przeguby w peugeotach
- bandziorek.
- Nowicjusz
- Posty: 66
- Rejestracja: 10 sty śr, 2007 6:17 pm
- Posiadany PUG: 1.9 Diesel
- Numer Gadu-gadu: 2925031
- Lokalizacja: Zabrze (śląsk)
- Kontakt:
-
- Nowicjusz
- Posty: 95
- Rejestracja: 25 lut ndz, 2007 6:31 pm
- Numer Gadu-gadu: 0
- Lokalizacja: Kędzierzyn-Koźle
Nic nie dałem za ten przegub, ten przegub wyciągnąłem ze starej półoski, w której wcześniej padł przegub zewnętrzny. Ten wewnętrzny jest dobry. Ponieważ robotę mam za darmo, więc przełożę ten przegub i będę jeździł na tej półosi aż ponownie padnie któryś z przegubów, wtedy zmienię półoś na nową.a ile dales za ten pośredni przegub??
Dodano po 7 minutach:
Nie pytaj mechaniora bo co mechanior, to inna teoria. Wjedź sobie na kanał i popatrz na półoś, załóżmy prawą i od strony koła (od prawej do lewej) masz:mi chodzi chyba bardziej o ten przeglub od strony kola ale ja jestem ciemny w tych sprawach wiec musial bym sie mojego mechaniora zapytac
1. Przegub
2. Półoś
3. Przegub pośredni (taka graniasta "puszka" osadzona w łożysku
podporowym montowanym w bloku silnika)
4. Wałek łączący przegub pośredni ze skrzynią biegów[/b]
- bandziorek.
- Nowicjusz
- Posty: 66
- Rejestracja: 10 sty śr, 2007 6:17 pm
- Posiadany PUG: 1.9 Diesel
- Numer Gadu-gadu: 2925031
- Lokalizacja: Zabrze (śląsk)
- Kontakt:
- koval
- Junior
- Posty: 234
- Rejestracja: 12 kwie śr, 2006 2:06 pm
- Posiadany PUG: PUG 205 Forever, 1,9 D
- Numer Gadu-gadu: 0
- Lokalizacja: Starcza k. Częstochowy
gregor pisze:Nic nie dałem za ten przegub, ten przegub wyciągnąłem ze starej półoski, w której wcześniej padł przegub zewnętrzny. Ten wewnętrzny jest dobry. Ponieważ robotę mam za darmo, więc przełożę ten przegub i będę jeździł na tej półosi aż ponownie padnie któryś z przegubów, wtedy zmienię półoś na nową.a ile dales za ten pośredni przegub??
Dodano po 7 minutach:
Nie pytaj mechaniora bo co mechanior, to inna teoria. Wjedź sobie na kanał i popatrz na półoś, załóżmy prawą i od strony koła (od prawej do lewej) masz:mi chodzi chyba bardziej o ten przeglub od strony kola ale ja jestem ciemny w tych sprawach wiec musial bym sie mojego mechaniora zapytac
1. Przegub
2. Półoś
3. Przegub pośredni (taka graniasta "puszka" osadzona w łożysku
podporowym montowanym w bloku silnika)
4. Wałek łączący przegub pośredni ze skrzynią biegów[/b]
No ja slyszalem podczas skrecania "pyk pyk pyk pyryk pyk " i mechanior powiedzial ze to przegub ale w sklepie powiedzieli ze samego przeglubu nie ma jest tylko cala regenerowana polos i musialem kupic taka a stara oddalem do regeneracji wiec mi sie wydaje ze to jest ten przeglub od strony kola razem z polosia


-
- Nowicjusz
- Posty: 95
- Rejestracja: 25 lut ndz, 2007 6:31 pm
- Numer Gadu-gadu: 0
- Lokalizacja: Kędzierzyn-Koźle
Koval, jak Ci warczy na zkrętach, to moim zdaniem rzeczywiście masz padnięty przegub zewnętrzny i w tym wypadku musisz zmienić półoś.
