Silnik 2.0 Turbo z 406 w 205?? Da radę??

Tutaj możecie rozmawiać o wszystkim co jest związane z różnego rodzaju przeróbkami auta.
Awatar użytkownika
Lord Devil
Peugeot 205 Master
Posty: 2609
Rejestracja: 26 mar pt, 2004 1:44 pm
Posiadany PUG: 205 CTi i 205 GTi Griffe
Numer Gadu-gadu: 6446898
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Post autor: Lord Devil »

Wcale nie trzeba dwóch turbin aby V6 uturbiać, to jedno z rozwiązań. Tak samo do silników rzędowych np R6 czasem jest jedna turbina czasem dwie. Kwestia podejścia. Wszystko ma swoje wady i zalety. Dwie turbiny to mniejsze ciśnienie i mniejszy lag (jak wiesz co to takiego) ale za to większa temperatura. Jedną turbiną da się osiągnąć taką samą moc przy wyższym ciśnieniu, będzie taniej, mniejsza temperatura więc większa moc, ale wieksza bezwładność dużego wirnika. Jak nie wiem jak coś zrobć, to się radze, pytam, szukam i czytam. Pionierskie podejście do tematu wcale nie jest łatwe. Jak ktoś chce wsadzić do 205 Mi16 ma kogo zapytac, jest kilka w klubie z tym silnikiem. Turbo nie ma, nie było kogo się poradzić, sam robiłem i się uczyłem. Teraz przy trzecim silniku jest prościej. Co do uturbienia 3,0 V6 z 406 to wbrew pozorom nawet we Francji nie jest to zabieg powszechny. Tak czy inaczej jak ktoś chce się czegoś dowiedzieć, a ja mam tą wiedzę, to chętnie się podziele i Tobie radze to samo. Będzie miło mieć więcej szybszych 205 w klubie. Zwłaszcza, że wielu klubowiczów ma kontakty zagranicznymi pugomaniakami.
Car Valeting, Car Detailing.
Awatar użytkownika
Banita
Peugeot 205 Master
Posty: 4993
Rejestracja: 15 gru czw, 2005 7:46 pm

Post autor: Banita »

Wczesniej mowiles, ze jedna turbine ciezko bedzie ustawic przy 2 dolotach (jakbys zapomnial, ze tam jest jedna przepustnica)

Mniejsza z tym
Awatar użytkownika
moralez
Peugeot 205 Master
Posty: 4914
Rejestracja: 30 sie wt, 2005 3:42 pm
Posiadany PUG: 205......T8, 205 GTI 1.6
Numer Gadu-gadu: 2955602
Lokalizacja: Włocławek
Kontakt:

Post autor: moralez »

Sebek pisze:no i Panowie z włocka jak zawsze swoje :)

czyli jednym słowem do naszych pugów można wstawić tak naprawde wszystko co się im pod maską mieści ale wiaże się to ze sporym nakładem finansowym i wieloma przeróbkami

ps. co się moralez za 1.3 objechało :lol:
przeciez masz opisane na 1 stronie :roll: 8)7

slowo objechalo jest rownie szumne jak cala wiedza banity na temat silnikow 8)


caly ambaras chyba wynikl z tego ze podalem link do youtube w kategorii 205 turbo(8v tez jest), a banita z wrodzona sobie pewnoscia stwierdzil ze chodzilo mi o 16v z turbo :mrgreen:
Awatar użytkownika
Banita
Peugeot 205 Master
Posty: 4993
Rejestracja: 15 gru czw, 2005 7:46 pm

Post autor: Banita »

nie ja dzwonilem po holowanie, bo mi sie odlaczyl kabelek od cewki 8)7

nastepnym razem wezmiemy cyfraka, bo do konca 2 biegu byles jakies 10m za nami :roll:

jak do tej pory twoj potfur ma 10s do 100 tylko wtedy, gdy mnie nie ma w poblizu - ze mna nie zszedles ponizej 12
:lol:
Awatar użytkownika
moralez
Peugeot 205 Master
Posty: 4914
Rejestracja: 30 sie wt, 2005 3:42 pm
Posiadany PUG: 205......T8, 205 GTI 1.6
Numer Gadu-gadu: 2955602
Lokalizacja: Włocławek
Kontakt:

