Fenomen hamulcow 1,9 Gti

Miejsce na wszystkie rozmowy zwiazane z ukl.hamulcowym, zawieszeniem i ukl. sterowniczym.
Awatar użytkownika
kubas
Maniak
Posty: 1183
Rejestracja: 14 lip pt, 2006 10:15 am
Posiadany PUG: rallye
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Bydgoszcz

Fenomen hamulcow 1,9 Gti

Post autor: kubas »

Czy ktos mi moze powiedziec na czym polega fenomen hamulcow z gti ? Skoro srednica tarczy jest taka sama a powierzchnia klockow jest nawet mniejsza niz ta np w xs. To dlaczego lepiej hamuja ? Czy roznica bedzie duza ? Wentylowanie daje to ze hamulce nie nagrzewaja sie tak bardzo przy dlugim hamowaniu ale wplywu na droge hamowania nie ma. Sam zastanawiam sie ostatnio nad taka przekladka bo moje hamulce do najlepszych nie naleza. A i pytanie jaki wplyw na hamulce ma serwo ? Czy moze sila z jaka tloczki przyciskaja klocki do tarcz jest wieksza ?


Szukalem wszedzie i nie moge znalezc.
Awatar użytkownika
Banita
Peugeot 205 Master
Posty: 4993
Rejestracja: 15 gru czw, 2005 7:46 pm

Post autor: Banita »

W 1.9 gti jest wieksze serwo.
Co do roznicy hamowania -nawet miedzy 1.6, a 1.9 jest kolosalna roznica.
Wentylowanie ma wplyw na droge hamowania :wink:
Awatar użytkownika
kubas
Maniak
Posty: 1183
Rejestracja: 14 lip pt, 2006 10:15 am
Posiadany PUG: rallye
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Bydgoszcz

Post autor: kubas »

No ale dzieki czemu jest taka roznica ? Jakie elementy na to wplywaja bo zawsze myslalem ze droga hamowania zalezy od srednicy tarczy i wielkosci klockow. A dlaczego wentylowanie ma wplyw na droge hamowania ?
Awatar użytkownika
Banita
Peugeot 205 Master
Posty: 4993
Rejestracja: 15 gru czw, 2005 7:46 pm

Post autor: Banita »

Serwo i konstukcja zaciskow -dokladniej nie jestem w stanie odpowiedziec.

Co do drogi hamowania. -nie zawsze hamujesz z 40km/h, a gdy wcisniejsz przy 130, to juz potrafia sie niezle nagrzac, a wentylowane maja wieksza mase cieplna i sa wlasnie wentylowane, wiec 2 i wiecej hamowan one after another nie stanowia dla nich problemu.
Awatar użytkownika
kubas
Maniak
Posty: 1183
Rejestracja: 14 lip pt, 2006 10:15 am
Posiadany PUG: rallye
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Bydgoszcz

Post autor: kubas »

Masz racje nie ma problemu przy wielokrotnym hamowaniu z wiekszych predkosci to jest oczywiste ale gdyby porownac takie same uklady hamulcowe w takich samych dwoch samochodach tylko ze w jednym wentylowane tarcze w drugim nie i podczas jednokrotnego zatrzymania z 100 do 0 nie byloby roznicy :) Czyli dobrze byloby przy wymianie hamulcow na te z 1,9 wymienic rowniez serwo ? Chociaz roznica bedzie polegala chyba tylko i wylacznie na sile jaka musisz wlozyc w zahamowanie, chociaz moge sie mylic. A moze ktos wie czym roznia sie te zaciski ? Czy tak jak pisalem tloczki mocniej sciskaja klocki ?

A roznica jest widoczna miedzy 1,6 a 1,9 bo 1,6 to to samo co np w 1,4 tylko ze wentylowane.
zlotycbr
Junior
Posty: 288
Rejestracja: 28 lis pn, 2005 1:09 am
Posiadany PUG: JUNIOR 1,1l i Gentry i 1,9 GTI
Numer Gadu-gadu: 1301373
Lokalizacja: Stalowa Wola

Post autor: zlotycbr »

Witam ten temat co masz juz przerabialem,popatrz w moim profilu na zdjecia silnikow,widac ze przed swap-em na 1.1 mialem serwo normalne,potem zalorzylem od GTI.Hamulec zrobil sie ostrzejszy od razu,zeby tak samo hamowac jak przedtem trzeba uzyc o wiele mniejszego nacisku na pedal!!!!! Czyli roznica jest kolosalna.
Natomiast co sie tyczy tarcz to wentylowane sa o wiele odporniejsze na fadding(przegrzanie),zaciski posiadaja inna srednice tloczkow,co skutkuje innym naciskiem na klocki i pompa hamulcowa ma inna srednice tloczka w tym wypadku mniejsza,co sie przeklada na wiekszy nacisk przy tej samej sile do tego serwo wiekszej srednicy i juz masz fenomen hamulcow 1,9GTI :W
Awatar użytkownika
HDi
Junior
Posty: 140
Rejestracja: 17 sie czw, 2006 5:38 pm
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Pruszków

