dolot....

Dyskusje na temat serwisowania, naprawiania oraz modyfikowania silnikow typu TU.
Awatar użytkownika
MistrzuGT
Junior
Posty: 460
Rejestracja: 16 sty pn, 2006 3:16 am
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Walbrzych City

dolot....

Post autor: MistrzuGT »

Mam takie pytanko, bo bede przerabial u siebie dolot powietrza i nie wiem jakiej srednicy rurki pcv zastosowac..... Cchialem zalozyc 60mm,ale nigdzie nie moge dostac. I pytanko takie - na jakiej srednicy lepiej zrobic dolot- 50mm czy 75mm. Silnik to 1,4 na gazniku dwugardzielowym solexa i stozek duzy do tego.
Dzieki
Awatar użytkownika
Banita
Peugeot 205 Master
Posty: 4993
Rejestracja: 15 gru czw, 2005 7:46 pm

Post autor: Banita »

Nikt Ci nie powie dokladnie jakiej srednicy, ale dajac taka sama jak ma przepustnica napewno nie zepsujesz. Ew. mozesz dac na przemian troche szersza i troche wezsza niz przepustnica.
Awatar użytkownika
MistrzuGT
Junior
Posty: 460
Rejestracja: 16 sty pn, 2006 3:16 am
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Walbrzych City

Post autor: MistrzuGT »

hmm, ptrzepustnica wyglada wlasnie na 60mm, tylko ze jajko...
Napewno bedzie w jednym miejscu grubsze, bo bedzie blos, ktory ma srednice 70mm.
Hmm, moze jednak 50mm wystarczy??
Awatar użytkownika
Banita
Peugeot 205 Master
Posty: 4993
Rejestracja: 15 gru czw, 2005 7:46 pm

Post autor: Banita »

Przepustnica w 1.9 ma kolo 50mm wiec raczej wystarczy :)
Awatar użytkownika
MistrzuGT
Junior
Posty: 460
Rejestracja: 16 sty pn, 2006 3:16 am
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Walbrzych City

Post autor: MistrzuGT »

ok, dzieki bardzo :)
Awatar użytkownika
aule
Uzalezniony
Posty: 611
Rejestracja: 20 wrz wt, 2005 8:38 pm
Posiadany PUG: 205 1,4
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: aule »

Banita pisze:Przepustnica w 1.9 ma kolo 50mm wiec raczej wystarczy :)
Tu jest mowa o 1,4 na gażniku gdzie przpuetnicę masz pod gażnikiem :lol:
Awatar użytkownika
MistrzuGT
Junior
Posty: 460
Rejestracja: 16 sty pn, 2006 3:16 am
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Walbrzych City

Post autor: MistrzuGT »

no niewazne...:P wlot do gaznika ma chyba ok 60mm :)
Awatar użytkownika
Banita
Peugeot 205 Master
Posty: 4993
Rejestracja: 15 gru czw, 2005 7:46 pm

Post autor: Banita »

aule pisze:
Banita pisze:Przepustnica w 1.9 ma kolo 50mm wiec raczej wystarczy :)
Tu jest mowa o 1,4 na gażniku gdzie przpuetnicę masz pod gażnikiem :lol:
Albo ja nie rozumiem, albo Ty nie zrozumiales. W zamierzeniu mialo to oznaczac, ze skoro 1.9 moze zassac wystarczajaca ilosc powietrza przez 50mm zwezke jaka jest przepustnica, to i 1.4 to nie zaszkodzi.
@MistrzuGT -uwazaj na zakrety -fajnie jest zrobic z kolanka jajko(jakkolwiek to brzmi)
Ostatnio zmieniony 06 lip pt, 2007 4:23 pm przez Banita, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
MistrzuGT
Junior
Posty: 460
Rejestracja: 16 sty pn, 2006 3:16 am
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Walbrzych City

Post autor: MistrzuGT »

ok, bede uwazal :)
Ale generalnie nie wiem,czy cos innego mi wejdzie na gaznik,zebym mogl maske zamknac(bez wycinania :P )
Chyba jestem skazany na ta oryginalna czape...
Awatar użytkownika
aule
Uzalezniony
Posty: 611
Rejestracja: 20 wrz wt, 2005 8:38 pm
Posiadany PUG: 205 1,4
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: aule »

Ja robiąc SWAP nie przewidziałem tego, że mi gaźnik wyjdzie przez maskę z moim dolotem...
Archer
Junior
Posty: 300
Rejestracja: 14 cze śr, 2006 4:41 pm
Posiadany PUG: 205 XS 1,4 TU3M, 205 Mutato (automato-manualo-berlingo-306-405tka)
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: rawa vs wawa

Post autor: Archer »

Mniejsze rurki dadzą rade, też czeka mnie podobna przeróbka ale jakoś nie mogę się zebrać i zdecdowć .
Daj znać jakie efekty na tym silniku z blosem
Awatar użytkownika
MistrzuGT
Junior
Posty: 460
Rejestracja: 16 sty pn, 2006 3:16 am
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Walbrzych City

Post autor: MistrzuGT »

nooo ok, zdam relacje jak sie blos zachwuje....
Zrobie najpierw testy na samej benzynce, bo zmienialem kolektor z gaznikiem a pozniej testy z blosem....
Pozdro
Awatar użytkownika
wasia
Junior
Posty: 263
Rejestracja: 13 gru wt, 2005 1:06 pm
Posiadany PUG: green
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Kołobrzeg

Post autor: wasia »

Też przymierzam się do założenia czegoś takiego i tylko zastanawiam się dlaczego nie można wpasować stożka w końcówkę tego plastiku na gaźniku? Po co dawać rurę?
1988 1.4 = 60 leżących ;) koni

http://www.wasia.205.pl
Awatar użytkownika
MistrzuGT
Junior
Posty: 460
Rejestracja: 16 sty pn, 2006 3:16 am
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Walbrzych City

Post autor: MistrzuGT »

Przede wszystkim jak zalozysz odrazu stozek przy gazniku, to bardzo to oslabi autko, bo bedzie zasysyal gorace powietrze (gorace powietrze ma wieksza objetosc i przez to silnik go mniej dostaje).
Dlatego stozek najlepiej zalozyc w najzimniejszym mijescu(tam gdzie najwiecej swiezego powietrza dostaje) i zastosowac odpowiednia rure...
Gdzies czytalem,ze zasada jest taka- im krotsza rura tym grubsza i odwrotnie proporcjonlnie... (oczywiscie bez przesady)
Awatar użytkownika
aule
Uzalezniony
Posty: 611
Rejestracja: 20 wrz wt, 2005 8:38 pm
Posiadany PUG: 205 1,4
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: aule »

MistrzuGT pisze:Przede wszystkim jak zalozysz odrazu stozek przy gazniku, to bardzo to oslabi autko, bo bedzie zasysyal gorace powietrze (gorace powietrze ma wieksza objetosc i przez to silnik go mniej dostaje).
...
Silnik dostaje dokładnie tyle samo powietrza. :lol:

Powietrze cieplejsze w układzie dolotowym nie ma większej objętości tylko jest bardziej rozrzedzone (między cząsteczkami jest więcej miejsca) przez co w cieplejszym powietrzu jest procentowo mniej TLENU w stosunku do tej samej objętośći zimnego powietrza.
ODPOWIEDZ