Post autor: moralez »

jestes, zalosny jak zwykle w swojej polemice
ale do konca zycia nie zapomne jak wielki znawca silnikow stwierdzil ze maluch jest 2 suwowy...........bo ma 2 tloki :lol: 8)7 8)7
ale przeciez ty wiesz wszytko najlepiej :twisted:

ps przy spotkaniu ze skoda mial mniej i byles w poblizu 8)7
ciezko zejsc ponizej 12 z wypietym czujnikiem polozenia przepustnicy, badz tez z ustawionym "na oko" owym czujnikiem
ale widocznie dla takiego fachowca jak ty jest to zbyt skomplikowane zeby pojac
Awatar użytkownika
Banita
Peugeot 205 Master
Posty: 4993
Rejestracja: 15 gru czw, 2005 7:46 pm

Post autor: Banita »

3 raz mi to wypominasz - i kto tu jest zalosny :roll:

skoda fabia 1.4 -zaladowany gratisami i szpachlem firmowy kombiak -mozesz byc z siebie dumny :D
pewnie noc byla nieprzespana :lol:

co do samochodu mamy, to czulbym sie sie zle, gdyby niebieski wozek na zakupy mnie niszczyl :roll:

PS -tego czujnika nie mozesz ustawic od momentu, w ktorym kupiles samochod :lol:
Awatar użytkownika
Lord Devil
Peugeot 205 Master
Posty: 2609
Rejestracja: 26 mar pt, 2004 1:44 pm
Posiadany PUG: 205 CTi i 205 GTi Griffe
Numer Gadu-gadu: 6446898
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Post autor: Lord Devil »

Ilość przpustnic nie ma nic wspólnego do ilości turbin. 8) , ale fakt nie o to chodzi. Nie potrzebnie się napinasz i to nie przy tylko tym temacie. Spokojnie. Bez ciśnienień. Więcej relaksu. Ja nie chwale się tym co wiem, bo nie wiele wiem, jestem hobbystą a nie zawodowym mechanikiem, poza tym jak głosiło powiedzenie kiedyś na dzikim zachodzie: ne chwal się jaki jesteś szybki, bo zawsze znajdzie się szybszy.
Car Valeting, Car Detailing.
Awatar użytkownika
Banita
Peugeot 205 Master
Posty: 4993
Rejestracja: 15 gru czw, 2005 7:46 pm

Post autor: Banita »

Lord Devil pisze:Ja nie chwale się tym co wiem, bo nie wiele wiem, jestem hobbystą a nie zawodowym mechanikiem, poza tym jak głosiło powiedzenie kiedyś na dzikim zachodzie: ne chwal się jaki jesteś szybki, bo zawsze znajdzie się szybszy.
Jak zreszta wiekszosc z nas -wiemy to, z czym sami walczylismy :wink:
Musisz jednak przyznac, ze sam mnie sprowokowales -moralez'a nie licze, bo co jakies czas ma jakies zachwiania hormonalne.
Lord Devil pisze:Ilość przpustnic nie ma nic wspólnego do ilości turbin. 8)
http://forum.peugeot205.pl/viewtopic.ph ... ht=biturbo (
słaby pomysł do silnika w układzie V montowania pojedyńczego turbo. Jak to sobie wyorrażasz? Wspólne kolektory pod jedną suszarkę? Jedna strona doładowana a druga atmosferyczna?!
8)

Tym silnikiem powaznie sie interesowalem, bo chcialem go zalozyc, ale zrezygnowalem -robie pancerne 8v bez doladowania, bo stosunek jakosc/cena jest duzo lepszy

