przeguby w peugeotach

Miejsce na wszystkie rozmowy zwiazane z ukl.hamulcowym, zawieszeniem i ukl. sterowniczym.
Awatar użytkownika
bandziorek.
Nowicjusz
Posty: 66
Rejestracja: 10 sty śr, 2007 6:17 pm
Posiadany PUG: 1.9 Diesel
Numer Gadu-gadu: 2925031
Lokalizacja: Zabrze (śląsk)
Kontakt:

Post autor: bandziorek. »

a ile dales za ten posredni przegub??
Awatar użytkownika
koval
Junior
Posty: 234
Rejestracja: 12 kwie śr, 2006 2:06 pm
Posiadany PUG: PUG 205 Forever, 1,9 D
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Starcza k. Częstochowy

Post autor: koval »

mi chodzi chyba bardziej o ten przeglub od strony kola ale ja jestem ciemny w tych sprawach wiec musial bym sie mojego mechaniora zapytac :W
gregor
Nowicjusz
Posty: 95
Rejestracja: 25 lut ndz, 2007 6:31 pm
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Kędzierzyn-Koźle

Post autor: gregor »

a ile dales za ten pośredni przegub??
Nic nie dałem za ten przegub, ten przegub wyciągnąłem ze starej półoski, w której wcześniej padł przegub zewnętrzny. Ten wewnętrzny jest dobry. Ponieważ robotę mam za darmo, więc przełożę ten przegub i będę jeździł na tej półosi aż ponownie padnie któryś z przegubów, wtedy zmienię półoś na nową.

Dodano po 7 minutach:
mi chodzi chyba bardziej o ten przeglub od strony kola ale ja jestem ciemny w tych sprawach wiec musial bym sie mojego mechaniora zapytac
Nie pytaj mechaniora bo co mechanior, to inna teoria. Wjedź sobie na kanał i popatrz na półoś, załóżmy prawą i od strony koła (od prawej do lewej) masz:

1. Przegub
2. Półoś
3. Przegub pośredni (taka graniasta "puszka" osadzona w łożysku
podporowym montowanym w bloku silnika)
4. Wałek łączący przegub pośredni ze skrzynią biegów[/b]
Awatar użytkownika
bandziorek.
Nowicjusz
Posty: 66
Rejestracja: 10 sty śr, 2007 6:17 pm
Posiadany PUG: 1.9 Diesel
Numer Gadu-gadu: 2925031
Lokalizacja: Zabrze (śląsk)
Kontakt:

Post autor: bandziorek. »

tak predko chyba nie kupie tej półosi bo dzisiaj dostalem mandacik za jazde bez pasow 100zl od tych jeba**ch policjantow
Awatar użytkownika
koval
Junior
Posty: 234
Rejestracja: 12 kwie śr, 2006 2:06 pm
Posiadany PUG: PUG 205 Forever, 1,9 D
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Starcza k. Częstochowy

Post autor: koval »

gregor pisze:
a ile dales za ten pośredni przegub??
Nic nie dałem za ten przegub, ten przegub wyciągnąłem ze starej półoski, w której wcześniej padł przegub zewnętrzny. Ten wewnętrzny jest dobry. Ponieważ robotę mam za darmo, więc przełożę ten przegub i będę jeździł na tej półosi aż ponownie padnie któryś z przegubów, wtedy zmienię półoś na nową.

Dodano po 7 minutach:
mi chodzi chyba bardziej o ten przeglub od strony kola ale ja jestem ciemny w tych sprawach wiec musial bym sie mojego mechaniora zapytac
Nie pytaj mechaniora bo co mechanior, to inna teoria. Wjedź sobie na kanał i popatrz na półoś, załóżmy prawą i od strony koła (od prawej do lewej) masz:

1. Przegub
2. Półoś
3. Przegub pośredni (taka graniasta "puszka" osadzona w łożysku
podporowym montowanym w bloku silnika)
4. Wałek łączący przegub pośredni ze skrzynią biegów[/b]