Moim zdaniem należy sobie jednak zadać jedno istotne pytanie - dlaczego sprzedawcom półosi tak zależy na oddaniu starej półosi. Moim zdaniem dlatego, że da się to zregenerować i z tego powodu większość dostępnych w sprzedaży półosi to elementy regenerowane.
Ja przymierzam się do tego tematu i zobaczę jakie będą efekty a mam nadzieję, że dobre. Ta nadzieja wynika z moich doświadczeń przy regeneracji tylnej belki, taka analogia. Szukając w sieci dowiedziałem się, że za regenerację tej belki, to znaczy tak zużytej jak w moim wypadku, zapłacę około 1000zł. Belkę zregenerowałem przy pomocy zaprzyjaźnionch fachowców - doświadczonych spawaczy, specjalistów od obróbki skrawaniem i członka rodziny-złotej rączki.
Efektem tych działań jest belka jak z fabryki a kosztowało mnie to tylko 160zł: łożyska igiełkowe i uszczelniacze, wszystkie inne zuzyte elementy zostały z powodzeniem zregenerowane.
Moim zdaniem należy sobie jednak zadać jedno istotne pytanie - dlaczego sprzedawcom półosi tak zależy na oddaniu starej półosi. Moim zdaniem dlatego, że da się to zregenerować i z tego powodu większość dostępnych w sprzedaży półosi to elementy regenerowane.
Ja przymierzam się do tego tematu i zobaczę jakie będą efekty a mam nadzieję, że dobre. Ta nadzieja wynika z moich doświadczeń przy regeneracji tylnej belki, taka analogia. Szukając w sieci dowiedziałem się, że za regenerację tej belki, to znaczy tak zużytej jak w moim wypadku, zapłacę około 1000zł. Belkę zregenerowałem przy pomocy zaprzyjaźnionch fachowców - doświadczonych spawaczy, specjalistów od obróbki skrawaniem i członka rodziny-złotej rączki.
Efektem tych działań jest belka jak z fabryki a kosztowało mnie to tylko 160zł: łożyska igiełkowe i uszczelniacze, wszystkie inne zuzyte elementy zostały z powodzeniem zregenerowane.
-
- Nowicjusz
- Posty: 95
- Rejestracja: 25 lut ndz, 2007 6:31 pm
- Numer Gadu-gadu: 0
- Lokalizacja: Kędzierzyn-Koźle
Kledzy!
Niestety muszę się przyznać, że dałem ciała maksymalnie. Dzisiaj z rana wstawiełm auto na kanał i kiedy mój współpracownik wymontowywał półoś prawą (tą od strony pasażera) czyli - zdjęcie koła, odkręcenie nakrętki, zdjęcie sworznia whacza itd., ja przygotowywałem używany przegub do wymiany, czyli kilkakrotnie wszystko wymyłem, najpierw ropą, potem benzyną ,przedmuchałem wszystko powietrzem itd.
I kiedy przyszło do włożenia tego przegubu, pojawiła się niespodzianka - ten przegub był z półosi lewej - czyli tej od strony kierowcy i nie pasował na drugą stronę, ponieważ koncówka z wieloklinem byla za długa
.
Ponieważ koniecznie potrzebowałem auta na ten dzień, czyli dzisiejszy, ropocząłem poszukiwania sklepu, który oferuje całą kompletną półoś od ręki czyli sklepu, który ma to na stanie (bo na sam przegub raczej nie liczyłem). Szybka akcja ropoznawcza spowodowała, że kupiłem tą półoś w Gliwicach w Intercarsie. Mogłem kupić taniej na miejscu czyli w Kędzierzynie, ale czas oczekiwania to 2 dni, a ja musiałem mieć wóz na już. Kupiłem oś firmy Formax, zamontowałem i wszystko gra.
Piszę o tym dlatego, że ten przegub wewnętrzy na stronę lewą, używany i sprawny wystawię w dziale kupie/sprzedam/zamienię za niewielkie pieniądze.
Może ktoś będzie potrzebował samego tego przegubu, bez konieczności zmiany całej półosi, więc zapraszam.