Post autor: HDi »

a jakie serwo ma 1.9 rallye ?? bo muszę pomyśleć nad hamulcami
205 Rallye Ex.. peryment
Awatar użytkownika
moralez
Peugeot 205 Master
Posty: 4914
Rejestracja: 30 sie wt, 2005 3:42 pm
Posiadany PUG: 205......T8, 205 GTI 1.6
Numer Gadu-gadu: 2955602
Lokalizacja: Włocławek
Kontakt:

Post autor: moralez »

hdi nie zostalo ci serwo i pompa :P ?
przelozylem do siebie zaciski z 1,9 szalu spejalnie nie ma,

a i nie wiem skad sie wzial mit ze felgi 13 nie wchodza na te zaciski..."bujda na resorach" :evil: :evil: :evil:
Awatar użytkownika
moralez
Peugeot 205 Master
Posty: 4914
Rejestracja: 30 sie wt, 2005 3:42 pm
Posiadany PUG: 205......T8, 205 GTI 1.6
Numer Gadu-gadu: 2955602
Lokalizacja: Włocławek
Kontakt:

Post autor: moralez »

chyba jednak musze uderzyc sie w piers :D
wyglada na to ze sie dotarly(chociaz zalozone kompletami z dawcy) :mrgreen:
wrazenia:
-samochod zaczyna hamowac odrazu a nie po wcisnieciu pedalu na 2-3 cm
-jest roznica w skutecznosci :twisted: :twisted: :twisted:
Awatar użytkownika
Banita
Peugeot 205 Master
Posty: 4993
Rejestracja: 15 gru czw, 2005 7:46 pm

Post autor: Banita »

rallye ma takie jak jak 1.6 gti
Awatar użytkownika
skola
Uzalezniony
Posty: 867
Rejestracja: 27 lip czw, 2006 10:03 pm
Posiadany PUG: 205 Roland 1,4 TUS3 84KM
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Szczecin/pogodno

Post autor: skola »

a jakby same servo przełozyc do mojego xs czy zwiekszy sie skutecznosc seryjnych moich hamulców czy trzeba dodatkowo zaciski zmieniac?
http://peugeot205.pl/index.php?modul=uzytkownik&id=2619

PRZÓD: Wzmak Rockford P450.4, Hertz HSK 165, radio JVC KD-BT1 ,TYŁ: Wzmak SOUNDSTREAM TRX2.550, SUB: MB Quart RWE 302 , kable 35MM^, kondzior 1 F
Awatar użytkownika
moralez
Peugeot 205 Master
Posty: 4914
Rejestracja: 30 sie wt, 2005 3:42 pm
Posiadany PUG: 205......T8, 205 GTI 1.6
Numer Gadu-gadu: 2955602
Lokalizacja: Włocławek
Kontakt:

Post autor: moralez »

po sprawdzeniu organoleptycznym okazalo sie ze w gti 13 nie wchodza, xs wchodza... czary :twisted:
Awatar użytkownika
Banita
Peugeot 205 Master
Posty: 4993
Rejestracja: 15 gru czw, 2005 7:46 pm

Post autor: Banita »

skutecznosc sie nie zmieni, tylko trzeba bedzie w to wlozyc nieco mniej sily
Awatar użytkownika
Kaktus
Maniak
Posty: 1567
Rejestracja: 12 cze czw, 2003 10:26 pm
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Opole
Kontakt:

Post autor: Kaktus »

Duza role odgrywa tu takze fakt ze 1.9 Gti w wersji 122km ma regulator sily hamowania przyu belce tylnej, ktory pozwala (jezeli jest dobrze zaprojektowany) idealnie rozdzielic sile hamowania pomiedzy przodem a tylem, a wiec jak jedziemy pustym autem to przod i tyl hamuja na granicy utraty przyczepnosci, jak zaladujemy samochod regulatory zmieniaja swoja harakterystyke i dalej mamy super rozklad sily hamowania.

W 1.6 Gti nie ma regulatora, a jest tylko dlawik ktory scisle okresla sile hamowania, podobnie ma sie sprawa w 1.9 Gti 130km.

Oczywiscie to ze tarcze sa wentylowane, wieksze sa tloczki w zaciskach itp to to jak najbardziej wplywa na droge hamowania, nawet zawieszenie wplywa.

Ale znaczenie ma wlasnie takze rozlozenie sily hamowania.
http://www.k-sport.eu - Budowa Samochodow Wyczynowych, Hamownia, Chip-Tuning.

DEAKTYWUJEMY PROGRAMOWO FILTRY FAP i DPF!!!

"Wygrywa nie ten, kto ostatni zaczyna hamowac, tylko ten kto pierwszy zaczyna przyspieszac" Tomasz Sikora
Awatar użytkownika
Banita
Peugeot 205 Master
Posty: 4993
Rejestracja: 15 gru czw, 2005 7:46 pm

Post autor: Banita »

mam 2 rodzaje korektorow do 122km i dzialaja na zasadzie dlawnika -charakterystyka sie nie zmienia (zreszta temat byl poruszany i o ile mnie pamiec nie myli tylko w jakiejs okreslonej wersji byly korektory o zmiennej charakterystyce)
ODPOWIEDZ