No ja slyszalem podczas skrecania "pyk pyk pyk pyryk pyk " i mechanior powiedzial ze to przegub ale w sklepie powiedzieli ze samego przeglubu nie ma jest tylko cala regenerowana polos i musialem kupic taka a stara oddalem do regeneracji wiec mi sie wydaje ze to jest ten przeglub od strony kola razem z polosia :) a na kanal nie wejde bo nie mam gdzie :)
gregor
Nowicjusz
Posty: 95
Rejestracja: 25 lut ndz, 2007 6:31 pm
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Kędzierzyn-Koźle

Post autor: gregor »

Koval, jak Ci warczy na zkrętach, to moim zdaniem rzeczywiście masz padnięty przegub zewnętrzny i w tym wypadku musisz zmienić półoś.

Moim zdaniem należy sobie jednak zadać jedno istotne pytanie - dlaczego sprzedawcom półosi tak zależy na oddaniu starej półosi. Moim zdaniem dlatego, że da się to zregenerować i z tego powodu większość dostępnych w sprzedaży półosi to elementy regenerowane.

Ja przymierzam się do tego tematu i zobaczę jakie będą efekty a mam nadzieję, że dobre. Ta nadzieja wynika z moich doświadczeń przy regeneracji tylnej belki, taka analogia. Szukając w sieci dowiedziałem się, że za regenerację tej belki, to znaczy tak zużytej jak w moim wypadku, zapłacę około 1000zł. Belkę zregenerowałem przy pomocy zaprzyjaźnionch fachowców - doświadczonych spawaczy, specjalistów od obróbki skrawaniem i członka rodziny-złotej rączki.
Efektem tych działań jest belka jak z fabryki a kosztowało mnie to tylko 160zł: łożyska igiełkowe i uszczelniacze, wszystkie inne zuzyte elementy zostały z powodzeniem zregenerowane.
olak406
Nowicjusz
Posty: 79
Rejestracja: 04 kwie wt, 2006 12:46 pm
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Zawiercie

Post autor: olak406 »

ja w swojej byłej 205 tce 1.9 diesel tez musiałem kupić całą pół os ,przegub jest niby nie wymienialny ,a teraz mam podobny problem w 306 tce 1,4 i tez jest przegub nie wymienialny ,a najlepsze jest to ze w silnikach 1.6 i 1.8 są wymienialne przeguby :) no coż :( mariusz
mariusz
gregor
Nowicjusz
Posty: 95
Rejestracja: 25 lut ndz, 2007 6:31 pm
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Kędzierzyn-Koźle

Post autor: gregor »

Kledzy!

Niestety muszę się przyznać, że dałem ciała maksymalnie. Dzisiaj z rana wstawiełm auto na kanał i kiedy mój współpracownik wymontowywał półoś prawą (tą od strony pasażera) czyli - zdjęcie koła, odkręcenie nakrętki, zdjęcie sworznia whacza itd., ja przygotowywałem używany przegub do wymiany, czyli kilkakrotnie wszystko wymyłem, najpierw ropą, potem benzyną ,przedmuchałem wszystko powietrzem itd.

I kiedy przyszło do włożenia tego przegubu, pojawiła się niespodzianka - ten przegub był z półosi lewej - czyli tej od strony kierowcy i nie pasował na drugą stronę, ponieważ koncówka z wieloklinem byla za długa :oops: .

Ponieważ koniecznie potrzebowałem auta na ten dzień, czyli dzisiejszy, ropocząłem poszukiwania sklepu, który oferuje całą kompletną półoś od ręki czyli sklepu, który ma to na stanie (bo na sam przegub raczej nie liczyłem). Szybka akcja ropoznawcza spowodowała, że kupiłem tą półoś w Gliwicach w Intercarsie. Mogłem kupić taniej na miejscu czyli w Kędzierzynie, ale czas oczekiwania to 2 dni, a ja musiałem mieć wóz na już. Kupiłem oś firmy Formax, zamontowałem i wszystko gra.

Piszę o tym dlatego, że ten przegub wewnętrzy na stronę lewą, używany i sprawny wystawię w dziale kupie/sprzedam/zamienię za niewielkie pieniądze.