Niestety muszę się przyznać, że dałem ciała maksymalnie. Dzisiaj z rana wstawiełm auto na kanał i kiedy mój współpracownik wymontowywał półoś prawą (tą od strony pasażera) czyli - zdjęcie koła, odkręcenie nakrętki, zdjęcie sworznia whacza itd., ja przygotowywałem używany przegub do wymiany, czyli kilkakrotnie wszystko wymyłem, najpierw ropą, potem benzyną ,przedmuchałem wszystko powietrzem itd.
I kiedy przyszło do włożenia tego przegubu, pojawiła się niespodzianka - ten przegub był z półosi lewej - czyli tej od strony kierowcy i nie pasował na drugą stronę, ponieważ koncówka z wieloklinem byla za długa

Ponieważ koniecznie potrzebowałem auta na ten dzień, czyli dzisiejszy, ropocząłem poszukiwania sklepu, który oferuje całą kompletną półoś od ręki czyli sklepu, który ma to na stanie (bo na sam przegub raczej nie liczyłem). Szybka akcja ropoznawcza spowodowała, że kupiłem tą półoś w Gliwicach w Intercarsie. Mogłem kupić taniej na miejscu czyli w Kędzierzynie, ale czas oczekiwania to 2 dni, a ja musiałem mieć wóz na już. Kupiłem oś firmy Formax, zamontowałem i wszystko gra.
Piszę o tym dlatego, że ten przegub wewnętrzy na stronę lewą, używany i sprawny wystawię w dziale kupie/sprzedam/zamienię za niewielkie pieniądze.
Może ktoś będzie potrzebował samego tego przegubu, bez konieczności zmiany całej półosi, więc zapraszam.
- bandziorek.
- Nowicjusz
- Posty: 66
- Rejestracja: 10 sty śr, 2007 6:17 pm
- Posiadany PUG: 1.9 Diesel
- Numer Gadu-gadu: 2925031
- Lokalizacja: Zabrze (śląsk)
- Kontakt:
-
- Nowicjusz
- Posty: 95
- Rejestracja: 25 lut ndz, 2007 6:31 pm
- Numer Gadu-gadu: 0
- Lokalizacja: Kędzierzyn-Koźle
Za półoś Formaxa dałem 298zł. Jak oddam starą, to zwrócą mi około 84zł czyli wychodzi 214zł. Stara półoś musi kwalifikować się do wymiany, to znaczy wielokliny nie mogą być zniszczone, gwint nie zniszczony, nic nie moży być skrzywione ani zdeformowane.
U mnie w mieście jest taniej:
Formax: 270zł-117zł
CV: 250zł +150zł dopłaty jeżeli nie oddasz starej
Spidan: 330zł bez zwrotu starej
U mnie w mieście jest taniej:
Formax: 270zł-117zł
CV: 250zł +150zł dopłaty jeżeli nie oddasz starej
Spidan: 330zł bez zwrotu starej
- bandziorek.
- Nowicjusz
- Posty: 66
- Rejestracja: 10 sty śr, 2007 6:17 pm
- Posiadany PUG: 1.9 Diesel
- Numer Gadu-gadu: 2925031
- Lokalizacja: Zabrze (śląsk)
- Kontakt:
- ghostface
- Junior
- Posty: 108
- Rejestracja: 14 mar śr, 2007 2:28 pm
- Numer Gadu-gadu: 0
- Lokalizacja: Kraków / Niepołomice
Toscie mnie chlopaki pocieszyli
.... bo diagnozujac po tym co mi sie dzieje to bez wymiany polosiek sie nie obejdzie ( http://forum.peugeot205.pl/viewtopic.php?t=11056 ) a tylko sie zastanawiam skad wezme 500 zl na poloski zwlaszcza ze dopiero wahacze dalem nowe:? Myslalem ze troszke dluzej pojezdze bo to ze za niedlugo mialem je wymienic to wiedzialem...

205 - Sympatyczne lwiątko ;]
1,1 XL 1988 [wtrysk] http://www.GhostFace.205.pl
1,1 XL 1988 [wtrysk] http://www.GhostFace.205.pl