu - Budowa Samochodow Wyczynowych, Hamownia, Chip-Tuning.
DEAKTYWUJEMY PROGRAMOWO FILTRY FAP i DPF!!!
"Wygrywa nie ten, kto ostatni zaczyna hamowac, tylko ten kto pierwszy zaczyna przyspieszac" Tomasz Sikora
DEAKTYWUJEMY PROGRAMOWO FILTRY FAP i DPF!!!
"Wygrywa nie ten, kto ostatni zaczyna hamowac, tylko ten kto pierwszy zaczyna przyspieszac" Tomasz Sikora
http://www.mobile.de/SID-TCvLdcB4aV.6lU ... kw&top=561&
no tu jest za 45 koła euro
a ten chyba w gorszym stanie ale " TYLKO" 27000euro
http://www.mobile.de/SIDVQp-leIyz3tdKl8 ... 98&top=555&
no tu jest za 45 koła euro
a ten chyba w gorszym stanie ale " TYLKO" 27000euro
http://www.mobile.de/SIDVQp-leIyz3tdKl8 ... 98&top=555&