Może ktoś będzie potrzebował samego tego przegubu, bez konieczności zmiany całej półosi, więc zapraszam.
Awatar użytkownika
bandziorek.
Nowicjusz
Posty: 66
Rejestracja: 10 sty śr, 2007 6:17 pm
Posiadany PUG: 1.9 Diesel
Numer Gadu-gadu: 2925031
Lokalizacja: Zabrze (śląsk)
Kontakt:

Post autor: bandziorek. »

kolego ile dales za ta prawa polos w intercarsie bo wlasnie mialem tam dzwonic i sie zapytac o ceny.Bo naj tansze poloski widzialem na allegro po 200zl tylko nie wiem czy one sa dobrej jakosci zebym ich nie wymienial znowu za rok.Kupowal ktos kiedys takie??One sa chyba regenerowane
gregor
Nowicjusz
Posty: 95
Rejestracja: 25 lut ndz, 2007 6:31 pm
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Kędzierzyn-Koźle

Post autor: gregor »

Za półoś Formaxa dałem 298zł. Jak oddam starą, to zwrócą mi około 84zł czyli wychodzi 214zł. Stara półoś musi kwalifikować się do wymiany, to znaczy wielokliny nie mogą być zniszczone, gwint nie zniszczony, nic nie moży być skrzywione ani zdeformowane.
U mnie w mieście jest taniej:

Formax: 270zł-117zł
CV: 250zł +150zł dopłaty jeżeli nie oddasz starej
Spidan: 330zł bez zwrotu starej
b182
Uzalezniony
Posty: 689
Rejestracja: 09 cze czw, 2005 10:40 pm
Posiadany PUG: NJE MAM JUSZ PEŻOTA
Numer Gadu-gadu: 6262732
Lokalizacja: Gorlice i okolice :)
Kontakt:

Post autor: b182 »

A ja mam pytanie takie!
Czy to prawda ze półosie z diesla 1.8 i 1.9 sa takie same jak w GTI 1.6? Bo Gti 1.9 Ma inne. Kolejna sprawa. Jakie są półosie w 1.3 rallye, od czego sa współzamienne?
Pug sprzedany
Awatar użytkownika
bandziorek.
Nowicjusz
Posty: 66
Rejestracja: 10 sty śr, 2007 6:17 pm
Posiadany PUG: 1.9 Diesel
Numer Gadu-gadu: 2925031
Lokalizacja: Zabrze (śląsk)
Kontakt:

Post autor: bandziorek. »

ja w inter carsie dalem za lewa polos 210zl i za prawa 216zl i trzeba stare oddac a bez oddawania ceny sa okolo 290zl za sztuke
Awatar użytkownika
ghostface
Junior
Posty: 108
Rejestracja: 14 mar śr, 2007 2:28 pm
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Kraków / Niepołomice

Post autor: ghostface »

Toscie mnie chlopaki pocieszyli :(.... bo diagnozujac po tym co mi sie dzieje to bez wymiany polosiek sie nie obejdzie ( http://forum.peugeot205.pl/viewtopic.php?t=11056 ) a tylko sie zastanawiam skad wezme 500 zl na poloski zwlaszcza ze dopiero wahacze dalem nowe:? Myslalem ze troszke dluzej pojezdze bo to ze za niedlugo mialem je wymienic to wiedzialem...
205 - Sympatyczne lwiątko ;]
1,1 XL 1988 [wtrysk] http://www.GhostFace.205.pl
Awatar użytkownika
Paweł
Junior
Posty: 198
Rejestracja: 15 sie pn, 2005 10:23 pm
Posiadany PUG: 205 Diesel '92 - 1,9 SRD (XUD9)
Numer Gadu-gadu: 46077
Lokalizacja: Nowy Sącz

Post autor: Paweł »

Miesiąc temu kupowałem prawą w inter cars i dowiedziałem się, że Speedan i 4max regenerują półosie w tej samej firmie. Kupując w inter cars warto pokombinować, bo tam stali kienci (np.sklepy) mają spore rabaty. Mnie ta prawa wyniosła 155zł po zwrocie starej.
205 Diesel '92 - 1,9 SRD (XUD9Y)
ODPOWIEDZ