PS w linku od moralez'a faktycznie jest 2.0t -2 filmiki, w ktorych samochod sobie jedzie -filmowane z zewnatrz...
Maugoshata

Post autor: Maugoshata »

moralez :mrgreen: kto tu jest załosny :mrgreen:

Krzysia mama moze CIe zrobic na swiatłach jak wraca z zakupami 8)7 i w lusterku wstecznym widzi tylko jakis oddalający się czerwony paproch... a w nim skrzeczącego człowieczka ' bo butla z gazem.... :cry: '.
Ostatnio zmieniony 08 sty pn, 2007 11:13 pm przez Maugoshata, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
kubas
Maniak
Posty: 1183
Rejestracja: 14 lip pt, 2006 10:15 am
Posiadany PUG: rallye
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Bydgoszcz

Post autor: kubas »

Hahaha mozna sie posmiac czytajac wasze posty :D:) Moralez ma szybkiego xs szbyszego niz seria napewno :) A czy jest szybszy od skody 100km lub yaris 1,3 vvt to jzu inna sprawa wszystko zalezy od kierowcy i od tego czy auto moraleza bedzie chcialo jechac tak jak ma w tym momencie :) Bo niewatpliwie ma pare klopotow z xsem jeszcze :)
Awatar użytkownika
moralez
Peugeot 205 Master
Posty: 4914
Rejestracja: 30 sie wt, 2005 3:42 pm
Posiadany PUG: 205......T8, 205 GTI 1.6
Numer Gadu-gadu: 2955602
Lokalizacja: Włocławek
Kontakt:

Post autor: moralez »

ojej dziewczyna wspiera filipka..............cukierkowo :roll:
i jak zwykle wiecie wszystko najlepiej
to moze jeszcze powiedzcie ile mam na koncie bo to filipek tez zawsze bezblednie wiedzial :lol: :lol:
Awatar użytkownika
Banita
Peugeot 205 Master
Posty: 4993
Rejestracja: 15 gru czw, 2005 7:46 pm

Post autor: Banita »

moralez pisze: to moze jeszcze powiedzcie ile mam na koncie bo to filipek tez zawsze bezblednie wiedzial :lol: :lol:
bo mi sie biedny wojtus zalil :lol:
Awatar użytkownika
moralez
Peugeot 205 Master
Posty: 4914
Rejestracja: 30 sie wt, 2005 3:42 pm
Posiadany PUG: 205......T8, 205 GTI 1.6
Numer Gadu-gadu: 2955602
Lokalizacja: Włocławek
Kontakt:

Post autor: moralez »

tak, tak ty wiesz najlepiej 8)7
Awatar użytkownika
Sebek
Peugeot 205 Master
Posty: 4149
Rejestracja: 14 lip śr, 2004 9:14 am
Posiadany PUG: 1.4 Xsi ; A4 Avant ; Honda CBF
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Sebek »

ale się narobiło :) kurcze już wystarczy

moralez wydaje mi sie że powinieneś wciągać taką yariskę lewą dziurką w nosie tym bardziej że zmieniałeś silnik na motor z 306 ale chyba masz jeszcze pare porawek bo tak nie jest :roll:

ja swoim wciągałem spokojnie octawki 1.8 i 2.0 fakt że sa cięższe ale mocy mają jednak sporo biorąc pod uwagę że mam 1.4 :) i delikatne zmiany pisze tak w ramach informacji

co do Banity to nie mam absolunie żadnej wątpliwości że ten człowiek zna te auta na wylot i jest jednym z najlepszych znawców na tym forum

Lord też ma pojęcie o rzeczy o jak każdy strzelił jedną konkretną gafę z tym biturbo do silnika w układzie v ale nie ma co się kłócić z tego powodu
:)
Audi A4 Avant
Honda CBF


Dostęp do części do wszystkich marek!!!

mail: sebastian.andrzejewski@szewczykvw.pl
ODPOWIEDZ