Fenomen hamulcow 1,9 Gti
- kubas
- Maniak
- Posty: 1183
- Rejestracja: 14 lip pt, 2006 10:15 am
- Posiadany PUG: rallye
- Numer Gadu-gadu: 0
- Lokalizacja: Bydgoszcz
Fenomen hamulcow 1,9 Gti
Czy ktos mi moze powiedziec na czym polega fenomen hamulcow z gti ? Skoro srednica tarczy jest taka sama a powierzchnia klockow jest nawet mniejsza niz ta np w xs. To dlaczego lepiej hamuja ? Czy roznica bedzie duza ? Wentylowanie daje to ze hamulce nie nagrzewaja sie tak bardzo przy dlugim hamowaniu ale wplywu na droge hamowania nie ma. Sam zastanawiam sie ostatnio nad taka przekladka bo moje hamulce do najlepszych nie naleza. A i pytanie jaki wplyw na hamulce ma serwo ? Czy moze sila z jaka tloczki przyciskaja klocki do tarcz jest wieksza ?
Szukalem wszedzie i nie moge znalezc.
Szukalem wszedzie i nie moge znalezc.
Serwo i konstukcja zaciskow -dokladniej nie jestem w stanie odpowiedziec.
Co do drogi hamowania. -nie zawsze hamujesz z 40km/h, a gdy wcisniejsz przy 130, to juz potrafia sie niezle nagrzac, a wentylowane maja wieksza mase cieplna i sa wlasnie wentylowane, wiec 2 i wiecej hamowan one after another nie stanowia dla nich problemu.
Co do drogi hamowania. -nie zawsze hamujesz z 40km/h, a gdy wcisniejsz przy 130, to juz potrafia sie niezle nagrzac, a wentylowane maja wieksza mase cieplna i sa wlasnie wentylowane, wiec 2 i wiecej hamowan one after another nie stanowia dla nich problemu.
- kubas
- Maniak
- Posty: 1183
- Rejestracja: 14 lip pt, 2006 10:15 am
- Posiadany PUG: rallye
- Numer Gadu-gadu: 0
- Lokalizacja: Bydgoszcz
Masz racje nie ma problemu przy wielokrotnym hamowaniu z wiekszych predkosci to jest oczywiste ale gdyby porownac takie same uklady hamulcowe w takich samych dwoch samochodach tylko ze w jednym wentylowane tarcze w drugim nie i podczas jednokrotnego zatrzymania z 100 do 0 nie byloby roznicy
Czyli dobrze byloby przy wymianie hamulcow na te z 1,9 wymienic rowniez serwo ? Chociaz roznica bedzie polegala chyba tylko i wylacznie na sile jaka musisz wlozyc w zahamowanie, chociaz moge sie mylic. A moze ktos wie czym roznia sie te zaciski ? Czy tak jak pisalem tloczki mocniej sciskaja klocki ?
A roznica jest widoczna miedzy 1,6 a 1,9 bo 1,6 to to samo co np w 1,4 tylko ze wentylowane.

A roznica jest widoczna miedzy 1,6 a 1,9 bo 1,6 to to samo co np w 1,4 tylko ze wentylowane.
-
- Junior
- Posty: 288
- Rejestracja: 28 lis pn, 2005 1:09 am
- Posiadany PUG: JUNIOR 1,1l i Gentry i 1,9 GTI
- Numer Gadu-gadu: 1301373
- Lokalizacja: Stalowa Wola
Witam ten temat co masz juz przerabialem,popatrz w moim profilu na zdjecia silnikow,widac ze przed swap-em na 1.1 mialem serwo normalne,potem zalorzylem od GTI.Hamulec zrobil sie ostrzejszy od razu,zeby tak samo hamowac jak przedtem trzeba uzyc o wiele mniejszego nacisku na pedal!!!!! Czyli roznica jest kolosalna.
Natomiast co sie tyczy tarcz to wentylowane sa o wiele odporniejsze na fadding(przegrzanie),zaciski posiadaja inna srednice tloczkow,co skutkuje innym naciskiem na klocki i pompa hamulcowa ma inna srednice tloczka w tym wypadku mniejsza,co sie przeklada na wiekszy nacisk przy tej samej sile do tego serwo wiekszej srednicy i juz masz fenomen hamulcow 1,9GTI
Natomiast co sie tyczy tarcz to wentylowane sa o wiele odporniejsze na fadding(przegrzanie),zaciski posiadaja inna srednice tloczkow,co skutkuje innym naciskiem na klocki i pompa hamulcowa ma inna srednice tloczka w tym wypadku mniejsza,co sie przeklada na wiekszy nacisk przy tej samej sile do tego serwo wiekszej srednicy i juz masz fenomen hamulcow 1,9GTI

- skola
- Uzalezniony
- Posty: 867
- Rejestracja: 27 lip czw, 2006 10:03 pm
- Posiadany PUG: 205 Roland 1,4 TUS3 84KM
- Numer Gadu-gadu: 0
- Lokalizacja: Szczecin/pogodno
a jakby same servo przełozyc do mojego xs czy zwiekszy sie skutecznosc seryjnych moich hamulców czy trzeba dodatkowo zaciski zmieniac?
http://peugeot205.pl/index.php?modul=uzytkownik&id=2619
PRZÓD: Wzmak Rockford P450.4, Hertz HSK 165, radio JVC KD-BT1 ,TYŁ: Wzmak SOUNDSTREAM TRX2.550, SUB: MB Quart RWE 302 , kable 35MM^, kondzior 1 F
PRZÓD: Wzmak Rockford P450.4, Hertz HSK 165, radio JVC KD-BT1 ,TYŁ: Wzmak SOUNDSTREAM TRX2.550, SUB: MB Quart RWE 302 , kable 35MM^, kondzior 1 F
- Kaktus
- Maniak
- Posty: 1567
- Rejestracja: 12 cze czw, 2003 10:26 pm
- Numer Gadu-gadu: 0
- Lokalizacja: Opole
- Kontakt:
Duza role odgrywa tu takze fakt ze 1.9 Gti w wersji 122km ma regulator sily hamowania przyu belce tylnej, ktory pozwala (jezeli jest dobrze zaprojektowany) idealnie rozdzielic sile hamowania pomiedzy przodem a tylem, a wiec jak jedziemy pustym autem to przod i tyl hamuja na granicy utraty przyczepnosci, jak zaladujemy samochod regulatory zmieniaja swoja harakterystyke i dalej mamy super rozklad sily hamowania.
W 1.6 Gti nie ma regulatora, a jest tylko dlawik ktory scisle okresla sile hamowania, podobnie ma sie sprawa w 1.9 Gti 130km.
Oczywiscie to ze tarcze sa wentylowane, wieksze sa tloczki w zaciskach itp to to jak najbardziej wplywa na droge hamowania, nawet zawieszenie wplywa.
Ale znaczenie ma wlasnie takze rozlozenie sily hamowania.
W 1.6 Gti nie ma regulatora, a jest tylko dlawik ktory scisle okresla sile hamowania, podobnie ma sie sprawa w 1.9 Gti 130km.
Oczywiscie to ze tarcze sa wentylowane, wieksze sa tloczki w zaciskach itp to to jak najbardziej wplywa na droge hamowania, nawet zawieszenie wplywa.
Ale znaczenie ma wlasnie takze rozlozenie sily hamowania.
http://www.k-sport.eu - Budowa Samochodow Wyczynowych, Hamownia, Chip-Tuning.
DEAKTYWUJEMY PROGRAMOWO FILTRY FAP i DPF!!!
"Wygrywa nie ten, kto ostatni zaczyna hamowac, tylko ten kto pierwszy zaczyna przyspieszac" Tomasz Sikora
DEAKTYWUJEMY PROGRAMOWO FILTRY FAP i DPF!!!
"Wygrywa nie ten, kto ostatni zaczyna hamowac, tylko ten kto pierwszy zaczyna przyspieszac" Tomasz Sikora